LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:
Je trekt een onjuist conclusie uit een specifiek gegeven. Als je aantal eenden tegenkomt met een groene nek, dan bewijst dat niet dat alle eenden een groene nek hebben. En de aarde is niet plat enkel en alleen, omdat ik er een liniaal op kan leggen die overal de grond raakt.
Als ik jou was zou ik je expertise laten bij wetgeving en niet bij techniek.

https://tweakers.net/nieuws/121437/beve ... eilig.html
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 16 okt 2017 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Cro »

De App zelf is geen dienst, dat is in het geval van diensten waarover het hier gaat een "dom" stukje software dat alleen kan werken zolang de achterliggende dienst die App nog support het enige namelijk dat Apps als de hier besproken Apps doen is toegang bieden tot een dienst, zelfstandig bieden deze Apps geen functionaliteit. Een OS is niet afhankelijk van een achterliggende dienst om te blijven werken, als Microsoft morgen stopt te bestaan zal Dos / Windows nog steeds werken. Je zal geen updates meer krijgen, maar de basis functionaliteit blijft in tact. Gaat Samsung morgen failliet blijft de TV ook gewoon werken, deze zal niet ineens niet meer aangaan, de basis functionaliteit zal bruikbaar blijven. Stopt Netflix er echter morgen mee zal geen enkele Netflix app nog wat doen, idem voor Youtube, Spotify, uitzending gemist en soortgelijke diensten.

Wat je hier ziet gebeuren is dat Netflix, Youtube, Uitzending gemist e.d. het achterliggende platform (de dienst) aanpassen waardoor deze niet meer gebruikt kan worden met oude App versie's, als deze partijen er dan voor kiezen om geen nieuwe App versie's beschikbaar te stellen voor bepaalde hardware, bijvoorbeeld de hier genoemde Samsung TV's zal die dienst onbruikbaar worden op die hardware.

Rens51
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2016 12:52

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Rens51 »

Interessante reacties nadat ik dit probleem aankaartte op dit forum. Voor mij is de grootste frustratie dat OMDAT IK MOEST RESETTEN(!) ik de applicaties die op deze smart tv's stonden verloor zonder dat ik dit wist en ik na de reset geen SAMSUNG (!) App store meer aantrof waaruit ik de apps opnieuw had kunnen laden. Hiermee is voor mij wel degelijk iets verloren gegaan wat meespeelde bij mijn aankoop. En een tv van 3 a 4 jaar oud is voor mij nog zeker niet einde levensduur! Of ik ook op een andere manier naar bv Netflix kan kijken en de huidige tv's als domme monitors kan gebruiken is voor mij irrelevant! En het is m.i. NIET de verkoper maar SAMSUNG die dit heeft veroorzaakt. Alleen al daarom is het goed als dus SAMSUNG hierop bvk publiekelijk bv in een RADAR uitzending worden aangesproken. Immers SAMSUNG is marktleider voor tv's en ik denk dat velen dit probleem hebben zonder zich dat te realiseren.

Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Koop een Chromecast en al je problemen zijn verholpen. Of start een rechtszaak tegen Samsung en post hier de uitspraak van de rechter.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Samsung heeft niets veroorzaakt. Het achterblijven van de hardware bij de software heeft dit veroorzaakt. Het besturingssysteem is dus verouderd en kan de softwareupdates van apps niet meer aan en app-designers blijven geen oude hardware ondersteunen. Je kunt de aangekochte TV en het besturingssysteem echter gewoon blijven gebruiken, echter kan niet alle software van derden erop gedraaid worden.

Zie het als het kopen van een pc met windows 98. Zodra er nieuwe besturingssysteem uitkomen, dan zullen bepaalde programma's hier niet op werken. Hetgeen wat nog wel op windows 98 werkt is dan echter nog wel te gebruiken samen met het besturingssysteem en de pc. Of moet ik een nieuwe pc krijgen omdat de nieuwste Fifa niet met windows 98 werkt?

Rens51
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2016 12:52

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Rens51 »

Beste Nijogeth, volledig met je oneens, want de volledige Apstore en eerder gedownloade apps zijn door Samsung verwijderd en daarmee de SMART functionaliteit. Op een PC kan ik er zelf voor kiezen om een verouderd besturingsysteem en bijbehorende programma's te blijven gebruiken. Die keus biedt Samsung mij dus niet!

Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Rens51 schreef:Beste Nijogeth, volledig met je oneens, want de volledige Apstore en eerder gedownloade apps zijn door Samsung verwijderd en daarmee de SMART functionaliteit. Op een PC kan ik er zelf voor kiezen om een verouderd besturingsysteem en bijbehorende programma's te blijven gebruiken. Die keus biedt Samsung mij dus niet!
Klaag Samsung aan dan, in plaats van hier te zeuren.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
Rens51 schreef:Beste Nijogeth, volledig met je oneens, want de volledige Apstore en eerder gedownloade apps zijn door Samsung verwijderd en daarmee de SMART functionaliteit. Op een PC kan ik er zelf voor kiezen om een verouderd besturingsysteem en bijbehorende programma's te blijven gebruiken. Die keus biedt Samsung mij dus niet!
Klaag Samsung aan dan, in plaats van hier te zeuren.
Wat een achterlijke reactie..

Sowieso lijken de meesten hier de essentie van het probleem absoluut niet te begrijpen. Zo gaat de vergelijking met Windows ook totaal niet op. Die zou enkel op gaan als Microsoft je de mogelijkheid ontneemt om op jouw "oude" computer met Windows 8 enig programma te laten installeren en de mogelijkheid te upgraden (of downgraden voor mij part ) naar een andere versie van de Windows software waarmee programma's nog wel te installeren zijn, ook niet zou bestaan. En ja, Windows 8 en niet Windows XP. Die SmartTV's komen immers niet uit het tijdperk van Windows XP maar zijn slechts enkele jaren oud.

Dat bepaalde externe functionaliteit verloren gaat omdat de fabrikant bijvoorbeeld de servers eruit trekt, dat is te begrijpen. Maar dit zou niet mogen gebeuren binnen de verwachte technische levensduur van het apparaat. Dan kan er immers spraken zijn van een non-conformiteit en in het geval van de TS zou ik zeggen dat dit dan ook zo is.
Rens51 schreef:En het is m.i. NIET de verkoper maar SAMSUNG die dit heeft veroorzaakt.
Dat maakt niet uit. De verkoper heeft een plicht naar jou toe en ook al is de fabrikant de veroorzaker van het probleem, blijft de verkoper hier verantwoordelijk voor.

De verkoper kan vervolgens weer bij de schakel boven hem - zoals een distributeur - aankloppen en die vervolgens weer bij de volgende schakel etc.. tot de laatste schakel, de fabrikant van het product.

stofzuigertje

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de app's even vergeet en de Browser probeerde?

Die pakt wel erg veel en ook Youtube die weg was, zelfs vaak meer mogelijkheden dan de standaard TV.
De normale Youtube was normale letters maar de ook bijgeleverde browser kan ook Arabische, Chinese of Russische taal ingevoerd worden!

Ik weet niet of elk programma daarmee binnengehaald kan worden maar wel vrij veel.
Vergeet niet dat de computer die ze ooit ingebouwd hebben beperkte afmetingen heeft en daar zit het echte probleem.
Een losse Rapsberry PI is daarom voordeliger en te vervangen dus Smart hoeft niet!

Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef: Wat een achterlijke reactie..

Sowieso lijken de meesten hier de essentie van het probleem absoluut niet te begrijpen. Zo gaat de vergelijking met Windows ook totaal niet op. Die zou enkel op gaan als Microsoft je de mogelijkheid ontneemt om op jouw "oude" computer met Windows 8 enig programma te laten installeren en de mogelijkheid te upgraden (of downgraden voor mij part ) naar een andere versie van de Windows software waarmee programma's nog wel te installeren zijn, ook niet zou bestaan. En ja, Windows 8 en niet Windows XP. Die SmartTV's komen immers niet uit het tijdperk van Windows XP maar zijn slechts enkele jaren oud.

Dat bepaalde externe functionaliteit verloren gaat omdat de fabrikant bijvoorbeeld de servers eruit trekt, dat is te begrijpen. Maar dit zou niet mogen gebeuren binnen de verwachte technische levensduur van het apparaat. Dan kan er immers spraken zijn van een non-conformiteit en in het geval van de TS zou ik zeggen dat dit dan ook zo is.
Rens51 schreef:En het is m.i. NIET de verkoper maar SAMSUNG die dit heeft veroorzaakt.
Dat maakt niet uit. De verkoper heeft een plicht naar jou toe en ook al is de fabrikant de veroorzaker van het probleem, blijft de verkoper hier verantwoordelijk voor.

De verkoper kan vervolgens weer bij de schakel boven hem - zoals een distributeur - aankloppen en die vervolgens weer bij de volgende schakel etc.. tot de laatste schakel, de fabrikant van het product.
Over achterlijke reacties gesproken. Je negeert maar even wat hiervoor door anderen ook al gezegd is. Samsung kan er niets aan doen als Netflix zijn oude apps niet meer ondersteunt voor oudere tv-modellen. Lees nou eerst het draadje eens door voordat je weer komt met argumenten die al lange besproken en ontkracht zijn.

En als je het hebt over de verwachte levensduur van een apparaat dan is het relevant hoe oud de tv's zijn. Ook al zijn ze gekocht in 2013 en 2014, dan nog kunnen het modellen zijn die al in 2010 gemaakt zijn. Maar ook dat was al gezegd en had je kunnen weten als je even de moeite had genomen het draadje door te nemen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:die al lange besproken en ontkracht zijn.
Behalve dat ze helemaal niet ontkracht zijn.
En als je het hebt over de verwachte levensduur van een apparaat dan is het relevant hoe oud de tv's zijn. Ook al zijn ze gekocht in 2013 en 2014, dan nog kunnen het modellen zijn die al in 2010 gemaakt zijn.
Dat maakt verder niets uit. Een product gemaakt in 2010 maar verkocht en in gebruik genomen in 2013, gaat niet ineens 3 jaar korter werken.

Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef: Dat maakt verder niets uit. Een product gemaakt in 2010 maar verkocht en in gebruik genomen in 2013, gaat niet ineens 3 jaar korter werken.
Hoe zie jij voor je dat Samsung bij Spotify probeert af te dwingen dat Spotify zijn app blijft doorontwikkelen voor tv's van 7 jaar oud?

Verder geldt dan hetzelfde voor jou: als jou die mening is toegedaan dat moet je TS vooral helpen in een rechtszaak tegen Samsung. De uitkomst daarvan mag je hier posten. Ik ben benieuwd. Voor 2 tientjes kun je ook een tweedehands Chromecast kopen en daarmee je problemen verhelpen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vraag me dan wel af waarom we op dit punt nog steeds geen jurisprudentie hebben. Als het zo makkelijk zou zijn om in een geval als dit de verkoper te houden aan het conformiteitsbeginsel zou dat naar mijn mening allang gedaan zijn. Het is immers geen kleinschalig issue, maar iedere Smart TV heeft of krijgt hier op den duur mee te maken, veelal ruim binnen de technische levensduur.

Ook bij Kassa kwam deze optie van het aanspreken van de verkoper ten sprake in het item hierover, waarbij eigenlijk aangegeven werd dat de verkoper alleen aansprakelijk zou zijn wanneer deze verkoper expliciet zou hebben aangegeven dat App X, denk aan bijvoorbeeld youtube na bijvoorbeeld 5 jaar nog zou werken.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:Een OS is niet afhankelijk van een achterliggende dienst om te blijven werken, als Microsoft morgen stopt te bestaan zal Dos / Windows nog steeds werken. Je zal geen updates meer krijgen, maar de basis functionaliteit blijft in tact. Gaat Samsung morgen failliet blijft de TV ook gewoon werken, deze zal niet ineens niet meer aangaan, de basis functionaliteit zal bruikbaar blijven. Stopt Netflix er echter morgen mee zal geen enkele Netflix app nog wat doen, idem voor Youtube, Spotify, uitzending gemist en soortgelijke diensten.
In alles wat opnoemt heeft Samsung geen rol, terwijl dat hier heel duidelijk wel het geval is. Als Samsung de oude YouTube app had aangeboden, dan had die nog gewoon gewerkt. Als Samsung de televisie zo in elkaar had gezet dat bij een reset de app bewaarde, dan had de app ook nog gewerkt. Ik vind het te makkelijk om functionaliteit naar het web te verplaatsen en dan te roepen "het is een dienst, koop maar een nieuwe televisie" en zo de wet te omzeilen.

Ik kan me zelfs voorstellen dat je als fabrikant maar voor een contract had moeten zorgen om er voor te zorgen dat aanbieders als YouTube het protocol tien jaar ondersteunen.
JohnTheBassist schreef:Samsung kan er niets aan doen als Netflix zijn oude apps niet meer ondersteunt voor oudere tv-modellen. Lees nou eerst het draadje eens door voordat je weer komt met argumenten die al lange besproken en ontkracht zijn.
Ik vind dit een goede tip, maar vind het altijd beter als mensen anderen inspireren door het ook zelf te doen. De app-store is natuurlijk niet van Netflix en Samsung kan wel dergelijk de oude app te download aan bieden en Samsung kan ook de TV zo bouwen dat deze zelf een kopietje bewaard. Als je de draad terug leest, dan moet je toch erkennen dat ik dit eerder hebt aangevoerd en niet ontkracht is.
Cro schreef:Ik vraag me dan wel af waarom we op dit punt nog steeds geen jurisprudentie hebben.
Consumenten gaan niet zo snel naar de rechter. Jurisprudentie kan best tien of twintig jaar op zich laten wachten. De uitspraak van de Hoge Raad over de "gratis" telefoon en het Quelle arrest hebben ook even op zich laten wachten.

Verwijderd

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:
JohnTheBassist schreef:Samsung kan er niets aan doen als Netflix zijn oude apps niet meer ondersteunt voor oudere tv-modellen. Lees nou eerst het draadje eens door voordat je weer komt met argumenten die al lange besproken en ontkracht zijn.
Ik vind dit een goede tip, maar vind het altijd beter als mensen anderen inspireren door het ook zelf te doen. De app-store is natuurlijk niet van Netflix en Samsung kan wel dergelijk de oude app te download aan bieden en Samsung kan ook de TV zo bouwen dat deze zelf een kopietje bewaard. Als je de draad terug leest, dan moet je toch erkennen dat ik dit eerder hebt aangevoerd en niet ontkracht is.
Daarbij heb ik aangevoerd dat het een beveiligingsissue is. Oude apps zijn kwetsbaar en onveilig. Als je het draadje even terugleest dan kun je zien dat ik dat schrijf. Dat weet ik nog heel goed, omdat jij daarna wartaal begon uit te slaan over dat apps niet onveilig zijn en dat een kwetsbaarheid alleen door de originele ontwikkelaar er in gestopt kan worden, wat natuurlijk niet waar is. Om dat te ondersteunen heb ik enkele linkjes aangevoerd waaruit blijkt dat verouderde apps onveilig zijn, waarbij jij helemaal de draad kwijt was door eenden met groene nekken erbij te halen. Het is heel grappig! Lees maar eens terug in dit draadje.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door alfatrion »

JohnTheBassist schreef:Daarbij heb ik aangevoerd dat het een beveiligingsissue is.
En daarop heb ik aangevoerd dat dit niet waar is en waarom dit niet waar is. Gaan we nu de disussie over doen doen?
JohnTheBassist schreef:Oude apps zijn kwetsbaar en onveilig. Als je het draadje even terugleest dan kun je zien dat ik dat schrijf. Dat weet ik nog heel goed, omdat jij daarna wartaal begon uit te slaan over dat apps niet onveilig zijn en dat een kwetsbaarheid alleen door de originele ontwikkelaar er in gestopt kan worden, wat natuurlijk niet waar is.
Nee, jij snapt het niet. Wat ik schreef was dat jouw stelling "oude apps zijn onveilig" niet waar is, daarmee stel ik niet dat alle oude apps veilig zijn. Immers, dat hangt van de app af. En als kwetsbaarheden niet door de ontwikkelaar (onbewust) in de software zijn gestopt, hoe komen deze dan in software? Wil je beweren dat software slijt?
JohnTheBassist schreef:Om dat te ondersteunen heb ik enkele linkjes aangevoerd waaruit blijkt dat verouderde apps onveilig zijn, (..)
Daarmee heb je enkel aangetoond dat die apps met die versies onveilig zijn. Hieruit volgt niet alle verouderde apps onveilig zijn.
JohnTheBassist schreef:(...) waarbij jij helemaal de draad kwijt was door eenden met groene nekken erbij te halen.
Dat heet een analogie. Als we het over eenden zouden hebben dan zou je roepen dat alle eenden een groene nek hebben, vervolgens met met drie voorbeelden komen en roepen "zie je wel", terwijl alles wat je daarmee aantoont is dat die drie eenden een groene nek hebben.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef: Dat maakt verder niets uit. Een product gemaakt in 2010 maar verkocht en in gebruik genomen in 2013, gaat niet ineens 3 jaar korter werken.
Hoe zie jij voor je dat Samsung bij Spotify probeert af te dwingen dat Spotify zijn app blijft doorontwikkelen voor tv's van 7 jaar oud?
Het betreft hier niet een bepaalde applicatie maar het volledig onbereikbaar maken van een App store om de gewenste applicaties op de televisies te kunnen krijgen. Dat heeft dus ook niets met onveilige apps, zoals jij hebt aangehaald, te maken. Dat ontkracht dan ook niets.
Verder geldt dan hetzelfde voor jou: als jou die mening is toegedaan dat moet je TS vooral helpen in een rechtszaak tegen Samsung. De uitkomst daarvan mag je hier posten. Ik ben benieuwd. Voor 2 tientjes kun je ook een tweedehands Chromecast kopen en daarmee je problemen verhelpen.
Waarom zou dit meteen tot een rechtszaak moeten leiden waar ik dan, omdat ik het deels met de TS eens ben, ook nog eens aan zou moeten meehelpen? Alsof dit soort zaken niet bediscussieerd zouden mogen worden?

Dat zou een makkelijk einde brengen aan al die topics hier. "Begin maar een rechtszaak en iedereen die hetzelfde vindt, doet daar maar aan mee in plaats van hier te zeuren."
Cro schreef:Ik vraag me dan wel af waarom we op dit punt nog steeds geen jurisprudentie hebben.
Die jurisprudentie zal vast nog wel komen. Tot die tijd moeten we het doen met andere jurisprudentie die wel een richting van een mogelijke uitspraak in een dergelijke zaak geven. Ik kon het volgende vinden: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2014:3396

Vooral het verweer van Qplaza en vervolgens de conclusie van de rechter zijn interessant.
Qplaza schreef:Als deze is aangesloten op internet, loopt deze soms vast. Of dit probleem veroorzaakt wordt door de internetaansluiting van [eiser] zelf, of dat dit een intern probleem is in de televisie, staat niet vast. Verder kan de televisie wel op normale wijze zenders ontvangen en dvd’s afspelen.
Een beroep op non-conformiteit dient om die reden te worden afgewezen.
Rechter schreef:Qplaza stelt zich verder op het standpunt dat het gebrek niet de algehele ontbinding van
de overeenkomst rechtvaardigt, aangezien de televisie wel gebruikt kan worden om tv op te kijken en om dvd’s op af te spelen.
Artikel 7:22 lid 1 sub a BW bepaalt dat als het afgeleverde niet beantwoordt aan de overeenkomst, de koper bij een consumentenkoop de bevoegdheid om de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt
In artikel 7:22 lid 2 BW is bepaald dat de in lid 1 bedoelde bevoegdheden pas ontstaan wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 7:21 lid 3 BW.
Artikel 7:21 lid 3 BW verwijst naar lid 1 van hetzelfde artikel, waarin staat:
‘Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.’

Bij e-mailbericht van 25 oktober 2013 heeft [eiser] geëist dat Qplaza de televisie zou omruilen voor een gelijkwaardig type (met behoud van garantie). Hij heeft dus vervanging van de afgeleverde zaak geëist. Qplaza heeft daaraan niet voldaan. Zij heeft slechts onder bijbetaling van een bedrag van € 750,- een andere televisie aangeboden. De kantonrechter is van oordeel dat er geen sprake van is dat de afwijking van het overeengekomene te gering is om vervanging van de afgeleverde zaak te kunnen eisen dan wel om de ontbinding van de overeenkomst te rechtvaardigen.
Al blijft een 1:1 vergelijking met dit topic natuurlijk niet mogelijk. Al geeft het wel een indicatie van wat er mogelijk zou zijn in een uitspraak. Ik neig eerder naar een uitspraak waar ook het niet kunnen benaderen van de App store - en daarmee het benaderen van de gewenste apps - ook gezien wordt als een non-conformiteit en de vervang of herstel geëist kan worden.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus, als Samsung de appstore erop had laten staan, maar de apps niet gebruikt konden worden, dan was het wel goed geweest? Volgens mij snappen sommigen niet dat die apps via een server (meestal die van de maker van de app) gaan en dat die apps door die server geblokkeerd worden als er niet de juiste versie (of in elk geval 1 van de laatste versies) opstaat. Vrijwel alle apps hebben verbinding met het internet nodig en dus zullen deze altijd via de server moeten. Dan kan Samsung er wel een oude variant op laten staan, maar ook deze zal niet werken.

En dan niet te vergeten dat veel apps worden geupdated omdat er ergens een lek in de beveiliging zit.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:Volgens mij snappen sommigen niet dat die apps via een server (meestal die van de maker van de app) gaan en dat die apps door die server geblokkeerd worden als er niet de juiste versie (of in elk geval 1 van de laatste versies) opstaat.
Dat is dan wel enorme toeval dat voordat TS zijn TV reset, alle apps het doen en na de reset alle apps geweigerd zouden worden door alle servers. Dit is natuurlijk een totaal ongeloofwaardig scenario.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Samsung Smart TV's niet meer SMART!

Ongelezen bericht door HADES2001 »

alfatrion schreef:
Nijogeth schreef:Volgens mij snappen sommigen niet dat die apps via een server (meestal die van de maker van de app) gaan en dat die apps door die server geblokkeerd worden als er niet de juiste versie (of in elk geval 1 van de laatste versies) opstaat.
Dat is dan wel enorme toeval dat voordat TS zijn TV reset, alle apps het doen en na de reset alle apps geweigerd zouden worden door alle servers. Dit is natuurlijk een totaal ongeloofwaardig scenario.
Nee totaal niet, TS had eerst een up to date TV en instaleert alle apps erop, deze apps ontvangen na een tijdje geen updates meer, maar werken nog wel gewoon.
4 jaar laten heeft echter een probleem en dit word verholpen door een reset, MAAR in die 4 jaar tijd zijn de apps zo vernieuwt dat deze niet meer geinstalleerd kunnen worden op de 4 jaar oude TV.
En ja dat zijn alle apps, want alle populaire apps brengen updates uit voor de laatste android

Gesloten