LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief UPC over Mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Gremmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:49

Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Gremmie »

Gisteren ontvingen wij van UPC een brief waarin hun ons vertelden dat wij komende week een mediabox van hun zouden gaan ontvangen die wij gratis mogen gaan uitproberen..
Nu wil het geval dat wij tussen kerst en oud en nieuw al zo'n box hadden aangeboden gekregen maar die hebben wij geweigerd..
Werden na 2 weken ook gebeld dat die box nog bij de ptt zou staan en ik heb hun verteld die box te hebben geweigerd omdat ik hier niet om had gevraagd..
En nu nadat er dus maatregelen tegen Upc genomen worden krijgen wij deze brief waar dus helemaal onderop staat de volgende zin...

P.s WILT U NOG NIET OVERSCHAKELEN OP UPC DIGITAL TV??? BELT U DAN welliswaar een gratis nummer maar oke ik wil gewoon zelf kunnen bepalen of ik iets wil en het niet in men maag gesplitst krijgen en dus zoals ik het nu begrijp MOET ik hun dus bellen om door te geven dat ik het niet wil en anders krijg ik alsnog dit pakket thuis gebracht ,maar daar heb ik dus geen zin in want wil zelf bepalen wat ik doe en niet dat UPC dat gaat bepalen.....

Wie heeft nog meer deze brief gehad en mag dit zomaar?????

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je even had gezocht op dit forum was je een paar honderd (oke, iets overdreven) reactie tegengekomen over dit onderwerp.

UPC blijft dit herhalen tot je dit ding aanpakt.
Elke 2 a 3 maanden komen ze even zo vrolijk terug alsof ze je een prachtig kado aan komen bieden :-)
Bij mij zijn ze ook al 2 keer (vergeefs) geweest.

Trap er niet in om het kreng aan te pakken, bij het terugsturen raakt hij zoek en krijg je een hele bak ellende over je heen. Bovendien denk je alleen te tekenen voor ontvangst, het is echter tevens een accoord met het contract wat je ondertekent.

Gremmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:49

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Gremmie »

ja dat weet ik ik heb het forum ook doorgespit gisteren voordat ikhet bericht schreef maar ikvraag me nu af of UPC met deze brief een poot heeft omop te staan

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Ron 2 »

ikvraag me nu af of UPC met deze brief een poot heeft omop te staan
Ze mogen je natuurlijk best een brief sturen, ik vraag me alleen af wat ze denken te bereiken als ze iedereen op deze manier pisnijdig (in mijn geval wel) maken.
Zolang jij hem niet aanpakt en niet tekent voor ontvangst is er niets aan de hand, zelf had ik de eerste keer een kaartje bij de brievenbus dat ze niet de moeite hoefden te nemen om aan te bellen (en ook niet bij de buren)
De tweede keer kreeg ik de kans daar niet voor, toen ik direct na ontvangst van de brief dat nummer belde om ze de huid vol te schelden stond er al iemand aan de deur, overigens was het de tweede keer geen postbode maar een ingehuurd iemand die gaat smeken of je alsjeblieft dat ding aan wil pakken. (geweigerde exemplaren gaan zeker van zijn loon af).

En geheid dat ze weer komen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door S. »

Volgens mij kunnen ze je niks maken. Wanneer je niets tekent moeten zij aan kunnen tonen dat je 1) de brief ontvangen hebt, 2)de box toegestuurd wil krijgen en wanneer je buren hem toch aanpakken, dan heb JIJ nog niet getekend voor ontvangst.

Maar geloof dat het heel verstandig is om als UPC-klant een studie consumenten-recht te gaan volgen. :lol:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Maar geloof dat het heel verstandig is om als UPC-klant een studie consumenten-recht te gaan volgen.
Die zou verplicht moeten worden voor elk UPC personeelslid. :lol:

Overigens zou ik niet al te zeker zijn over het aanpakken door de buren, UPC kennende hebben ze daar volkomen sch... aan, een handtekening is een handtekening, verder kijken ze niet.
Je krijgt een heleboel heisa waarbij je wel in je recht staat en het ook wel wint, maar voor je het wint heb je Intrum Justitia op je dak en ben je afgesloten van alle diensten.

De bezorger probeerde mij toch te laten tekenen maar dan dat ik geen interesse had, dat had hij heel klein met alleen maar de letters g.i. onder aan zijn afleverbon gezet, de grappenmaker, ik heb hem zijn klemmap nog net niet om zijn oren geslagen :-)

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Waarom leren die colporteurs van dat bagger UPC geen echt vak?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wie zegt dat ze kúnnen leren?

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Beertje02 »

gravedigger heeft gelijk waarschijnlijk hebben ze het verstand van een stoeptegel.

Gremmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007 19:49

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Gremmie »

nou ze zijn geweest hoor vandaag maar heb die jongen ermee terug gestuurd hij was niet heel erg blij maar hij aanvaarde het gelukkig :roll:

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door old no.7 »

Je gaat je toch niet schuldig voelen omdat je die troep geweigerd heb hoop ik :lol:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door Ron 2 »

hij was niet heel erg blij maar hij aanvaarde het gelukkig
Waarschijnlijk krijgt hij 1 euro betaald per box die hij aflevert, maar wordt hij 2 euro gekort voor elke box die geweigerd wordt. :wink:

Gezien het feit dat het in deze discussie gaat om plaatsen waar UPC voor de tweede keer probeert dit ding bij toch al geïrriteerde klanten door de str.. te duwen zal hij aan het eind van de klus aan UPC moeten betalen :lol:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door agro »

Bron webwereld.nl
Consumentenbond dient klacht in over UPC
Zaterdag 10 februari 2007, 08:49 - De Consumentenbond heeft bij de Consumenten Autoriteit geklaagd over de agressieve wijze waarop UPC decoders voor digitale televisie aan de man brengt.
De ergernis over de verkoopmethode van de kabelaanbieder is groot, stelt de Consumentenbond op basis van klachten UPC-abonnees. Zo blijkt er bij veel consumenten onduidelijkheid te bestaan over de decoder.
Sommige UPC-abonnees denken dat ze voor ontvangst van de gratis decoder tekenen en ontdekken pas later dat ze een overeenkomst voor digitale tv hebben getekend, stelt de Consumentenbond. "Er zijn zelfs mensen die 'nee' hebben gezegd en toch een mediabox hebben gekregen, soms zelf meerdere keren", aldus de bond.
De Consumentenbond heeft al eerder bij UPC geklaagd over de manier waarop de kabelaanbieder digitale televisie aan de man brengt. De kabelaanbieder heeft beloofd dat consumenten expliciet moeten instemmen met een abonnement op digitale televisie, maar de bond zegt signalen te blijven ontvangen dat dit in de praktijk niet gebeurt.
Als de Consumenten Autoriteit oordeelt dat UPC zich inderdaad niet aan de wet houdt, dan kan de toezichthouder ingrijpen
Hopelijk krijgen ze een boete opgelegd zo hoog dat ze in het vervolg wel 3 keer nadenken voordat ze weer met zulk een onbeschofte actie als de mediabox beginnen.

khernoorman
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 23:37

Re: Brief UPC over Mediabox

Ongelezen bericht door khernoorman »

Beste Mensen, ook ik heb die brief, en met mij iedereen die via UPC kabel TV heeft,ontvangen. In 2005 ook al eens gehad en toen erin getrapt met tevens een extra pakket. Toen ik na drie maanden proberen het geheel wou opzeggen (proef periode) bleek ik voor een jaar er aan vast te zitten. Het gewone pakket kan elk moment worden opgezegd maar de extra pakketten zijn voor een jaar afgesloten.
Na opzeggen nog een hele tijd geduurd voordat de opzegdoos geleverd werd. Ik heb nog niet gebeld naar dat " gratis nummer" maar ook nog geen box gezien. Wacht af, maar neem niets in ontvangst en zet ook gen paraaf of handtekening. Ik heb er toch niet om gevraagd.
O ja toen ik de vorige box wel had was het beeld nou ook niet zoveel beter dan de normale kabel, beeld was eigenlijk slechter (blokkerig en soms geen beeld) dus een vooruitgang is het (nog) niet

Gesloten