LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canaal digitaal (actie) ??????????

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lf2
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:39

canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door lf2 »

ik ben dus benaderd door canaal digitaal om 3 maanden gratis basis te proberen (ik heb zelf standaard) ik hoef alleen de brief terug te sturen ofzo dan gaat het stilzwijgend contract niet door...


moet ik gwn de bevestigings brief terug sturen of een aangetekende brief ?


ik ben bang...nadat ik zie hoeveel mensen canal digitaal klanten zijn opgelicht...


mvg

alvast bedankt! :!:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als je tijdig stuur zodat ze niet kunnen zeggen dat je telaat bent, en als zij normale post weigeren, krijgen ze straks minder klanten, dus als het fout gaat en je hebt tijdig gereageerd, dan hier melden...

En als het hier fout gaat, dat weten ze al, dus word het vaak terug gedraaid als het fout gaat en je dreig met hier plaatsen, dus dan geef je ze nog een week...

Ik zou de normale tijdig sturen en om bevestiging vragen....


als ik niets hoor vlak van tevoren alsnog die dure aangetekende....
Laatst gewijzigd door Anastasia op 23 feb 2007 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

lf2
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:39

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door lf2 »

hey..bedankt voor de reactie

maar wat voor brief moet ik nou sturen ?

mvg

lf2
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:39

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door lf2 »

weet iemand nou wat voor brief ik moet sturen ?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En in plaats van een dure aangetekende brief met bericht van ontvangst is er de mogelijkheid om een bonnetje te vragen voor de postzegel en daarop te laten vermelden "verstuurd" met daarop de poststempel.

Ook bij sommige sigarenboeren is er die mogelijkheid.

Uiteraard dat bewijs zeer zorgvuldig bewaren want het komst steeds vaker voor dat pas na een aantal jaren dat soort bedrijven proberen om alsnog geld binnen te halen dmv een duister incassobureau.

Overigens is die zg 'negatieve optie' dwz dat u actie moet ondernemen om geen overeenkomst te willen al een teken aan de wand en wordt dit waarschijnlijk in de toekomst verboden.

Grootvader

leoisaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:45

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door leoisaak »

Ik heb ik 1996 een complete Philips schotelset gekocht met de daarbij behorende Canal Digitaal card. We verblijven nogal vaak in Zuid Spanje.
Nooit gedonder gehad. Dus ik snap al die ophef niet, de voor mij niet relevante post gooi ik na het lezen in de papierbak.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door DL3B »

Bedoel je het trouwens niet andersom: je hebt basis & bent benaderd om standaard te proberen?

Meen me namelijk te herinneren zoiets dergelijks een week geleden ook gehad te hebben van CanalDigitaal, en moet er eerlijk bij vertellen dat ik het (zoals voorgaande schrijver) direct richting prullenbak heb verwezen.
Ik heb bewust voor basis gekozen, omdat dan digitale tv wel te betalen is, met al die extra dingen wordt het alleen maar vreselijk duur.
Evenals voorgaande schrijver inmiddels al wel sinds 1999 een zéér tevreden "schotelaar" via CanalDigitaal, maar idd met de kanttekening om geen gekke pakketten te nemen.
:lol:

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door Fred_M »

Tis heel simpel, maar het kost je wel geld....

Als je het aanbod neemt, per direct het basispakket weer opzeggen pér aangetekende brief. Je hebt een opzegtermijn met die actie van 2 maanden. Je kunt dus 3 maanden gratis kijken, maar je moet dus wel in de eerste maand weer opzeggen.

Je kunt dus 3 maanden "gratis" kijken tegen de kosten van een aangetekende brief..... Er zijn veel te veel gevallen bekend waarbij CD aangeeft de opzegging nooit gehad te hebben.

Tuurlijk je kunt het ook met een gewone brief proberen, maar dat geeft mijn inziens bij CD te weinig zekerheid.

Groeten,
Fred

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door Anastasia »

Let op!

Hierboven enkele matige antwoorden;

1 Je word voor 3 maanden gratis proef hierna definitief abbonnee als je niets doet, dus bij tijdig opzeggen vervalt het en kom je in de oude situatie terug!

2 Het is een telefoon actie, de negative optie geld per post, en zij moeten dan bewijzen dat je die post die niet aangetekend was hebt ontvangen!

3 Als je het als reclame uitziende hebt ontvangen met negative optie, zij moeten dan bewijs leveren dat het een contract was met negative optie, onduidelijke reclame is verboden, en omdat het niet aangetekend is verstuurd dus ongeldig voor rechtbank, dus je wint ala je niet hebt ontvangen!

4 Je bent niet verplicht alle reclame te lezen, dus zij moeten een duidelijke brief gebruiken voor de negative optie, anders volgt regelmatig vrijspraak, het bewijs is voor hun, als U niet reageerde is het dus geen contract, en als ze 3 maanden gratis aanbieden en U gaat akkoord zou U wel die actie voorwaarden moeten accepteren, en niet dus zomaar, alleen als U dus 3 maanden gratis dit wilde!

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door ech wel »

Zowel ik als mijn ouders zijn telefonisch benaderd door CD met genoemde actie.

Op twee adressen dus drie maanden gratis kijken naar het extra gebodene.

Tijdens het telefoongesprek is nadrukkelijk verteld dat schriftelijk opgezegd diende te worden. Er is NIET verteld dat dat dan aangetekend diende te gebeuren.

Op de achterkant van de bevestiging van CD staat idd in de keine lettertjes dat opzeggen aangetekend dient te gebeuren.

Telefonisch ben ik overeengekomen: schriftelijk.
Eenzijdig is het nu ineens aangetekend geworden, dat noem ik geen overeenkomst.

Mijn ouders hebben aangetekend opgezegd en binnen een week een bevestiging teruggekregen van CD

Ik heb mijn brief gewoon in de brievenbus gegooid en u raadt het al:
Taal noch teken van CD. :cry:

Bij een andere (schriftelijke) actie -begin februari- werd beloofd alle zenders door te geven als ik een kaartje terug zou sturen. Ik heb het kaartje niet verstuurd en toch krijg ik nu (tijdelijk?) alle zenders, als dat maar goed gaat..... :x

Op dat retourkaartje stond overigens een antwoordnummer van Canal Digitaal. :)
Als ik niet heel snel een bevestiging van mijn opzegging krijg, ga ik tot in lengte van dagen de opzegbrief elke dag weer naar dat antwoordnummer sturen, enveloppen kosten maar een paar centen bij de Wibra :lol:

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door Fred_M »

He Anastasia,

Mensen proberen elkaar te helpen, dus "hierboven enkele matige antwoorden" vind ik niet erg vriendelijk.

Ik denk dat LF2 het best geholpen is met de meest zekere oplossing zonder veel gezeur achteraf. En dat is in mijn belevenis gewoon aangetekend opzeggen uiterlijk 2 maanden voor het aflopen van het (proef)abonnement.

Groeten,
Fred

medea128
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:31

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door medea128 »

Na het lezen van meer verhalen over CD zit mijn buik al helemaal vol van CD.
Ik heb zo mijn twijfels over CD, zeker nadat ik zo onbeschoft ben behandeld aan de telefoon, zij willen wat verkopen en verdienen. Dan moeten ze daar ook maar wat aan doen.
Betere service, betrouwbaarder overkomen, etc.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door ech wel »

Canal Digitaal B.V.
t.a.v. Customer Service
Antwoordnummer 1100
1200 VB HILVERSUM

5 maart 2007

Betreft: Upgrade, Uw referentie NC26-RET3MNDBAS/CD dd. 22 januari 2007.

Geachte heer, mevrouw

Begin februari heb ik U reeds gemeld geen gebruik meer te willen maken van het basispakket.

Tot nu toe heb ik geen reactie van u gehad.

Bij deze maak ik, nogmaals, gebruik van de optie het basispakket na de eerste 3 gratis maanden schriftelijk op te zeggen in plaats van dat het stilzwijgend omgezet zal worden in een betaald abonnement.

Ik verzoek Canal Digitaal tevens mij niet meer telefonisch te benaderen met welk genereus aanbod dan ook.

Met vriendelijke groet,

Ech Wel
Laatst gewijzigd door ech wel op 06 mar 2007 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door ech wel »

Canal Digitaal B.V.
t.a.v. Customer Service
Antwoordnummer 1100
1200 VB HILVERSUM

6 maart 2007

Betreft: Upgrade

Geachte heer, mevrouw

Bij deze maak ik gebruik van de optie het basispakket na de eerste 3 gratis maanden schriftelijk op te zeggen in plaats van dat het stilzwijgend omgezet zal worden in een betaald abonnement.

Bij het door Canal Digitaal geïnitieerde telefonische contact betreffende het 3 maanden gratis genieten van het basispakket is er gewag gemaakt van de mogelijkheid schriftelijk op te zeggen. Dit zou dan in mijn geval voor 23 maart 2007 zijn. Bij deze gelegenheid is niet vermeld dat dit aangetekend diende te geschieden. Ik ga dan ook niet akkoord met Uw (éénzijdig) opgelegde voorwaarden in de zogenaamde kleine lettertjes op de achterzijde van Uw brief. Van een overeenkomst is slechts sprake indien beide partijen op de hoogte zijn van de voorwaarden en daarmee akkoord zijn gegaan

Gaarne zou ik van Canal Digitaal per omgaande een schriftelijke bevestiging (hoeft niet aangetekend) ontvangen.

In mijn vorige woonplaats heb ik zeer negatieve ervaringen opgedaan met de kabelaar UPC voor wat betreft het ongevraagd opsturen van producten en het (on)fatsoenlijk afwikkelen van te veel betaalde abonnementskosten en aanverwante kwesties. Een aantal uitingen van scribenten op het Tros-Radar internetforum betreffende Uw organisatie hebben mij ook een beetje kopschuw gemaakt richting Canal Digitaal en hoop dan ook gevrijwaard te blijven van problemen met Uw organisatie als beschreven op dat genoemde forum.

Ik verzoek Canal Digitaal tevens mij niet meer telefonisch te benaderen met welk genereus aanbod dan ook.

Met vriendelijke groet,

Ech Wel

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door ech wel »

En voortaan gaat er elke dag dezelfde brief naar

Canal Digitaal B.V.
t.a.v. Customer Service
Antwoordnummer 1100
1200 VB HILVERSUM

net zolang ik de bevestiging krijg dat het geregeld is.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: canaal digitaal (actie) ??????????

Ongelezen bericht door ech wel »

Nog steeds geen antwoord van Canal Digitaal

edit

:oops: ehhh, herstel:

toch wel:

3 enveloppen met identieke "Het spijt ons dat U besloten heeft....".
2 x 12 maart en 1 x 13 maart gedateerd.

Houdoe en bedankt.

Gesloten