Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door R. Proctor » 06 feb 2018 12:38

Natuurlijk mogen ze luisteren maar ervaring leert dat consumenten een hekel hebben aan luisteren en het dus nooit en te nimmer bij hun zelf ligt.

Een modem stuk kunnen ze gewoon uitlezen is geen probleem, als dat niet gebeurt ja dat is de andere kant van het verhaal.
Maar als je weet hoeveel telefoontjes er dagelijks binnen komen op de helpdesk van alle providers dan sla je stijl achterover.
Uiteraard zijn daar terechte vragen bij maar bv ook mijn muis doet het niet ja sorry wat heeft een internet provider daar aan dat jou muis niet werkt.

Jaren geleden toen ik nog geen eigen zaak had begonnen met ziggo en kpn werk als expert werd gestuurd als de gewone monteurs er niet meer uitkwamen.
Kom je bij een klant binnen en daar komt weer een monteur die er ook niks van weet uitgelegd wie ik was en wat ik kwam doen 1ste reactie het ligt niet aan mijn kabels maar aan dat vervelend spul van in dit geval kpn.
Wat is er loos ja ik krijg geen beeld en dat ligt aan jullie vervelend kastje, zit er een dure HDMI kabel tussen och man daar lag het niet aan was dure kabel en de leverancier van tv en kabel gaf kpn de schuld.
Uit de auto HDMI kabel gepakt en warempel we hebben beeld en geluid dan zal ik wel iets aan de decoder hebben veranderd nou dan wissel ze zelf ff om en wederom geen beeld klant wisselt hem weer om met een normale HDMI van mij en gewoonweg weer beeld en geluid.

Dus nogmaals dat de consument vind dat het daar niet aan ligt is geen garantie dat het ook zo is

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door piet987654 » 06 feb 2018 12:48

Staat er toevallig bij U in de buurt een (nieuwe) GSM antenne. Ook hier had ik een paar jaar geleden slecht beeld op diverse zender. Toen heb ik de kabels vervangen door een type waar op staat '4G/LTE Proof" Hier was toen het probleem opgelost.
Een kabel kan best nieuw of pas vervangen zijn, maar als de afscherming van de kabel onvoldoende is, blijft U problemen houden.
Op de volgende site kunt U opzoeken of er een GSM of andere antenne bij U in de buurt staat. even inzoomen op uw eigen woonplaats.

http://www.antenneregister.nl/Html5View ... neregister

kopieer deze regel naar uw browser.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 06 feb 2018 13:18

Vraag aan de buren of zij ook storing hebben en Ziggo gebruiken.
Oorzaak collectieve storing ligt bijna altijd buiten.
Hou er rekening mee dat er een lange adem nodig is.
Succes

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door R. Proctor » 06 feb 2018 13:27

wilhelmima1 schreef:Vraag aan de buren of zij ook storing hebben en Ziggo gebruiken.
Oorzaak collectieve storing ligt bijna altijd buiten.
Hou er rekening mee dat er een lange adem nodig is.
Succes
Een collectieve storing is meestal per wijk of straat en dan hebben er meerdere mensen last van binnen paar tellen staat Facebook vol.
Dat jij storing hebt is 95% bij jezelf en niet bij de buren, maar ja geloven dat het aan jezelf ligt daar beginnen we niet aan in dit land.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 06 feb 2018 17:19

R. Proctor schreef:
wilhelmima1 schreef:Vraag aan de buren of zij ook storing hebben en Ziggo gebruiken.
Oorzaak collectieve storing ligt bijna altijd buiten.
Hou er rekening mee dat er een lange adem nodig is.
Succes
Een collectieve storing is meestal per wijk of straat en dan hebben er meerdere mensen last van binnen paar tellen staat Facebook vol.
Dat jij storing hebt is 95% bij jezelf en niet bij de buren, maar ja geloven dat het aan jezelf ligt daar beginnen we niet aan in dit land.
Ja en iedereen in de straat heeft dezelfde provider :mrgreen:
Kan je vertellen na een half jaar stug volhouden ging Ziggo uiteindelijk overstag en ging graven.
Het antwoord was luid en duidelijk, er was gips nodig :lol:

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door bprosman » 06 feb 2018 18:22

Grappig dat na het vervangen van het modem het tv signaal ineens goed is. Het modem doet daarin niet eens mee, zelfs zonder modem kun je tv ontvangen. Toch een rot stekkertje of AOP dan ?

MichielFRL
Berichten: 2378
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door MichielFRL » 06 feb 2018 18:34

Haarscheurtje in de coax kabel?
Door de kou krimpt koper en zou je bij een haarscheurtje een slechter signaal kunnen krijgen met als gevolg blokken in het beeld.
Laatst gewijzigd door MichielFRL op 06 feb 2018 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door bprosman » 06 feb 2018 19:23

Dat zou je dan wel weer in de error teller van he modem kunnen zien alsook de signaalwaarden.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door Ziggowebteam » 07 feb 2018 14:41

Goedemiddag,

Uiteraard is het voor mij vanaf hier niet te zeggen waar het probleem zit. Soms zit het in de coaxkabel, soms in de wandcontactdoos en soms in het signaal dat wij aanleveren. Je kan er echter wel van uitgaan dat we niet voor niets de kabels laten controleren. Op https://community.ziggo.nl/mediaboxen-m ... ngen-18401 staat een mooi stuk hoe je zelf kan controleren waar de problemen zitten. Lost dit het niet op of kom je er niet uit? Dan mag je ons altijd even een bericht sturen zodat we een monteur kunnen inplannen.

Groet,
Ben van Ziggo

Jfelst
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door Jfelst » 11 feb 2018 09:44

Standaard bij Ziggo helpdesk de vraag over de eigen bekabeling. Bekabeling bij mij thuis onafhankelijk door drie Ziggo-monteurs als beter bestempeld dan de door Ziggo geëiste kwaliteit. Alle aansluitingen, alle connectoren gecontroleerd. AOP vervangen, twee keer dezelfde splitter, wegens ouderdom, vervangen. Eertse keer box vervangen (niet de voeding). Tweede bezoek, box vervangen inclusief voeding. Volgens monteur had de voeding van de oude box denieuwe box opgeblazen. Nu weer storing op TV. Onregelmatige “hikken” in beeld en geluid. Geluid even weg, beeld staat stil. Knap irritant. Melding bij helpdesk. Oplossing: leg even een losse coaxkabel van AOP naar box.
Ze denken volgens mij dat je een kabelwinkeltje runt. De kabels zijn goedgekeurd door Ziggo-monteurs. Aansluitingen, connectoren, alles goed. Geen losliggende kabels die door de stofzuiger beschadigd kunnen worden.
Ik denk dat het signaal niet goed is. De capaciteit van de kabel is onvoldoende. Er moet veel te veel over dat dunne koperdraadje. TV, radio, internet, telefoon, controlesignalen. Internet wordt steeds intensiever. Streaming, downloaden, uploaden. De hikken in de TV komen niet de hele dag voor. Tussen 18.30 uur en 21.00 uur is het spitsuur. Veel gebruik op de kabel, de snelweg staat vol. Ziggo, kijk daar eens naar!

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door bprosman » 11 feb 2018 10:02

Ik denk dat het signaal niet goed is. De capaciteit van de kabel is onvoldoende. Er moet veel te veel over dat dunne koperdraadje. TV, radio, internet, telefoon, controlesignalen. Internet wordt steeds intensiever. Streaming, downloaden, uploaden. De hikken in de TV komen niet de hele dag voor. Tussen 18.30 uur en 21.00 uur is het spitsuur. Veel gebruik op de kabel, de snelweg staat vol. Ziggo, kijk daar eens naar!
Pure onzin, de capaciteit van je coax kabel zit nog lang niet aan zijn limiet.
Ik denk dat het signaal niet goed is
Misschien moet je het denken toch aan Ziggo overlaten.
Bekabeling bij mij thuis onafhankelijk door drie Ziggo-monteurs als beter bestempeld dan de door Ziggo geëiste kwaliteit.
Door er naar te kijken of door het te meten ? Een Ziggo monteur kan niet zien of er onderweg misschien een iets te korte bocht (knik) in de kabel zit wat met instraling van 4G toch problemen op kan leveren.
Oplossing: leg even een losse coaxkabel van AOP naar box.
Ze denken volgens mij dat je een kabelwinkeltje runt.
Tja, je kunt de kont tegen de krib blijven gooien, je kunt ook ineens alle discussie beslissen door die eenvoudige test uit te voeren.
Overigens of het inkomend signaal goed (genoeg) is kan een Ziggo monteur meten maar kun je ook uitlezen in je modem.

stofzuigertje

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 11 feb 2018 11:44

Bij het plaatsen van nieuwe GSM antenne kan de storende signalen groter worden en de voorheen goede kabels tekort zijn.

Zelf heb ik met Brava, via de Cisco HR recorder perfect beeld maar op TV rommel....
Na doormeten moet ik dit laatste stukje van 1 meter dus vervangen!

Ja, er is een nieuwe 4G gekomen en sinds dien is dit zwakste kanaal het slachtoffer.
Ook Digitenne kan storingen veroorzaken dus niet gelijk de GSM beschuldigen!

In mijn geval prima kabels maar de stekkers....!

Rinustp
Berichten: 112
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door Rinustp » 11 feb 2018 11:51

Altijd dat domme gedoe bij die providers.
Je kabel in huis zou versleten zijn. Hoe is dat mogelijk?
Ik heb eerder deze discussie ook met Ziggo gevoerd. Ik moest eerst maar eens de coaxkabels in huis vervangen. Dan nog maar eens verder kijken. Ziggo weigerde elke hulp zolang ik die kabel niet zou vervangen.
Nu was het toeval dat ik alle twee de coax (radio/tv) twee maanden daarvoor had vervangen door Ziggo gecertificeerde kabels. Volgens het meisje van de helpdesk ging zo'n kabel minder dan drie maanden mee. Ik zou ze dus beter weer vervangen. Tja zij leest dat op het protocol wat voor haar ligt. Verder weet ze het ook niet.

Toen ik haar vroeg hoelang een kabel van Ziggo meegaat die buiten in de grond ligt, antwoorden zij dat dat er niets mee te maken had. Die kabel bij mij buiten was er 20 jaar eerder gelegd ten tijde van de centraal antennesystemen. Die kabel is niet voldoende om alle huidige signalen te verwerken.
Ziggo zit landelijk (evenals KPN) met te oude kabels te knoeien maar leggen het probleem bij de consument neer.
Slappe hap.

Ik ben na mijn voorval direct bij Ziggo weggegaan. Ik hou er niet van om veel geld te betalen voor leugens en knoeiwerk.

Ik zit al geruime tijd bij Caiway en daar begint het gedonder ook al weer. Nieuwe kabels in huis, signaal via glasvezel onvoldoende maar Caiway wil het probleem niet erkennen.
Helaas heeft de hele wijk hier last van.
Moeten we nou allemaal nieuwe kabels in huis?
TS, trap niet in die onzin en zoek een alternatief. Zo goed is Ziggo nou ook weer niet. En Caiway dus ook niet.

Klaas Jan
Berichten: 1512
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 11 feb 2018 11:58

Rinustp schreef:Volgens het meisje van de helpdesk ging zo'n kabel minder dan drie maanden mee. Ik zou ze dus beter weer vervangen.
Toen ik haar vroeg hoelang een kabel van Ziggo meegaat die buiten in de grond ligt, antwoorden zij dat dat er niets mee te maken had.
En ik moet geloven dat een medewerker van Ziggo dat zo gezegd heeft?!

Zoals ik eerder al schreef heb ik het advies van Ziggo opgevolgd om een kabel te vervangen en daarmee was het probleem opgelost.
Die storing komt erg veel voor.
Misschien is er bij u wat anders aan de hand maar kabels als prominente oorzaak van een storing noemen in een gesprek met de helpdesk van Ziggo is logisch.

honda98
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door honda98 » 11 feb 2018 12:08

ziggo eist wel van de klant dat de binnen bekabeling goed moet zijn. maar ze willen er niet aan dat het buiten goed moet zijn.
daar liggen nog veel kabels uit de vorige euw ook de verdeel en wijk kasten.
daar ontstaan ook die storingen door. een netwerk specialist zij ook tegen mij dat het netwerk van ziggo niet zo goed is. en als hij dat zecht is dat ook zo.
maar de meeste mensen hebben geen verstand van net werken en roepen maar wat.
bij mij is er een ziggo monteur geweest om dat ik een storing had en die zij tegen mij dat bij mij binnen alles goed was en als ik weer die storing had dat ze het buiten moesten zoeken. dit zouw hij ook bij ziggo melden.
deze monteur heeft buiten ook een aantal oude kabels uit de vorige eeuw in de verdeel kast vervangen.
volgens een buur krijgen we nieuwe verdeel kasten om dat er nog buren zijn die nu nog last van storingen hebben.
ik heb af en toe ook een storing waar door het beeld een paar seconden weg valt bij digitale tv. ik krijg dan de E 32-48 melding.

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door bprosman » 11 feb 2018 17:31

Dat hebben wij vorig jaar ook gehad. Het eerste wat ze roepen is altijd: u moet nieuwe kabels aanschaffen, en dan het liefst die van Ziggo! Het bleek dat wij nog een oud modem hadden (stond trouwens bij Ziggo aangetekend dat wij pas een nieuwe hadden ontvangen ???) Nieuw modem ontvangen, aangesloten en tot op heden zijn de blokken en slechte ontvangst weggebleven.
Al eens eerder geschreven , heel knap omdat het modem in de TV keten niet meedoet, bij Ziggo/UPC kan ik gewoon (digitale) TV kijken ook al staat het modem uit.

Wat betreft die "Ziggo monteur die in de straat woont" en die monteur die niet "buiten wil kijken".
Gewoon niet zo lui zijn en je TDR meter uit de bus pakken, dan kun je zowel binnen als buiten zo'n beetje op de centimeter zien waar in de kabel het fout gaat.

E32-48 kan ook een vuile smarcard zijn.
De BER waarden geven dit wel aan.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door dedolle » 12 feb 2018 14:21

Bij mij heeft de monteur zelf de nieuwe kabels gelegd met een splitter. Na een smart tv te hebben gekocht heb ik een kaart in de tv. Het kastje staat boven op de slaapkamer. Niets geen probleem boven, maar beneden vanaf moment een blokken en storing. Moet maar nieuwe kabels kopen zeggen ze dan. Die zijn nieuw!! Kastje beneden gezet en geen probleem meer. Kan het zo niet houden , want boven kan de kaart er niet in. Inmiddels ook een andere modem gehad. Probleem nog hetzelfde. Maar ze wisten precies welke zenders de storing gaven zonder dat ik dat vermeld had. Moet nu de zender kijken zonder HD maar via de kabel.

bprosman
Berichten: 9941
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door bprosman » 12 feb 2018 14:27

Kan ook boven aan de kaart module liggen.

Speedy123
Berichten: 647
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Ongelezen bericht door Speedy123 » 12 feb 2018 15:17

R. Proctor schreef:Dat andere zenders goed signaal hebben wil niks zeggen het kan wel degelijk aan de kabel liggen en dat is in een groot deel van de gevallen zo evenals een verouderd AOP.
Jij bent toch overtuigd van je gelijk dan laat je de monteur komen zit de fout bij Ziggo kost het je niks ligt het probleem wel aan je interne bekabeling kost het geld zo simpel is het.
De ene dag werkt het, de andere dag niet meer. De kabel is op alle dagen dezelfde kabel, zowel op de dagen dat alles werkte als op de dagen dat het niet meer werkte.

Dan komt de monteur, die sluit een nieuwe, beter kabeltjes aan en de consument mag betalen voor het kabeltje en de voorrijkosten.

Zo eenvoudig is het allemaal dus niet.

Plaats reactie