Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Mag Disney+ zomaar Beeld en Geluidskwaliteit 75% verlagen en u de volle prijs laten betalen?

Ja, dat mag heb ik geen probleem mee, ik hoef geen prijscompensatie
22
76%
Nee, ik vindt dit niet kunnen en wil prijscompensatie
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

alfatrion

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

De doorsnee consument zal bij 4K wel een kwaliteitsverwachting hebben. Zo wordt het tenslotte in de markt gezet. Hieraan moeten ze dan ook beantwoorden. Maar daarmee ben je er nog niet. De tekst bij de film is niet het aanbod.

gserban

Ongelezen bericht door gserban »

Cro schreef:
08 jun 2020 10:14
Een vermelding "4K" zegt echter niets over de kwaliteit, 4K zegt wat over de resolutie, dat kan zowel in hoge kwaliteit gestreamed worden, doormiddel van een hoge bitrate of een lage kwaliteit, door een lagere bitrate toe te passen.

4K an sich zegt dus niets over de beeldkwaliteit die je zal krijgen.

Dolby Atmos is dan wel iets waarvan ik zeg dat als ze daarmee adverteren ze dat ook moeten leveren, de vraag is echter of je er ook wat van merkt, de audio bitrates op streaming services zijn altijd al vrij laag en niet te vergelijken met de audiostreams op bijvoorbeeld Blu Ray schijfjes.

mijn 85 inch Samsung QE85Q900R 4k UHD is het niet om aan te gluren meer het beeld ze zenden zelfs niet meer in full HD uit lijkt wel of ik naar een oude tv met beeldbuis kijk terwijl de films van de apple TV gewoon kraak helder zijn en wel in Dolby atmos worden uitgezonden.

Dus als Disney+ adverteert met 4k UHD beeld kwaliteit en Dolby atmos en dat ook omschrijft in de omschrijving bij de film moeten ze dat ook doen en niet in 480p of 720p beeld gaan uitzenden en geluid in stereo!

gserban

fonsflons schreef:
08 jun 2020 10:21
Volgens mij is het pas op maart ingegaan en niet 5 maanden geleden, maar 2,5 maand geleden.

Ik ben het er wel mee eens dat het niet leuk is, en een film in 4K en Dolby Atmos echt meer beleving biedt. Maar goed, de rest heb ik reeds gezegd dus je doet er weinig aan.
half februari is het al begonnen met afknijpen check dolby atmosfeer problems op google
de maand maart
de maand april
de maand mei
De maand juni

u heeft gelijk geen 5 maar 4 maanden nu!

gserban

alfatrion schreef:
08 jun 2020 10:21
De doorsnee consument zal bij 4K wel een kwaliteitsverwachting hebben. Zo wordt het tenslotte in de markt gezet. Hieraan moeten ze dan ook beantwoorden. Maar daarmee ben je er nog niet. De tekst bij de film is niet het aanbod.

als je ergens mee adverteerd en TV reclame maakt moet je het ook leveren.

neem Apple TV nu die houd zich wel aan de afspraken die zend wel in 4K UHD uit en dolby atmos als dat in de omschrijving van hun films staat dus waarom Disney+ dan niet?

Ook ik betaal voor kwaliteit wat ik aangekocht heb en dan kan je niet gaan uitzenden in 480p of 720p met max stereo geluid
Laatst gewijzigd door gserban op 08 jun 2020 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Heb je de rest van het topic uberhaupt gelezen?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

4K TV, ooit kocht ik breedbeeld en de NOS bleef jarenlang 3:4 uitzenden terwijl ik dure 9:16 had gekocht!

Ook met eerste Kleuren TV vele nog Zwart/Wit uitzendingen in 1967.

Mijn augurkjes zitten dicht op een 32" Full HD en zijn er erg tevreden mee, 4K en 65"
kun je beter eerst een ruimer huis open zoals mijn Kot in België.

Ook is elke herhaling nu op NPO 2 elke ochtend op een oude HD ready 32"minder erg dan op de 43" Full HD Tv...
4K of 8K was nog vrij duur en nauwelijks aanbod in die norm.

Digitenne & Satelliet geven bij mijn soms Full HD, veel HD Ready dus ik ga echt niet een duur scherm kopen.

En de Doerak waarmee ik vaarde heeft maar 22" HD Ready en bevalt prima voor onderweg!
Mijn Augurkjes zijn zeer tevreden met de.... dus niet kwaliteit.
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 08 jun 2020 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik weet dan weer wèl hoe het werkt, maar het zal me aan mijn plurale tantum corroderen. De techniek vindt nu eenmaal dat de eindgebruiker geen gelijk heeft, en het er derhalve mee zal moeten doen.

fonsflons

Revoked schreef:
08 jun 2020 11:53
Ik weet dan weer wèl hoe het werkt, maar het zal me aan mijn plurale tantum corroderen. De techniek vindt nu eenmaal dat de eindgebruiker geen gelijk heeft, en het er derhalve mee zal moeten doen.
techniek is hierbij ook te vervangen door politiek.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Edit
Laatst gewijzigd door Justmeagain op 09 jun 2020 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@gserban. U loopt hier te pochen met uw ruim €6000 euro kostende Samsung QE85Q900R tv.
Het is duidelijk dat dit niet uw eigen tv is waarover u opschept.
Dit is namelijk een 8k tv en geen 4k zoals u zegt. Als je 6 ruggen uitgeeft weet je echt wel dit verschil.
U heeft duidelijk gewoon ff snel gegoogled om indruk te maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier ligt een pan-europees politiek verzoek aan ten grondslag, namelijk het verzoek aan de grote streamingdiensten om ten tijde van de coronacrisis de bitrate, en dus gebruikte bandbreedte op de internetverbindingen, wat te verlagen. Dit om in EU gebieden met wat minder bandbreedte (niet Nederland met een prima breedbrand penetratie, we zijn ~5e van de wereld woehoe), te helpen met oa het ineens massaal thuiswerken etc. Dat duurt nog voort, want corona is nog lang niet de EU/wereld uit. Dat is dus geen kostenbesparend mes in de rug van de klanten hunerzijds.

En sorry, maar als dit je grootste offer zal moeten zijn in deze globale pandemie, dan mag je je wat mij betreft echt gelukkig prijzen, je zegeningen tellen, en verder even niet zo piepen en mauwen. Serieus, zo jammeren over een lagere bitrate terwijl mensen sterven, hun banen verliezen, of zich over de kling werken in de zorg? Ga even langs de apotheek voor wat realiteitspilletjes, en kom weer terug als je die kuur afgemaakt hebt.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

sjohie schreef:
09 jun 2020 09:21
En sorry, maar als dit je grootste offer zal moeten zijn in deze globale pandemie, dan mag je je wat mij betreft echt gelukkig prijzen, je zegeningen tellen, en verder even niet zo piepen en mauwen. Serieus, zo jammeren over een lagere bitrate terwijl mensen sterven, hun banen verliezen, of zich over de kling werken in de zorg? Ga even langs de apotheek voor wat realiteitspilletjes, en kom weer terug als je die kuur afgemaakt hebt.
Wat is dit nou voor een reactie? Jij zal dus ook niet meer klagen als je buurman zijn muziek te hard op heeft staan om 04.00u omdat er kindjes in Afrika dood gaan van de honger? Als je voor een service betaalt, dan heb je gewoon recht op die service, of je betaalt niet/minder. Let wel dat het in deze branche gebruikelijk is dat je meer betaalt voor een hogere bitrate. BIj Netflix betaal je 75% meer als je de hoogste bitrate wilt. Dus het ontgaat me waarom het okay moet zijn dat je dan ineens genoegen moet nemen met een lagere bitrate.

En leuk voor Pan-Europa, maar die betaalt jouw rekening niet. Bovendien bestaat zoals eerder gezegd de noodzaak in Nederland niet voor een lagere bitrate. Ons internet is uitstekend!

fonsflons

Zo kennen wij de Nederlander weer! Ik betaal, ik heb het recht, geen jus te maken met omstandigheden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als niet krijgt waar je voor betaald dan moet je geldterug krijgen. Is dat typisch Nederlands dan?

fonsflons

Als je 1 vd 3 argumenten hierboven weglaat niet nee.
alfatrion schreef:
10 jun 2020 18:16
Als niet krijgt waar je voor betaald dan moet je geldterug krijgen. Is dat typisch Nederlands dan?
Je doet hier precies wat ik bedoel, namelijk de omstandigheden negeren.

Als er nog iemand komt die juridische stappen voorstelt gaat het weer meer richting Amerikaans.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
10 jun 2020 18:22
alfatrion schreef:
10 jun 2020 18:16
Wat maakt dat Disney kanaal anders dan de sportschool of reisburo?
In die laatste 2 gevallen heeft de consument recht op geld terug als er niet gesport of gereisd kan worden.

Neemt niet weg dat je als consument dit voor lief kan nemen, en door de omstandigheden niet van je recht gebruik wil maken. Kijk naar de trouwe voetbal supporters: tienduizenden seizoenkaarten verkocht, maar of je met je kaart een wedstrijd mag bezoeken is afwachten

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

fonsflons schreef:

Als er nog iemand komt die juridische stappen voorstelt gaat het weer meer richting Amerikaans.
Sla jij maar eens een maandje kosten over bij een willekeurige multinational. Kijk maar hoe lang het duurt voordat je zelf de juridische stappen mag tegemoet zien.

fonsflons

Ik heb ook nergens gezegd dat Disney recht of onrechtmatig handelt. Ik heb wel een mening gegeven over dat 'ik vind' dat mensen soms wat minder bezig moeten zijn over waar zij recht op hebben als in 'mijn ogen' het om een klein ongemak gaat wat ook nog eens op verzoek van een derde partij gedaan wordt om mogelijke problemen voor de grote groep te voorkomen. Oftewel, wat er in het topic meerdere malen uitgelegd wordt. Als Disney hier zelf voordeel aan zou hebben, of de gehele dienst zou stilleggen zou ik er anders in staan, zij hebben er namelijk ook nadeel van. Misschien niet financieel, maar dit soort bedrijven betalen absurde bedragen om de beste kwaliteit te kunnen leveren en doen dat in het groter belang tijdelijk niet. Alle content is te bekijken in kwaliteit die we een aantal jaar geleden als de norm beschouwden, en het is tijdelijk.

Disclaimer: ik verdien mijn brood met o.a. mixen in Dolby Atmos. Ik ben een van de studio's die de hoge kwaliteit mogelijk maakt.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 10 jun 2020 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.

fonsflons

k2p schreef:
10 jun 2020 20:08
fonsflons schreef:

Sla jij maar eens een maandje kosten over bij een willekeurige multinational. Kijk maar hoe lang het duurt voordat je zelf de juridische stappen mag tegemoet zien.
Wie slaat er kosten over in dit verhaal? Zowel de klant als het bedrijf niet. Dus ik snap de opmerking niet

fonsflons

Discussie zonder eind natuurlijk, maar concluderend heb ik gewoon een beetje plaatsvervangende schaamte voor mensen die , rekening houdend met de omstandigheden, van mening zijn dat ze zwaar benadeeld worden en compensatie behoren te krijgen voor de beperking van het tijdelijk niet in 4k en dolby atmos kunnen kijken.

Plaats reactie