LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten"service" Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Arnim
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2006 16:34

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Arnim »

Met een nette brief heb ik deze info ontvangen van CD.....
groetjes
Arnim

Arnim
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2006 16:34

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Arnim »

ik kijk al 15 jaar met CD en heb nog nooit wat betaald, en dann dit.....

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door rhodi »

Het zijn pure oplichters!!!!!

Elke keer als mijn card aan het einde van het abonnement zit moet ik cd bellen om te her-activeren. Dit terwijl mijn card altjd in de ontvanger zit, dus dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Her-activeren via internet(gratis) lukt nooit!!! Elke keer ben je dus verplicht om hen te bellen,0,20€ per minuut. Hier hebben ze weer leuk extra inkomsten uit!!!
Het wordt tijd dat cd concurentie krijgt,zodra die er is ben ik weg!!

P.s.

Je krijgt nu ook bij deze handeling niemand meer aan de lijn, dus kun je je gal ook niet eens spuien.
Contact via e-mail kennen ze niet......en dat noemt zich digitaal :twisted:

mdak
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:39

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door mdak »

Inderdaad is het abb.tarief bij CD flink verhoogd; je komt er pas achter als je de rekening op je deurmat aantreft (voordeel van géén automatische incasso). Heb sinds 2002 CD en betaalde achtereenvolgens 9.95-14.95-19.95-29.95 zónder vooraankondiging. Tot vandaag baalde ik er van maar vond dat dit dan toch nog de goedkoopste mogelijkheid was. Maar nu werkt de smartcard niet meer. Dan krijg je dus na 4 telefoontjes (in totaal 45 minuten) te horen dat CD géén nieuwe smartcard wenst te sturen en vooral CD NIET LASTIG MAG VALLEN MET KLACHTEN. Hoezo service? Uit het jaar prik? De samenswerking met UPC spiegelt zich af op het niveau van de service: LAAG HÉÉL LAAG.

mdak

Biabi
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2006 20:52

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Biabi »

Ook wij moeten elke keer als de smartcard heractiveren (gemiddeld 1 x in de 2 maanden, terwijl de card altijd in de ontvanger zit!!!). Omdat wij sinds 4 dagen geen Nederlandse zenders meer ontvangen, hebben wij 8x geprobeerd om de card te heractiveren via internet. Tevergeeft; waarschijnlijk omdat dit gratis is en CD hieraan niets verdient. Uiteindelijk maar telefonisch contact opgenomen met CD; ook hier lukte het heractiveren niet. Toen maar geprobeerd om een levend wezen aan de telefoon te krijgen. Dit bleek een zeer ongeïnteresseerde dame te zijn die niet werd gehinderd door enige kennis van zaken. Uiteindelijk zei ze dat het probleem niet bij CD lag en dat we maar naar ons 'verkooppunt' moesten gaan. Wat ons betreft is Canal Digitaal inderdaad waardeloos!

atjerag
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 17:14

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door atjerag »

Ook ik ben het niet eens met het verplichte Set Top Box-abonnement van CanalDigitaal.
IK heb nog geen half jaar geleden een schotel aangeschaft. Om de nederlandse zenders te kunnen ontvangen moest ik een CanalDigitaalkaart (80 euro) kopen. Om hem te activeren moest ik nog eens 19.90 euro betalen. Nu gaan ze me vertellen dat, wanneer ik mij niet abonneer, ik ned 1,2,3 en BVN overhoud. Kan iemand mij vertellen bij welke overheidsinstantie ik een klacht in kan dienen. (commisariaat van de media, geschillencommissie o.d?)

jeffrey en nicole
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2006 18:12

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jeffrey en nicole »

hallo geachte lezers,

ook wij wilde via deze weg kenbaar maken dat canal digitaal bv niks moois in de lucht heeft als alleen maar buitenlandse zenders die ook nog eens free to air zijn. dus we betalen abonnement voor niks. als eerste de aanschaf van een schotel met ontvanger en kaart en bla bla. 300 euro. dan de maandelijkse abonnements kosten. en daarbij elke dag bellen met klanten "service" a 20 euro cent per minuut waarbij je minstens 5 minuten aan de lijn hangt. das een behoorlijk bedrag voor iets wat er niet is. ook een aangetekende brief gestuurd maar helaas ook geen antwoord ontvangen. we weten heel eerlijk gezegd ook geen uitweg meer als abonnement opzeggen en kijken of afwachten op digitale tv van bijv kpn. en dan maar hopen dat we de set kunnen verkopen aan andere mensen. maar ook die mensen doe je er geen plezier mee. ik vind het diep en diep treurig dat zo'n bedrijf daar mee weg kan komen. er zit iets moois in de lucht, die reclame krijg je dan net nog even mee voor het beeld weer weg is. het is zonder te schelden of vieze woorden te gebruiken een kl*te bedrijf. en raad iedereen aan absoluut geen canal digitaal te nemen. maar dat zal wel te laat zijn anders waren we niet hier in dit forum. CANALDIGITAAL IS WAARDELOOS!!!!! en mocht er iemand zijn die ons kan helpen heel graag zelfs.. groetjes jeffrey en nicole

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Ik vind dat we dit soort bedrijven moeten boycotten. Allemaal weer terug naar de analoge kabel en klaar is Kees. Af en toe een DVDeetje huren is volgens mij een stuk goedkoper dan alsmaar dat gebel met de klantenservice van CanalDigitaal. Tegenwoordig betaal je zelfs om reclame te kijken op die filmkanalen. Het is toch te belachelijk voor woorden! PREMIERE in Duitsland en Oostenrijk heeft het beter voor mekaar. Maar goed, de kwaliteit van buitenlandse zenders op de satelliet is over het algemeen vele malen beter dan die van "ons". Hoe lang wil CanalDigitaal de mensen nog voor de gek houden?

Tip voor jeffrey en nicole: koop een "vrije" satellietreceiver dan kun je gratis en zonder gedonder naar o.a. de BBC en alle Duitse zenders kijken. Als je het abonnement bij CD opzegt kun je zelfs geen "vrije" kanalen meer ontvangen. Ze blokkeren gewoon alles. Het is toch van de zotten dat CD kan bepalen welke "vrije" zenders je mag kijken en of je ze überhaupt kunt ontvangen. Is er in Nederland niet zoiets als "vrije nieuwsgaring" ?

I rest my case. :twisted:

Groetjes. :wink:

jeffrey en nicole
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2006 18:12

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jeffrey en nicole »

ja hoor het is/was zover. vandaag heb ik na het werk weer 's geprobeert te kijken of er beeld was. nee dus, wel beeld maar geen nl zenders. ik weer bellen naar de klanten service (kots er bijna van) moet ik het toestel weer resetten en kaart poetsen????? val toch helemaal om met jullie canaldigitaal ik heb zojuist 300 euro helemaal naar de vervelend gegooid en de schotel van de muur af getrokken. mijn vriendin helemaal over de rooie en wie is nu de schuldige? IK, ik had rustig moeten blijven. afwachten zeggen ze dan. NEE, ik betaal abonnement en verwacht daarvoor in ruil gewoon tv kunnen kijken toch? ik heb de afgelopen dagen/weken alleen maar rustig gedaan en elke dag bellen met die vervelend service en vandaag was de druppel. nu heb ik niks meer. en vriendin boos op me voor het vernietigen van de hele set. canaldigitaal bedankt

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Jeffrey het spijt me heel erg dat CD je tot wanhoopsdaden gedreven heeft. Als ik dit soort verhalen hoor krijg ik spontaan de neiging om in de auto te stappen en de boel (gratis) te komen repareren. Onbegonnen werk natuurlijk, zul je wel begrijpen!

Maar goed, ik wil toch iets doen voor al die gedupeerde Nederlanders:


OPTA NEDERLAND

Voor het indienen van een klacht, verwijzen wij u naar het desbetreffende deel op onze website.

Vragen en opmerkingen kunt u mailen naar [email protected],
of per post naar:

Postbus 90420
2509 LK Den Haag

Telefoon : (070) 315 35 00
Fax : (070) 315 35 01

Bezoekadres OPTA
Zurichtoren
Muzenstraat 41
2511 WB Den Haag


P.S.: Ik hoop dat Radar het mij niet kwalijk neemt dat ik deze gegevens geplaatst heb...

En nu allemaal gaan klagen!


Groetjes. :wink:

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

De Opta is net zo waardeloos, ik heb drie weken geleden al een email gestuurd nooit een antwoord gehad, vandaag gebeld en zij kunnen niets doen aan Canal Digital je moet maar naar een concurent gaan of naar de rechter dat was hun antwoord.

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door ger1000 »

OPTA doet niets. Is alleen in het leven geroepen om KPN de nek om te draaien. Amerikaanse maffia laten ze vrolijk hun gang gaan.
Ga maar naar de concurrent zeggen ze. Maar wie is dat?
Juist, ja :UPC!!!!! Dus van de regen in de drup.
Wanneer worden NMA en OPTA eens flink en dwingen de kabelaars tot toelating van derden op hun kabel, net zoals KPN gedwongen is!
RADAR KOM (EINDELIJK) EENS IN AKTIE!!!

Zax
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:46

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Zax »

Het is werkelijk schandalig!!!

Ik ben normaal een snel tevreden en gemakkelijke klant, maar zo'n ongehoord gedrag als dat van Canaal Digitaal en zijn klanten "service" is werkelijk van zeldzaam brutale categorie.

Heb ik een abonnement voor settopbox (15 euro) ondertekend, schrijven ze een veel hoger bedrag voor het 'basispakket' af (a 89 euro) - terwijl ik hier nooit om gevraagd heb. Helaas kwam hier pas meer dan een jaar later achter (automatische incasso....) en nu heb ik in februari per direct opgezegd, maar Canaal Digitaal blijft eisen dat ik t/m dit jaar (eind 2007!) nog moet betalen voor een service die ik niet alleen nooit gebruikt heb, maar waar ik ook nooit om heb gevraagd!!

Keurig nette, aangetekende brief verstuurd naar dhr. Bal, geen enkele reactie.

Kunnen ze zomaar zonder ondertekend contract een afschrijving doen??

Ze verweren zich door te zeggen: "als u niet binnen drie maanden reageert op de afschrijving, is het rechtsgeldig. U had ook telefonisch abonnement afgesloten kunnen hebben". Dit lijkt me hoogst curieus, dat ze zomaar afschrijvingen kunnen doen voor een abonnementskeuze waarvoor ik nooit een contract ondertekend heb!

Ook weigert Canaal Digitaal om de naam van het hoofd van de klantenafdeling te geven, die krijg je dus nooit te spreken...

Alle advies is welkom!!
RADAR, kom aub in actie tegen dit bedrijf!!! Ik heb nog niet eens iets gezegd over de ("12 wachtenden - 40 min wachttijd" - peperdure klantenservice waarmee je telkens contact op moet nemen, en die toch niets voor je doen).

Bij voorbaat dank.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2006 14:19

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door [email protected] »

Een alternatieve ingang tot de helpdesk van CD

Als elk contact met CD op niets uitloopt kun je misschien het volgende proberen.

Controleer via de site van CD of de zaak waar jij je apperatuur gekocht hebt een dealer is van CD.
Deze dealers hebben een speciale toegang via de CD site.
Deze dealers is er alles aan gelegen dat jij als klant succesvol met de bij hen gekochte apperatuur kunt werken.

Vraag aan deze dealer of hij in jouw probleem wil bemiddelen.
Daar zo'n dealer voor CD belangrijk is zal de kans op succes groter zijn.

Ik heb zojuist een slepende zaak op deze manier weten op te lossen.

Tevreden ben ik echter nog niet!

Jan

Loki
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:41

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Loki »

Beste Zax,

Als via een automatische incasso een bedrag is afgeschreven waarvoor geen toestemming is kun je dit terug laten boeken door je bank. Er zal waarschijnlijk wel een termijn zijn waarbinnen dit kan dus voor die afschrijving van twee jaar geleden weet ik niet of het nog kan. Als CD echter nu weer geld afschrijft voor een abonnement waar jij nooit om gevraagd heb kun je dit eenvoudig terug laten boeken. Het is dan aan CD om aan te tonen dat ze toestemming hebben voor de incasso.

Nog even over het eenvoudigste pakket wat nu 29,95 gaat kosten. Er is volgens mij een groep mensen die voorheen gratis naar de zenders keek, aan deze groep heeft canal digitaal zowieso toestemming moeten vragen wat dan ook gebeurt is middels een brief. De groep die wel al een jaarlijks bedrag betaalde moet ook om toestemming worden gevraagd als CD een bedrag van 29,95 via automatische incasso wil innen. Als dat niet gebeurt kan het bedrag weer zondermeer worden teruggeboekt. De vraag is alleen wat de reactie van CD dan zal zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op afsluiting.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Marssjo »

""Kunnen ze zomaar zonder ondertekend contract een afschrijving doen??"" en je schrijft 8 regels erboven dat je een abonnement voor settopbox hebt ondertekend ? Misschien heb je heb je het verkeerde abo. aangekruist..

Tja, als je er pas na 1 jaar achter komt dat ze (naar jouw mening) teveel hebben geincasseerd, dan ben je er wel al 12 maanden accoord meegegaan..... en heb je nu geen poot om op te staan.
Was het bedrag niet hoger dan je verwacht had door activatiekosten oid. ??

Lees altijd de algemene voorwaarden voordat je een abonnement wilt beeindigen ivm. opzegtermijnen ed. en "wij" leven nog in 2006 hoor!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Marssjo »

@ atjerag en anderen,

Een paar jaar terug had je de keuze tussen een settopbox-pakket of elk jaar aan Canal+ papieren opsturen om aan te tonen dat je nog steeds in Nederland woonde....
Voordeel van een settopboxpaket was: bellen met een iets goedkoper 0900 nummer, gratis vervanging van je kaart bij een defect en elk jaar automatisch abo. verlengen.
Officieel mag/mocht je nml. buiten Nederland niet naar de nederlandse zenders kunnen kijken (Behalve BVN) ivm auteursrechten ed ... Dat Canal+ toendertijd zelfs een sateliet transponder ging gebruiken die zelfs Zuid-Spanje en de Canarische Eilanden bereikte !!! Tja...... ???

Tegenwoordig is de ontvangst van Ned1,2 en 3 gratis (BVN was dat al) en betaal je 29.95/jaar voor als je ook naar RTL4,5 SBS6, Net5 ed. wilt kijken.
Je hoeft en/of kan, nu niet meer ieder jaar papieren op te sturen naar CD.

Op hun website canaaldigitaal kan je er toch alles over lezen ?

En voor de mensen wiens kaart niet elke maand automatisch update: ga terug naar de dealer waar je je ontvanger gekocht hebt. Als het een CD goedgekeurde ontvanger is moet de update automatisch gaan, tenzij je kaartnummer bij CD onbekend is of niet in hun systeem zit.

Monkey50
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:26

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Monkey50 »

Nieuw item van Canal-digitaal om u echt over te verbazen.
Ik heb twee abbonnementen bij de firma. Een voor de tv in de huiskamer en een voor de slaapkamer.
Set top box.
Nu kom ik erachter dat zij mij op een gegeven moment ca. 40 euro van de rekening extra hebben afgeschreven en vervolgens 19,95 per maand, inmiddels opgelopen tot 160 euro omdat mijn vrouw niet weet wat ik met canaldigitaal heb en normaal de boekhouding doet.
Toch bij het nazien van de afschrijvingen viel me plots iets vreemds op en toen heb ik gereageerd.
Klantenservice!!!!!!!! Na 15 minuten a 70 cent gewacht te hebben werd ik met een vriendelijke ( ja echt waar ) dame doorverbonden die mij vertelde dat de fout inderdaad bij hun lag en dat ze het geld zouden terugstorten.
Men had mij namelijk ook per ongeluk op een voetbalzender geabonneerd maar dat had ik inderdaad niet aangekruisd op het kontrakt.
Na nog drie keer bellen en een boze brief kreeg ik schriftelijk antwoord.
Mijn verzoek kon niet gehonoreerd worden.Zonder naam zonder reden zonder telefoonnummer.
Dus eigenlijk 160 euro naar de kl..e.
Ik laat het er niet bij zitten maar wie kan mij hiermee helpen???
Storneren gaat niet meer.
Mocht ik nog vragen hebben dan kon ik terecht op de website.
Gisteren weer klantenservice.
Na ca. 15 minuten a 70 cent waren nog steeds 6 wachtenden voor mij en heb ik neergelegd, want ik wil niet deze zaak nog steunen met meerdere euro's.
Voor mij zijn het boeven in het kwadraat.
Wie helpt een hartpatient aan de ultieme oplossing?????

Consumerpower
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2006 12:35

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Consumerpower »

Ik heb zelf ook de nodige problemen met deze firma. Te veel berekend, verkeerde pakket, ect. Zoals alle anderen op dit forum.

Mijn advies is bel de hoofd vestiging en vraag naar de administratie

tel.Canaldigitaal: 035-6555666


Suc6

O ja wat helpt is alle correspondentie naar het antwoord nummer zonder postzegel, dan zijn de kosten voor hun.

Canaldigitaal
Antwoordnummer 1100
1200 VB Hilversum

Georg
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2006 22:47

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Georg »

Op 30 oktober heb ik besloten om met Canal Digitaal in zee te gaan. Ik heb een Humax 5400Z en om zeker te zijn dat alles goed werkt heb ik een originele mediaguard van CD erbij gekocht (voor 60 Euro). Alles via een erkend CD dealer die op hun site vermeld staat. De eerste activatie heeft uiteindelijk 2 weken geduurd. Na diverse keren bellen met de dealer heb ik uiteindelijk de kaart terugbezorgd zodat hij hem kon activeren (tegen betaling...). Vervolgens is iedere maand de kaart wederom verlopen en niet meer werkende te krijgen zonder tussenkomst van de dealer. Her-activatie via internet en de hier eerder genoemde dure telefoontjes werken niet.
Tot op heden heb ik CD 3 keer schriftelijk in gebreke gesteld: geen resultaat. Ik heb hen gevraagd om mij te bellen aangezien ik geen mogelijkheid zie een levend persoon aan de lijn te krijgen: niets. Uiteindelijk heb ik het contract stopgezet wegens het niet nakomen van hun verbintenis. Het antwoord: het contract wordt per februari 2007 stopgezet. Tot die tijd mag ik betalen. Opnieuw heb ik een brief gestuurd waarop ik als antwoord krijg: “Helaas moeten wij u mededelen dat wij u van hier uit niet van dienst kunnen zijn..... het spijt ons u niet anders te kunnen berichten”. Vervolgens ben ik overgegaan tot het laten terugstorten van de ingehouden bedragen. Dit heb ik CD ook medegedeeld. Als tegenaktie krijg ik van CD diverse brieven waarin men mij dreigt het signaal af te sluiten!!!!

Als ik de commentaren op deze site zie (uitgezonderd van de teksten van enkele CD medewerkers), snap ik niet dat zoiets in Nederland mogelijk is. Een monopolist die mensen gewoon het geld uit de beurs trekt, contracten niet nakomt en geld blijft incasseren. Ik heb besloten hiermee naar mijn advocaat te stappen. Jammer dat op deze site geen advocaat meeleest die zich een leuke boterham zou willen verdienen. Door aandacht aan dit item te besteden kan ook Radar veel gedupeerden helpen. (wel jammer dat het dan waarschijnlijk op een zender is die ik niet kan zien...)

Gesloten