LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne via Irdeto?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
verdo
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2007 15:26

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door verdo »

ook via die site waar ik de module had gekocht er zijn 2 soorten een van 14.95 en een van 9.95 heb de goedkope gekocht omdat ze via die site vertelden dat er geen verschil tussen zat.heb hem uiteindelijk besteld in een klein zaakje zelfde prijs maar zonder verzendkosten

5 volt power inserter Konig
Laatst gewijzigd door verdo op 13 apr 2007 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Brevis
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2007 13:26

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Brevis »

@verdo
Bedankt!

polder
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:51

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door polder »

Hallo Verdo,

Met meer dan normale interesse discussie gevolgd over ontvangst van Digitenne. Misschien heel dom, maar misschien kan jouw wonderadaptor mij ook helpen.
Ik heb, zoals je begrepen hebt ook Digitenne maar officieel via KPN.
Ik heb dat al tamelijk lang en vanaf het begin werkte alles wel (inclusief het lampje op de antenne) maar best wel veel storingen zoals vooral stilstaand beeld en/of geluid.
Zo jouw adaptor geregeld voor Brevis ook niet voor dit probleem werken?

groeten

verdo
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2007 15:26

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door verdo »

he'polder ik ben totaal geen kenner in dit soort dingen wat me wel opviel dat ik de adapter alleen al in het stopcontact deed ging gelijk het lampje vol branden het bereik is 100% de volle balk groen op de lcd je kan het best proberen voor die 9.95 gewoon in de winkel laten bestellen want voor dat geld aan verzendkosten heb je er bijna 2 voor veel geluk groeten verdo

polder
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:51

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door polder »

Bedankt Verdo

Gewioon logisch denken is het geheim.
Ik ga het proberen met die adapter. Als het lukt, kom hier terug!

groeten/Rinus

verdo
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2007 15:26

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door verdo »

voor die 9.95 is het wel te proberen bij mij lag 2 weken die module in de kast 65 euro + verzendkosten haha daar was ik pas ziek van toen het niet werkte veel geluk fijna paasdagen groeten

De Visser
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:20

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door De Visser »

Ter slot zou ik dit nog ff willen melden.Ik heb zo een kaart aangeschaft van Irdeto.
Nu heb ik de digitenne kaart erin gezet en tenslotte de gehele module in de kaartsleuf van me lcd tv gedaan.Waarbij ik net zo mooi beeld heb en gewoon me zenders in kan delen als van een kabel tv.Ook heb ik nu maar één afstandsbedien nodig, nl. die van me tv :D .

Echter is er één nadeel:

Je moet je digitenne antenne van een voeding voorzien.

Voor de rest is t stukken beter dan via het decoder kastje

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik heb zo een kaart aangeschaft vanIrdeto.
Weet je het zeker, of bedoel je een Conax module?

De Visser
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:20

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door De Visser »

voor de zekerheid heb ik t ff uit me tv gehaald.Er staat op CONAX met webadres: http://www.conax.com Maar niks over het module.

Echter noemen zo een kaart bij Sony .. conax kaart c.q conax module.Oordeel zelf, op dit web adres staat de voorkant van zo een kaart

Hopelijk kom je hier verder mee,

De Visser



Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Hopelijk kom je hier verder mee,
Ja, ik wel omdat ik heel bekend ben met die modules en vandaar mijn reactie. Maar andere mensen niet en schaffen zichzelf straks een verkeerde en nietwerkende Irdeto CAM aan ipv een Conax!
Wellicht beter om je oude bericht even aan te passen.

hengelo
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:38

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door hengelo »

Op mijn Sony met DVB-T ontvanger, ontvang ik moeiteloos alle free to air zenders van digitenne. Echter Teletext en EPG werken niet. Heb ik hiervoor ook zo'n CA Module van Conax nodig ?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Nee.
Een CA Module (Conax voor DVB-T van Digitenne/KPN tv) heb je alléén nodig om gecodeerde zenders te decoderen in combinatie met een werkende smartcard.
Laatst gewijzigd door Marssjo op 29 nov 2007 03:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hengelo
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:38

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door hengelo »

Marssjo, bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het niet kunnen ontvangen van Teletext via mijn Sony TV, te maken had met de landinstelling van deze TV. Nederland wordt niet ondersteund. Ik heb nu Duitsland als instelling gekozen en dat werkt uitstekend.

Jaap Gelderland
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2007 14:44

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door Jaap Gelderland »

Met een Conax CA module kreeg ik het geluid bij de betaalzenders van Digitenne niet voor elkaar. Met een SCM CAM module van Microsystems gaat het perfect. Gekocht bij van Essen in Apeldoorn. Toestel wel even volledig resetten.

hbl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 22:35

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door hbl »

Hoi,
Ik heb een Sony Esprit TV met ook zo'n CAM slot en een ingebouwde DVB-T. Ook ik wil het samsung kastje met de afstandbediening niet gebruiken. Welke CAM module moet ik kopen om met de Multikabel smartcard digitale TV te kunnen kijken?
En welk land moet ik daarbij kiezen om mijn TV te installeren. Ik heb een licht vermoeden dat het niet gaat bij digitale TV via de kabel.
BVD voor je reactie.

ron273
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2007 14:30

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door ron273 »

Hallo,

In diverse internet winkels zie dat onderstaande cam geschikt is voor digitenne. http://www.digital-sat-online.de/images/conac.ci.jpg
Ik heb dus zo'n conax cam 4.0 gekocht met powerinserter voor de antenne. Spul in de Sony Bravia (KLD 40S2030) gedaan, smartcard van de Kpn er in, digitaal afgestemd en zo maar 44 zenders gevonden.
Helaas zijn alleen de fta zender te zien met beeld en geluid, alle overige zenders blijven op zwart en zonder geluid :cry:
De programma gids doet het overigens wel op alle zenders.

(reset, taal: nedederlands, land: duits of frans of wat dan ook helpt niet)

Wie heeft/had dit probleem ook en wat heb je er aan gedaan om het geheel wel werkend te krijgen?

Ben heel benieuwd!

ron273
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2007 14:30

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door ron273 »

Opgelost.

Smartcard zat ondersteboven in de Conax module.

dannyvanderster
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:45

Re: Digitenne via Irdeto?

Ongelezen bericht door dannyvanderster »

Hallo,

Heb sinds kort mijn "kastje" vervangen door het Sony Starterskit (reeds 1 keer omgeruild door modern), deze CAM module is in principe een betere optie, geen extra kabels e.d.. Maar ook na diverse keren de LCD TV resetten (aangeraden door diverse forums over dit onderwerp) en Duitsland kiezen als land (Frankrijk is overigens beter naar mijn mening dan staan de kanalen gelijk in de "juiste" volgorde) blijft de KPN Digitenne Conax module icm met mijn Sony Bravia KDL32S2000 regelmatig het beeld bevriezen of valt het beeld helemaal weg na een periode van goed functioneren (meerdere gebruikers hebben dit probleem volgens diverse forums). Als je dan via set up kijkt, is de CA module optie greyed out (dus niet meer selecteerbaar/beschikbaar, oftewel de TV ziet de module niet meer). Als je dan weer een reset uitvoert, is alles tijdelijk weer in orde (tot het beeld weer bevriesd of wegvalt). Wat kan ik hier aan doen?

Groet.
Danny

Gesloten