LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mdj
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:35

[tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door mdj »

Zojuist de klantenservice van tvhome gebeld. Sinds enkele weken heb ik problemen met het geluid van de 'SBS' zenders, dit loopt niet synchroon. De ene keer lijkt het probleem erger dan de andere.

In eerste instantie kreeg ik het antwoord "dat ligt aan de uitzending, moet vanzelf weggaan".

Op mijn reaktie dat me dat sterk leek omdat het een probleem is dat al meerdere weken merkbaar is kwam het antwoord dat het toch een bekend probleem was en dat er aan 'gewerkt' wordt.

Ben benieuwd of er nog meer mensen problemen hebben? En of er een oplossing beloofd is.

Heb een Panasonic decoder, met de laatste software upgrade (Nov 2006)

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door jankelder »

waar woon je oost nederland ?

mdj
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:35

Re: [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door mdj »

noord-brabant. bergen op zoom

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door jankelder »

ik woon in oost nederland
zal er even goed na kijken
als ik wat zie ,laat ik het je horen

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door pvd »

Soms wil uit/aan zetten, of de stekker even uit het stopcontact halen wel eens helpen.

PvD

p.s. Overigens hebben mijn ouders die via de sateliet (canal digitaal) kijken hier ook regelmatig last van (op alle zenders).

IF
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2007 09:47

Re: [tvhome] Geluid niet synchroon Veronica, SBS6, Net5

Ongelezen bericht door IF »

Het bekende binnenhuisbekabeling verhaal, als je de tv rechtstreeks aansluit op het aansluitpunt, (dus waar de groene cai kabel de woning in komt), met een andere coaxkabel. Heb je dan het zelfde probleem, (spitters en randappatuur tijdelijk afkoppelen)

Dit probleem komt namelijk heel vaak voor, :( Krijg je nog geen code in beeld, bij voorbeeld E 48 of E 52. Als je die nog niet hebt, dan ga je die binnenkort krijgen, want er vallen transsporttromen uit, Het is namelijk zo, dat het signaal omgezet wordt in de decoder, die decodeert, van analoog signaal naar digitaal, dit wordt door middel van transportstromen geregeld. Op het moment dat verstoort wordt, kun je blokkerig beeld, schokkend beeld, en zelfs dat het beeld niet gelijk loopt met het geluid! FF knutselen dus! :D SUC6

Gesloten