LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Mag Disney+ zomaar Beeld en Geluidskwaliteit 75% verlagen en u de volle prijs laten betalen?

Ja, dat mag heb ik geen probleem mee, ik hoef geen prijscompensatie
22
76%
Nee, ik vindt dit niet kunnen en wil prijscompensatie
7
24%
 
Totaal aantal stemmen: 29

BlikOpRijswijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2020 15:38

Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door BlikOpRijswijk »

Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Alle 4k films en series worden afgeknepen naar minimale kwaliteit en dat is niet om aan te zien op grote flatscreens 65 inch en hoger Ook de gekluisd kwaliteit zoals Dolby Atmos,m DTS of 5.1 etc wordt afgeknepen naar Stereo. Disney+ geeft als excuus Corona en dat er meer gebruik wordt gemaakt van Internet. Overal lees je dat Nederland genoeg capaciteit heeft om te streamen dus waarom afknijpen? als beeld en geluidskwaliteit zo drastsich verlaagd word, waarom geen abonnementsgeld compensatie? heb al diverse malen gemaild met Disney+ en wordt steeds weg gewimpeld. Mail 1 reactie op mijn klacht via telefoon
Beste *****, Ik neem contact met je op over je ticketnummer CS2101287, met betrekking tot de geluidskwaliteit die je momenteel ervaart. Wel weten we dat dit vervelend kan zijn als je van een film geniet en het geluid wordt gereduceerd tot stereogeluid. Op dit moment treft dit veel huishoudens vanwege de aanhoudende problemen die buiten onze macht liggen. Op dit moment kunnen we geen vergoeding bieden voor dit probleem omdat dit niet binnen onze macht ligt en we vragen u om uw begrip. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen en wij helpen u graag verder. Zelfs wonderen duren even. ****** CSM - Disney+ Internal Escalation (Level 2)
Mijn reactie hierop was:
Sorry ***** Ik vind dit niet kunnen, ik betaal voor een dienst wat jullie niet meer nakomen Als ik mijn klanten die wij maaltijden bezorgen, kip saté met friet bestellen en de saté saus weg laat krijgen wij ook de wind van voren als wij niet compenseren. Dus of jullie leveren zoals het hoort of geven korting of een ander soort vergoeding of wij gaan maatregelen nemen, want dit pikken wij niet!


De reactie van Disney+ was:
Beste *****, Bedankt voor je email aan Disney+. Op dit moment betreft het niet alleen Disney+ maar ook veel andere bedrijven. Ivm de huidige COVID-19 situatie is dit een wereldwijd probleem. Het spijt me dat wij in dit geval geen passende oplossing hebben kunnen vinden voor je. Mocht je ondertussen nog opmerkingen of vragen hebben, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen. ***** - CSM - Disney+ Internal Escalation (Level 2)


Wederom mijn reactie hierop was:
Grote onzin, product wordt digitaal geleverd komt geen contact van mens tot mens, wij gaan forum tros radar benaderen


en u raad het al weer een reactie van Disney+
Beste, Bedankt voor je email aan Disney+. Wij wachten dan graag vedere correspondentie af. Met Vriendelijke groeten, Steven CSM - Disney+ Internal Escalation (Level 2)
.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door BlikOpRijswijk

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

door alfatrion » 08 jun 2020 08:37

De vergelijking met het verkeer gaat niet op.
D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door D34M0N »

BlikOpRijswijk schreef:
07 jun 2020 14:30
en u raad het al weer een reactie van Disney+
Beste, Bedankt voor je email aan Disney+. Wij wachten dan graag vedere correspondentie af. Met Vriendelijke groeten, Steven CSM - Disney+ Internal Escalation (Level 2)
.
Die reactie is volkomen begrijpelijk.

Als u zo ontevreden bent over de beeldkwaliteit van Disney+, zou ik aanraden om dat abonnement stop te zetten (mocht u een jaarabonnement hebben, dan is het een kwestie van de contracttermijn uitzitten). Het fijne van een vrij land als Nederland is dat er keuze is uit meerdere aanbieders. Niemand dwingt u om het abonnement oneindig door te laten lopen.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door 16again »

D34M0N schreef:
07 jun 2020 18:17
Als u zo ontevreden bent over de beeldkwaliteit van Disney+, zou ik aanraden om dat abonnement stop te zetten (mocht u een jaarabonnement hebben, dan is het een kwestie van de contracttermijn uitzitten).
Wanprestatie lijkt me gegronde reden voor ontbinden contract per direct.

Maar zien de kids het verschil?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
07 jun 2020 18:34
D34M0N schreef:
07 jun 2020 18:17
Als u zo ontevreden bent over de beeldkwaliteit van Disney+, zou ik aanraden om dat abonnement stop te zetten (mocht u een jaarabonnement hebben, dan is het een kwestie van de contracttermijn uitzitten).
Wanprestatie lijkt me gegronde reden voor ontbinden contract per direct.

Maar zien de kids het verschil?
Zijn door de Europese commissie opgelegde regels nu ineens een wanprestatie? Men levert exact wat men mag leveren.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zelfde was het geval bij Netflix, YouTube, Prime Video. Lees dit even voordat je begint te schreeuwen https://www.androidplanet.nl/apps/netfl ... onacrisis/

Als je niet tevreden bent: Disney+ kun je per maand opzeggen.

Edit: wel, je hebt het Radar forum benaderd. En nu?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Mijn reactie hierop was:
Sorry ***** Ik vind dit niet kunnen, ik betaal voor een dienst wat jullie niet meer nakomen Als ik mijn klanten die wij maaltijden bezorgen, kip saté met friet bestellen en de saté saus weg laat krijgen wij ook de wind van voren als wij niet compenseren. Dus of jullie leveren zoals het hoort of geven korting of een ander soort vergoeding of wij gaan maatregelen nemen, want dit pikken wij niet!


Maar als u iets minder frietjes of satésaus levert denkt u dan echt dat klanten u laten vallen en compensatie eisen. No Way

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Duidelijk is dat er wordt afgeknepen. Dit kan een wanprestatie of slechts een tekortkoming opleveren. Als de wetgever dit heeft afgedwongen dan is het een tekortkoming en als daar enkel om is verzocht dan is het een wanprestatie.

Voor mij is nog onduidelijk wat er nu precies overeengekomen is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tijdens de coronacrisis stond ineens niemand meer in de file. Een lege snelweg en iedereen kon doorrijden. Nu begint het weer drukken te worden en staat men weer in de file. Het aanbod is dus groter dan de ruimte. Wilt u dan ook uw motorrijtuigenbelasting gedeeltelijk terug hebben omdat u nu minder snel kan rijden? Een bord met een maximum snelheid geeft niet aan hoe hard u minimaal moet rijden.
En dat is hetzelfde met Disney. Ze zenden uit, maar garanderen dat u altijd de top krijgt is onmogelijk.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2020 07:24
En dat is hetzelfde met Disney. Ze zenden uit, maar garanderen dat u altijd de top krijgt is onmogelijk.
Bij onvoldoende bandbreedte wordt inderdaad automatisch teruggeschakeld.
Maar nu wordt bandbreedte in alle omstandigheden beperkt, waardoor je die "top" nooit kan behalen, terwijl je wel voor die mogelijkheid betaalt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
08 jun 2020 07:42
NeoDutchio schreef:
08 jun 2020 07:24
En dat is hetzelfde met Disney. Ze zenden uit, maar garanderen dat u altijd de top krijgt is onmogelijk.
Bij onvoldoende bandbreedte wordt inderdaad automatisch teruggeschakeld.
Maar nu wordt bandbreedte in alle omstandigheden beperkt, waardoor je die "top" nooit kan behalen, terwijl je wel voor die mogelijkheid betaalt.
In de ochtendspits haal ik ook nooit de maximum snelheid. Terwijl ik wel de volle mep belasting betaal.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
08 jun 2020 07:48
In de ochtendspits haal ik ook nooit de maximum snelheid. Terwijl ik wel de volle mep belasting betaal.
En als je om 3 uur 's nachts gaat rijden, dan kun je wel met de maximum snelheid. Dit in tegenstelling tot Disney, waar je nooit de snelheid kunt behalen waar je voor betaalt.

Heb je genoeg van de snelheid op de weg, verkoop je auto, en krijgt het resterende deel wegenbelasting terug. Geen jaarcontract oid, waar je aan vast zit.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vergelijking met het verkeer gaat niet op.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
08 jun 2020 07:42
NeoDutchio schreef:
08 jun 2020 07:24
En dat is hetzelfde met Disney. Ze zenden uit, maar garanderen dat u altijd de top krijgt is onmogelijk.
Bij onvoldoende bandbreedte wordt inderdaad automatisch teruggeschakeld.
Maar nu wordt bandbreedte in alle omstandigheden beperkt, waardoor je die "top" nooit kan behalen, terwijl je wel voor die mogelijkheid betaalt.
Bij Netflix betaal je inderdaad extra voor bepaalde opties, bij Disney+ echter volgens mij niet.
Daarnaast geven beide partijen (maar ook andere streaming partijen) voor zover mij bekend geen garanties over de bitrate waarin ze uitzenden.

Wat dat betreft vraag ik me dus ook wel enigszins af of deze partijen inderdaad contractuele afspraken schenden mits ze enkel de bandbreedte beperken, maar wel de geadverteerde resoluties leveren.

gserban
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door gserban »

Cro schreef:
08 jun 2020 09:31
16again schreef:
08 jun 2020 07:42
NeoDutchio schreef:
08 jun 2020 07:24
En dat is hetzelfde met Disney. Ze zenden uit, maar garanderen dat u altijd de top krijgt is onmogelijk.
Bij onvoldoende bandbreedte wordt inderdaad automatisch teruggeschakeld.
Maar nu wordt bandbreedte in alle omstandigheden beperkt, waardoor je die "top" nooit kan behalen, terwijl je wel voor die mogelijkheid betaalt.
Bij Netflix betaal je inderdaad extra voor bepaalde opties, bij Disney+ echter volgens mij niet.
Daarnaast geven beide partijen (maar ook andere streaming partijen) voor zover mij bekend geen garanties over de bitrate waarin ze uitzenden.

Wat dat betreft vraag ik me dus ook wel enigszins af of deze partijen inderdaad contractuele afspraken schenden mits ze enkel de bandbreedte beperken, maar wel de geadverteerde resoluties leveren.

ik heb dus exact zelfde probleem en vind het niet kunnen via app store van Apple jaar abonnement genomen

Bij 85% van de films staat in de omschrijving 4k UHD en Dolby Atmos in de omschrijving vermeld ze maken zelfs reclame zoals bijvoorbeeld Rise of Skywalker nu te zien in 4k en Dolby Atmos sound ook die nieuwe film Maleficent 2 zou ook dolby atmos zijn en in 4k staat zelfs in de omschrijving van de film, maar wordt niet in de kwaliteit uitgezonden.

Erg misleidend om minder kwaliteit beeld te hebben en enkel stereo via dolby Atmos sound system te horen

Maar wel volle pond betalen, vindt dat niet kunnen


zie foto 1 https://ibb.co/m5mdFg2

zie foto 2 https://ibb.co/m5mdFg2

gserban
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door gserban »

fonsflons schreef:
08 jun 2020 09:41
Als dit een blijvend iets was zou ik de 'commotie' wel begrijpen. Maar het is een tijdelijke maatregel. Het bedrijf geeft tegen eigen zin gehoor aan een oproep. Nogmaals, dit is niet een initiatief van Disney+. Die geven kapitalen uit om zo goed mogelijke content te kunnen leveren.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand verontwaardigd is als hij 4K en Dolby verwacht en dit niet krijgt. Ik kan mij heel slecht inleven als iemand compensatie eist nadat hij de reden van de tijdelijke beperkingen weet en vooral als het gaat om een luttel bedrag van een paar euro per maand dat ervoor betaald wordt. Dat doet mij altijd denken aan het verhaal dat 20 jaar geleden met het vliegtuig op vakantie gaan een extreme luxe was, en luchtvaartmaatschappijen tegenwoordig aangeklaagd worden als het wifi niet naar behoren werkt op 10km hoogte.

Tijdelijk? ze knijpen al af sinds februari dus nu al bijna 5 maanden kom op zeg!

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Cro »

Een vermelding "4K" zegt echter niets over de kwaliteit, 4K zegt wat over de resolutie, dat kan zowel in hoge kwaliteit gestreamed worden, doormiddel van een hoge bitrate of een lage kwaliteit, door een lagere bitrate toe te passen.

4K an sich zegt dus niets over de beeldkwaliteit die je zal krijgen.

Dolby Atmos is dan wel iets waarvan ik zeg dat als ze daarmee adverteren ze dat ook moeten leveren, de vraag is echter of je er ook wat van merkt, de audio bitrates op streaming services zijn altijd al vrij laag en niet te vergelijken met de audiostreams op bijvoorbeeld Blu Ray schijfjes.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De doorsnee consument zal bij 4K wel een kwaliteitsverwachting hebben. Zo wordt het tenslotte in de markt gezet. Hieraan moeten ze dan ook beantwoorden. Maar daarmee ben je er nog niet. De tekst bij de film is niet het aanbod.

gserban
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door gserban »

Cro schreef:
08 jun 2020 10:14
Een vermelding "4K" zegt echter niets over de kwaliteit, 4K zegt wat over de resolutie, dat kan zowel in hoge kwaliteit gestreamed worden, doormiddel van een hoge bitrate of een lage kwaliteit, door een lagere bitrate toe te passen.

4K an sich zegt dus niets over de beeldkwaliteit die je zal krijgen.

Dolby Atmos is dan wel iets waarvan ik zeg dat als ze daarmee adverteren ze dat ook moeten leveren, de vraag is echter of je er ook wat van merkt, de audio bitrates op streaming services zijn altijd al vrij laag en niet te vergelijken met de audiostreams op bijvoorbeeld Blu Ray schijfjes.

mijn 85 inch Samsung QE85Q900R 4k UHD is het niet om aan te gluren meer het beeld ze zenden zelfs niet meer in full HD uit lijkt wel of ik naar een oude tv met beeldbuis kijk terwijl de films van de apple TV gewoon kraak helder zijn en wel in Dolby atmos worden uitgezonden.

Dus als Disney+ adverteert met 4k UHD beeld kwaliteit en Dolby atmos en dat ook omschrijft in de omschrijving bij de film moeten ze dat ook doen en niet in 480p of 720p beeld gaan uitzenden en geluid in stereo!

gserban
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door gserban »

fonsflons schreef:
08 jun 2020 10:21
Volgens mij is het pas op maart ingegaan en niet 5 maanden geleden, maar 2,5 maand geleden.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet leuk is, en een film in 4K en Dolby Atmos echt meer beleving biedt. Maar goed, de rest heb ik reeds gezegd dus je doet er weinig aan.
half februari is het al begonnen met afknijpen check dolby atmosfeer problems op google
de maand maart
de maand april
de maand mei
De maand juni

u heeft gelijk geen 5 maar 4 maanden nu!

gserban
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door gserban »

alfatrion schreef:
08 jun 2020 10:21
De doorsnee consument zal bij 4K wel een kwaliteitsverwachting hebben. Zo wordt het tenslotte in de markt gezet. Hieraan moeten ze dan ook beantwoorden. Maar daarmee ben je er nog niet. De tekst bij de film is niet het aanbod.


als je ergens mee adverteerd en TV reclame maakt moet je het ook leveren.


neem Apple TV nu die houd zich wel aan de afspraken die zend wel in 4K UHD uit en dolby atmos als dat in de omschrijving van hun films staat dus waarom Disney+ dan niet?

Ook ik betaal voor kwaliteit wat ik aangekocht heb en dan kan je niet gaan uitzenden in 480p of 720p met max stereo geluid
Laatst gewijzigd door gserban op 08 jun 2020 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten