LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
drejansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:48

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door drejansen »

ik heb digitenne, twintuner
video doet het niet, volgens 'kenners' moet ik pootje -8- van de scart kabel knippen. wie heeft er ervaring?

Knippen kan wel, maar daarna weer aan elkaar maken, is een heel ander verhaal, vandaar dat ik dit even navraag.

ohja, natuurlijk, ik programmeer zowel de tuner als de video
de video selecteer ik de externe ingang.

KPNTV

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door KPNTV »

Heb sedert een maand digitale TV van KPN

Het werkt Perfect! Heb mijn antenne op een niet logische lage plaats staan en toch goed beeld (om nog maar te zwijgen over de overdracht snelheid van Teletekst, supersnel!)

Heb een single en TwinTuner van Samsung (standaard bijgeleverd) en met de Twin kun je prima kijken en opnemen.

Snap de geschetste problemen hier dan ook niet! waarschijnlijk voornamelijk door verkeerd instellingen / aansluitingen (Controleer of je scartkabel compatible is met je TV en Tuner, ondanks dat het redelijk gestandariseerd is wil het nog al eens voorkomen bij goedkope kabels dat ze niet werken).

groeten

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wij hebben het hier ook sinds ongeveer een maand, NIets te klagen, perfect beeld, nog beter geluid dan ooit te voren. Ik ben helemaal blij.

Opnemen is ook geen probleem, verloopt vlekkeloos. Het was even prutsen met de kabels en de juiste aansluiting enzo, maar dan doet ie het ook meteen goed.

Bauer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:23

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Bauer »

ik lees alleen klachten over kpn of casema,is er niemand die klachten heeft over multikabel?anders ik wel!!!

joost g.

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door joost g. »

als er een brommer voorbij komt stoort het beeld.
ben naar de gemeente geweest ,maar ze willen die brommers
dus niet gaan verbieden. het is openbare weg zeggen ze.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door flepp »

Joost dit zou je toch moeten weten :) :) :)

Gast

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie moeten ook niet voor 10 eurocent op de eerste rij willen zitten.
koop dan gewoon een schotel of verdiep je eerst eens in digitale tv.
Voordat je zomaar iets koopt.
Stel vragen bij de aankoop er van.

Hier een paar stomme vragen.

vraag stoort dit systeem als er brommers voorbij rijden of trams.
Heb ik voor goed beeld zo'n buiten antenne nodig.

kan ik mijn HD recorder aansluiten (laat eens zien).
wat is nou beter sateliet tv of dit. of moet ik gewoon bij de kabel blijven.
Dit gaat toch over het mobiele net werk is dat dan wel snelgenoeg.

Waarom zou ik dit kopen.

Gast

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Jij moet het niet kopen maar verkopen 8)

tvman

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door tvman »

:idea:
Zolang de jacht op brommers en connexxion bussen nog niet geopend is, kun je het storen van de ontvangst voorkomen door de antenne op zolder te plaatsen en er gewoon 10 meter coax tussen te knopen.

Werkt uitstekend!

Fred KPN MCE

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Fred KPN MCE »

Sinds een paar dagen KPN digitale TV.
Tot een paar dagen heb ik vele maanden Microsoft Media Centre gebruikt met een dubbele tuner kaart. Ik ben IT-er en heeft me best veel tijd gekost (ach, biljft toch ook hobby) om het werkend te krijgen. Bijv. breedbeeld resolutie e.d.

Echter met aanschaf van een LCD tv en het tv-signaal toch al niet al te best was, dacht ik: KPN proberen.
Gekozen voor een Topfield 5300 met 160 Gb hardeschijf. Single tuner voor slaapkamer kreeg ik erbij (nou ja, geld krijg je -5 euro later terug als het goed is en aansluitkosten van 29,95 lag ook al een rekening voor).
Let op bij het bellen van de helpdesk: eerst de PVR smartcard aanmelden, dan pas de single tuner smartcard. Anders moet je net als ik een aantal uren wachten om nogmaals te bellen = 0.10 pminuut.

Ik snap best: je levert wat in & je krijgt wat ervoor terug. Een paar punten:

Beeld is mooi. Als je beeld hebt.

Gids: lang niet zo mooi als Media Centre. Gids laat slechts een dag zien en als je geluk hebt een paar uur van de volgende dag. Ik kijk al bijna geen live-tv meer. Volgens mij zie je ook niet goed wat er geprogrammeerd staat voor de toekomst op te nemen.

Spoelen: Vooruit spoelen gaat maar met 6x ipv MCE zoiets van 16x. Er wordt ook niet onthouden waar je was met afspelen. Spoelen duurt dus lang.

Het lijkt erop dat je niet live naar het kanaal kunt kijken wat je opneemt. Lijkt me raar.

Geen vakantie's foto's/filmpjes meer en ik moest de dvd-speler ook weer van de slaapkamer halen.

Vandaag programma's opgenomen: halverwege thuisgekomen. TV aan. Begin met afspelen wat opgenomen wordt. Melding 'geen signaal'.
Zappen: ook aantal zender 'geen signaal'. Uiteindelijk uitgezet. Weer aangezet: geen antenne ontvangst. Wederom teruggezet naar fabrieksprogrammatuur en ik had weer antenne-signaal (antenne niet verschoven en er rijden hier geen brommers en trams en de was&droogmachine stond niet aan) en weer (geloof nu 4de keer) zenders opnieuw gezocht.
Weer twee programma's in de guide aangeklikt om op te nemen. Standby gezet. Hij gaat aan om op te nemen. Ik zappen. Zelfde gedoe als hierboven.
Net nog naar beneden gelopen. Nog steeds perikelen van hierboven.

Nog een paar dagen om te testen. Want het was best een bak geld voor die PVR (zeker als hij als dom-apparaat niet eens doet wat hij zou moeten doen).

Jammer dat Microsoft niet wat beter z'n best doet om digitenne ontvangers drivers voor MCE zorgen dat werkt.

Madelondebeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2005 12:29

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Madelondebeer »

In mei van dit jaar nam ik digitale tv met een singel en een twintuner. Maar in de loop van de weken bleek het beeld niet echt stabiel. Steeds blokjes of helemaal geen beeld niet alle netten maar toch. Een paar keer gebeld en de meest uiteenlopende adviezen kreeg ik. Uiteindelijk kwam er in augustus een monteur. Deze constateerde dat voor ons digitale tv niet was weggelegd. Teveel gebouwen om ons heen. De zaak moest retour en ik zou van de KPN horen. Diverse telefoontjes van mijn kant volgde. Ijskoud zei er iemand van de klantenservice dat digitale tv via de postcode check mogelijk moest zijn. Mijn antwoord dat de monteur iets anders constateerde was wat vreemd stelde ze. Een maand en tig telefoontjes later was er een mevr. die mij de retournummers voor de tuners kon doorgeven. Via track and tracé bleek dat de tuners de volgende dag bij de KPN waren aangekomen. Een telefoontje leverde mij de informatie op dat het 4 tot 6 weken kon duren voor ik mijn geld terugkreeg. Overigens zou ik alleen het geld van de tuners retour krijgen. Het abonnementsgeld was ik kwijt. Dit terwijl ik toch 5 maanden had betaald en geen fatsoenlijke tv had ontvangen. Sterker nog ik had ruim een maand gewacht voor ik uberhaupt retournrs kon krijgen. Na 6 weken heb ik een mailtje gestuurd en gevraagd waar mijn geld bleef. Helaas er was iets fout gegaan maar op 9 november j.l. hadden ze wederom opdracht gegeven om het bedrag op mijn rekening te storten. Zojuist heb ik weer gebeld en er moet nog e.e.a. uitgezocht worden (bijvoorbeeld of de tuners wel zijn aangekomen) kortom wederom een excuus en ik kan nog langer wachten op mijn geld. Over 2 weken mag ik weer bellen want dan weten ze misschien meer. De tuners zijn op 21 september 2001 aangekomen in Zoetermeer. Ik zit dus nu al 2 en een halve maand op mijn geld te wachten. Je moet het lef eens hebben om de facturen van de KPN niet te betalen dan heb je waarschijnlijk binnen 2 dagen na het overschrijden van de betalingstermijn een aanmaning. Maar wij als consument kunnen maanden op het ons toekomende geld zitten te wachten.
Madelon

Michel1

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Michel1 »

Sinds 2 november zijn wij aan het klooien met de antenne. Op de meest rare plekken hebben de antennes gestaan. KPN al drie gebeld sinds 2 november en ze beloven steeds terug te bellen maar doen dat niet...

WAARDELOOS

Wij kunnen er niet meer van af, maar gebruiken doen we het ook niet meer. Blij dat we nog UPC kabel hebben, dat geeft tenminste altijd beeld en veel meer kanalen, al is het niet zo mooi...

Madelonbeer

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Madelonbeer »

Waarom zou je er niet vanaf kunnen. Bij de eerste keer dat ik belde gingen ze ervan uit dat de antenne stuk zou zijn en maakte meteen een retournummer aan. Later kwamen ze daar weer op terug en moest ik maar proberen een plekje in huis te vinden waar de ontvangst goed was. Bij het volgende telefoontje van mijn kant heb ik niet gewacht tot ze terug belde, ik heb aangegeven een monteur te willen zien. Die is gekomen en heeft alle moeite gedaan om een plek in huis te vinden die wel een goede ontvangst had.
En toen begon de ellende.
Overigens werd ik gisteren gebeld dat ik de maand september (7,95) niet betaald zou hebben. Ze dreigde mijn telefoonaansluiting af te sluiten. Na 20 min aan de telefoon gehangen te hebben wilde ze zo coulant zijn dat bedrag te laten vallen. Ik vroeg: hoezo coulant volgens mij kost dit telefoontje me ook alweer 2,50 en niet te vergeten dat ik nog 69,95 van jullie tegoed heb. Het enige wat dit telefoontje me aan informatie opleverde was dat de betaalafdeling het heel druk heeft met alle akties en dat het nog wel een tijdje (lees maanden) kan duren voor ik mijn 69,95 terug heb.
Madelon

Michel1

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Michel1 »

Retour sturen? We hebben op 1 november de boel aangeschaft en gebeld op 2 november dat ontvangst onmogelijk was in ons pand.
Er werd een terugbel order gemaakt bij KPN. 25 november maar eens gebeld hoe het zat.
Met excuses werd er beloofd dat we zeer snel teruggebeld zouden worden. We tellen inmiddels 12 december en nog steeds niets gehoord. Dus maar weer gebeld. Nu krijgen we te horen dat het tot 6 weken kan duren voordat de klant wordt teruggebeld!
6 weken, dat is ruimschoots over de periode van 8 dagen niet goed geld terug van KPN. Deze aktie heeft dus geen enkele zin.
Inmiddels is ons abonnement 2x afgeschreven, de aansluitkosten en zitten we met 3 tuners in huis die werkeloos op de kast staan.
Wederom wordt beloofd dat we worden gebeld, de enige toezegging die de helpdesk ons kon doen.
TROS RADAR, HELP!

Gast

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nu 1 jaar digitale tv van kpn
Mijn nadelen:
Ik heb mij goed laten informeren voor aanschaf bij kpn. Zo heb ik twee singel tuner gekocht. Beeld kwaliteit alleen goed als niemand beweegt in huis en er geen apparaten bezig zijn.
Teleteks doet het vak niet goed en de tv gids geeft vaak geen epg
Opnemen is is ook een heel gedoe omdat wat je opneemt vaak bij afspelen niet goed van kwaliteit is er staat dan bijvoorbeeld geen ontvangst of blokjes.
Omdat ik upc heb opgezegd vind ik het een dure grap om weer terug te gaan naar upc (aansluitkosten).
We hebben nu een twintuner aangeschaft voor het opnemen met de harddiskrecorder. hij is nog niet binnen maar aa jullie verhalen te lezen was dit helemaal een grote fout....
Ik heb afgelopen week diverse e-mails gestuurd aan kpn hoe het zit met dvd harddisk en twintuner maar geen antwoord.

Erwin Keus

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Erwin Keus »

Ik heb ook televisie van KPN (was Casema helemaal zat). Ik woon aan een laan waar veel bussen en brommers voorbij komen. Perfect beeld en Geluid en mijn DVD Recorder doet het ook perfect.

TranceOne
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005 20:11

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door TranceOne »

Geniet ervan zolang je nog kan.

KPN is in mijn ogen ten dode opgeschreven. Het zal mij verbazen als KPN 2010 haalt. Ik begrijp je frustratie met Casema echter wel maar ik voorspel je hierbij dat Casema er in 2010 nog wel is!

Ik hoor je denken: ' Een Casema medewerker zeker!'.

Nee dus! Een technicus. Hoe je het ook wend of keert: KPN kan niet langer genieten van zijn monopolypositie met zijn 4-draads verbinding naar jouw woonadres. Ze konden dit wel heel lang en hebben er ook zo lang mogenlijk een slaatje uit geslagen. Maar nu is hun uur geslagen. De datadichtheid (zelfs met ADSL) is en blijft beperkt. Daarbij verliezen ze het recht op de bekabeling naar jouw woonadres, wat betekend dat concurenten van buiten Nederland (welke al langere tijd hetzelfde leveren voor veel minder geld) zich onbezorgd op de nederlandse markt naast KPN kunnen vertegenwoordigen.

En de KPN heeft geen enkel antwoord! KPN heeft niets te bieden wat anderen van buitenaf niet hebben. Het einde is in zicht voor KPN. Ik durf zelfs te beweren dat KPN 2007 nooit zal zien, maar laten we het voor nu houden bij 2010.

Erwin Keus

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Erwin Keus »

Casema staat te koop, dus even afwachten wat de nieuwe eigenaar gaat doen. Dan zie ik wel in 2010, dan heb ik waarschijnlijk mijn digitale televisie van KPN via een vaste telefoonlijn.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi ya all.

Ik heb zowel kpn digi als upc digi.
KPN laat het nu volledig afweten ,terwijl de UPC de zaakjes voor elkaar begint te krijgen.
Ik denk dat straks de upc de overwinnaar is.



Tim

ramrod2

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door ramrod2 »

Heb al meer dan een jaar Digitale TV van KPN (dual tuner)en een HDD recorder van Panasonic,prima beeld ,opnemen gaat prima.Geen probleem.

Nadeel moet om op te nemen de HDD en de tuner programeren.

Gesloten