LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC digitale tv de deur uit

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sesketh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2006 22:35

UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door Sesketh »

Zo, geregeld.
Vanaf maart digitale tv van UPC omdat mijn Canal+ abonnement overging en niets dan ellende gehad met die troep. Blokkerig beeld, moeilijk overschakelen op een ander kanaal (soms tien pogingen noodzakelijk om - ook de nederlandse zenders 1,2 en 3 - gesynchroniseerd te krijgen), geluidshaperingen, soms helemaal geen geluid na een paar minuten, geen enkele opname fout- en storingsvrij, soms gewoon lege opname omdat het kreng zelfstandig de software gaat updaten tijdens een opname en dan doodleuk uitslaat, en dat alles met een signaalsterkte volgens de box van meer dan 80%.
En ondertussen is de analoge kwaliteit omlaag geschroefd zodat ook dat niet meer is aan te zien.

Na alle gepubliceerde trucs te hebben geprobeerd (kwaliteit kabels, apparatuur aangepast, recorder ertussenuit gehaald) en nooit te zijn teruggebeld door de helpdesk na klachten, heb ik zojuist mijn abonnement opgezegd.

Morgen twee schotels kopen (tja, ik kan niet zonder BBC) en eens kijken wat dat oplevert. Kan nooit slechter zijn dan dat haarscherpe beeld en perfecte geluid uit de UPC reclames en de standaard aanhef van al hun brieven. Mooi dat ik dat in die twee maanden nooit heb mogen zien!

En dan nu maar kijken of dat dreigement met dat verplichte jaarabonnement voor de aanvullende kanalen dat na een maand gratis kijken verplicht wordt ook voor de rechter stand houdt. Voor de bewijsvoering wel DVDtjes gemaakt met de door UPC geboden 'kwaliteit' om wanprestatie aan te tonen of tenminste aannemelijk te maken dat niet is geleverd wat is voorgespiegeld.

Blij dat ik van die ergernis af ben.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik VERHEUG me op de dag dat TV-Rijnmond ongecodeerd via DVB-T gaat uitzenden (volgens plan uiterlijk 30 oktober) , dan is ook bij mij de UPC opzegging reeds de deur uit. Zal zo blij wezen dat ik dan van die UPC ellende bende afben.
Sinds vorig jaar in Rotterdam oa. Ned 1,2 en 3 van de VHF naar de UHF verhuisden is het analoge beeld flink achteruit gegaan. ( ik gebruik dure Sat coax en dure metalen coax pluggen en F-connectoren, dus daar ligt het niet aan) Tja, als je je zgn. digitale beeld(kwaliteit) wil promoten, dan maak je het analoge toch slecht !!
En digitaal is het zo te lezen ook bagger, net zoals hun telefoondienst via de kabel. TV kijken doe ik al jaren via mijn schotels en daar kan geen UPC kabel analoog/digitaal, Digitenne of Tele2/Versatel TV (welke ik ivm. het voetbal ook heb) tegenop.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Sinds vorig jaar in Rotterdam oa. Ned 1,2 en 3 van de VHF naar de UHF verhuisden is het analoge beeld flink achteruit gegaan. ( ik gebruik dure Sat coax en dure metalen coax pluggen en F-connectoren, dus daar ligt het niet aan) Tja, als je je zgn. digitale beeld(kwaliteit) wil promoten, dan maak je het analoge toch slecht !!
Dus ik ben niet de enige die het is opgevallen....en met goede pluggen en kabels werkt 8) Heb je voor je IEC-connector (op TV) ook een goede gebruikt?

Sinds gisteren zijn 1, 2 en 3 weer redelijk in orde, na een flinke storing gisterochtend. Ik krijg naar aanleiding van mijn klacht wel een "gratis digiset" toegestuurd omdat UPC denkt (quote:) "Het probleem dat bij u speelt word hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door digitenne interfentie."

Nu kan ik zelf prima het verschil onderscheiden tussen interferentie door een ander signaal en een te zwak aangeboden signaal. Maar toch weer een gratis kabelsetje... En dat terwijl ik in een 'goedkoop' gebied zit :)

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door Marssjo »

Het signaal van Ned1,2 en 3 via UHF is (sinds de dag van verhuizing van deze zenders vanuit de VHF band naar UHF) dusdanig slechter van kwaliteit geworden, dat mijn videorecorders het tijdsignaal niet meer kunnen vinden waar ze hun interne klok gelijk mee zetten. Niet dat ik die apparaten nu nog veel gebruik.... neem tegenwoordig alles van satelliet op harde schijf op en brand het evt. op DVD. Ik kijk eigenlijk alleen nog naar de kabel vanwege TV Rijnmond.
Als 29/30 Oktober alle analoge TV-uitzendingen stoppen moeten TV Rijnmond en Ned 1 en 3 (2 is nu al ongecodeerd dus "gratis") gratis via DVB-T te ontvangen zijn. Koop ik wel een DVB-T doos en dan bekijkt UPC het verders maar, maar zonder mij als klant.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Nog een leuk satelliet nieuwtje voor je: Satelliet wint het op HDTV gebied voorlopig van de kabel

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door Chima »

@ Simonle Bon

Heb je aandelen misschien? Je spamt er aardig op los......

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: UPC digitale tv de deur uit

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Chima
Nee, jammer dat je dit als spam opvat, maar ik ben misschien iets te enthousiast geweest. Mijn excuses hiervoor.

Ik ben werkzaam bij een binnenzonweringsbedrijf en heb geen belangen bij UPC, Canal Digitaal, KPN of dergelijke bedijven. Mijn interesses liggen wel bij HF(HoogFrequente) toepassingen, satellietontvangst en andere vormen van digitale signaalverwerking en techniek in de breedste zin van het woord.

Daardoor kan ik me bijvoorbeeld ook bijzonder kwaad maken over de uitlatingen van staatssecretaris v. Geel die zonder blikken of blozen beweerd dat HF straling geheel ongevaarlijk is. Dit op basis van een onderzoek (Cofam II), waar hoofdpijn, duizelingen, concentratie en gevoel van welbehagen na korstondige blootstelling aan straling is onderzocht. Er is niet gekeken naar de invloed van straling op cellen. Zie hier

Ook de bescherming van het digitenne monopolie van kpn stuit me tegen de borst, waarom worden Ned 1, 2, 3 straks niet gewoon FTA (=Free To Air) ipv FTV (alleen met kaart van kpn te ontvangen) uitgezonden? In het eerste geval kun je gewoon een willekeurige DVB-T ontvanger aanschaffen en ben je een stuk goedkoper uit. Bovendien is registratie (wat volgens mij het eigenlijke doel is) ook niet nodig.

Maar nu weer terug on tpic:
Wil hier alleen de mensen die een HDTV voor veel geld speciaal voor de WK hebben aangeschaft en door de diverse bedrijven van alles is beloofd een alternatief laten zien. Voor alle duidelijkheid: ik heb er zelf geen een. Bij de laatste HDTV standaard is DRM ingebakken, dat zint me zowieso niet.

Gesloten