Pagina 1 van 1

Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 08 aug 2017 16:55
door Kingma43
Ik ben niet tevreden over de glasvezel , als ik bel heb ik storing op de TV, wil graag van mijn abonnement af
Abonnement is 15 juli 2017 ingegaan voor een jaar dus tot 15 juli 2018, kan ik dit nog annuleren?

Vrg,

G.Kingma

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 09:31
door NeoDutchio
Kingma43 schreef:Ik ben niet tevreden over de glasvezel , als ik bel heb ik storing op de TV, wil graag van mijn abonnement af
Abonnement is 15 juli 2017 ingegaan voor een jaar dus tot 15 juli 2018, kan ik dit nog annuleren?

Vrg,

G.Kingma
Nee, u zit buiten de herroepingsrecht.

Wel kunt u natuurlijk achter de oorzaak aangaan. Er zal een oorzaak zijn die gewoon op te lossen is.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 09:38
door Verwijderd
Kingma43 schreef:Ik ben niet tevreden over de glasvezel , als ik bel heb ik storing op de TV, wil graag van mijn abonnement af
Abonnement is 15 juli 2017 ingegaan voor een jaar dus tot 15 juli 2018, kan ik dit nog annuleren?

Vrg,

G.Kingma
Wat consumenten tegenwoordig nogal eens lijken te vergeten is dat je de provider de tijd moet geven om binnen een redelijke termijn het probleem op te lossen, voordat u overgaat op opzeggen. Wat was de reactie van uw provider toen u hen vertelde over waar u niet tevreden over bent?

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 09:49
door renewouters
Iets meer details zou handig zijn. Gaat het om IPTV (bekabelde ethernet naar setopbox, of via WIFI?) of analoge TV (met een coax vanaf glasvezel door naar TV)? En de telefoon: bedraad aan de modem of een DECT (of mobiel?)?

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 10:52
door Harm.calc
Kingma43 schreef:als ik bel heb ik storing op de TV
Ik ga ervan uit dat dit niet binnen de overeenkomst valt, en hier sprake is van een storing of niet goed geleverd product. Dan moet provider dit oplossen. Kunnen ze dat niet, dan zou je naar mijn mening van het contract af moeten kunnen obv niet leveren afgesproken product.

Kan het ook zijn dat u bij het installeren van het product iets niet goed heeft gedaan? Gebruik verkeerde kabels bv? Storende bronnen in de omgeving?

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 19:49
door sylvesterb
Kingma43 schreef:Ik ben niet tevreden over de glasvezel , als ik bel heb ik storing op de TV, wil graag van mijn abonnement af
Abonnement is 15 juli 2017 ingegaan voor een jaar dus tot 15 juli 2018, kan ik dit nog annuleren?

Vrg,

G.Kingma
Nee niet annuleren, je kunt iets wat je al hebt niet annuleren. Immers heeft de provider al geleverd.

Al is dit een vreemd probleem want bellen neemt nagenoeg geen bandbreedte in dus dit zou helemaal geen invloed op je TV mogen hebben. Bel je provider eens die kunnen de oorzaak waarschijnlijk zo achterhalen (of hebben ze dit al achterhaald en ben je het niet eens met het antwoord?)

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 20:45
door Verwijderd
Kingma43 schreef:Ik ben niet tevreden over de glasvezel , als ik bel heb ik storing op de TV, wil graag van mijn abonnement af
Abonnement is 15 juli 2017 ingegaan voor een jaar dus tot 15 juli 2018, kan ik dit nog annuleren?

Vrg,

G.Kingma
Ik zou bovendien eerst eens kijken naar alle kabels die u in huis hebt liggen. Vervang eens de nodige internetkabels en kijk of het probleem dan nog speelt.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 09 aug 2017 22:30
door sylvesterb
Harm.calc schreef:
Kingma43 schreef:als ik bel heb ik storing op de TV
Ik ga ervan uit dat dit niet binnen de overeenkomst valt, en hier sprake is van een storing of niet goed geleverd product. Dan moet provider dit oplossen. Kunnen ze dat niet, dan zou je naar mijn mening van het contract af moeten kunnen obv niet leveren afgesproken product.
Niet helemaal juist. Als het probleem in zijn eigen domein ligt (netwerk) dan is het geheel zijn eigen probleem en kun je niet om die rede het contract beëindigen. Net zoals je het contract niet kunt beëindigen omdat wifi niet voldoende bereik heeft.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 10 aug 2017 07:18
door witte angora
Het zou zomaar kunnen dat er voor de tv goedkope kabels zijn gebruikt die niet zijn geïsoleerd. Dan zul je die kabels moeten vervangen.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 10 aug 2017 07:24
door sylvesterb
witte angora schreef:Het zou zomaar kunnen dat er voor de tv goedkope kabels zijn gebruikt die niet zijn geïsoleerd. Dan zul je die kabels moeten vervangen.
Dat is enkel een probleem bij coax, bij glasvezel wordt dit niet meer geleverd. Een HDMI kabel heeft hier geen last van die vanaf de setupbox naar de TV loopt. Daarvoor zit een CAT kabel en enkel als je die naast een krachtstroomkabel legt kan dit invloed hebben maar dat zou dan los van het bellen zijn.

TS reageert echter niet meer en het is allemaal speculeren wat de oorzaak kan zijn, er zijn er tientallen. Wel is erg simpel te achterhalen of het probleem in de glasvezel zit of niet.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 16 aug 2017 13:56
door claudy
Ik weet niet of het volgende een oplossing kan zijn.
Bij mijn glasvezel abonnement staat duidelijk dat TV en telefoon niet te dicht bij elkaar mogen staan, vooral een dect telefoon.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 21 aug 2017 19:20
door sylvesterb
claudy schreef:Ik weet niet of het volgende een oplossing kan zijn.
Bij mijn glasvezel abonnement staat duidelijk dat TV en telefoon niet te dicht bij elkaar mogen staan, vooral een dect telefoon.
Vreemd zou geen probleem mogen zijn. TS is echter niet meer komen kijken naar zijn topic, dus reageren is beetje zinloos.

Re: Kan ik mijn glasvezel abonnement nog annuleren?

Geplaatst: 21 aug 2017 19:31
door renewouters
sylvesterb schreef:
claudy schreef:Ik weet niet of het volgende een oplossing kan zijn.
Bij mijn glasvezel abonnement staat duidelijk dat TV en telefoon niet te dicht bij elkaar mogen staan, vooral een dect telefoon.
Vreemd zou geen probleem mogen zijn. TS is echter niet meer komen kijken naar zijn topic, dus reageren is beetje zinloos.
Ik denk dat dat een voorzorgsmaatregel is. Er zijn nogal wat slechte DECT basisstation op de markt. M.n. de goedkopere zenden niet zo'n schoon signaal uit, en dat zou van invloed kunnen zijn op de setopbox. Waarschijnlijk komt het maar zelden voor, maar het is voor een provider ondoenlijk om een lijst van goede en slechte DECT basisstation te maken en bij te houden. Vandaar een simpel advies. En je kunt zelf eenvoudig proberen of het in een specifiek geval van toepassing is.