LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Tally
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:56

Caiway

Ongelezen bericht door Tally »

Wie heeft er ervaring met Caiway internet en digitale tv?

Mijn ervaring is tot nu toe sinds wij de digitale ontvanger hebben; niet optimaal. Elke dag is er wel een paar keer GEEN ontvangst, In de avonden het meest, zit je midden in een film, krijg je WEER ineens een schermpje dat er geen signaal is of een storing. Ook doet de digitale tv-gids het vaak niet. En als we de stekker eruit trekken en de stroom er weer op zetten, dan doet ie het ineens weer wel. Dan maar weer even analoog kijken, mar dat hebben ze ook weer veranderd, dus alle zenders staan niet meer op hun oude plek. Als je een tv hebt die ze automatisch kan zoeken, is het zo opgelost. Maar hier in huis is dat natuurlijk niet het geval...

Internet valt ook vaak uit, heeft het kastje INEENS weer geen ontvangst. Bellen met de helpdesk doen ik smorgens om 9uur al niet meer direct, want dan krijg je mensen met ochtendhumeuren aan de lijn. En het duurt dagen voordat ze een oplossing hebben. Leuk als je net als ik een bedrijfje aan huis hebt, dat veel via email correspondeert.

Maar goed, Caiway is wel een van de voordeligste met kabelinternet, of iemand moet een andere suggestie weten?

By the way, wij kijken 90% van onze tv-uurtjes gewoon weer analoog, tenminste geen irritaties.

Rob Doornbos

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Rob Doornbos »

donderdag avond(15/9) geen signaal, vrijdag avond ook niet.
0900 nr geen doorkomen aan. zaterdag opnieuw geprobeert na 1 minuut was er contact en er werd gezegd "we kijken wat we vanuit hier kunnen doen als er maandag nog geen signaal is weer terugbellen". wat denkje maandag geen signaal. 0900 nr gebeld na ongeveer 35 minuten eindelijk contact.
Er werd gezegd we sturen een signaal naar de decoder . alles aanzetten en binnen een uur doet de decoder het weer . dus niet.
dinsdag gebeld , werd een afspraak gemaakt dat de monteur woensdag langs zou komen. Inderdaad hij kwam, de decoder was stuk, hij had geen vervangende decoder bij zich. We moesten contact op nemen met caiway. Weer lang gewacht voordat er telefonisch contact was. NU KOMT HET
Ze sturen eerst een formulier dat je moet invullen en met de decoder opsturen.
Dan gaan ze eerst onder zoeken of hij echt kapot is en dan pas sturen
ze een nieuwe decoder. Ik heb gezegd . Jullie monteur heeft het al geconstateerd dat de decoder kapot is .Als ik nu zelf langs kom kan ik hem gelijk omruilen voor een nieuwe. Niet dus. Eerst gaan ze zelf onderzoeken en eventueel repareren .Lukt dit niet dan pas sturen ze een nieuwe decoder.
Vandaag vrijdag 23/9 pas het formulier binnengekregen . nu alles op sturen en dan maar afwachten. Toen mijn vrouw op het postkantoor was en constateerde dat er veel decoders nog niet waren opgehaald merkte de loketmedewerkster op dat er ook veel decoders worden teruggestuurd. Wel zo'n 2 per DAG. Als dit waar is kunt u misschien door middel van uw programma andere aanstaande gebruikers op dit gebrek aan service atenderen. Met vriendelijke groet,
Rob Doornbos :( .

Tally
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:56

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Tally »

Tegenwoordig meld ik direct bij de service-lijn dat ik hem om ga ruilen in Naaldwijk, meestal zijn ze het daar niet mee eens, maar dan dreig ik met opzegging van mijn abb. En dan kan het direct. Omruilen en je hebt weer signaal, ik bedoel op dit moment het internet-kastje.

Wat betreft de decoder, het beeld stoort continu of staat stil, of je hebt geen signaal. Is er een manier om Caiway aan te spreken voor dit soort irritante minpunten?

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: Caiway

Ongelezen bericht door EdP »

Jawel hoor, wat dacht je van "ik zeg hierbij op"?
Of: "dit is een ondeugdelijk prduct, ik wil mijn geld terug"?

apoc

Re: Caiway

Ongelezen bericht door apoc »

Ik heb de tip van de CAIW boys gehad dat ik me kabels in me huis moet vernieuwen.... maar alles is net nieuw... ik woon er ***** net een half jaar en nu al vernieuwing, dat wordt em dus nie.

Bij me broertje zijn ze al langs gekomen om de boel door te meten, maar ze ontvingen Talpa niet (niet dat je dat nodig heb hey), maar bij hem is het zo slecht in het Flatblok dat ze de hele zooi gaan vervangen.

En de CAIW zelf bellen.... niet doen... weggegooit geld, gewoon een mailsturen en flink drijgen met je ABO, dan doen ze wel wat... ook als je de mail ongeveer 100 verstuurd naar hun in 1 week (niet aan te raden).

Vinden jullie ook niet dat de bijgeleverde afstandbediening niet logisch inelkaar zit??? Het klopt voor geen meter bij de teletekst layout (als je ooit teletekst gebruikt dan) en het lijkt wel waaibomenhout kwaliteit.

De ontvanger van me ma is zelf al 5 keer gereset... da's ook leuk... heel je favolijst leeg....

Fijn CAIW,

dankie,

Apoc

GvdH

Re: Caiway

Ongelezen bericht door GvdH »

Onze kabelaar CAIW/Kabelfoon regio Westland geeft steeds als reactie dat slechte ontvangst aan de spullen van de consument ligt. Feit is dat wij 6 jaar lang storingvrij analoog tv hebt kunnen kijken en probleemloos konden internetten, na de invoering van de Digitale TV is het signaal zwakker geworden waardoor zowel bij DTV als bij de internetverbinding regelmatig storingen optreden. Dan ligt het probleem dus echt niet bij de consument omdat de apparatuur, bekabeling of splitters ineens niet deugen! CAIW/Kabelfoon gaat onzorgvuldig met dit soort klachten om en verlenen zeer slechte service op dit gebied! :(

Ad Cai

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Ad Cai »

Zenderkastjes slecht ontvangen
http://www.ad.nl/rotterdam/waterweg/article15665.ece

MAASSLUIS - Televisiekijkers in Maassluis moeten het sinds een week met de helft van het aantal analoge kanalen stellen. En dat terwijl de abonnementskosten gelijk zijn gebleven.
Wie toch langs de vijftig kanalen wil kunnen zappen zoals tot afgelopen dinsdag normaal was, heeft tegen betaling van elf euro verzendkosten een digitaal kastje moeten aanvragen.Wie meer tv’s heeft, wordt echt op kosten gejaagd. En dat niet alleen: de digitale revolutie zorgt voor veel hoofdbrekens bij de kijker.De extra kosten worden veroorzaakt door kabelaar CAIW, die zetelt in Naaldwijk. ,,Sinds dinsdag is digitale televisie ons hoofdprodukt en is analoge televisie een bijprodukt geworden; meldt een medewerker van de servicedesk.

CAIW heeft de doorgifte van analoge kanalen met de helft teruggeschroefd om meer ruimte te bieden aan digitale televisie.Veel Maassluizers die de elf euro verzendkosten voor lief hebben genomen, zijn onaangenaam verrast. Wie meerdere tv's heeft, moet in de buidel tasten. Het toegezonden digitale kastje volstaat namelijk slechts voor één toestel. Wie op twee of drie tv's de ouderwetse hoeveelheid van vijftig kanalen wil kunnen ontvangen, zal per televisie een kastje van 89 euro moeten kopen. CAIW wil ze ook opsturen, maar dan is de kijker nog weer een extra twaalf euro verzendkosten kwijt.De Maassluise tv-kijker Roger van der Kraan is allerminst te spreken over de signaalkastjes.

,,Maassluis is er echt een beetje ingeluisd. Ik ben voor digitale televisie, maar niet op deze manier. De kastjes werken niet goed, ze zijn lastig te installeren, veel schermen vertonen ruis;Volta Electra in Maassluis kan er over meepraten. De electronicazaak krijgt zo'n tweehonderd telefoontjes per dag van mensen die hun aanwinst niet aan de praat te krijgen. Vooral in combinatie met videorecorders, dvd-spelers of andere randapparatuur gaat het mis. ,,Deze hectiek overkomt ons niet alleen hoor. Alle electronicawinkels in Westland hebben het momenteel zo druk; zegt de winkelier.

apoc

Re: Caiway

Ongelezen bericht door apoc »

nou sinds vandaag ben ik het compleet zat met die digitale ontvanger.

ik zit een programma te kijken (een van de weinig die boeit dan), en check de signaal sterkte wanwege de eerdere storing. Het was Groen en het balkje was bijna gevult, waardoor ik denk... goed signaal zeg, hehe het zal tijd worden.

ik ben nog geen 2 minuten aan het kijken en ja hoor.... signaal kwijt, VOER UW SMARTCART IN. Pisted natuurlijk, maar ja, je kijkt verder net als alle andere zombies in dit kleine kikkerlandje.

Na 10 storingen in een half uur ben ik het zat... trek de stekker eruit en zoek op me tv de analoge kanalen terug......... en wat denk je........ geen storingen, geen slecht ontvangst.... prima.

ik verzoek iedereen om dit ook te doen, en anders is een ouderwets bordspelletje ook wel avondvullend.

Bedankt CAIW en de...........

MaRco2
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:56

Re: Caiway

Ongelezen bericht door MaRco2 »

Geen probleem hier in Honselersdijk.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Schorpioen »

MaRco2, ik weet waar je in Honselersdijk geen problemen hebt, maar hier heeft de halve straat last van storingen.
Het digitale signaal valt regelmatig weg, je krijgt dan een geblokt beeld en het geluid geeft harde tikken.
Als je Caiway hierover benaderd krijg je te horen dat er een monteur langs komt om het in huis te controleren.
Al aangegeven dat dit al bij een paar in de straat gedaan is en dat het daar allemaal goed is terwijl de storingen er nog gewoon zijn.
Er zijn gewoon nog te veel storingen in de digitale tv en de aanbieders zijn denk ik gewoon te vroeg begonnen met het aanbieden van digitale tv.

Westlandse Import Boer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:50

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Westlandse Import Boer »

Al vanaf de eerste dag in september 2005, zijn er constant storingen in het digitale net.
Voer uw smartcard in, zwart beeld gedurende enkele secondes, blokjesvorming, piepende geluiden.

Heb nu in nog geen jaar tijd al tig keer een servicemonteur van CAI-way (weg ermee) over de vloer gehad.

Iedere keer een halve dag naar de vervelend omdat de monteur langs komt. Iedere keer weer hetzelfde verhaal afdraaien, dat het probleem in hun signaal zit, en niet in mijn aansluitingen en bekabelingen binnen.

Nu lees ik gelukkig hier, dat iedereen er last van heeft, en dat het probleem dus structureel bij de Cai zit, en niet bij de abonnees.
Lang leve de modernste techniek, lang leve de oplichters van Cai-way die alle huishoudens de digi-TV door de strotten geduwd heeft.

Voor dezelfde prijs het analoge aanbod gehalveerd, waar eigenlijk nooit problemen met beeld- en geluidskwaliteit waren. Zit je nu met dat fantastische digitale TV, waar je je groen en geel aan ergert. :evil:

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Gioia »

Wij hebben heel veel slechte ervaringen met caiway. NIet alleen met hun zogenaamde helpdesk, maar ook met bijv het steeds uitvallen van de internetverbinding.
Gelukkig zijn wij toen overgestapt naar adsl.
Nu het tweede probleem:
Caiway is compleet de weg kwijt... mensen worden hier in Schiedam gedwongen over te stappen naar digitale decoders.
Geen analoog meer ! ik hoop dat mensen er niet in zullen trappen , maar ben bang voor met name de ouderen hier. Deze mensen hebben al niet zoveel te besteden en worden gewoon ook in de maling genomen.
Caiway neemt iedereen in de maling in feite, is alleen maar uit op nog meer geld verdienen. Wij gaan ons in ieder geval orienteren op nieuw abonnement elders. Wie heeft er tips voor analoog of digitaal bij andere aanbieders?
Alle tips welkom! :wink:

Westlandse Import Boer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:50

Re: Caiway

Ongelezen bericht door Westlandse Import Boer »

De Helpdesk van Caiway is een regelrechte ramp, maar gelukkig is de kwaliteit van het digitale netwerk aanzienlijk verbeterd. Wat betreft de manier waarop de abonnees de digitale TV in de maag gesplitst heeft gekregen verdient niet de schoonheidsprijs.
Er is echter een alternatief om de "analoge" TV zenders, dus zonder digitale decoder te behouden.
Als je TV een DVB-T tuner heeft of als je TV deze niet heeft kun je een Scart-plug aanschaffen voor Euro 19,.....

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Caiway

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Westlandse Import Boer schreef:De Helpdesk van Caiway is een regelrechte ramp, maar gelukkig is de kwaliteit van het digitale netwerk aanzienlijk verbeterd. Wat betreft de manier waarop de abonnees de digitale TV in de maag gesplitst heeft gekregen verdient niet de schoonheidsprijs.
Een paar jaar geleden kon je voor 10 euro een digitale ontvanger thuisbezorgd krijgen. De start was wel goed.

Gesloten