[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd
Pagina 1 van 1

Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 14:07
door EsvanCras
Goedemiddag allemaal,

Ik ben twee weken geleden overgestapt naar Tele2 en heb er zoveel spijt van.

De overstap heb ik gedaan aan de hand van de informatie op de site en de informatie die ik telefonisch had ingewonnen.
Het ziet er zo mooi uit:
Onbezorgd opnemen
Pauzeren en terug spoelen
Programma gemist NPO1,2,3, Veronica, Net5 en SBS6
Radio

Volgens de site kan je je favoriete series terug kijken en worden ze 10 dagen bewaard.

Helaas klopt deze informatie helemaal niet, bij Veronica, Net5 en SBS6 kan je maar enkele programma's terug kijken en op sommige dage helemaal geen programma's. Volgens is dit misleidend, in ieder geval geen volledig informatie.

De informatie over het opnemen, pauzeren en terug spoelen klopt ook niet helemaal. Zorgeloos? Je kan maar twee zenders streamen, dus 1 kijken en 1 opnemen of 2 opnemen en 1 zender die je opneemt bekijken..... Als programma's qua tijd elkaar overlappen ben je verplicht om naar een andere zender te gaan. Dit staat ook nergens op de site, weer onvolledige informatie.

Nu ben ik al een week bezig om mijn contract te ontbinden om deze redenen, helaas kan ik deze alleen afkopen, is dus geen optie.
De bedenktijd is al voorbij (die gaat in op het moment dat je de bevestigingsmail ontvangt, 6 weken voor dat je de aansluiting hebt) en de reden om te ontbinden ziet Tele2 niet. Als alternatief gaven ze aan dat ik programma gemist ook online op de PC kon gaan bekijken, afkopen was de enige optie.

Gisteren gebeld door de klachtenafdeling van Tele2, deze medewerker was het mij eens en zag, in overleg met de leidinggevende, genoeg reden om het contract te ontbinden. Ik werd doorverbonden met de afdeling contracten, die zag geen reden om te ontbinden en gaf aan dat ik kosteloos kon overstappen naar T-mobile of kon afkopen.

Ik krijg hier zo genoeg van, bedrijven die alles beloven, niet nakomen wat er is afgesproken en daar gewoon mee weg komen en mee doorgaan.

Ik heb ze gisteren een laatste mail gestuurd met de vraag tot ontbinding van het contract of met het leveren van het product waar ze mee adverteren en wat ze hebben beloofd.

Volgende week wil ik naar de geschillencommissie.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit verder kan aanpakken?

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 16:17
door Lady1234
Maar u hebt helemaal geen recht van spreken. Dus kosteloos opzeggen gaat het niet worden.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 16:19
door Bob Schurkjens
De bedenktijd is al voorbij (die gaat in op het moment dat je de bevestigingsmail ontvangt, 6 weken voor dat je de aansluiting hebt) en de reden om te ontbinden ziet Tele2 niet
.

Onjuist. Deze gaat pas in wanneer je het modem hebt ontvangen en de aansluiting werkend is.

Bedenk wel dat wanneer je opzegt, je een maand zonder internet en teevee komt te zitten. Alleen bij KPN kan het geloof ik sneller.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 16:30
door Lady1234
Bij een dienst gaat de bedenktijd in één dag na het tekenen van de overeenkomst.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 17:27
door Theotrucker
Als je meer dan twee zenders tegelijkertijd wilt streamen heb je een heel ander systeem voor ontvangst nodig. Dat gaat niet over een telefoonkabel. Opzeggen kun je aan het einde van je contract. Dan heb je een opzegtermijn van een maand.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 17:33
door Lady1234
Bij KPN kan je 6 programma’s tegelijk “opnemen” Ze worden dan voor je bewaard.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 18:12
door tampie74
Had u op kassa nog geen genoeg antwoorden. Daar staat hetzelfde toppic zelfs 2x

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 18:52
door Bob Schurkjens
Bedenktermijn van 14 dagen voor herroeping gaat pas in als de consument beschikt over de door de ondernemer van de dienst in bruikleen te geven hardware.

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... -hardware/

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 12 jul 2019 20:12
door Lady1234
@bob

Mooi. Consuwijzer zou dat eigenlijk moeten toevoegen aan hun informatie.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 13 jul 2019 09:29
door EsvanCras
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Vooral de info van Bib Schurkjens is heel erg bruikbaar. Ik zal dit dan ook delen met Tele2. Ik zie het nu weer wat zonniger in!

Fijn weekend allemaal.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 15 jul 2019 21:08
door reradus@me.com
Dingen beloven is Tele2 geweldig in, tot !, sim only besteld, mocht U een ander contract willen 1 met telefoon is geen probleem
we zetten dat zo voor U om (dit was aan de telefoon), 3 maanden later een deal met telefoon waar ik wel oren naar had, er werd nog net niet gevraagd of ik wel goed bij mijn hoofd was, ik moet wachten tot het sim only contract om was, of kon dat nieuwe contract laten aansluiten na dat sim only contract om was, kreeg de telefoon die ik wilde dan direct, dus dat was een contract geworden van bijna 3 jaar
Tele2 nooit meer al was het de laatste provider, ik ga dan wel verder met tamtam. Daar heeft U niets aan ik hoop dat U wat kunt bereiken
bij de geschillencommissie dit is inderdaad te triest voor woorden.

Re: Tele2 programma gemist minder zorgeloos dan beloofd

Geplaatst: 25 jul 2019 11:20
door Erwin uit Oosterhout
Sprookjes bestaan niet en goedkoop is duurkoop. Voordat je overstapt kan je beter op zoek naar mensen, die er al bij zitten en daar de informatie inwinnen. Oriëntatie vooraf, maar dat is nu te laat. Als er echt problemen zijn of tekortkomingen t.o.v. voorwaarden dan zou ik een brief sturen met deze tekortkomingen daarin + een redelijke termijn om dit op te lossen. Probeer het eerst beter te krijgen en dan ondertussen oriënteren bij echte providers.