LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wees een proefkonijn

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

"Be a guinea pig" staat boven een grote advertentie van kpn voor weer iets nieuws; Mine. Te vinden op http://www.mine.tv.

In het nederlands zou er staan: wees een proefkonijn. Ik heb er diep over nagedacht maar zie er vanaf gezien mijn ervaringen met digitenne. (En hoe kan een kangoeroe trouwens nou een konijn zijn.)

Het is in ieder geval weer een driestapsgebeuren (zie een telefoniediscussie): het heet mine, het is van kpn en je eindigt bij planet. Dat is om het simpel te houden. En dit keer moet het dus tv gaan geven. Het wordt door planet rechtstreeks over de adsl zo het televisietoestel ingepompt.

Ben eigenlijk wel benieuwd. Als het dit keer nou eindelijk eens allemaal zou werken bij kpn dan kan upc zijn borst nat maken.

<edit></edit>

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

<edit>Anyway</edit>

mine=kpn=planet heeft zijn krachten gebundeld met uitzendinggemist.nl en dat lijkt mij dus wel behoorlijk slim. Bovendien krijg je voor de prijs van de digitennetuner er een hd-recorder bij. (Bedoel ik de prijs die ie eerst ooit was.)

Het vervelende is alleen dat kpn zo ontzettend goed is in het verkloten van een leuk idee. Dat wordt dus spannend de komende maanden.

KPN, lees je mee? Ja? Doe het nou eens een keer wél goed!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Waar ik dus bang voor was, wordt al bevestigd op dit forum. Planet maakt dus uiteindelijk een zooitje van Mine. Jammer, kpn.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe dat nou zit als je al adsl hebt, maar dan van bijvoorbeeld xs4all. Moet je dan maar naar planet verhuizen? Of mag xs4all dan het tv-signaal afrekenen? Of krijg je dan twee rekeningen? (Drie met de kpn-factuur meegeteld) En gelden dan ook installatiekosten? (Wanneer de installatie niet langer meer gratis weggegeven wordt)

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Die mine-tuner kost trouwens meer dan ik dacht. Je betaalt 150 euro. Ook niet goedkoop voor iets dat klaarblijkelijk niet goed geprogrammeerd is. En je betaalt ook nog eens 30 euro aansluitkosten. En dan nog eens 20 euro per maand vanaf 1 oktober: bovenop je adsl en kpn-abonnement neemt ik aan.

(Zou dit het eerste topic zijn dat geheel in de lucht gehouden wordt door één persoon? :D )

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Nou, kennelijk zijn er toch weinig klachten over Mine, uitgezonderd die ene dan. En er gaat natuurlijk altijd wel eens wat fout bij een groot bedrijf met een nieuw product.

Gaat Mine dan misschien toch een spannende optie worden? In dat geval zou kpn namelijk de hele triple play (telefoon, internet en televisie) in zijn adsl samengebracht hebben. Klinkt heerlijk simpel.

En helemaal geweldig als het dan ook nog blijkt te werken!
Hup kpn, zet 'm op! Laat zien dat je die K verdient!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Marssjo »

De K van K.nkerlijers, K.ootzakken, K.thufters, K.ooiers ?? Of de K van Kopen !!
Van mij iig. niks koninklijks meer. Wegwezen met die oplichters en, ja daar istie: de K van Kapitaalvernietigers!!!
Ze hebben helaas Telfort opgekocht, kopen diverse andere internetproviders, kopen Nozema, maar WAARVAN?? Dacht dat ze bijna blut waren of is het dat ze toch nog steeds te veel verdienen aan de telefoonabo's en beltarieven? (Dat laatste weet ik wel zéker!)
Triple play moet je niet aan beginnen, je wordt veels te afhankelijk van de nukken en kuren van 1 aanbieder (monopolist). Als je eenmaal klant bij ze bent wordt alles duurder. Ze weten toch wel dat je niet zo snel bij ze weg gaat ivm een hoop geregel en weer aansluitkosten bij een ander.

toki
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:55

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door toki »

nooit aan beginnen!!!!!!!!! gezien mij persoonlijke ervaring met mine en met name de storingsafdeling van zowel kpn als mine tv kan ik dit iedereen afraden. problemen kunnen altijd optreden maar presenteer je dan niet als een nieuwe wonder-digitale tv gebeuren en blijf in ieder geval bereikbaar voor storingen. wat een rotzooitje daar, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, dure telefoonkosten (10ct/p/min.) en nog moeten ze de klacht oplossen. ik heb sterk de indruk dat er bij kpn/planet niemand verstand heeft van digitale tv of hoe je storingen moet oplossen. IK BETAAL TOCH HUN SALARIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toki
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:55

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door toki »

oh ja, tegen de tijd dat je al iemand aan de lijn hebt via het keuzemenu "verkoop" is je oor gesmolten van het wachten. ik heb er gewoon geen woorden voor. ik heb mijn oren toch nog nodig omdat ik nu even stoom moet afblazen. ik kots van kpn en planet, de meeste lol zou ik nog hebben om het hele spul kapot te gooien. dag, goeie geld

toki
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:55

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door toki »

oh ja, en nog even dit. ik krijg ook nog eens om de 2 weken een enquetteformulier via de mail om te polsen hoe het bevalt. als ze het commentaar uberhaubt lezen zien ze dat ik een ontevreden klant ben. vriendelijk ondertekend door KPN commercieel directeur Michiel Buitelaar.
Man, doe wat aan deze rotzooi zodat je je klanten weer aan kunt kijken!!!!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Marssjo »

ondertekend door KPN commercieel directeur Michiel Buitelaar.
directeur ???? is die vent daar geen manager ???? Managers maken namelijk overal een puinhoop van omdat ze nooit enige kennis van zaken hebben. Is mijn ervaring!

toki
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:55

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door toki »

na een boos mailtje de volgende ochtend meteen gebeld door KPN. ze wisselen de kast om. best vriendelijke man overigens. hoop dat ik ze nu echt niet meer hoef te bellen. of belangrijker.. dat ik me niet meer op hoef te winden. wordt vervolgt. overigens ben ik met het concept heel tevreden. ik moest gewoon stoom afblazen op de onbereikbaarheid van de storingsdienst.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Dus toch eigenlijk een aardig concept. Leek mij nou ook.

Hou ons op de hoogte, toki! Laten we eens zien of het dit keer menens is bij kpn .

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Deze had ik op 9 september al in een andere discussie gepost, maar hier past ie natuurlijk ook goed. Webwereld schreef:
Concurrenten KPN en Tele2/Versatel slaan de handen ineen wat betreft de distributie van digitale televisie. Tele2-Versatel komt met televisie via het Digitenne- netwerk. De voetbalgerelateerde betaalzenders van Tele2/Versatel worden verder zowel via Digitenne als via de ip-televisiedienst Mine uitgezonden. Klanten van Mine en Digitennne van KPN kunnen als gevolg van deze overeenkomst voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen, zo stellen de bedrijven in een verklaring.
Maakt het nog spannender allemaal.
Zou het ook ooit echt gaan werken?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Nou, zijn er zo weinig mensen die iets lelijks over Mine willen komen vertellen hier?

Zelfs toki trok bij na zijn eerste boosheid.

En is er nog iemand die eens wil uitleggen hoe dat nou in de praktijk werkt? Ik heb adsl van een andere kpn-dochter dan planet. Wordt het televisiesignaal dan via mijn bestaande adsl doorgegeven?

Ik zou best Mine willen overwegen, maar dan moet ik 200 procent zeker weten dat ik niks met planet te maken krijg.

(Dat soort praktische dingen zouden ze ook op de website kunnen zetten. Het aardige van het wereldwijde web is nu juist dat je altijd een linkje "Meer >" kunt zetten bij uitleg. Heeft niemand last van en het kost nagenoeg niks.)

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik las ergens op dit forum een keer dat adsl eigenlijk niet al te veel multimedia aan kan. Als iedereen gigantisch zou gaan downloaden, dan zouden er problemen ontstaan.

Nu is dat juist de bedoeling van Mine: gigantische downloads via adsl van digitale televisie.

Kan adsl dat dus wel aan? Vooropgesteld dat kpn het kan...

(Op een of andere manier krijg ik de indruk dat Mine niet erg leeft onder de mensen hier... :? )

toki
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2006 20:55

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door toki »

kastje omgeruild en we kunnen weer tv kijken. ik hoop toch dat het allemaal van de grond komt want, zoals gezegd, vind ik het concept goed. nu alles het weer doet heb ik een superbeeld en af en toe, als er niets leuks op tv is, "huur" ik gewoon een film. keus vooralsnog genoeg. klant is weer tevree.

tjeerdie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:40

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door tjeerdie »

Toki, graag wat meer info mbt het gebruik. Ik heb XS4ALL. Kun je dan ook MINE aanschaffen? Kun je de recorder eventueel ook met kabel/Digitenne gebruiken of is ie gekoppeld aan MINE?

Zit te twijfelen wat te doen....
Nu geen kosten monteur, geen abo kosten, 20 films/mnd. Zal waarschijnlijk in januari wel anders zijn :?

Hoe is de kwaliteit. Beter dan Digitenne?

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Wat is er mis met Planet heb nu al 5 jaar een abbo bij planet.
Heb wel eens iets met planet gehad dat was in het begin.
Was mijn eigen schuld ook nog eens,had een server draaien met win 2000 server erop maar niet de nodige updates opgehaald.
Ging die server spontaan mail spuwen (trojan horseinfectie).
Ik kreeg van planet een knullig in mekaar gezet mailtje dat ik spam aan het versturen was,ik dacht dat is een of andere lol broek.
Dus mailde ik terug dat ze dat mailtje maar ergens moesten steken waar geen licht kwam.
Tja toen werd ik gelijk afgesloten,Mailtje bleek dus wel van hun te komen.
FF gebeld situatie uitgelegd mijn excuses aangeboden na 1 uur weer signaal.
het twee insident betrof de snelheids verhoging ik heb adsl advanced 12 mb.
Maar kwam maar niet aan die snelheid had zelfs een nieuw modem van Planet gehad GRATIS omdat ik mijn abo had verlengt maar nog steeds geen 12 MB.
Heel veel gebeld ( na tien klachten nemen ze zelf maatregelen en downgraden ze je)ze hebben me toen een abo terug gezet wat ik niet wilde natuurlijk ik zit 300 meter van de centrale.
Bleek het een kaart in de centrale te zijn die niet goed was gezet.
Omdat het de schuld van KPN en Planet was kon ik een gespecifceerde telefoon rekening naar hun opsturen met al de belkosten die ik naar hun had gedaan Kreeg toch de belkosten a 56 euro terug.
Dus tja sorry hoor maar ik heb alleen maar positieve ervaring met Planet.
Nu heb ik Mine aangevraagd bij planet dus maar weer kijken hoe dat loopt.
Voor de zekerheid hou ik mijn analoge cabelaansluiting ook nog maar aan.

(het hierbovenstaande positieve bericht trek ik volledig in sinds ik mine heb aangevraagd het is inderdaad een puinhoop bij planet zie mijn vervolg beriecht)
Laatst gewijzigd door vdberg35 op 20 nov 2006 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door svdmeer »

KPN heeft inderdaad van alles opgekocht, moeten nu via misleiding hun produkten aan de man brengen (InternetPlusBellen is GEEN KPN ADSL + telefonie maar een ADSL-abo met voip). Nu gaat het analoge signaal er uit en op kosten van de BELASTINGBETALER mag KPN de publieke omroepen via digitenne uitzenden. Daar heb ik helemaal niet om gevraagd. En intussen zijn de publieke zenders die van mijn belastingcentne worden betaald nog steeds niet free-to-air op de satalliet te ontvangen.

Toen KPN in 2000 bankroet was, had de overheid het hele netwerk terug moeten kopen en vervolgens capaciteit verhuren aan bedrijven die diensten willen aanbieden. Zo is ons netwerk weer veilig in democratische handen en van de gemeenschap en heeft KPN geen monopolie meer. Maar nee hoor nu krijgen ze er nog een extra monopolie bij.b

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Wees een proefkonijn

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Moet je het wel kunnen krijgen dat MIne.
Mijn bestelling staat sinds 31-10-2006 op gedeeltelijk gereed.
Maar wie je ook belt bij planet of kpn niemand verteld je wanneer je Mine in huis heb.
het is gewoon een zooitje geworden bij planet toen het is verkocht aan KPN.
Wil je de service lijn van Planet hebben wordt er opgenomen goede .... met KPN.
Denk je dat is makkelijk heb ik gelijk KPN dat scheeld een schakel.
Dus niet zeggen ze daar het is een fout van PLanet Ja hallooooooooooooooo geef me dan een medewerker van Planet.
(planet/KPN)dat is goed meneer ik verbind u door met Planet.
(planet/KPN)Goede....... Met KPN .
uhhhh ik zou toch doorverbonden worden met Planet.
(planet/KPN)JaJa daar spreekt u mee (verhaal weer uitgelegd)(planet/KPN)tja meneer u moet dan toch bij KPN zijn.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik wordt niet goed !!!!!!!!!!!!!!!!

!@@#@!!@##@!@! zijn jullie imbesiel of zo daar.
(planet/KPN)als u zo begint meneer beeindig ik het gesprek.

Ja hallooo jullie zijn toch begonnen met deze waanzin.

KLIK tuut tuut tuut.

Maakt niet uit hoor KPN OF PLANET.
Mijn abbonement loopt op 12-02-2006 af, hoef ik helemaal niks meer van KPN.
zie ik het wel neem ik een abbonement op de Kabel en op tele2 ben ik per 2 maanden nog goedkoop uit en heb ik ook 4 nummers voor mijn bedrijfje aan huis.
Nu betaal ik 45 euro Planet per maand en gemiddeld 265 euro aan telefoon per twee maanden.
Zelfs als ik kabel en tele2 neem ben ik nog steeds goedkoper uit.

Gesloten