LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HDTV met DCB-H360R van Samsung

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HDMI
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:11

HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door HDMI »

Grote campagnes om het WK in HD te kunnen zien, UPC gaat het zeker niet halen. Toch is er een deel van Nederland waar het waarschijnlijk wel gaat lukken. Ook dat is niet zo vanzelfsprekend. Samsung is dé fabrikant die de HD ontvanger(DCB-H360R) mag produceren voor de andere kabelgebieden. Nu is het mij gelukt om ondanks de enorme schaarste er 1 op de kop te tikken. Prachtig! Maar nu blijken er wat problemen te zijn met de HDMI aansluiting i.c.m. bepaalde modellen LCD schermen. (zie oa.a forums http://forum.multikabel.nl en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=60.0

Helaas geeft Samsung geen thuis, en in mijn geval is het bij Philips ook aardig stil. Misschien dat er hard wordt gewerkt aan de problemen, maar niemand wil officieel wat zeggen. Hoewel er nog maar een zeer beperkt aantal in gebruik is, is er schijnbaar nu al een aantal mensen met problemen met beeld en/of geluid. Kinderziektes, ok. Maar met het oog op het komende wk en de toezeggingen om dit in prachtige hd kwaliteit te kunnen bekijken, verwacht ik wel wat beweging bij Samsung en/of, in mijn geval)Philips desnoods met wat druk van de kabelbedrijven.

Natuurlijk hoop ik dat ik één van de weinigen ben met een probleempje, maar als dat niet het geval is, laat het ook weten, want misschien dat het ons lukt om met nieuwe software voor de ontvangers/lcd tv's het WK te bekijken zoals is beloofd: in HD.

marco3key
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006 18:46

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door marco3key »

Zover ik lees op de andere forums komt samsung nog voor de WK met een patch. Of hiermee alle problemen met verschillende HDMI aansluitingen zijn opgelost zullen we dan pas weten . Ikzelf heb gelukkig geen problemen met mijn hdmi omdat ik de samsung decoder gebruik met een samsung HDTV ....

uko
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2006 21:38

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door uko »

Gisteren de hd ontvanger gekocht. Fantastisch beeld met hdmi kabel voor hitachi pb7200.
Echter het geluid doet het niet. Slechts af en toe heb je ineens geluid.
Net zat ik met de resolutie knop te klooien en sloeg hij ineens weer aan.
Er is geen touw aan vast te knopen.
Heel af en toe gaat hij wel aan. Ik snap niet waarom af en toe wel en af en toe geen geluid.
Samsung gebeld. Ze zouden me vrijdag terugbellen.
Geen telefoontje gehad.
Weet er iemand een oplossing, want ik wil het wk met geluid bekijken.
En voor 300+45+18 euro mag je toch wel wat verwachten.
Het beeld is overigens subliem!

Gr,
Uko

Quaestrix
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2006 16:45

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door Quaestrix »

Ook problemen met DCB-H360R via HDMI met Sony KDL-32V2000 lcd scherm (profi-gold HDMI kabel), geen beeld en geen geluid. Component werkt, maar daar heb ik deze combinatie niet voor gekocht. Kabelaar Casema is bekend met de problemen ook de nieuwste JVC LCD schermen werken niet allemaal via HDMI. Casema werkt met Samsung aan een software update, echter fabrikant Samsung (helpdesk) weet echter niets van de beeld problemen maar alleen van het ontbreken van geluid met deze Sony 32V2000 en andere merken.
Volgens de Casema hepdesk beraadt Casema zich op dit moment over HDMI en overweegt HDMI helemaal niet meer te ondersteunen. (kan dat trouwens?)
Geen WK via HDMI dus! Kat in de zak, één grote hype en de consument is zwaar de dupe en belazerd. De enige LCD schermen die geen compatibeliteits problemen geven met deze decoder via HDMI is juist...... Samsung!

uko
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2006 21:38

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door uko »

Wat wel werkt bij mijn Hitachi 42PD7200 is bij HDMI als je 1-2 keer op de resolutie knop van de samsung HD afstandsbediening drukt.
Dan werkt het geluid na 1-3 keer wel weer!!!!!

Het is omslachtig maar je hebt tenminste HDMI beeld en geluid.

Wat trouwens dan niet meer werkt is het met cijfers ingeven van de zenders.

Succes ermee.

KeepItreaL
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jun 2006 11:54

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door KeepItreaL »

:? Fijn... die HD tv's

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

Als ik zo links en rechts op die diverse fora rondkijk zijn er VEEL problemen met de samsung HDTV decoder (HDMI aansluiting).
Component zou goed moeten zijn, maar niet elke HDTV heeft component ingangen.

Een firmware update lijkt voor veel mensen te werken.


@HOME abonnee.
32pf9966 (dvi in) + samsung decoder (hdmi uit) = geen beeld en geluid.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

En wat hebben we toch vertrouwen in Samsung. Was dat 4 jaar geleden geen B merk. Nou zo zetten ze zich wel in de etalage. Het blijkt wel dat door de vele reclamecampagnes de consument op het verkeerde been is gezet om Samsung te kopen. Als je echter kritisch kijkt naar de kwaliteit van het scherm kom je er achter dat het achterhaalde techniek is. Vergelijk het maar eens met Philips, Panasonic, Loewe en het verschil is enorm. Werk zelf in een electronicazaak waar Samsung er niet meer in komt. We hebben nog steeds een 3 tal problemen liggen waar ze niets aan doen. Wel willen verkopen maar oplossen, ho maar.
Denk na voor je een Samsung aankoop doet, je zou er spijt van kunnen krijgen.

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

Tsja.
Maar @HOME heeft Samsung opdracht gegevens een decoder klaar te maken voor 'hun' HDTV. En dan hebben we ook nog eens geen keuze op dit ogenblik. Zou wel knullig zijn als de problemen zijn opgelost als WK is afgelopen. Juist DE reden voor mensen om 't spul aan te schaffen en gebruikt door @HOME om HDTV te introduceren.


@HOME kabel HDTV = Samsung ...

Nu zijn we volgens mij gewoon beta-testers die ook nog eens 300,- voor een decoder hebben neergeteld.

Ook vind ik het erg dat de problemen er zijn ondanks dat @HOME die decoders al maandenlang aan het testen zijn geweest. Hoezo testen denk je dan ...

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door Thijs193 »

geen probleem jongens, dit apparaat dien je aan te sluiten via de component aansluiting. Zelfs met testen hier in de winkel presteerde de meeste TV's beter dan met HDMI. HDMI heeft ook nog een hoop compatibiliteits problemen. Dus gebruik de component aansluiting en je hebt perfect beeld zonder problemen zowel op 1080i als op 720P ( is mooier )

Succes !!

P.S. Van de 10 apparaten met een HDMI aansluiting heeft minstens de helft problemen dus een puur Samsung probleem is het echt niet !

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

Nou, da's ook lekker!
En als je TV nou geen component aansluiting heeft?
En zelfs geen HDMI? De philips 9966 bijvoorbeeld, een razend populaire televisie...

Met een HDMI -> DVI-I kabel GEEN beeld...
Scart is natuurlijk geen optie, daarvoor koop je geen HDTV...

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Zou moeten werken die kabel maar wellicht moet je even een andere kabel halen bij de speciaalzaak om te proberen.

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

Ondertussen ben ik eindelijk bij de tv+decoder geweest.
Scartkabel eraan gehangen (kan ik de menu's zien!)

Heb akuut de software update doorgevoerd.
Vervolgens de uitgang op composit/component gezet. Dus geen RGB want dan geeft de HDMI->DVI-I 'onbekend formaat'.

En voila, er is beeld.
Geluid niet, want dat gaat niet via de DVI-I.
Die loopt dus nu via twee gewone tulpstekkertjes (line-out line-in denk ik).

Indien gelukt, scartkabel afkoppelen. De TV lijkt een voorkeur voor de scartingang te habben en schakeld automatisch over naar deze input.
Verder zag ik dat de TV niet zomaar het DVI-I signaal 'ziet' en automatisch overschakeld. Zal wel een bugje in de TV zelf zijn.

Heb National Geographic HD gezien, maar vond het beeld niet helemaal geweldig. Kon wel zien dat ik HD had, maar het beeldmateriaal had domweg een tekort aan kwaliteit !

Conclusie:

1. software update doorvoeren SAMSUNG
2. goede opties instellen op de SAMSUNG (gebruik SCART kabel, heb je altijd beeld)

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

@HOME

Ondertussen ben ik eindelijk bij de tv+decoder geweest.
Scartkabel eraan gehangen (kan ik de menu's zien!)

Heb akuut de software update doorgevoerd.
Vervolgens de uitgang op composit/component gezet. Dus geen RGB want dan geeft de HDMI->DVI-I 'onbekend formaat'.

En voila, er is beeld.
Geluid niet, want dat gaat niet via de DVI-I.
Die loopt dus nu via twee gewone tulpstekkertjes (line-out line-in denk ik).

Indien gelukt, scartkabel afkoppelen. De TV lijkt een voorkeur voor de scartingang te habben en schakeld automatisch over naar deze input.
Verder zag ik dat de TV niet zomaar het DVI-I signaal 'ziet' en automatisch overschakeld. Zal wel een bugje in de TV zelf zijn.

Heb National Geographic HD gezien, maar vond het beeld niet helemaal geweldig. Kon wel zien dat ik HD had, maar het beeldmateriaal had domweg een tekort aan kwaliteit !

Conclusie:

1. software update doorvoeren SAMSUNG
2. goede opties instellen op de SAMSUNG (gebruik SCART kabel, heb je altijd beeld)

HDMI
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:11

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door HDMI »

We zijn 3 maanden verder. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik het WK heb bekeken met grote verbazing. Wat een kwaliteit! Maar ja, wel af en toe bekeken via de componentuitgang. Deze heeft niet iedereen, of niet iedereen meer vrij. Daarnaast is HDMI erg handig omdat het audiosignaal er bij zit.

Vandaag de dag zijn we 1 software-update van mijn TV(Philips 32pf9830) én 1 software-update van de Samsung DCB H360R HD decoder verder. Maar helaas, de problemen, door wie ze ook worden veroorzaakt, Samsung, Multikabel, Philips of een combinatie, zijn nog steeds niet helemaal verholpen. De verbinding over HDMI is erg onstabiel. Zeker bij 1080i en 720p.

Hopelijk komt er nog enige opvolging want het is erg stil aan alle fronten. Tenminste, er wordt gezegd dat er wordt gewerkt aan een software-update. Maar ik zie of lees nooit een officiële reactie van Samsung of van Philips dat ze het probleem hebben weten te vinden.

reijndert
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jun 2006 09:49

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door reijndert »

Bij mijn vader gaat het nu redelijk, zolang je maar 1080i instelt en DVI kiest als poort. Geluid gaat dan via apart kabeltje...

720p geeft op de philips tv aan half beeld (linker helft blijft zwart)

HDMI
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:11

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door HDMI »

@reijndert: hoe bedoel je "DVI als poort"?
Je hebt het ook over "geluid via apart kabeltje".
Dat is nu net het probleem. Waarschijnlijk gebruik je component. Dat werkt wel. Maar de nieuwe HDMI aansluiting werkt nog steeds niet. Althans, niet stabiel. Nog steeds geen update van Samsung of Philips.

De WK-druk is er vanaf en Samsung raakt de boxen aan de straatstenen niet kwijt. Dat is ook wel logisch want mensen zijn gewoon niet bereid om te betalen voor iets wat niet werkt zoals zou horen. Mijn advies zou ook zijn, wacht nog even en misschien dat er nog andere merken(helaas is Samsung de enige op dit moment) op de markt komen, óf totdat Samsung een goede software update maakt waardoor het wél gaat werken zoals je zou mogen verwachten.

Dus let op: de prijs was vorige maand inderdaad nog bijna € 300,- en nu al € 200,-. Maar het apparaat werkt absoluut nog niet zoals zou horen! Bezoek andere forums van bijvoorbeeld Multikabel maar eens.

liene
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:52

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door liene »

Wij hadden een extra lange kabel nodig omdat we het Wk via de beamer wilden kijken in HD kwaliteit, voor veel geld (90 euries!) een extra lange HDMI kabel laten maken.. en geen beeld! tja, ik geloof blauw beeld zonder geluid.. maar zéker geen HD kwaliteit!

Component aansluiting werkte wel, dus er moest een nieuwe kabel komen.. wederom speciaal laten maken, en wederom 90 euro! Wezen klagen bij BCC waar we de decoder hadden gekocht en we kregen zonder problemen de 90 euro voor de nieuwe kabel terug! Applaus voor BCC! Maar zeker niet voor Samsung!!!

westerhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:38

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door westerhof »

Geachte heer/mevrouw

Dank u voor uw emailmet betrekking tot onze uw DCD-H360R.

Wij verzoeken u vriendelijk iets specifieker te zijn omtrent het huidige probeem van uw decoder.

U schrijft dat uw decoder inmiddels is omgeruild doordat uw STB HDMI gebreken vertoonde. Is dit tevens het geval met uw nieuwe STB?

Roze beelden, krakend of wegvallend geluid wordt mogelijk veroorzaakt door een slechte of “vuile” verbinding. Wij raden bij deze storingen een connector reiniging aan. Alcohol middels een wattenstaafje beide connectors schoonpoetsen; goed laten drogen en opnieuw aansluiten doet wonderen.

Mocht dit niet baten zou een software update een uitkomst kunnen zijn. Hiervoorhebben wij extra informatie van u nodig, te weten:

Type TV (LCD of Plasma)
Merk en model TV
Serienummer decoder
Aankoopdatum decoder
Software versie van uw decoder

Middels een alles omvattende software update, waar op dit moment hard aan gewerkt wordt, zal een optimale HDMI connectie mogelijk maken. De vele varianten van het softwarematig aanleveren van TV signalen (door de verschillende kabelaanbieders), in combinatie met verschillen in toegepaste besturings-software door TV fabricanten,is mede oorzaak voor het niet optimaal funcitoneren van het HDMI protocol.

Om toch te kunnen genieten van verbeterde beeldweergave (dus nietvia HDMI) is een connectie via component een optie. Component genereertook een HD ready beeldweergave (tot 720p). Dit is al een stuk beter danscart (576i).

Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Marco
Samsung Funclub Benelux
Samsung Electronics Benelux

travys
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:56

Re: HDTV met DCB-H360R van Samsung

Ongelezen bericht door travys »

Samsung DCB-H360R
S/N: XFOH6STL607936W
Software Update: 126
Aankoop datum: 06-09-2006

LCD Scherm: Sony Bravia KDL-32V2000

HDMI kabel aangesloten,wel prachtig beeld,maar wat ik ook doe geen GELUID.
Geprobeert met een audiokabeltje van de uitgang decoder naar de TV,
geen geluid.
Wel via de componenten aansluiting is alles prima,maar de aansluiting HDMI zit er niet voor niets,en ik vind mijn beeld strakker met HDMI.

Gaarne uw reactie

Gesloten