LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Cesar »

bedankt voor je replay ben wat wijzer wel uit gekookt hoor van ze
Staat in hun voorwaarden en op alle advertenties.
Leeeeeezzzzzzzzeeeeeennnn!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben al jaren een tevreden klant, ook HD.

chauna
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2008 15:58

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door chauna »

[/quote] je kan wel zeggen lezzzzzzzen maar je mag er toch wel vanuit gaan dat ze weten waar ze over praten als ze je uitleggen wat je kunt verwachten of moet ik eerst allles in de voorwaarden lezen voor je het besteld en ik heb niet gezegt dat ik niet tevreden ben ik zeg dat ik dit raar vind BETER LEZEN CESAR dus onzin wat je zegt en ze proberen behulpzaam te zijn maar als je er niet uitkomt kan je alsog de fabrikant bellen dus tip gelijk fabrikant bellen scheelt je geld

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door piet44m »

Met de satelliet ontvangst kan je veel ontvangen , zonder CDS .Wil je nu de nederlandse zenders niet missen kan je denken aan een combi ontvanger dvb-s (evt ook hd s2 ) met een dvb-t voor digitenne. wel is een buiten hark v polarisatie aan te raden .Op deze wijze heb je tot 3 smartcards voor 1 x abo

Sjaak de groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2008 08:27

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Sjaak de groot »

Canal Digital beantwoord geen opzegbrieven, zelfs geen aangetekende, die onbeschofte zakkenvullers staan op het standpunt dat de klant kan doodvallen (enige reden volgens hen om op te zeggen) en anders verplicht lid blijven en betalen, maar zie artikel op achtezijde aankoopbon satelliet schotel en ontvanger:
Art 4. Canal + heeft het recht om de abonnementsprijs te wijzigen waaraan de abonnee is gebonden. Een wijziging zal tenminste een maand vooraf worden meegedeeld en indien ten tijde van ingang van de prijswijziging nog geen drie maanden zijn verstreken na de aanvang van het abonnement heeft de abonnee het recht om binnen 10 dagen na deze mededeling door een aangetekende brief het abonnement te beëindigen met ingang van de datum waarop de prijswijziging ingaat.

Zie ook een soort gelijk artikel 12 in de Algemen verkoop- en leveringsvoorwaarden gepubliceerd op de website van Canal Digital:
Tenzij hij niet met de voorgestelde wijziging instemt, in welk geval de consument het recht heeft om het abonnement schriftelijk op te zeggen met ingang van de datum waarop de prijsverhoging ingaat. Niks aantekenen, vot bij stuk houden en op elke aanmaning een herinnering sturen naar Canal Digital dat er al is opgezegd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door snepke »

Lees het forum beeindigen abonnement canaal digitaal onmogelijk eens.Ik heb het ook beeindigd omdat het duurder was geworden,een bevestiging van cd.EN nog willen ze dat ik betaal,heb hun incasso en deurwaarder al achter me aan.Ik betaal niks,dit speelt al van sept 2007 en dit is niet alleen bij mij

Y de Boer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:41

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Y de Boer »

M.H
Ik heb canal digital opgezegd per 1-10-2008 in verb met verhuizing.
aanget.verstuurd 6.95 kosten.Bericht ontvangen abonnem. duurt 12 maanden en eindigd op 30-04-2009.Ook wilde ik graag een Recreatie pakket ontvangen ingaande 21-03-2009 t/m 21-09-2009 kosten 9.50 per maand.
Dus van nov 2008 t/m april 2009 betaal ik 9.50 per mnd voor geen minuut Canal digital T.v.Ik vind dit een direkte vorm van geldklopperij.Ook op een tweede brief zelfde antwoord einde abonnement 30-04-2009.
Zou graag krachten willen bundelen om tegen Canal Digital een fuist te maken.
gr Y de Boer

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door EdArnhem »

De prijsverhogingen worden tijdig op hun website vermeld. Dat is juridisch voldoende. Je moet dus betalen

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door piet44m »

Publicaties op websites of in uitgaven van derden over prijsverhogingen zijn wettelijk gezien geen tijdig persoonlijk informeren over prijsverhogingen.zij kunnen u benaderen omdat ze uw persoonlijke gegevens bezitten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door snepke »

klopt ik kreeg ook bericht dat het verhoogd was.Kon het binnen 30 dagen kosteloos en schriftelijk opzeggen.Heb het gelijk opgezegd.Bevestiging van cd gehad.Maar ze blijven zeuren dat ik moet betalen en afsluitkosten(kosteloos stond er op de rekening)dit was in sept 2007.Ik heb nu een incasso en een deurwaarder achter mijn broek.Ik betaal niks , ik heb netjes opgezegd en de bevestiging van cd,maar zo is cd,als je betaald niks aan de hand,maar als je opzegd begint het gedonder.Lees het forum van beeindigen abonnement onmogelijk zegt cd maar eens ,dan weet je wat je te wachten staat.Ik wens je veel sterkte ,ik ben er nog steeds niet van af.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door piet44m »

De activerings kosten en afsluitkosten zijn eigenlijk van de gekke. Bij welk abonnement is dat nou nodig. Het gaat om het product dat ze uiteindelijk mogen leveren toch?En waarvoor je betaald

markwery
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2009 10:18

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door markwery »

mensen het heeft allemaal geen nut .
aangetekende brieven kun je sturen wat je wilt het probleem is dat men dan zegt dat men dat soort brieven ook kwijt kan raken en dan heb je geen poot om op te staan .
beste is om alle gesprekken op te nemen en alle maar dan ook echt alle papieren te bewaren (daarbij helpt het ook niet meteen dat soort brieven weg te stoppen maar ook daadwerkelijk te lezen , want sommigen moeten die brieven dan zoeken ALS er problemen voordoen)!!!!!!!
daarbij als iemand een abonnement bij een bedrijf afsluit je eigenlijk altijd genaaid wordt .
en dat is niet alleen bij CD maar ook bij telecomaanbieders internetaanbieders en zels vakbonden waar je bijna 16euro per maand aan betaald en vervolgens als je een probleem hebt je eerst 5x wordt verzocht om het eerst maar zelf af te handelen .
nee mensen , ik ben het er roerend mee eens dat er niets ergers is dan CD zelf heb ik ook bij een probleem 20 minuten aan de telefoon gehangen en maar steeds gehoord ( er zijn nog 20..... er zijn nog 15.... er zijn nog 5..... er zijn nog 3.... ) en opeens toen er nog maar 3 wachtenden voor mij waren werd mijj gezegd via computergegener. stem dat ik helaas niet gejolpen kan worden omdat het zo druk is en werd er opgehangen :shock: :shock: :shock:
dit snap ik dan niet , en als ik dan pissed terugbel en weer 20 min moet wachten vragen ze zich af waarom ik zo boos ben en dat hun er ook niets aan kunnen doen . ik bedoel DUUUUUH!!!!!!\maar kortom , ik heb zelf al mijn derde internetprovider en ik kan je zeggen dat mijn vorige 2 geen @$%^ waard waren , ik heb nu mijn 2de digitale tv omdat mijn vorige geen @#$^ waard was , en zo kan ik nog wel even door . maar dat willen jullie niet weten 8)
ik wens iig iedereen succes ......

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door snepke »

Cd heeft mij voor de rechter gesleept 8 juli was de zitting,schriftelijk verweer gevoerd,van de rechtbank bericht gehad dat Cd/Lindorff 5aug ter zitting hun verweer moeten doen.Settopbox was verhoogd kreeg factuur stond op ,prijs gewijzigd u dient de gewijzigde prijs te voldoen tenzij u het schriftelijk en kosteloos opzegt binnen 30 dgn na factuurdatum(15 sept 2007)1okt opgezegt ,bevestiging van cd gehad dat ze mijn opzegging accepteren.3mnd later aanmaning ,terug gestuurd en dat het opgezegd was.Moest toch betalen,dus niet.Jan 2008 krijg ik een dreigbrief van hun incasso(Lindorff voorheen Transfair)Kopie factuur,opzegbrief,bevestiging cd opgestuurd(hun bevestigen dat cd mijn opzegging van 1okt ,5okt hebben ontvangen) maakt ze niets uit ik moet nog 1 jaar betalen(echt niet)diverse dreigbrieven gehad,nepbrief deurwaarder,conceptdagvaarding.en nu dus een echte dagvaarding.Hou julie op de hoogte moet gek gaan als ik moet betalen ,ik heb het zwart op wit.Heb wel gelijk een tegenvordering ingediend.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door mar42 »

Een aangetekende brief met bericht van ontvangst, heeft wel degelijk zin voor jou. dat de tegenpartij dan uiteindelijk zegt dat ze niks ontvangen hebben, is hun eigen verantwoording, en zal door de rechter ook zo beoordeeld worden. Jij hebt immers bewijs dat ze brief in ontvangst hebben genomen, en dat zij hem vervolgens kwijt zijn, ja helaas voor hun dan.

Gesloten