Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Mag Disney+ zomaar Beeld en Geluidskwaliteit 75% verlagen en u de volle prijs laten betalen?

Ja, dat mag heb ik geen probleem mee, ik hoef geen prijscompensatie
22
76%
Nee, ik vindt dit niet kunnen en wil prijscompensatie
7
24%
 
Totaal aantal stemmen: 29

fonsflons
Berichten: 2463
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door fonsflons »

16again schreef:
10 jun 2020 20:04
fonsflons schreef:
10 jun 2020 18:22
alfatrion schreef:
10 jun 2020 18:16
Als niet krijgt waar je voor betaald dan moet je geldterug krijgen. Is dat typisch Nederlands dan?
Je doet hier precies wat ik bedoel, namelijk de omstandigheden negeren.
Wat maakt dat Disney kanaal anders dan de sportschool of reisburo?
In die laatste 2 gevallen heeft de consument recht op geld terug als er niet gesport of gereisd kan worden.

Wat het anders maakt is zoals in jouw vergelijking de sportscholen niet gesloten zijn, maar tijdelijk een aantal luxe sporttoestellen ontoegankelijk maken op verzoek van de overheid zodat er gegarandeerd kan worden dat er voldoende capaciteit is voor alle sporters in Europa om normaal gebruik te blijven maken van de sportfaciliteiten. Je kunt dus gewoon op de roeitrainer, de fiets trainer, de gewichten etc. Alleen die met carbon frames, en multicolor pratend display zijn tijdelijk niet beschikbaar.

Wat ik dus 'nederlands' hieraan vind is dat mensen niet begrip tonen en denken...nouja, we kunnen tenminste sporten in deze rare tijd...maar denken ik krijg niet waar ik voor betaald heb, het interesseert me niet waarom dat is en ik wil of toegang tot alles waar ik voor betaal of ik wil compensatie.

Ik ga de discussie niet aan of men recht heeft op compensatie, waarschijnlijk wel. Maar dan denk ik...als iedereen die het kan missen die paar euro laat voor wat het is, dan draait niet 1 iemand (Disney/Netflix( op voor het totaalbedrag aangezien het 1. Niet hun keuze is en 2. Zij ook geen enkel voordeel uit de situatie halen.

Daarbij houd ik rekening met het argument dat het niet gaat over een levensbehoefte maar slechts de tijdelijke beperking van superieure kwaliteit IPV normale kwaliteit. Het eventuele argument dat die paar euro voor sommigen veel geld is (mocht iemand daar mee aan komen zetten) negeer ik ook bewust aangezien er relatief dure apparatuur nodig is om überhaupt van die superieure kwaliteit te kunnen genieten.

Erthanax
Berichten: 5624
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo denk ik er ook over. Het verschil met sportschool en reisbureau is dat die helemaal niets konden leveren, de streamingboeren leveren nog steeds, maar in iets mindere kwaliteit (op verzoek van "Europa"). Ik kan me er werkelijk niet druk om maken.

16again
Berichten: 11189
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
10 jun 2020 20:42
Wat het anders maakt is zoals in jouw vergelijking de sportscholen niet gesloten zijn, maar tijdelijk een aantal luxe sporttoestellen ontoegankelijk maken op verzoek van de overheid......
Maar als ik openingspost lees, dan was het deze gebruiker juist te doen om die luxe apparaten

fonsflons
Berichten: 2463
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ach ja, zolang men geen schade ondervind om tijdelijk even met iets minder luxe te leven (content blijft gewoon online staan om eventueel later in superieure kwaliteit te beluisteren) blijf ik het een luxe probleem vinden, en meer een principe kwestie. (Als je een 65" 8k tv met dolby atmos installatie hebt staan en korting verlangt.)

Natuurlijk ben ik uitermate vereerd dat mensen mijn werk zo belangrijk vinden en het onacceptabel vinden dat men het tijdelijk met minder moet doen. Dank dank!

Moneyman
Berichten: 17762
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, bij een dergelijk luxeprobleem komen de juridische realiteit en de gevoelsmatige kant wel heel erg uit elkaar te liggen. Alfatrion (ea) heeft gelijk in zijn juridische standpunt. Fonsflons (ea, maar hij omschrijft het treffend) geeft echter perfect weer hoe ik gevoelsmatig naar de zaak kijk.

Lady1234
Berichten: 15125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Af en toe zou ik willen zeggen: “Prijs uw zegeningen voor wat u nog wel hebt”.

fonsflons
Berichten: 2463
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door fonsflons »

Even het verhaal omdraaien. Ik ben zoals sommige weten een zwembad aan het laten bouwen in mijn tuin (betaald met dank aan Dolby atmos) en dat moet gevuld worden. Weet je wat ik laatst las? Dat er vanwege de droogte en alle amateur opzetzwembaden een plaatselijk drinkwatertekort dreigt. Of we alleen noodzakelijk water willen verbruiken. Belachelijk! Ik betaal voor de toegang tot water. Ik heb een zwembad van 55 kuub dat gevuld moet worden. Dat ga ik uiteraard gewoon doen want ik betaal iedere maand voor het mogen beschikken over water. En als ze het in hun hoofd halen om de druk op de leidingen te verlagen (want er is zogenaamd een water te kort) dan ga ik compensatie eisen. Ze denken toch niet dat in naast mevrouw flons in mijn Speedo ga liggen met champagagne om te kijken naar een slap straaltje water uit de slang?

Geintje natuurlijk (er komt gewoon een tankwagen voor het vullen 😁 )

alfatrion
Berichten: 17832
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

fonsflons schreef:
10 jun 2020 18:22
alfatrion schreef:
10 jun 2020 18:16
Als niet krijgt waar je voor betaald dan moet je geldterug krijgen. Is dat typisch Nederlands dan?
Je doet hier precies wat ik bedoel, namelijk de omstandigheden negeren.
Onjuist. De omstandigheden maken dat ik niet over nakoming maar gedeeltelijke ontbinding c.q. prijsvermindering begin.
Erthanax schreef:
10 jun 2020 21:09
Het verschil met sportschool en reisbureau is dat die helemaal niets konden leveren, de streamingboeren leveren nog steeds, maar in iets mindere kwaliteit (op verzoek van "Europa").
Er zijn verschillende pakketen, stel dat dit er twee zijn. Eén op 1080p en één op 4K. Voor de eerste betaal je 10 euro per maand en voor de tweede 20 euro per maand. Ik vind het redelijk dat je het verschil terugkrijgt als men alleen 1080p gaat leveren.

Erthanax
Berichten: 5624
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
10 jun 2020 22:41
(...)
Onjuist. De omstandigheden maken dat ik niet over nakoming maar gedeeltelijke ontbinding c.q. prijsvermindering begin.
(...)
Er zijn verschillende pakketen, stel dat dit er twee zijn. Eén op 1080p en één op 4K. Voor de eerste betaal je 10 euro per maand en voor de tweede 20 euro per maand. Ik vind het redelijk dat je het verschil terugkrijgt als men alleen 1080p gaat leveren.
Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Onder 7d, dat sommige content beschikbaar is in 4k Ultra HD en dat de afspeelkwaliteit kan worden beïnvloed door van alles en nog wat, en dat ze geen garanties kunnen bieden voor de content.

Ik zie zo snel ook niets over verschillende pakketten, met hogere prijzen voor hogere kwaliteit.

16again
Berichten: 11189
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
11 jun 2020 01:14

Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Dergelijke bedingen staan op de "grijze" lijst, en zijn vermoedelijk onredelijk bezwarend
Beperking verplichtingen: bedingen waarmee de ondernemer zijn verplichtingen inperkt naar een niveau dat de particulier niet hoefde te verwachten zonder het beding.
Afwijkende prestatie: elke bepaling die ervoor zorgt dat de ondernemer een wezenlijk ander product mag leveren of een wezenlijke andere dienst mag leveren, terwijl de particulier geen beroep mag doen op ontbinding.

sjohie
Berichten: 9547
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door sjohie »

fonsflons schreef:
10 jun 2020 22:06
Even het verhaal omdraaien. Ik ben zoals sommige weten een zwembad aan het laten bouwen in mijn tuin (betaald met dank aan Dolby atmos) en dat moet gevuld worden. Weet je wat ik laatst las? Dat er vanwege de droogte en alle amateur opzetzwembaden een plaatselijk drinkwatertekort dreigt. Of we alleen noodzakelijk water willen verbruiken. Belachelijk! Ik betaal voor de toegang tot water. Ik heb een zwembad van 55 kuub dat gevuld moet worden. Dat ga ik uiteraard gewoon doen want ik betaal iedere maand voor het mogen beschikken over water. En als ze het in hun hoofd halen om de druk op de leidingen te verlagen (want er is zogenaamd een water te kort) dan ga ik compensatie eisen. Ze denken toch niet dat in naast mevrouw flons in mijn Speedo ga liggen met champagagne om te kijken naar een slap straaltje water uit de slang?

Geintje natuurlijk (er komt gewoon een tankwagen voor het vullen 😁 )
Ik hoopte dat die Speedo het geintje was, maar goed, ik leer steeds beter met teleurstellingen om te gaan. :-)

En dan vooral in mijn medemensen, en dan binnen die groep, mensen als TS, die het blijkbaar niet in zich kunnen vinden om ook maar één grammetje luxe of privilege tijdelijk op te geven voor een hoger doel..

Maar goed de poll bij dit topic geeft dan de burger wel weer wat moed.

alfatrion
Berichten: 17832
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
11 jun 2020 01:14
Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Je kan de bepaling lezen in de zin dat je geen recht hebt op een schadevergoeding. De bepaling komt dan redelijk in de buurt van overmacht. Deze lezing laat gedeeltelijke ontbinding onverlet.

Als je de bepaling leest in de zin dat je moet betalen voor iets dat je niet krijgt, dan hebben we het over het beperken of uitsluiten van het recht op (gedeeltelijke) ontbinding en dat is in strijd met art. 6:236 aanhef en onder b BW.

Erthanax
Berichten: 5624
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vind het alleen maar een hoop gedoe om niks. Gezien de uitslag van de poll ben ik niet de enige; zoals Sjohie aangeeft: dat geeft moed.

alfatrion
Berichten: 17832
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is iets dat iedereen gelukkig voor zichzelf mag uitmaken. Dat je een recht hebt betekent dat je daar gebruik van mag maken, niet dat het moet.

ZeerPrivé
Berichten: 2628
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Alfatrion wil vast weten hoe ik dit praktisch op zou lossen: of ik accepteer het zoals het is, of ik beëindig mijn abonnement.

fonsflons
Berichten: 2463
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door fonsflons »

alfatrion schreef:
11 jun 2020 10:37
Dat is iets dat iedereen gelukkig voor zichzelf mag uitmaken. Dat je een recht hebt betekent dat je daar gebruik van mag maken, niet dat het moet.
Daar ben ik het uiteraard wel mee eens.

sylvesterb
Berichten: 4224
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
11 jun 2020 08:46
Erthanax schreef:
11 jun 2020 01:14
Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Je kan de bepaling lezen in de zin dat je geen recht hebt op een schadevergoeding. De bepaling komt dan redelijk in de buurt van overmacht. Deze lezing laat gedeeltelijke ontbinding onverlet.

Als je de bepaling leest in de zin dat je moet betalen voor iets dat je niet krijgt, dan hebben we het over het beperken of uitsluiten van het recht op (gedeeltelijke) ontbinding en dat is in strijd met art. 6:236 aanhef en onder b BW.
Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.

Bij Netflix betaal je wel voor Ulta HD (4K) een extra bedrag, echter sluiten zij ook zaken uit in hun voorwaarden, immers heb je wel voldoende bandbreedte nodig.

Netflix heeft dit opgelost door enkel de bitrate te verlagen op de streams, dit zorgt voor een kwaliteit verlies maar het beeld blijft conform de overeenkomst Ultra HD (4k) waardoor ze gewoon de overeenkomst nakomen. Netflix is deze maatregelen (in overleg met de internet providers) nu aan het terugdraaien (begonnen eind mei).

fonsflons
Berichten: 2463
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door fonsflons »

Als aanvulling op bovenstaande betaal je bij het Netflix premium account niet alleen extra voor de kwaliteit. Je kunt dan ook 4 ipv 2 streams gebruiken.

tttlocke
Berichten: 4055
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Die poll werkt inderdaad als een boemerang...

alfatrion
Berichten: 17832
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
11 jun 2020 12:40
Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.
Als er één tarief is, dan zit er geen verschil en zou ik er zelf niet over beginnen.
sylvesterb schreef:
11 jun 2020 12:40
Bij Netflix betaal je wel voor Ulta HD (4K) een extra bedrag, echter sluiten zij ook zaken uit in hun voorwaarden, immers heb je wel voldoende bandbreedte nodig.

Netflix heeft dit opgelost door enkel de bitrate te verlagen op de streams, dit zorgt voor een kwaliteit verlies maar het beeld blijft conform de overeenkomst Ultra HD (4k) waardoor ze gewoon de overeenkomst nakomen. Netflix is deze maatregelen (in overleg met de internet providers) nu aan het terugdraaien (begonnen eind mei).
Die opvatting deel ik niet. 4K geeft een verwachting over de kwaliteit.

Plaats reactie