LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangstprobleem KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ben50
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2006 17:58

Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door ben50 »

Sedert 9 juni in Delft KPN TV gekregen; de eerste drie weken prachtig scherp beeld en geluid. De laatste drie weken is de ontvangst van Ned. 1,2,3, en Belgie 1,2, vaak slecht. Blokjes en hinderlijke geluidonderbrekeingen en krasgeluiden via de surround waardoor intervieuws en gesprekken niet te volgen zijn; dat wordt dus vaak zappenof gewoon maar te tv uit .Alle andere zenders zijn scherp en stabiel (incl. de radio)

Wij vallen onder een geschikte postcode, verplaatsten van antennes en opnieuw installeren van zenders en fabrieksinstellingen bieden geen soelaas.
De problemen doen zich voor bij de bij ons aanwezige singletuner, twintuner en harddisk; alledrie op een verschillende locatie in het huis.

Kent iemand een oplossing? De enige mail die KPN stuurt is een mail met een aankondiging van de factuur.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Wat mij bij helpt is de stekker van de tuner er uit trekken en even wachten voor je 'm terugdoet. (Klinkt onnozel, maar vaak werkt het!)

jory
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 19:19

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door jory »

Hier in Amsterdam hetzelfde, maar dan de zenders CNN, Animal planet, BBC World en Prime, en ZDF. De rest is goed. Vooral die harde tikken in het geluid zijn heel irritant.

Deze zenders zitten allemaal op hetzelfde kanaal (21) en de ontvangst daarvan is gewoon slechter (het groene balkje)

Het lijkt of dit signaal van een andere zendmast komt, of wordt dit zwakker uitgezonden? Welke kenner weet dat?

O, en bij mij gaat de stekker er iedere avond uit, met een centrale switch, dus dat is het niet.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Het komt allemaal uit dezelfde zendmast vandaan met hetzelfde vermogen (er is mij iig niets bekend van wisselende vermogens). Er zou ergens iets in de buurt kunnen staan dat de boel stoort...

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik heb ook wel eens gedacht dat sommige zenders minder "ruimte" krijgen dan andere. In het verleden kon je de BBC-zenders bijna nooit normaal ontvangen, terwijl de ontvangst van de Nederlanden op hetzelfde moment dan goed was.

Maar eerlijk is eerlijk, in vergelijking met een tijdje terug is de ontvangst tegenwoordig heilig.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

En prompt heden weer gezanik met de ontvangst.

Digitenne was leuk bedacht, maar werkt dus echt niet...

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Martin1976 »

bij sommige mensen werkt het niet, bij velen werkt het prima en zijn er dik tevreden over

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies Martin, bij mij werkt het prima op alle zenders en alle tv's dus ik ben er dik tevreden over.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zo is dat Karr-2, ik heb er ook helemaal geen klachten over, werkt goed en is nog goedkoop bovendien!

jory
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2006 19:19

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door jory »

Misschien handig als mensen ook de locatie er bij zetten waar ze topontvangst hebben.
Hier (1018) redelijk tevreden, maar de 5 zenders die ik hierboven heb genoemd zijn niet zonder ergenis te bekijken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bij mij (2601) doet ie het ook uitstekend hoor, geen enkele klacht te melden.

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Dr.O »

Het is 10 keer niets :shock:

zafier

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door zafier »

Bepaalde zenders zijn mooi maar de algemene indruk is niet goed. Wij zijn weer teruggegaan naar de kabel en hebben de handel geretourneerd !

dilbert29_
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2006 02:51

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door dilbert29_ »

Oeps, wat dom van mij nou weer. De postcode 2601 die ik vanmiddag verzon, hoort bij de postbusnummers van Delft. Nu ben ik wel een paarse doos, maar ik pas toch echt niet in een postbus... :lol:

Sorry Martin! Zetten we ons eigen weer mooi voor l*l. :oops:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Marssjo »

@??
Het komt allemaal uit dezelfde zendmast vandaan met hetzelfde vermogen (er is mij iig niets bekend van wisselende vermogens).
Oh ja? Leg is uit dan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Oeps, wat dom van mij nou weer. De postcode 2601 die ik vanmiddag verzon, hoort bij de postbusnummers van Delft. Nu ben ik wel een paarse doos, maar ik pas toch echt niet in een postbus...
En dit moet leuk zijn?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Martin1976 »

duidelijk geval van iemand met een bijzonder simpel gevoel voor humor, 'k schenk er maar geen aandacht aan! beetje triest om te gaan posten onder iemand anders naam maar dan met een _ erachter :?

Maarruh, in de postcode regio 2953 prima ontvangst hoor!

dilbert29_
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2006 02:51

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door dilbert29_ »

Ja, Martin, Troshumor. Blond, he? Postcode 12345 doet 't trouwens ook geweldig.

Ruitmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 23:28

Re: Ontvangstprobleem KPN

Ongelezen bericht door Ruitmans »

Sinds de zenderomschakelingen is het gehannis met de digitale TV van KPN.
Bij het installeren is de onvangst- en kwaliteitsterkte 99%/99%.
Op één kanaal (nl. 24) o.a. Belgie en Net5 valt om de 35 a 40 sec de sterkte van het signaal terug naar ca 50% en de kwaliteit naar 0%. Het gevolg stilstaand beeld of geluidsonderbreking.
Gezien de sterkte van het signaal (de zendmast staat bij wijze van spreken in de achtertuin) zou dit niet moeten gebeuren.
Nog vreemder is dat het zowel bij de singletuner als de harddiskrecorder twintuner van Samsung gebeurt.
Hoewel een mailtje aan KPN binnen 2 dagen beantwoord zou moeten worden (volgens KPN) blijft het akelig stil aan die kant.

Gesloten