Pagina 1 van 3

Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:09
door taxikemperman
Ik word gebeld voor tevredenheidsonderzoek. Ik geef aan dat ik niet blij met stoppen aanaloog. Antwoordt: duurt nog 1,5 tot 2 jaar in uw gebied
Volgende dag e-mail afsluiting analoog per 08-05-18
Ik heb 2 DVD-recorders. Ik ben nu verplicht om over te stappen van TV start naar TV compleet om nog te kunnen opnemen. Extra kosten per maand!
Ik vraag om 2 mediaboxen XL. Deze zullen gestuurd worden.
Ik word vervolgens gebeld dat er maar één geleverd kan worden. Er is geen oplossing voor opnemen boven.
Via Messenger gevraagd aan Ziggo of een Humax 5200 een oplossing is. Op de ene pagina van Ziggo staat dat dit mogelijk is. Op een andere pagina staat weer dat dit niet mogelijk is en ik verwijs in mijn Messengercontact ook naar deze laatste pagina.
Geen probleem. Kan zo geïnstalleerd worden met de Smartcard reeds in mijn bezit.
Vrijdag de Humax gekocht. Zaterdag 1,5 uur bezig geweest samen met Coolblue om te installeren. Lukt niet. Coolblue denkt dat het aan het apparaat ligt en wil deze omruilen.
Ik bel voor alle zekerheid nog even met Ziggo en krijg als verrassend antwoord:
“Meneer er kan geen enkele recorder op ons netwerk aangesloten worden met uitzondering van onze eigen mediaboxen. Dus ook de Humax niet. Foutje van mijn collega.”
Met andere woorden:
Er kan alleen in de huiskamer opgenomen worden. Boven kan niet meer.
Ik ben voor niets naar Amsterdam gereden om een Humax te kopen, vervolgens 1,5 uur bezig geweest om deze niet te kunnen installeren en daarna weer terug naar Amsterdam om de Humax weer in te leveren. Hoop kosten en moeite voor iets wat Ziggo al wist
Totaal geen service dus meer voor mensen die op twee plekken in huis willen kijken en opnemen.

Klacht geplaatst op klacht.nl, maar daar reageert Ziggo niet op
Als reactie op mijn klacht op Messenger krijg ik alleen een sorry, maar zij doen niet aan schadevergoeding.
Overstappen naar KPN is zeer kostbaar omdat er dan UTP kabels door het hele huis getrokken moeten worden.
Stel je hebt een gezin met kinderen die boven hun eigen programma’s willen opnemen en bekijken, terwijl beneden andere programma’s bekeken worden. Dat kan dus niet meer
Heeft iemand misschien wel een oplossing voor het opnemen probleem?
Heeft iemand nog een idee hoe ik wel schadevergoeding zou kunnen krijgen voor alle tijd die ik er nodeloos in heb gestoken?
Alvast bedankt voor het meedenken

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:29
door Revoked
Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:38
door mahadma
U zult geen schadevergoeding ontvangen. De tijden worden digitaal. Dat stop je niet. Maar hoe vindt u de tijd om al die opgenomen programma's terug te kijken? De enige oplossing is als u boven bent even naar beneden lopen en recorden. Of plannen via de programma info in het ziggo systeem. Of terugkijken.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:40
door Erthanax
Geen schade? Als je door een opgelegde verandering niet meer kunt doen wat je altijd deed, heb je toch schade, of in ieder geval nadeel? Hoe dat juridisch zit en welk bedrag daarmee gemoeid is, is een ander verhaal. Ik kan me de frustratie van TS goed voorstellen; mij staat hetzelfde te wachten.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:47
door Lady1234
Maar via de andere box kan toch ook ingesteld worden wat “opgenomen” moet worden en later weer gekeken? Je kunt gewoon meer boxen krijgen tegen volgens mij € 5,00 per maand.

Hier in huis staat in de woonkamer de “hoofdbox” en in twee slaapkamers een kleinere box. Op alledrie kan opnemen ingetoetst worden en wat opgenomen is gekeken worden.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 11:59
door bprosman
Met de Ziggo APP kun je ook nog 2 weken terugkijken, daardoor neem ik zelden nog wat op.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:21
door taxikemperman
Het gaat mij om een schadevergoeding voor het ophalen installeren en terugbrengen van een apparaat waarvan Ziggo zegt dat dit gebruikt kan worden en een dag latter zegt dat dit absoluut niet kan.
Dit heeft me 2,5 uur gekost met twee ritten Almere/Amsterdam vv

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:24
door taxikemperman
Lady1234 schreef:Maar via de andere box kan toch ook ingesteld worden wat “opgenomen” moet worden en later weer gekeken? Je kunt gewoon meer boxen krijgen tegen volgens mij € 5,00 per maand.

Hier in huis staat in de woonkamer de “hoofdbox” en in twee slaapkamers een kleinere box. Op alledrie kan opnemen ingetoetst worden en wat opgenomen is gekeken worden.
Ik heb hierom gevraagd, maar ik krijg maar een Mediabox XL en kan geen extra boxen bestellen

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:27
door witte angora
taxikemperman schreef:Het gaat mij om een schadevergoeding voor het ophalen installeren en terugbrengen van een apparaat waarvan Ziggo zegt dat dit gebruikt kan worden en een dag latter zegt dat dit absoluut niet kan.
Dit heeft me 2,5 uur gekost met twee ritten Almere/Amsterdam vv
Eerlijk gezegd vind ik dit wel terecht. Dat je een schadevergoeding claimt. Het call-centre maakt er te vaak een puinhoop van. Ziggo weet dat, en doet er niks aan.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:30
door Lady1234
Dus u bent dan blijkbaar niet geswitcht van pakket?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Want met het pakket “start” kunt u ook helemaal niet opnemen.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:32
door taxikemperman
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 12:35
door taxikemperman
Lady1234 schreef:Dus u bent dan blijkbaar niet geswitcht van pakket?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Want met het pakket “start” kunt u ook helemaal niet opnemen.
Lees mijn topic: Ik ben nu verplicht om over te stappen van TV start naar TV compleet om nog te kunnen opnemen. Extra kosten per maand!

Bovendien krijg je geen XL zonder Compleet

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 17 apr 2018 23:49
door Dirkie
taxikemperman schreef:
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
De relatie tussen betonnen wanden en vloeren en het niet hebben van computers boven kan ik nog niet leggen :?:

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 08:53
door Nevyn
Heb beneden een Horizonbox en boven de kleine. Kan met beiden opnemen terug kijken enz.
Maar dan ben je wel duurder uit. De Humax is een decoder met harde schijf, hiermee kan je met het goedkoopste abonnement gewoon opnemen zoals met een video recorder. Snap eigenlijk niet waarom dat niet zou werken, tenzij ze de kaart ongeldig hebben gemaakt.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 09:17
door taxikemperman
Dirkie schreef:
taxikemperman schreef:
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
De relatie tussen betonnen wanden en vloeren en het niet hebben van computers boven kan ik nog niet leggen :?:
Heel simpel. Er kan niet even een gaatje geboord worden. Hierdoor kan er dus geen computerkabel omhoog en door de massieve muren en vloeren is er ook bijna geen Wifi bereik
Als er wel een computerkabel laf, dan waren wij direct overgestapt op KPN

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 09:18
door Moneyman
Waarom kan je geen gaatje boren?

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 09:22
door renewouters
taxikemperman schreef: Heel simpel. Er kan niet even een gaatje geboord worden. Hierdoor kan er dus geen computerkabel omhoog en door de massieve muren en vloeren is er ook bijna geen Wifi bereik
Als er wel een computerkabel laf, dan waren wij direct overgestapt op KPN
Dat er geen wifi bereik is wil niet zeggen dat je niet kunt realiseren. Ik heb ook dikke betonnen vloeren maar ik heb in het hele huis prima WIFI en kan in ieder vertrek TV kijken via WIFI. Kabels zijn zo 2010....

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 09:23
door angel1978
Met de huidige powerlines krijg je ook boven gewoon prima signaal hoor.
Ook behoort het plaatsen van een versterker / repeater op een strategische plek ( trappengat ) tot de mogelijkheden waardoor je boven een prima bereik kan creëren..

Klinkt meer als niet willen dan niet kunnen.

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 09:30
door witte angora
angel1978 schreef:Met de huidige powerlines krijg je ook boven gewoon prima signaal hoor.
Ook behoort het plaatsen van een versterker / repeater op een strategische plek ( trappengat ) tot de mogelijkheden waardoor je boven een prima bereik kan creëren..

Klinkt meer als niet willen dan niet kunnen.
Of als niet weten, hier nog een. :wink:

Re: Probleem Ziggo

Geplaatst: 18 apr 2018 10:41
door kweenie
taxikemperman schreef: Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
Dan kun je vanwege de 'power Promis' en extra toegangspunt van ze krijgen. Als je zou willen.