Re: Geen HDTV, recht tot ontbinding van koop?
Geplaatst: 21 jul 2006 20:17
Je haalt weer enkele dingen door elkaar, waarom een aparaat naar de importeur / fabrikant sturen waarvan de fabrieksgarantie is verlopen, deze zijn in de regel vele malen duurder dan een gespecialiseerd reparateur, als je zelf niet kan repareren.
Nu zal je wel weer komen dat de klant geen aanspraak meer kan maken op een vergoeding als de fabrieksgarantie is verlopen, maar dat is niet juist een particuliere klant mag en kan rekenen op een verwachte levensduur van een product, en als deze niet gehaald wordt is dat een risico voor de leverancier van de klant in dit geval de winkelier, kan hij bij het berekenen van de marges rekening mee houden.
En nogmaals bij overeenkomsten tussen bedrijven onderling, dus fabrikant / importeur / dealer / winkelier gelden andere regels.
En het opsturen van een defect product naar de fabrikant, door de klant moet niet in overleg met de fabrikant maar in overleg met de klant, en als je een beetje service hebt heb je tijdens de reparatie een vervangend product.
Het lijkt er steeds meer op dat je een beetje veredelde beunhaas bent en niet een regulier winkelier, en ik geloof stellig dat door jou instelling welke je hier presenteerd de vakhandel geen goed doet, ik beklaag wel je klanten als je met je wetboek in de hand service c.q. garantie verleend, nog afgezien van de uitleg die jij er aan geeft.
Nu zal je wel weer komen dat de klant geen aanspraak meer kan maken op een vergoeding als de fabrieksgarantie is verlopen, maar dat is niet juist een particuliere klant mag en kan rekenen op een verwachte levensduur van een product, en als deze niet gehaald wordt is dat een risico voor de leverancier van de klant in dit geval de winkelier, kan hij bij het berekenen van de marges rekening mee houden.
En nogmaals bij overeenkomsten tussen bedrijven onderling, dus fabrikant / importeur / dealer / winkelier gelden andere regels.
En het opsturen van een defect product naar de fabrikant, door de klant moet niet in overleg met de fabrikant maar in overleg met de klant, en als je een beetje service hebt heb je tijdens de reparatie een vervangend product.
Het lijkt er steeds meer op dat je een beetje veredelde beunhaas bent en niet een regulier winkelier, en ik geloof stellig dat door jou instelling welke je hier presenteerd de vakhandel geen goed doet, ik beklaag wel je klanten als je met je wetboek in de hand service c.q. garantie verleend, nog afgezien van de uitleg die jij er aan geeft.