LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
rush079
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:25

Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door rush079 »

Al sinds 2 weken is de ontvangst van Casema digitale TV met behulp van de Samsung DCB H360R decoder zéér slecht te noemen.
Op verschillende internetfora is te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat mij verder opvalt is dat deze klacht niet bij HD afnemers met Samsung decoders van Multikabel of @Home voorkomt.
Volgens mij is Casema behoorlijk aan het prutsen met het signaal. Helemaal vervelend vind ik dat als je de storingsdienst belt, het eerst allemaal aan je eigen bekabeling, TV of decoder zal liggen. Ik heb ondertussen al de derde decoder in huis, nu met geupdate hardware en de laatste software. Ik gebruik kabels van rond de 100 euro. Ik ben geen leek op het gebied van aansluiten. De dienst en het apparaat hebben ongeveer 4 weken na aanschaf van het laatste exemplaar van de decoder goed en storingsvrij gewerkt.
Nu lees ik op de website dat de storing wel wordt erkend door Casema.
Toch vind ik nu dat ik recht heb op terugbetaling van een gedeelte van abonnementsgeld, Ik betaal nu € 9,95 voor de plusdienst waar ik geen fatsoenlijk gebruik van kan maken.
Casema dient zijn zaken op orde te hebben. Dienst wordt nu al 2 weken niet storingsvrij geleverd. Zie graag het abogeld voor de plus dienst op mijn rekening gestort.

In afschrift aan Kassa en Radar en publicatie op de diverse fora.

Met vriendelijke groet

hansepans
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2007 16:26

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door hansepans »

je hebt gelijk ik heb ook problemen zeggen maar er komt een update zegt casema,maar er komt geen update zegt samsung overigens heb ik de samsung DCB 9401R en woon in zoetermeer

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door Dummy »

Nou die decoder van Samsung (DCB H360RS) is domweg brak. Ik heb hem nu 3 weken in huis en weet niet hoe vaak ik de stekker er al uit heb moeten halen om te resetten om weer signaal te ontvangen.
Vandaag kreeg ik alleen de melding dat de programma's zijn gecodeerd en verder dus helemaal niets. Volgens de helpdesk ligt het aan de decoder. Na eerst slechte software, inmiddels een update beschikbaar, ligt het ook aan de hardware. Men is dus bekent met dit probleem en toch blijven zij het adviseren en te duur verkopen. Bij It's is de decoder aanzienlijk goedkoper en ook daar hoorde ik dat ze gek worden van deze decoder.
Kortweg adviseerd Casema dus baggerproducten aan haar klanten. Inmiddels heb ik dit bij radar bekend gemaakt. Ik hoop dat meerder mensen met dit soort klachten zich melden want dan wordt het misschien een zaak voor radar en komt casema eindelijk eens met een adequate oplossing.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door eeliane »

Is het wel goed als je de decoder van casema gebruikt?
Of is die van Samsung alleen voor HD gebruik.
Trouwens ben een gaan informeren naar die LCD tv 's maar wist niet dat dat mooie beeld wat ze in de winkel laten zien absoluut niet dat is wat jij thuis krijgt te zien met je analoge lijntje.
Die vent in die winkel was reuze eerlijk en ik zag het niet meer zitten , wat moet ik nou doen om het beste beeld uit een lcd te krijgen, heb nu analoge aansluiting via Casema.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door eeliane »

Dankje wel voor de informatie vogel.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door Wubo »

@eelinana

bijna elke tv is in winkel aangesoten op digitaal, hd, dvd of blueray speler.

Bij aankoop altijd vragen dit analoog te testen.
is totaal anders.

Maar... daarnaast is analoog nooit mooi meer als je goort gaat kijken.

Analoog hou je er een soort van spikkeltje in.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door eeliane »

Heb inmiddels in een winkel idd het verschil gezien tussen de winkel tv en hoe ik m thuis ga ontvangen, winkelier was echt heel eerlijk. Werd er niet vrolijk van, wat moeten we hier mee, belachelijk gewoon.
Ben er nu wel achter dat in de winkel kijken geen bal zegt over hoe het er thuis uit ziet. Heb dus ook nog niks gekocht, voorlopig evene niet, kijkt mn tvtje thuis toch een stuk beter zo.
Bij iederen waar ik kom zie je 'sleepbeeld' (als het beeld beweegt dat stroomt het beeld uit, blijft niet scherp, vooral Philips!) en spikkelbeeld, bah.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door flepp »

Heb een prima digitaal tv beeld van casema op mijn lcd scherm .
Goedkope schermen zullen vaak technisch minder van kwaliteit zijn.
Bij digitale tv beslist ook een goede scart kabel gebruiken, slechte kabels geven signaal storingen.
Kwaliteit kost geld ook voor lcd schermen, geeft iets meer uit of wacht met kopen voor 500 of 600 euro koop je een technisch
matig product.

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door Dummy »

Inmiddels heb ik mijn Samdung decoder om mogen ruilen voor een nieuwe en die doet het nu perfect.

ed1508
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2008 11:35

Re: Storing Casema Digitale TV en Samsung DCB H360R

Ongelezen bericht door ed1508 »

ik heb digitale tv van casema met een Humax decoder. Deze heeft als probleem dat in de tv-gids de tijd vaak stil blijft staan. Ook 'hakkelt' het beeld en de decoder valt spontaan uit en is alleen weer aan te zetten door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te doen. Casema erkent het probleem en zegt dat er al meerdere klachten zijn binnengekomen en hopen dit door een software-update, die waarschijnlijk binnen een maand komt, te verhelpen.

Gesloten