LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
channie.rosman-wolff
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:11

Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door channie.rosman-wolff »

In maart kon ik een nieuwe telefoon uitzoeken en zo namen we T-mobile de winkel daar zij neem ook gelijk tv en internet en dat deden we dan zodat alles op 1 stond. Wij hebben netje doorgegeven wat we wouden in het pakket dus ook een opneem functie aangezien ik door mijn ziekte alles moet opnemen zodat ik series op mijn gemakje kan bekijken zo werd er gezegd in de winkel ja dat kan is geen probleem en zo zouden we goedkoper uit komen. In onze proefperiode hebben we na onderzoek gedaan te hebben geprobeerd t-mobile toch stop te zetten omdat ze slecht aangeschreven stonden, toen we opgebeld werden hebben we ze netjes bedankt. Deze man zeg ja dit is allemaal van lang geleden ondertussen gaat alles perfect daar ook nogmaals gevraagd over de opneem functie ja alles komt in orde.

We kregen alles opgestuurd ik denk ga me serie op nemen en ja hoor geen opneem functie. Mijn man heeft hun opgebeld en ja zeiden ze helaas heeft de winkel je voorgelogen want dat hebben wij niet maar ze zouden ons later er over terug bellen maar geen gehoor vanuit hun kant. Een paar dagen later terug gebeld dat we het contract willen stoppen omdat het onder valse voorwaarden is gegaan… ja meneer dat kan niet krijg je een boette mijn man zij al een boette voor iets wat wij niet besteld hebben en onder valse voorwaarden is gegaan. Deze vrouw zeg wat is er dan? weer alles uitgelegd maar meneer dan moet je een kastje bestellen voor 5 euro en dan zetten we hem op spoed, waarop mijn man weer zeg doe het dan maar dan is alles geregeld. Een week later gaat het internet het al raar doen, boven helemaal geen ontvangst mijn man weer 100 euro uitgegeven voor spullen zodat we boven verbinding hebben en nu was het wachten op het kasje..

Je raad het al in die week geen kastje met hun zogenaamde spoed…wij weer gebeld ja hij gaat nu naar het postkantoor u krijg een track en trace…ook daar op gewacht maar niks. Weer opgebeld week 3 alweer, dame 5 aan de lijn ondertussen , ja die zeg volgende week is het echt binnen en anders staat het allemaal in de cloud. Dus weer een week gewacht en al gezegd staat het er niet op dan is het klaar. De week is voorbij geen kastje en geen track en trace en ook geen cloud….We hebben weer contact opgenomen dame nummer 6 en die vond het eens schande hoe het ging en zij er bestaat geen kastje en ook geen cloud voorlopig. Zij zou het contract ontbinden kosteloos maar het moest eerst langs het debiteuren centrum ofzo en ze zou deze week bellen. Ja zeg mijn man bel dan ook wel echt?! ja meneer ik bel wel echt terug! Nou dus niet we zijn weer een week verder de eerste maand is al ingehouden terwijl der gezegd is door die dame dat we die kosten ook niet hoefde te betalen net zoals die boete….we hebben geen tv kunnen kijken in deze 4 weken, het internet moesten we een paar keer resetten dus kortom een rompslomp.

Nu hebben we weer gebeld en deze man die we aan de lijn kregen zeg dood leuk het word niet stop gezet helaas en je moet gewoon betalen maar om de pijn te verzachten kunnen we je 3 maanden een gratis pakket verlenen…mijn man zeg nee ik wil van jullie rotzooi af en jullie leugens,,,ja dat kan maar dan krijg je een boete van 300 euro die je dan kan aanvechten. En zo is het verhaal op zijn einde gekomen in de proefperiode lopen ze te rekken bij het stop zeggen, dan worden er dingen beloofd die niet eens bestaan, de abonnement was 30 euro en nu ineens 62 vanwege aansluit kosten wat in eerste instantie een actie was, we krijgen nu een boete van 300 euro moeten de 62 als nog betalen en dan de maand na de stop zegging moeten we ook nog gaan betalen.

We hebben een klacht op klacht.nl gezet ook daar word het weg gewimpeld. Dit kan toch zomaar niet ? En als het nou alleen bij ons was heb van nog meer mensen gehoord die hebben stop gezet of wachten tot ze kunnen overstappen vanwege het zelfde probleem de slechte service en de storingen. Vandaag hebben we pas 1 maand die box en het is gewoon een zooitje enzo slecht

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

channie.rosman-wolff schreef:
29 mei 2020 15:12
We hebben een klacht op klacht.nl gezet ook daar word het weg gewimpeld.
dat lees ik niet als ik uw klacht lees op klacht.nl

Ik lees alleen hetzelfde verhaal als hier. Daarnaast zie ik dat ze van klacht.nl de klacht via twitter bij t-mobile kenbaar hebben gemaakt en vervolgens zie ik van u een dreigement om het verder openbaar te maken, want u heeft bewijzen. Van dat laatste zie ik hier echter niets terug komen.

channie.rosman-wolff
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:11

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door channie.rosman-wolff »

'Beste chantalrosman,


Je hebt onlangs een klacht gemeld over T-Mobile. Helaas neemt T-Mobile jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.

Wil je weten wat jouw rechten zijn als consument? Klacht.nl werkt samen met de juristen van HelloLaw©. Zij kunnen je verder helpen en een passende oplossing zoeken voor jouw conflict.'
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2020 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanhalingstekens + cursivering toegevoegd om iets meer duidelijk te maken dat het geen eigen tekst is

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Opnemen? De Smart TV heeft een 3 Tb schijfje en gaat prima....

T mobile, ik heb mobiel + 4G thuis en bevalt prima... ook de service van de winkel en nu bijna 3 maanden tevreden.

Ook zie ik niet of Topic starter of T Mobile een foutje maakte en dat is ook niet aangetoond, alleen maar overal klagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt natuurlijk altijd naar de geschillencommissie als je vindt dat je gelijk hebt. Die zijn in ieder geval goedkoper dan de advocaten.
Trouwens ben je hier jezelf naar een advocatenkantoor aan het sturen?
Channie Rosman naar Chantal Rosman?

channie.rosman-wolff
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:11

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door channie.rosman-wolff »

Dat bericht stuurde klacht. Nl heb nog niks naar een advocaat gestuurd dat zou ik volgens hun wel kunnen doen. Betref een reactie op komkommertijd, ik heb een box gehad waar je niet bij kan opnemen de ene zeg der is wel een box en de andere zeg er betaat geen box om te kunnen opnemen het is fijn dat jij er 1 thuis heb maar ik heb nu na 4 weken nog niks. Die bewijzen heb ik idd dat heeft mijn man opgeslagen de contacten via de mail verloop helaas de berichten van de mensen via de telefoon gaat een beetje moeilijk hé....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Oké nu snap ik het!
Als je het duidelijk kunt maken dan maar naar de geschillencommissie!
Daar heb je geen advocaat of rechter bij nodig.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door pierrev »

U heeft het over een proefperiode dat bestaat niet bij een internet en t.v. aansluiting enkel 14 dagen bedenktijd na het aangaan van de overeenkomst en die zijn vaak bij oplevering al afgelopen

channie.rosman-wolff
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:11

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door channie.rosman-wolff »

Theotrucker gaan we nu doen we hebben het net opgezocht, bedankt voor de tip.

Pierrev die proef periode bedoel ik idd als bedenktijd de 2e week bedenktijd moest nog in gaan toen wij wouden op zeggen en toen werd er door hun gezegd dat alles oké was en die man vertelde ook dat er een opneem functie was inbegrepen in het pakket. Toe we alles binnen kregen bleek die functie er niet te zijn. En daarover hebben wij 6 keer gebeld en werden we aan het lijntje gehouden en van de kast naar de muur gestuurd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die discussie wordt op diverse manieren beëindigd!
Daar is steeds weer een andere oplossing. Misschien heeft het iets te maken hoe duidelijk dat het verduidelijkt wordt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Probeer het vooral kort en zakelijk te brengen zonder te veel zijwegen. Laat het niet als een soort chantage klinken, als jullie daar niet op ingaan maak ik het publiek! Dat komt bij je terug!
Succes ermee.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door sylvesterb »

pierrev schreef:
29 mei 2020 19:04
U heeft het over een proefperiode dat bestaat niet bij een internet en t.v. aansluiting enkel 14 dagen bedenktijd na het aangaan van de overeenkomst en die zijn vaak bij oplevering al afgelopen
Hier is onlangs een hele discussie over geweest, echter heeft de geschillen commissie geoordeeld dat de 14 dagen ingang na het activeren van de dienst. De voorwaarden van Tele2 stellen echter inderdaad 14 dagen na aangaan van de overeenkomst. Echter was in die uitspraak wel sprake van een koop op afstand, daarvan is hier geen sprake. Weet dus niet hoe dat in dit geval dan zit. Een proeftermijn is er nooit en Tele2 biedt dit ook helemaal niet aan.

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ontvangen/

Voor Channie de website klacht.nl is een commerciële partij die bedrijven laat betalen om klachten af te handelen (of te laten vedwijnen), er zijn weinig bedrijven die met hun samenwerken. Meestal kun je wel terecht op klachtkompas van de consumentenbond maar hierop is Tele2 ook niet actief.

U kunt dus naar de geschillencommissie maar zorg wel dat u bij de feiten blijft en niet gaat lopen dreigen of praten over proefperiodes die helemaal geen onderdeel zijn van de overeenkomst. Hou het kort en zakelijk! Met dreigen heeft u enkel het risico dat Tele2 er een principe zaak van gaat maken omdat ze zich niet laten bedreigen.

channie.rosman-wolff
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2020 14:11

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door channie.rosman-wolff »

23 Maart maakte wij de overstap naar T-mobile is dat Tele 2? Dit was in de winkel hun maken dan alles in orde je geef dan je wensen aan en dan word het in orde gemaakt, wij hadden het ook over opnemen toen al gehad in de winkel zeiden ze ja dat zit er bij alle providers standaard in. Mijn man had gekeken op Google en die zij al dat ze slecht aangeschreven stonden dus op 27 maart zijden we dat we toch niet overstappen en hij vertelde de reden ook gewoon netjes.

Die man zij dat zijn oude ervaringen we zitten in een nieuw jasje ect en toen hebben we het nog een keer gehad over opnemen... Ja zij die man zit er standaard in... Dus eigenlijk werden we toen al aan het lijntje gehouden. De bedenk termijn ging dus vanaf de 23ste of de 27ste in. April de 22ste kwam alles pas binnen en de 29ste werden we aangesloten en toen kwamen wij er achter er is geen opneem functie. En toen kwam het spelletje er bestaat wel een kastje voor 5 euro dat genomen kastje kwam er nooit, dan kregen we weer personen hij is onderweg dan krijg je een dame met kastjes bestaan niet om op te nemen dit ging van 29 april tot gisteren aan dat ja en nee spelletje over het kastje. Om nog maar te zwijgen over de slechte verbindingen.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door pierrev »

channie.rosman-wolff schreef:
29 mei 2020 20:12
23 Maart maakte wij de overstap naar T-mobile is dat Tele 2? Dit was in de winkel hun maken dan alles in orde je geef dan je wensen aan en dan word het in orde gemaakt, wij hadden het ook over opnemen toen al gehad in de winkel zeiden ze ja dat zit er bij alle providers standaard in. Mijn man had gekeken op Google en die zij al dat ze slecht aangeschreven stonden dus op 27 maart zijden we dat we toch niet overstappen en hij vertelde de reden ook gewoon netjes.

Die man zij dat zijn oude ervaringen we zitten in een nieuw jasje ect en toen hebben we het nog een keer gehad over opnemen... Ja zij die man zit er standaard in... Dus eigenlijk werden we toen al aan het lijntje gehouden. De bedenk termijn ging dus vanaf de 23ste of de 27ste in. April de 22ste kwam alles pas binnen en de 29ste werden we aangesloten en toen kwamen wij er achter er is geen opneem functie. En toen kwam het spelletje er bestaat wel een kastje voor 5 euro dat genomen kastje kwam er nooit, dan kregen we weer personen hij is onderweg dan krijg je een dame met kastjes bestaan niet om op te nemen dit ging van 29 april tot gisteren aan dat ja en nee spelletje over het kastje. Om nog maar te zwijgen over de slechte verbindingen.
Als alles in de winkel of aan de telefoon is besproken hoop ik dat u opnames heeft anders word dat heel erg moeilijk te bewijzen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door sylvesterb »

channie.rosman-wolff schreef:
29 mei 2020 20:12
23 Maart maakte wij de overstap naar T-mobile is dat Tele 2? Dit was in de winkel hun maken dan alles in orde je geef dan je wensen aan en dan word het in orde gemaakt, wij hadden het ook over opnemen toen al gehad in de winkel zeiden ze ja dat zit er bij alle providers standaard in. Mijn man had gekeken op Google en die zij al dat ze slecht aangeschreven stonden dus op 27 maart zijden we dat we toch niet overstappen en hij vertelde de reden ook gewoon netjes.
U heeft de dienst afgesloten in een winkel, daarbij heeft u geen wettelijke bedenktermijn.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

En T-Mobile biedt gewoon een opname functie volgens hun website https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... n-pauzeren maar heeft u wel de juiste ontvanger erbij besteld?

Maar concreet u heeft geen grond om te annuleren, u kunt het op verkeerde informatie gooien maar bewijs dat maar eens.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Feinel »

sylvesterb schreef:
29 mei 2020 23:50
channie.rosman-wolff schreef:
29 mei 2020 20:12
23 Maart maakte wij de overstap naar T-mobile is dat Tele 2? Dit was in de winkel hun maken dan alles in orde je geef dan je wensen aan en dan word het in orde gemaakt, wij hadden het ook over opnemen toen al gehad in de winkel zeiden ze ja dat zit er bij alle providers standaard in. Mijn man had gekeken op Google en die zij al dat ze slecht aangeschreven stonden dus op 27 maart zijden we dat we toch niet overstappen en hij vertelde de reden ook gewoon netjes.
U heeft de dienst afgesloten in een winkel, daarbij heeft u geen wettelijke bedenktermijn.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd

En T-Mobile biedt gewoon een opname functie volgens hun website https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... n-pauzeren maar heeft u wel de juiste ontvanger erbij besteld?

Maar concreet u heeft geen grond om te annuleren, u kunt het op verkeerde informatie gooien maar bewijs dat maar eens.
Wanneer je via de hoofdsite naar de bestelpagina gaat zie je nergens meer een vermelding van het opnemen pakket. Het is geen eens meer te selecteren. T-Mobile heeft simpelweg al maanden nauwelijks nog ontvangers met opname functie, en die die ze hebben worden alleen nog voor omruil gebruikt voor bestaande klanten.
Zie oa: https://community.t-mobile.nl/t-mobile- ... men-322886
Kijk dus wat in het contract staat, staat daarin dat je tv ontvangers met opname functie hebt besteld, dan levert T-Mobile sowieso al niet wat is afgesproken. Staat er alleen iets in over de normale ontvangers, dan hebben ze je in de winkel gewoon voorgelogen, maar wordt dit een lastig verhalen om te bewijzen. Maar zou zeker overwegen bij geschillencommissie een geschil in te dienen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Feinel schreef:
01 jun 2020 10:49
Staat er alleen iets in over de normale ontvangers, dan hebben ze je in de winkel gewoon voorgelogen, maar wordt dit een lastig verhalen om te bewijzen. Maar zou zeker overwegen bij geschillencommissie een geschil in te dienen.
Voor TS let wel op dat je procedure van de geschillen commissie goed volgt. Dus eerst T-Mobile ingebreke stellen met een termijn van 14 dagen voor een reactie. Na deze 14 dagen kun je dan een geschil starten dit kost je € 50,00 welke je terug krijgt als je in je gelijk wordt gesteld.

Blijf bij de commissie zakelijk en vermeld dus niet dat je wilt opzeggen omdat ze slecht aangeschreven staan, dit is namelijk geen valide argument omdat u de koop heeft afgesloten in de winkel. Ook alle randzaken zijn niet relevant. Kort en kracht is uw mondeling beloofd dat u kon opnemen en nu blijkt dit niet te kunnen.

Succes, let wel persoonlijk denk ik dat u de zaak niet zult winnen, maar proberen kan altijd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

pierrev schreef:
29 mei 2020 19:04
U heeft het over een proefperiode dat bestaat niet bij een internet en t.v. aansluiting enkel 14 dagen bedenktijd na het aangaan van de overeenkomst en die zijn vaak bij oplevering al afgelopen
dit is niet juist, na levering van het product, dus niet eerder nadat de aansluiting een feit is en je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van het product gaat de 14 dagen in en niet zoals zo veel gedacht word 14 dagen na anvraag!!!!

https://www.ecommercenews.nl/internetpr ... en-de-wet/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

Hawk-Eye schreef:
02 jun 2020 08:15
pierrev schreef:
29 mei 2020 19:04
U heeft het over een proefperiode dat bestaat niet bij een internet en t.v. aansluiting enkel 14 dagen bedenktijd na het aangaan van de overeenkomst en die zijn vaak bij oplevering al afgelopen
dit is niet juist, na levering van het product, dus niet eerder nadat de aansluiting een feit is en je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van het product gaat de 14 dagen in en niet zoals zo veel gedacht word 14 dagen na anvraag!!!!

https://www.ecommercenews.nl/internetpr ... en-de-wet/
Bij een koop op afstand. Ja. De eerste zin uit het artikel:
Meerdere aanbieders van televisie en/of internet die hun producten en diensten online verkopen, houden zich niet aan de wet koop op afstand.
Dat artikel gaat uitsluitend in op abonnementen die afgesloten worden via het internet. Het probleem van ts is:
channie.rosman-wolff schreef:
29 mei 2020 15:12
In maart kon ik een nieuwe telefoon uitzoeken en zo namen we T-mobile de winkel daar zij neem ook gelijk tv en internet en dat deden we dan zodat alles op 1 stond.
afgesloten in de fysieke winkel.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Valse beloftes en een boete van T-Mobile

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dank voor de aanvulling bernd

Gesloten