LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het gebruik van je en jij bij bedrijven en instellingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Het gebruik van je en jij bij bedrijven en instellingen

Ongelezen bericht door scontra »

Donald1952 schreef:
Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hierop willen reageren, zodat we samen hier misschien een halt aan kunnen toeroepen.

D.R.
Alkmaar
En @Donald1952 hult zich in stilte, maar is zich mogelijk aan het beraden hoe hij van alle meningen en argumenten slecht één bruikbaar "statement" zou kunnen maken om de 'je' en 'jij' aanjagers er van te overtuigen dat de 'u' aanhangers liever niet met 'je' en 'jij' willen worden aangesproken door bedrijven en instellingen.
In het niet zakelijke communicatieverkeer schijnt hij nl. geen probleem te hebben met 'je' en 'jij' als aanspreektitel.

@Donald1952, Laat a.u.b. iets van je/u** horen !!


**doorhalen wat niet gewenst is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Het gebruik van je en jij bij bedrijven en instellingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Moiseule58 schreef:Wat ik mis in deze discussie: is de klant geen koning meer?
Laat de klant zelf bepalen wat hij of zij prettig vindt.
Volgens mij gebeurt dat meestal ook. Maar men zal in het algemeen toch beginnen met iemand algemeen aan te spreken, waarna men - naar aanleiding van de reacties - verder kan gaan met je of met u.

Als het gros van de klantenkring of doelgroep de voorkeur geeft aan 'je', dan ligt het voor de hand dat men in eerste instantie de potentiële klanten ook met 'je' aanspreekt. (Al zouden ze ook kunnen redeneren dat ze beter met 'u' kunnen beginnen, aangezien blijkbaar veel 'u'-zeggers zo kortzichtig zijn dat ze het niveau van beschaving slechts afmeten aan het wel of niet tutoyeren...)

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Het gebruik van je en jij bij bedrijven en instellingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vraag me af of mensen die zich ergeren aan het tutoyeren door personeel van een bedrijf, daar ook daadwerkelijk iets van zeggen. Of is de ergernis dan weer niet zo groot?

Gesloten