Pagina 1 van 2

Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 05 feb 2018 20:36
door Ejm.benning4
Enkele HDzenders vertonen van ene op andere dag blokken/poor signal. Ziggo wijt het aan de kabel, echter overige zenders hebben wel goed signaal.
Ziggo vervalt in protocol op internet en aan telefoon in het zoeken naar een oplossing (we sturen een monteur die u betaalt als het niet aan ons ligt) terwijl het aan verandering in doorgifte van signaal ligt / frequentiewijziging. Ziggo kiest voor standaardantwoorden in plaats van echt luisteren naar de klant. Als ik het probleem nogmaals wil voorleggen via contactformulier omdat ik bij de telefonist tegen een muur aanloop, krijg ik twee maal melding : oeps er lijkt wat fout te zijn gegaan. Is dit hoe Ziggo klanten tracht te frustreren en demotiveren ? Bedrijven die weigeren te luisteren naar klanten zullen uiteindelijk niet overleven. Ik ga op zoek naar een alternatief voor Ziggo.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 09:40
door R. Proctor
Dat andere zenders goed signaal hebben wil niks zeggen het kan wel degelijk aan de kabel liggen en dat is in een groot deel van de gevallen zo evenals een verouderd AOP.
Jij bent toch overtuigd van je gelijk dan laat je de monteur komen zit de fout bij Ziggo kost het je niks ligt het probleem wel aan je interne bekabeling kost het geld zo simpel is het.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 09:56
door Lowieze
Ejm.benning4 schreef:Enkele HDzenders vertonen van ene op andere dag blokken/poor signal. Ziggo wijt het aan de kabel, echter overige zenders hebben wel goed signaal.
Ziggo vervalt in protocol op internet en aan telefoon in het zoeken naar een oplossing (we sturen een monteur die u betaalt als het niet aan ons ligt) terwijl het aan verandering in doorgifte van signaal ligt / frequentiewijziging. Ziggo kiest voor standaardantwoorden in plaats van echt luisteren naar de klant. Als ik het probleem nogmaals wil voorleggen via contactformulier omdat ik bij de telefonist tegen een muur aanloop, krijg ik twee maal melding : oeps er lijkt wat fout te zijn gegaan. Is dit hoe Ziggo klanten tracht te frustreren en demotiveren ? Bedrijven die weigeren te luisteren naar klanten zullen uiteindelijk niet overleven. Ik ga op zoek naar een alternatief voor Ziggo.
Dat hebben wij vorig jaar ook gehad. Het eerste wat ze roepen is altijd: u moet nieuwe kabels aanschaffen, en dan het liefst die van Ziggo! Het bleek dat wij nog een oud modem hadden (stond trouwens bij Ziggo aangetekend dat wij pas een nieuwe hadden ontvangen ???) Nieuw modem ontvangen, aangesloten en tot op heden zijn de blokken en slechte ontvangst weggebleven.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:13
door Klaas Jan
Ik heb ook eens een slechte ontvangst van een paar zenders gehad. Een nieuwe kabel aangebracht en het probleem was opgelost.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:28
door kweenie
Er kunnen veel oorzaken voor zijn. Als er een extra stoorzender in de buurt is gekomen, dan kan het signaal van een aantal zenders ineens slechter worden. Als het signaal net op het randje zat, dan kan zo'n stoorzender net de druppel zijn.

Het lastige is dat die verstoring van alles kan zijn. Misschien hebben de buren een extra WiFi-punt? Of een ander nieuw apparaat of misschien is er een extra zendmast voor mobiele telefonie gekomen. Etc.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:36
door renewouters
Lowieze schreef: Dat hebben wij vorig jaar ook gehad. Het eerste wat ze roepen is altijd: u moet nieuwe kabels aanschaffen, en dan het liefst die van Ziggo!
Dat is dan een goed aanbod want vergelijkbare kwaliteit kabels is elders duurder. Ziggo levert die kabel met veel minder marge dan elektronicawinkels en bouwmarkten.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:38
door renewouters
kweenie schreef:Er kunnen veel oorzaken voor zijn. Als er een extra stoorzender in de buurt is gekomen, dan kan het signaal van een aantal zenders ineens slechter worden. Als het signaal net op het randje zat, dan kan zo'n stoorzender net de druppel zijn.

Het lastige is dat die verstoring van alles kan zijn. Misschien hebben de buren een extra WiFi-punt? Of een ander nieuw apparaat of misschien is er een extra zendmast voor mobiele telefonie gekomen. Etc.
En daarom is het antwoord van Ziggo dan ook als eerste om naar de kabels te kijken. Goede kabels zijn immuun voor externe verstoringen. Er hoeft maar een lek in de afscherming te zitten van een bestaande kabel en je hebt last van externe stoorbronnen.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:39
door Lowieze
renewouters schreef:
Lowieze schreef: Dat hebben wij vorig jaar ook gehad. Het eerste wat ze roepen is altijd: u moet nieuwe kabels aanschaffen, en dan het liefst die van Ziggo!
Dat is dan een goed aanbod want vergelijkbare kwaliteit kabels is elders duurder. Ziggo levert die kabel met veel minder marge dan elektronicawinkels en bouwmarkten.
Nee hoor, de winkel waar ik de kabels koop hebben hetzelfde keurmerk als die van Ziggo en zijn daar goedkoper.
De medewerkers van het calllcenter kijken op hun schermpje naar een stappenplan bij problemen en daar zien ze als eerste staan: nieuwe kabels aanschaffen. Of dat nu nodig is of niet, weten zij veel.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:45
door R. Proctor
Dat weten ze echt wel ze kunnen nl de waardes van de modem uitlezen etc etc en in 99% van de gevallen is het gewoonweg de bekabeling die brak is.
Of wat denk je van goede bekabeling met een plastic gamma connector erop dat zijn allemaal zaken die meespelen.
Maar wat maakt het uit als je zo overtuigd bent dat je kabels goed zijn dan laat je Ziggo toch komen op hun kosten maar naderhand dan niet huilen als het toch blijkt dat het de kabels zijn

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 10:57
door Lowieze
R. Proctor schreef:Dat weten ze echt wel ze kunnen nl de waardes van de modem uitlezen etc etc en in 99% van de gevallen is het gewoonweg de bekabeling die brak is.
Of wat denk je van goede bekabeling met een plastic gamma connector erop dat zijn allemaal zaken die meespelen.
Maar wat maakt het uit als je zo overtuigd bent dat je kabels goed zijn dan laat je Ziggo toch komen op hun kosten maar naderhand dan niet huilen als het toch blijkt dat het de kabels zijn

Wat klink je weer gezellig vandaag. Mijn kabels waren nog prima, dank je. Desondanks werden er nieuwe geadviseerd, want dat zou het probleem volgens de medewerkster aan de telefoon wel oplossen.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:00
door stofzuigertje
1 Ga bij je buren op de koffie en kijk of zij zelfde hebben, dan is het voor die zenden een wijk probleem en moeten ze zoeken.

2 Kabels kunnen plotseling kapot gaan stofzuigen en kabel raken en ouder plastic..... metalen kapjes gaan langer mee en zorg voor goed weg gewerkte kabels die niet geraakt kunnen worden tijdens schoonmaken.

3 Voor je gaat bellen de TV op de waardeloze zwakke zetten, want dan zien ze dat op afstand.
Bij mijn is dat Brava...

4 Ook voor het bellen Radio (zachtjes) aan en alle computers aan want hoe zwaarder het modem moet werken, des te eerder krijg je een betere.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:32
door Cro
Bekabeling in inderdaad een groot issue, en sinds de uitrol van 4G zelfs een nog groter issue daar een aantal van die frequenties ook kan storen op de Coax kabels als de kabels niet van goede kwaliteit zijn of verouderd. Volgens mij vereist Ziggo voor een goede werking minimaal kabelkeur gecertificeerde kabels / connectors / splitters / versterkers e.d. binnenshuis. Heb je dat niet zullen ze altijd vragen daar eerst zorg voor te dragen of brengen ze kosten in rekening voor de monteur als inderdaad de bekabeling binnenshuis de oorzaak is. Je kan dit vaak ook vrij makkelijk zelf testen, sluit 1 TV direct op het AOP aan te sluiten of wanneer je een Mediabox of iets dergelijks hebt de Mediabox met de bijgeleverde korte kabels direct op de AOP en de TV aansluiten. Werkt het dan wel goed is de kans zeer groot dat de bekabeling in de woning toch niet op orde is.

Verder zullen kabels ook in de toekomst belangrijk blijven, de techniek gaat steeds verder, 4k zal op de kabel komen, daarna wordt al her en der getest met 8k en de kans is zeer aanwezig dat dan het signaal nog gevoeliger wordt en goede bekabeling nog belangrijker.

@stofzuigertje,

Punt 1 hoeft weinig te zeggen, als het om brakke bekabeling gaat die bijvoorbeeld tijdens de bouw is aangelegd en nooit vernieuwd naar hedendaagse standaarden kan het goed zijn, afhankelijk van de storingsbron, dat de buren hetzelfde issue hebben en dat het ook daar aan de bekabeling ligt.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:43
door kweenie
Lowieze schreef:Mijn kabels waren nog prima, dank je. Desondanks werden er nieuwe geadviseerd, want dat zou het probleem volgens de medewerkster aan de telefoon wel oplossen.
Wat noem jij 'prima'? Zijn het Kabelkeur kabels, of andere dubbel afgeschermde kabels? Of zijn het 'gewone' kabels van een paar jaar oud?

Bij mij deed een tv met 20 meter goed afgeschermde kabel het zonder problemen, terwijl op een andere tv met drie meter gewone kabel een aantal zenders niet te ontvangen waren.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:47
door Lowieze
kweenie schreef:
Lowieze schreef:Mijn kabels waren nog prima, dank je. Desondanks werden er nieuwe geadviseerd, want dat zou het probleem volgens de medewerkster aan de telefoon wel oplossen.
Wat noem jij 'prima'? Zijn het Kabelkeur kabels, of andere dubbel afgeschermde kabels? Of zijn het 'gewone' kabels van een paar jaar oud?

Bij mij deed een tv met 20 meter goed afgeschermde kabel het zonder problemen, terwijl op een andere tv met drie meter gewone kabel een aantal zenders niet te ontvangen waren.
Ik noem de kabels prima, omdat een Ziggo monteur die bij mij in de straat woont er even naar gekeken heeft. Hij zei: laat je geen nieuwe kabels aansmeren, deze mankeert niets aan.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:51
door R. Proctor
En dat is ook nu ook vaak het probleem de consument roept altijd het ligt niet aan mijn kabels het ligt aan anderen.
Kabels zijn er in diverse uitvoeringen afgeschermd of niet etc etc ook connectoren geschroefd geknepen of gewoon erop gedraaid dat heeft allemaal invloed op het signaal.
Maar vaak is het aangesloten door het handige neefje of de buurman die er denkt verstand van te hebben want de kabel is goed, ja maar alleen de kabel lost geen problemen op er zit veel meer achter dan alleen de kabel, als je AOP niet goed is merk je dat maar ook als je connectoren niet goed zijn.
Ik noem de kabels prima, omdat een Ziggo monteur die bij mij in de straat woont er even naar gekeken heeft. Hij zei: laat je geen nieuwe kabels aansmeren, deze mankeert niets aan
Een echte specialist of een ingehuurde via Guidion daar zit dag en nacht verschil in.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:52
door Lowieze
R. Proctor schreef:En dat is ook nu ook vaak het probleem de consument roept altijd het ligt niet aan mijn kabels het ligt aan anderen.
Kabels zijn er in diverse uitvoeringen afgeschermd of niet etc etc ook connectoren geschroefd geknepen of gewoon erop gedraaid dat heeft allemaal invloed op het signaal.
Maar vaak is het aangesloten door het handige neefje of de buurman die er denkt verstand van te hebben want de kabel is goed, ja maar alleen de kabel lost geen problemen op er zit veel meer achter dan alleen de kabel, als je AOP niet goed is merk je dat maar ook als je connectoren niet goed zijn.
Ik noem de kabels prima, omdat een Ziggo monteur die bij mij in de straat woont er even naar gekeken heeft. Hij zei: laat je geen nieuwe kabels aansmeren, deze mankeert niets aan
Een echte specialist of een ingehuurde via Guidion daar zit dag en nacht verschil in.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar :lol: Wie denkt u dat Ziggo stuurt als er problemen met je kabels zijn?

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 11:57
door R. Proctor
In 9 van de 10 keer ingehuurde Guidion mensen
Ziggo zelf doet binnenshuis niet veel meer

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 12:04
door stofzuigertje
Kijken is onzin, je moet de kabels doormeten om te oordelen of ze storen en/of nog goed zijn.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 12:06
door Lowieze
stofzuigertje schreef:Kijken is onzin, je moet de kabels doormeten om te oordelen of ze storen en/of nog goed zijn.
Allemachtig, dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik dacht dat dat wel begrepen werd.

Re: Ziggo: ineens slecht signaal bij hd-zenders televisie

Geplaatst: 06 feb 2018 12:08
door Verwijderd
Lowieze schreef:
kweenie schreef:
Lowieze schreef:Mijn kabels waren nog prima, dank je. Desondanks werden er nieuwe geadviseerd, want dat zou het probleem volgens de medewerkster aan de telefoon wel oplossen.
Wat noem jij 'prima'? Zijn het Kabelkeur kabels, of andere dubbel afgeschermde kabels? Of zijn het 'gewone' kabels van een paar jaar oud?

Bij mij deed een tv met 20 meter goed afgeschermde kabel het zonder problemen, terwijl op een andere tv met drie meter gewone kabel een aantal zenders niet te ontvangen waren.
Ik noem de kabels prima, omdat een Ziggo monteur die bij mij in de straat woont er even naar gekeken heeft. Hij zei: laat je geen nieuwe kabels aansmeren, deze mankeert niets aan.
Dat zal best. Maar de andere kant van de medaille is dat verbindingsproblemen in 9 van de 10 gevallen te maken heeft met slechte kabels binnenshuis. Dan stuurt Ziggo weer een dure monteur langs en blijkt het iets te zijn wat de klant zelf ook makkelijk had kunnen oplossen. En dan gaan klanten hier op het radar-forum zeuren dat ze moesten betalen voor de monteur van Ziggo. Ik heb een jaar of 12 geleden ook telefonisch flink misbaar gemaakt bij de klantenservice van Tele2, maar uiteindelijk bleek dat de poot van mijn bank bovenop de internetkabel stond en er dus waarschijnlijk kabelbreuk was. Na de kabel vernieuwd te hebben was het hele probleem opgelost.

Aan de andere kant heb ik jaren later ook meegemaakt (nadat we net verhuisd waren) dat alle kabels binnenshuis peperdure nieuwe kabels waren die ik zelf had aangeschaft en dat er toch internetproblemen waren. Toen zei Tele2 ook dat ik alle kabels moest vervangen en dat bleek in dit geval dus ook onterecht te zijn, aangezien het modem stuk bleek. Dus ja, ik snap dat Ziggo dit voorstelt, maar providers mogen ook wel een keer luisteren als een klant zegt dat alle kabels nieuw zijn.