LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC zend kopiebescherming mee!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wie een digitale abonnement heeft van UPC met Filmkanalen komt bedrogen uit bij DVD recorders. UPC zend namelijk een signaal uit waardoor je de film niet kunt opnemen. Als het signaal dan wordt herkend door je apparaat dan kun je niet opnemen.

Belachelijk!!! Waarvoor heb je anders :evil: een dvd recorder?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

jah en? zal vast ergens in de voorwaarden zijn opgenomen dat dat kan gebeuren...

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Gewoon UPC opzeggen. Ballentent ook altijd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vroeger kon je een film ook opnemen op videoband, tegenwoordig gebruiken we daar een DVD recorder voor. Ik neem aan dat de kwaliteit van de opname ook beter is geworden.

Gezien het feit dat op deze filmkanalen vrij recente films reclamevrij worden uitgezonden, zou je ze kunnen opnemen op DVD en verkopen. Dit is niet toegestaan volgens de wet en dus zenden ze beveiliging mee. Lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ben ik het niet met je eens. Met de al oude videorecorder kon je dat ook en de kwaliteit was nagenoeg hetzelfde als het origineel. En dat is nu in het tijdperk van Digitale video niet anders. Ik zie hierin geen verschil. Bovendien heb je altijd het RECHT een eigen kopie te maken en dat staat ook in de wet.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door svdmeer »

Het is niet voor niets dat de overheid zo geilt op DTV, en zo snel mogelijk van het analoge signaal af wil. Zo kunnen hun vriendjes van de entertainment-industrie de technische mogelijkheden van de mensen beperken en betekent DTV uiteindelijk achteruitgang. Analoog: Geniet er van zolang het nog kan. Het gros van de bevolking beseft niet dat Big Brother met digitale doorgifte exact kan bepalen wat jij wel en niet kunt doen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bovendien heb je altijd het RECHT een eigen kopie te maken en dat staat ook in de wet.
klopt, dat ontkent ook niemand. Alleen met de moderne technieken ben je in staat om deze kopie snel te vermeerderen en door te verkopen en dat wil men voorkomen. Videobanden kopieren kost iets meer moeite dan een DVD tegenwoordig.
Het gros van de bevolking beseft niet dat Big Brother met digitale doorgifte exact kan bepalen wat jij wel en niet kunt doen.
Beetje paranoia misschien? Kun je je voor laten behandelen hoor.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door svdmeer »

Beetje paranoia misschien? Kun je je voor laten behandelen hoor.
Ik raad je aan om je toch wat beter in de materie te verdiepen. Met "Big Brother" bedoel ik in deze context uiteraard de oppermachtige entertainment industrie. Met Digital Rights Management (zo heet deze techniek officieel, Digital Restrictions Management is een betere naam) kun je tot in detail bepalen wat iemand wel en niet mag met zijn of haar eigen gekochte apparatuur.

Ander bekend voorbeeld is de iPod: Heb je je ooit afgevraagd waarom je voor het overzetten van muziek naar dat apparaat een specifiek programma (iTunes) nodig hebt? En waarom het apparaat zich weliswaar als standaard externe USB harddisk kan gedragen, maar daarbij de muziek niet bereikbaar is?
Technisch is het prima mogelijk om zo'n apparaat als een grote externe schijf te laten werken. Gemakkelijk, iedereen kan met elk systeem en programma ermee uit de voeten en het gebruik van iTunes (of een commerciele variant daarop) is vrijwillig. De spelers van Archos kunnen dat bv. Is technisch ook nog veel simpeler, omdat je de schijf niet in twee gebieden (muziek en data) hoeft te verdelen, en dat maakt de speler toch weer goedkoper. Waarom doet Apple dat niet? Heeft dat wellicht te maken met hun uitstekende relatie met de entertainment-industrie? En krijgen we waarom een speler door de strot geduwd waar kunstmatig mogelijkheden uit zijn gehaald?

Datzelfde geldt dus ook voor dat signaal van UPC. Kost extra geld, want er is een stel technici met royaal uurloon geweest die dat bedacht hebben en dat wordt verrekend in de kostprijs van de apparatuur. Niemand is de mee gediend, behalve..

Een zeer aan te raden artikel is deze: “Wat er fout is aan kopieerbeveiliging’’, http://www.ct.nl/ct/archief2001/ct2001- ... 044047.htm
De schrijver laat voortreffelijk de enorme gevolgen zien die niets te maken hebben met paranoia gedachtes.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja ik blijf bij mijn verhaal, niets meer aan toe te voegen.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: UPC zend kopiebescherming mee!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Er zullen toch wel DVD-recorders te koop zijn die niet "luisteren" naar dat anti-opneem signaal? Regiovrije DVD spelers zijn er ondertussen ook zat te koop, wat nooit de bedoeling was.
Een alternatief is een satelietontvanger met ingebouwde harde schijf. Dan kan je wel alles opnemen.

Gesloten