LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN digitale tv erguh slecht!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Franky1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2006 01:44

KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Franky1984 »

Ik heb sinds enkele maanden digitale tv van KPN, ik woon midden in Amsterdam dus er moeten voldoende masten staan denk je, maar niks is minder waar want het beeld blijft constant stil staan, springt de koelkast aan, gaat je gsm af of rijd er buiten een scooter voorbij dan heb je ff geen beeld en blijft die vast haken net zoals een beschadigde dvd! Inmiddels heb ik van KPN een buitenantenne gekregen en wat blijkt daarmee heb ik nog slechtere ontvangst als met mijn binnenantene!!!! Wie heeft daar ook last van en weet eventueel een juiste oplossing ervoor????

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

hang je antenne eens op een andere plaats en speel een beetje met je binnen antenne.. verplaats hem eens
heb je hem niet te dicht bij andere stralings apparatuur staan?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt helemaal, probeer alle mogelijke plaatsen uit om je antenne op te hangen.

Wij hadden eerst ook slecht beeld, ook een buitenantenne aangevraagd, die we overigens binnen hebben opgehangen, maar het maakt zeer uit waar je hem ophangt. 't kan per halve meter schelen of je goed beeld hebt of geen ontvangst. Bij ons is het probleem redelijk opgelost, af en toe een klein storinkje maar we kunnen heel behoorlijk kijken...

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

de plaats van ophanging kan inderdaad zeer verschillen in de ontvangst, de bouw van het huis en bijv. soort beglazing schijnen ook uit te kunnen maken. Ik kan de buitenantenne ten zeerste aanbevelen, wij hebben hem gratis bij KPN opgevraagd en hebben hem overigens binnen opgehangen, de ontvangst was veel beter. Wij hebben hem achter een gordijn hangen, je ziet er niks van en de draad even onder verwarming weggewerkt. Succes!

NWO
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2006 18:40

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door NWO »

Hier geen probleem. Alleen vreemde is wel dat wanneer je soms de antenne verplaatst je op de nederlanse zenders zelfde (vol) ontvangst hebt. En op de engelse weer slecht / goed. Nu moet ik zeggen dat ik bijna in het centrum woon van Rotterdam.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Franky, ik woon ook in Amsterdam en mijn beeld (digitale tv van KPN) hapert al wanneer je het licht van de wc aan of uit doet.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

@WM: Dat hoort niet. Uit mijn hoofd heeft digitenne antennes hangen in de straalpaal van Amsterdam en zenden ze met een pittig vermogen uit. Dan zou je goed signaal moeten hebben...

<edit>
Correctie, ze hebben zelfs twee masten in Amsterdam in gebruik. De eerste is de nieuwe mast die door Nozema is gebouwd aan het IJ, de tweede staat op de RAI. Respectievelijk 3 en 5 kW, wat niet zo veel is maar gezien de hoogte van met name de IJ mast zou dat door heel Amsterdam moeten knetteren. Enige andere mogelijkheid is dat je precies tussen de masten inwoont waardoor je last hebt van botsende signalen. Het hele netwerk is SFN.
</edit>

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Het hoort niet, maar het is wel zo. Het probleem ligt natuurlijk ook niet alleen aan de sterkte van het signaal. Het is juist de gevoeligheid voor iedere willekeurige elektrische schakeling, die kennelijk ook nog eens verschillend is per kanaal.

Ik heb hier een speelgoedhond die "Singing in the Rain" kan zingen terwijl hij in een geel regenjasje met een parapluutje zwaait. Als mijn bezoek niet gelooft dat digitale tv van KPN k*t is, dan zet ik gewoon even die hond aan. Weg beeld! Echt grappig.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door ?? »

Tja. Interferentie noemen ze dat. Heb je altijd met ethersignalen, helemaal bij dit soort ethersignalen. Zit hoog in de band, komt niet zo makkelijk binnenshuis. De instellingen die Digitenne heeft gekozen voor haar DVB-T muxen zijn overigens ook niet altijd even stimulerend. het enige wat je kunt doen is je antenne hoog neerzetten, met vrij zicht op een raam. Als de keuze hebt: neem een buitenantenne.

Digitenne is en blijft digitale televisie voor bijstandsmoeders.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

"Digitale tv van KPN is voor bijstandsmoeders."

UPC is voor homo's die zich graag laten n***** ...
De schotel is voor turken ...

Dan blijft er in Amsterdam niet veel over, hè?

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door BLW »

Dat wordt binnenkort volgens mij weer een paar nieuwe aliassen erbij. Begin maar vast met denken Karr 2, kwilbert29 en wie was die andere alweer??

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Interferentie ??? Dat krijg je nou met die "KPN goedgekeurde en gecertificeerde" ontvangers...... KPN wil een dikke vinger in de pap houden in jouw "not" vrije keuze in een goeie ontvanger. Ik kijk via een laptop "insteekkaartje" , helaas enkel Nederland 2 vrij te ontvangen, maar heb 0,0 last van storingen als ik welk apparaat dan ook aan/uit zet. Ik woon in Rotterdam Noord/Oost en de zendmast staat in de Waalhaven.

Toolboy

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ook ik vraag me af waar de kpn met z`n digitale tv mee bezig is.
Ben al meer als een jaar testpersoon.
Stuur al m`n bevindingen naar ze toe.
Ook 1 van mijn bevindingen was speelgoed met een aandrijf motor batterij gevoed ,zorgt voor enorme storingen.
Helaas ,kreeg/krijg ik nooit geen respons van de kpn.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Neuh logisch.....,
KPN heeft t veels te druk met het voeren van onzinnige processen tegen kabelboeren die ze oa. kwalijk nemen dat je bij hun goedkoper kan telefoneren.... Zelfs die rechter weet dat KPN al zo'n 15 jaar te duur is. :D

En nu KPN druk bezig is om mensen met kabel-tv te laten overstappen op Digitenne/KPN tv, blijkt dat bij ieder apparaat(je) dat je in of uit-schakelt, je ontvangst wordt gestoord.... Dat worden vast nog een hele hoop processen tegen de fabrikanten van al die apparaten....

hexx
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2006 11:39

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door hexx »

wat ben ik blij dat ik dat na een jaar vol ellende de kpn er uit gepl...rd heb.
alleen maar ellende.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Zelfs al heb je 100% ontvangst en staat je kwaliteitsmeter vol, al heb je GEEN last van haperingen en stilstaand beeld....

DAN NOG is het prut.
Zo wazig als het maar kan.

Wanneer er een paar beeldlijnen worden toegevoegd aan het beeld, dan wordt het met veel tam tam gelanceerd als HD-tv, in één woord geweldig, haleluja amen, wat een vooruitgang.

Maar bij Digitenne kicken ze gewoon 33% van de beeldlijnen weg en geen haan die daar naar kraait. Een beetje misvormd beeld, wat maakt het uit? (geldt niet voor de publieke zenders)

Gewone tv via satelliet of kabel is HD-tv in vergelijking met Digitenne.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Geen idee waar je het over hebt, beeld en geluid zijn hier werkelijk perfect. Ik heb mijn toestel opnieuw moeten instellen omdat het beeld zo scherp was.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Dan heb jij geluk.
Of niet, want je hebt dan wel slechte ogen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dan heb ik ook geluk want het beeld bij mij thuis is ook goed. En ik heb goede ogen, wel schokt het beeld af en toe kort maar niet in die mate dat het hinderlijk is. Eerlijk is eerlijk, met het hete weer van de afgelopen weken was het beeld iets slechter soms maar over het algemeen genomen ben ik er tevreden mee.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: KPN digitale tv erguh slecht!

Ongelezen bericht door Rob A. »

Wanneer je in 5 frequenties 24 digitale tv-kanalen en 16 digitale radiokanalen propt, dan kan je gewoonweg geen goede kwaliteit leveren met de mpg2-compressie die ze nu gebruiken.

Of je dat nou kan zien of niet, het is slecht.
Op een klein tv-tje of op heel grote afstand ziet het er redelijk uit.
Op groot beeld op normale afstand, ziet het er slecht uit.

Wat ik zeer storend vind, zijn de doorzichtige bibberende lijntjes om alle randen heen, de wazigheid (technisch gezien een feit, horizontaal een 33% lagere resolutie) en de overvloed aan artifacten.

Al deze storende zaken komen nog eens extra naar voren op een grootbeeld plasma/lcd-scherm.

Zelfs mijn oma zegt dat het er niet uit ziet. 8)

Gesloten