LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

ik ben benieuwd, ik moet over naar KPN (zonder opzegtermijn - locale provider stopt ermee) en wil het behouden

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor zover ik weet biedt kpn het helemaal niet aan, dus dan ga je het signaal sowieso verliezen. Wellicht als je je apparatuur kan behouden? Maar anders niet.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

ik ben benieuwd, ik heb 2 televisies (betaal voor 1 met digitale aansluiting) en wil niet meer gaan betalen

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik ben er voor mezelf al uit. Aangezien mijn plaatjesmaker (compactcamera) het begeven heeft, zal er 'iets' anders moeten komen dat foto's maakt. Aangezien een snert-phone tegenwoordig bijna onmisbaar is, zal dat het dus tóch gaan worden. Via een plaatselijke seniorenclub zal ik er wel mee kunnen leren werken. Dan nog een platte tv en een chromecast, en dan moet het wel gaan lukken. Kan ik ook een en ander aan internetdingetjes op de tv bekijken. Is ook wel fijn denk ik, lui op de bank met een groter scherm. Het vakantiegeld is er goed voor...

Het is niet dat ik 'om' ben, maar het is gewoon praktisch en nuchter gedacht.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door duukk »

Jammer dat ziggo wil stoppen met annaloog.
Ik heb zelf ook nog annoloog en kan met dvdhdrecorder opnemen.
Dat gaat straks niet meer lukken dus.
Moet dan 9 euro per maand betalen voor een kastje om op te nemen voor altijd.
Het kastje blijft eigendom van ziggo en je blijft dus ook na een paar jaar daarvoor betalen.
Wat als het kastje kapot gaat?
Met chromecast kan je inderdaad programma's doorgeven van je mobieltje maar dan moet je je mobieltje de hele tv avond aanhouden.
Dit tijd lang gedaan voor muziek vanaf mijn telefoon naar mijn muziekversterker en na 1 jaar is de batterij versleten van mijn telefoon van 350 euro.
Deze batterij is niet te vervangen en moet nu bijna elke dag mijn telefoon opladen.
Heb een tv met internet maar de tv ondersteund niet meer de npo app.
Al na 3 mnd na aanschaf gebeurde dit en heb de tv gekocht met internet speciaal hiervoor.
Het was een moderne tv van mediamarkt, samsung.
Dezelfde tv zonder internet was 75 euro goedkoper en met dus dezelfde verdere eigenschappen.
Tja, jammer allemaal.

Moiseule58

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

witte angora schreef:Naja, ik ben er voor mezelf al uit. Aangezien mijn plaatjesmaker (compactcamera) het begeven heeft, zal er 'iets' anders moeten komen dat foto's maakt. Aangezien een snert-phone tegenwoordig bijna onmisbaar is, zal dat het dus tóch gaan worden. Via een plaatselijke seniorenclub zal ik er wel mee kunnen leren werken. Dan nog een platte tv en een chromecast, en dan moet het wel gaan lukken. Kan ik ook een en ander aan internetdingetjes op de tv bekijken. Is ook wel fijn denk ik, lui op de bank met een groter scherm. Het vakantiegeld is er goed voor...

Het is niet dat ik 'om' ben, maar het is gewoon praktisch en nuchter gedacht.
Je kunt tegenwoordig inderdaad al bijna niet meer zonder “snert-phone”. Welkom!

watervallen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2014 18:00

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door watervallen »

Hoe moet ik dan straks zonder extra kosten programma's opnemen op m'n dvd recorders om later ooit een keer te kijken, die schijnen alleen analoog te kunnen opnemen.

--rob--
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door --rob-- »

piet987654 schreef:Ik zie hiervan het probleem eigenlijk niet. Analoge TV, daar kijkt zowieso bijna niemand meer naar... Echter naar analoge radio wordt nog wel veel geluisterd. Echter dit is eenvoudig op te lossen. Met een tweede (oude?) settop box zijn er zelfs zonder kaartje erin ongeveer 35 radio zenders digitaal te beluisteren. wilt U perse naar 1 van de andere zender luisteren. Gebruik dan voor uw TV een losse decoder in plaats van een CI+ module. De audio uitgang naar de audio ingang van uw stereo, en.... U hebt de keuze uit meer dan 100 radio zenders. Ja op deze manier is het uiteraard niet mogelijk om de TV en de RADIO tegelijk te gebruiken. Wilt U dat toch??? Voor 4 euro in de maand hebt U een tweede settopbox met kaartje.
Ik heb op alle 4 slaapkamers en de werkkamer boven een coax aansluiting (overigens met een antenneverstreker ertussen om de verzwakking van alle aftakkingen op te vangen). De analoge kanalen zijn genoeg voor de slaapkamers..

Als Ziggo stopt met het analoge signaal moet ik dus een extra kastje voor elke kamer hebben, en Ziggo gaat daar dus flink voor rekenen..

--rob--
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door --rob-- »

ZeerPrivé schreef:
witte angora schreef:Jawel, maar als je een gecertificeerde tv hebt, heb je zo'n extra kastje helemaal niet meer nodig. Scheelt een afstandsbediening. En flink wat stroom.
Een simpele decoder verbruikt echt niet veel stroom. Een ci+ module / smartcard werkt alleen in voormalig Ziggo gebied, niet in het oude UPC gebied.
Kom op, daarom wordt het kastje zeker zo warm...
Het verbruik is op het belachelijke af

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door angel1978 »

--rob-- schreef:
piet987654 schreef:Ik zie hiervan het probleem eigenlijk niet. Analoge TV, daar kijkt zowieso bijna niemand meer naar... Echter naar analoge radio wordt nog wel veel geluisterd. Echter dit is eenvoudig op te lossen. Met een tweede (oude?) settop box zijn er zelfs zonder kaartje erin ongeveer 35 radio zenders digitaal te beluisteren. wilt U perse naar 1 van de andere zender luisteren. Gebruik dan voor uw TV een losse decoder in plaats van een CI+ module. De audio uitgang naar de audio ingang van uw stereo, en.... U hebt de keuze uit meer dan 100 radio zenders. Ja op deze manier is het uiteraard niet mogelijk om de TV en de RADIO tegelijk te gebruiken. Wilt U dat toch??? Voor 4 euro in de maand hebt U een tweede settopbox met kaartje.
Ik heb op alle 4 slaapkamers en de werkkamer boven een coax aansluiting (overigens met een antenneverstreker ertussen om de verzwakking van alle aftakkingen op te vangen). De analoge kanalen zijn genoeg voor de slaapkamers..

Als Ziggo stopt met het analoge signaal moet ik dus een extra kastje voor elke kamer hebben, en Ziggo gaat daar dus flink voor rekenen..
Of je kijkt dus via de chromecast ( €37 per apparaat, eenmalig ) of via een tablet of laptop.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

--rob-- schreef:
piet987654 schreef:Ik zie hiervan het probleem eigenlijk niet. Analoge TV, daar kijkt zowieso bijna niemand meer naar... Echter naar analoge radio wordt nog wel veel geluisterd. Echter dit is eenvoudig op te lossen. Met een tweede (oude?) settop box zijn er zelfs zonder kaartje erin ongeveer 35 radio zenders digitaal te beluisteren. wilt U perse naar 1 van de andere zender luisteren. Gebruik dan voor uw TV een losse decoder in plaats van een CI+ module. De audio uitgang naar de audio ingang van uw stereo, en.... U hebt de keuze uit meer dan 100 radio zenders. Ja op deze manier is het uiteraard niet mogelijk om de TV en de RADIO tegelijk te gebruiken. Wilt U dat toch??? Voor 4 euro in de maand hebt U een tweede settopbox met kaartje.
Ik heb op alle 4 slaapkamers en de werkkamer boven een coax aansluiting (overigens met een antenneverstreker ertussen om de verzwakking van alle aftakkingen op te vangen). De analoge kanalen zijn genoeg voor de slaapkamers..

Als Ziggo stopt met het analoge signaal moet ik dus een extra kastje voor elke kamer hebben, en Ziggo gaat daar dus flink voor rekenen..
Je bent niet afhankelijk van Ziggo kastjes, zoals je al meerdere keren in dit topic hebt kunnen lezen. Ik ben benieuwd wanneer dit onderwerp in de TV uitzending van Radar komt en waar ze dan stelselmatig verkeerde informatie geven en alle goedkope alternatieven bewust niet melden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Moderne tv's kunnen ook digitale tv ontvangen zonder apart kastje. De zenders uit het basispakket worden ongecodeerd doorgegeven. Dit probleem speelt dus alleen bij oude (beeldbuis-)tv's die geen digitale ontvanger ingebouwd hebben.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Briks »

Hier doen we alles nog via de telefoonkabel. Internetten, tv, radio, bellen. Als het kastje er weer eens mee ophoud kan ik gelukkig nog analoog kijken. Dus ik vind het 3x niks dat ziggo (natuurlijk weer de eerste en de grootste) er mee wil stoppen. Ik vind al die kastjes en al die apperatuur verwarrend, moeilijk en heel vaak storing. Radio luister ik op een draagbaar dingetje met uitschuif antenne. Werkt vlekkeloos. Zomeeten staat je kast niet vol met goederen maar met digi rommel. En als wifi wegvalt is het hek van de dam.. kan de lichten niet meer aan/uit doen, tel er uit, gordijnen werken niet meer, en nog heel veel andere onnodige zooi die ze persé via wifi moeten doen. En analoog kijkt ook nog steeds erg goed maar zal voor sommige dan ff wennen zijn. Ze zijn tegenwoordig gewoon verwent...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

Briks schreef:Hier doen we alles nog via de telefoonkabel. Internetten, tv, radio, bellen. Als het kastje er weer eens mee ophoud kan ik gelukkig nog analoog kijken.
Via de telefoonlijn wordt geen analoge televisie geleverd. Als je nog analoge televisie kunt kijken als 'het kastje er mee ophoudt', dan heb je dus blijkbaar óók kabeltelevisie. Dus dan heb je ofwel een dubbel televisieabonnement, ofwel je doet niet alles via de telefoonkabel.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door Briks »

Er gaat maar 1 kabel van tel. aansluiting naar kastje. Van uit dat kastje naar tel, intern en naar tv 'kastje'. Lijkt mij dus wel alles. Een aparte cotex kabel van muuraansluiting naar dvd, naar tv.. geen extra kosten. Als het kastje dus storing oid heeft kan ik alleen nog analoog tv kijken. Rest ligt plat.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door renewouters »

Briks schreef:Hier doen we alles nog via de telefoonkabel. Internetten, tv, radio, bellen. Als het kastje er weer eens mee ophoud kan ik gelukkig nog analoog kijken. Dus ik vind het 3x niks dat ziggo (natuurlijk weer de eerste en de grootste) er mee wil stoppen. Ik vind al die kastjes en al die apperatuur verwarrend, moeilijk en heel vaak storing. Radio luister ik op een draagbaar dingetje met uitschuif antenne. Werkt vlekkeloos. Zomeeten staat je kast niet vol met goederen maar met digi rommel. En als wifi wegvalt is het hek van de dam.. kan de lichten niet meer aan/uit doen, tel er uit, gordijnen werken niet meer, en nog heel veel andere onnodige zooi die ze persé via wifi moeten doen. En analoog kijkt ook nog steeds erg goed maar zal voor sommige dan ff wennen zijn. Ze zijn tegenwoordig gewoon verwent...
Maar wel lekker klagen via een digitaal systeem....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ok, even samenvatten:
  • 1 - Kabelaars, w/o Ziggo hebben aangekondigd om te gaan stoppen met doorgifte van het analoge signaal, omdat dit meer ruimte op hun coaxkabel geeft voor digitale producten en diensten.
  • 2- Tenzij een kabelaar in de wijkkast fysiek het analoge signaal afsluit, kan men ook zonder klant er te zijn, dit nog ontvangen op de tv.
  • 3- Wanneer de kabelaar het complete analoge signaal afsluit (punt 1) dan zien de mensen die profiteren van punt 2, niks meer.
  • 4- Ziggo van voor de fusie gaf gratis extra geactiveerde smartcards uit, hierdoor kon, en kan, men met een eigen gekochte CI+ module, of 2e hands decoder, zonder extra maandelijkse kosten op meerdere TV's in een huishouden digitale TV kijken.
  • 5- Nieuw Ziggo geeft alleen nog smartcards in bruikleen, à 2 euro/maand icm een CI+ module.
  • 6- Er zijn diverse andere manieren om content op een TV te tonen, oa via de "smart" fuctionaliteit van een nieuwe TV, of via een 3rd party device als een chromecast.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Briks schreef:Er gaat maar 1 kabel van tel. aansluiting naar kastje. Van uit dat kastje naar tel, intern en naar tv 'kastje'. Lijkt mij dus wel alles. Een aparte cotex kabel van muuraansluiting naar dvd, naar tv.. geen extra kosten. Als het kastje dus storing oid heeft kan ik alleen nog analoog tv kijken. Rest ligt plat.
Cotex is toch maandverband?

Het is onmogelijk dat je op deze manier tv kijkt als het kastje van de provider eruit ligt. Je moet dan een coax kabel hebben en een tv kabel abonnement om via de tv kabel analoge tv te ontvangen. Tenzij de vorige bewoner het kabel abonnement niet heeft opgezegd, maar dan kijk je zwart

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Briks schreef:Hier doen we alles nog via de telefoonkabel. Internetten, tv, radio, bellen. Als het kastje er weer eens mee ophoud kan ik gelukkig nog analoog kijken. Dus ik vind het 3x niks dat ziggo (natuurlijk weer de eerste en de grootste) er mee wil stoppen. Ik vind al die kastjes en al die apperatuur verwarrend, moeilijk en heel vaak storing. Radio luister ik op een draagbaar dingetje met uitschuif antenne. Werkt vlekkeloos. Zomeeten staat je kast niet vol met goederen maar met digi rommel. En als wifi wegvalt is het hek van de dam.. kan de lichten niet meer aan/uit doen, tel er uit, gordijnen werken niet meer, en nog heel veel andere onnodige zooi die ze persé via wifi moeten doen. En analoog kijkt ook nog steeds erg goed maar zal voor sommige dan ff wennen zijn. Ze zijn tegenwoordig gewoon verwent...
Jij kijkt dus tv via te telefoonkabel van kpn en via de tv kabel van ziggo...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo wil analoog uitzenden stoppen

Ongelezen bericht door kweenie »

sjohie schreef:Ok, even samenvatten:
Belangrijk punt ben je vergeten.
8. Als je alleen de kanalen digitaal wilt zien die (nu) ook analoog worden doorgegeven, dan is daar geen aparte CI+ module of smartcard voor nodig omdat die zenders ongecodeerd worden doorgegeven. Wel moet je tv natuurlijk digitale televisie ondersteunen. (Maar tv's die dat niet doen zullen ook geen HDMI aansluiting voor een Chromecast oid hebben...)

Gesloten