LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Casema Service

goed
12
41%
slecht
17
59%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Graaffr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 11:16

Casema

Ongelezen bericht door Graaffr »

Hebben meerdere mensen last van slechte televisie signalen van Casema? Wat is uw mening omtrent de service van Casema.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: Casema

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Ik heb nooit problemen met ze gehad. Zowel TV als internet verloopt prima, ook toen ik was verhuisd. Af en toe wel problemen met e-mail, maar dat staat ook op hun site.
Maarrrr, mijn geluk moet ik afkloppen denk ik. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die het wel aan de stok hebben met Casema. En wat ik hier allemaal lees is ook niet al te best.

Zijn er problemen? Stel ze aan de kaak. Een zelfrespecterend bedrijf met een langetermijn-visie voelt zich dan (normaal gesproken) gedwongen er wat aan te doen.

Ik woon overigens in Den Haag, wellicht zijn een aantal problemen regiogebonden.

Petre
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2007 03:56

Re: Casema

Ongelezen bericht door Petre »

"wellicht zijn een aantal problemen regiogebonden."

klopt. Casema heeft de oude netwerken van de lokale kabelboeren overgenomen in het verleden. En deze zijn niet allemaal van dezelfde kwaliteit. Mijn ervaring is wel positief. Al zijn de wachttijden helaas wel te lang.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Casema

Ongelezen bericht door sprokkel »

Een zeer slecht signaal en nog annaloog ook.

hansepans
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2007 16:26

Re: Casema

Ongelezen bericht door hansepans »

Ja ik heb ook problemen met digitale tv van casema ben al vanaf eind januari bezig om het op te lossen met casema wil niet echt mee werken
ik heb ze dan ook al een paar keer gebeld ze blijven maar volhouden dat het aan mij ligt ik heb overigens de samsung DCB 9401R decoder en woon in zoetermeer heb dan ook al gedreigd naar kassa te gaan.
maar moet nog even geduld hebben 1 van de 2 decoders die ik in huis heb heb ik naar samsung opgestuurd om na te laten kijken.
Als samsung met een negatief bericht komt dan is het voor casema te laat. de helpdesk van casema is nog dommer dan de het domste blondje

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: Casema

Ongelezen bericht door leoni »

Sinds de zender wijzigingen vorige maand vind ik dat Casema er op achteruit is gegaan. zenders hebben vaker last van rare storingsbalkjes bovenin. en ook mijn teletekst is vaak niet goed. waardoor ik steeds de zenders weer een beetje moet verschuiven om normaal mijn teletekst te kunnen lezen.

Dus kan niet zeggen dat het een verbetering is :cry: Ook mijn ouders hebben hier last van dus het ligt niet aan onze tv

jmegens
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 20:38

Re: Casema

Ongelezen bericht door jmegens »

Ik woon in de regio Leiden en moest begin maart alle kanalen herprogrammeren "Om diensten zoals Casema Digitale Televisie, HDTV en toekomstig nieuw zenderaanbod van de hoogst mogelijke kwaliteit te garanderen, past Casema de indeling van de televisiezenders aan."
http://www.casema.nl/pagina/overcasema/ ... p_page_id=

Natuurlijk is de kwaliteit sinds die dag voor normale abonees (basis pakket) niet meer in orde: ik heb tot 2x toe een 'Service'aanvraag ingediend:

Service aanvraag 14190336
Sinds gisteren hebben de meeste commerciele zenders (RTL4 t/m TIEN, maar ook Discovery) in meer danwel mindere mate ruis in streepvorm gekregen (zie attachment). Typische is dat de VHF zenders (zoals NED1, 2 en 3) dat niet hebben.
Ik weet niet precies wanneer het begon maar ergens NA zenders herinstellen ivm uw 'herprogrammering' van de kanalen. Direct na die herprogrammering was nog niets te merken, maar nu kan ik niet eens meer naar een film of documentaire kijken.
Ter info: er is NIETS veranderd aan de bedrading en die heeft zo-wie-zo al jaren geen storing gegeven in de vorm van streepvormige ruis.
Als dit meer dan 5 dagen aanhoud, stel ik u in gebreke en verwacht ik een terugbetaling.

Serviceaanvraag 14246062
Ik ben het niet eens met het antwoord op servicevraag 14190336.
In mijn thuissituatie is niets veranderd qua bedrading. Dat had ik al aangegeven.
De TV is direct aangesloten op de CAI.
Wilt u niet meer zo'n kort door de bocht oplossing aanbieden? Ik ben HTS Computertechniek geschoold, en weet hoe ik problemen moet oplossen als die in het bereik van de mogelijkheden ligt. De oorzaak van deze strepen is niet op te lossen door de bedrading te wisselen of componenten te verwijderen. Daarnaast hebben de buren hetzelfde probleem, dus uw aanname dat de buren het niet hebben is wel heel kort door de bocht!
Ook vandaag en gisteren heb ik weer geen film kunnen kijken: vandaag was de verstoring op TIEN 'The Glasshouse' zo erg dat ik 'm uitgedaan heb.
Als dit probleem nog 2 weken langer blijft bestaan, stel ik u daarvoor verantwoordelijk en ga ik geld teruggeisen voor het leveren van een ondeugelijk product.

met steeds duidelijk standaard antwoorden:
14190336: "Dit probleem doet zich binnenshuis voor, u zult waarschijnlijk ook gemerkt hebben dat de buren nergens last van hebben.
Meestal is de oorzaak een defecte splitter of signaal versterker.
Wij raden u aan de tv rechtstreeks aan de sluiten op de hoofdaansluiting met een nieuwe coax kabel"

14246062: "Wij hebben een aantal van uw buren gebeld die aangesloten zijn in hetzelfde netwerkdeel. Hierbij is ons geen storing gebleken. Uit uw omschrijving komt naar voren dat andere buren wel last hebben van dezelfde storing. Graag vernemen wij van u de straatnaam en de huisnummers."
N.B. De grap is dat de ene buur Digitenne heeft en de andere al langere tijd problemen heeft.

Elke dag zijn nu een of meerdere zender bijna niet te volgen omdat er teveel ruis is, vaak zoveel dat teletext ook niet werkt.
Kortom: een ZEER ontevreden klant.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Casema

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Het gaat niet lekker bij Casema ! Ik wilde n.a.v. de zenderwijzigingen, verkapte prijsverhoging in ons geval en een succesvol werkend internetplusbellen abonnement bij Hetnet mijn Orange internet en kabeltv stopzetten. Nu blijk ik voor mijn Orange internet tot november aan die sukkeltjes vast te zitten, en ik zou mijn tv wel kunnen stopzetten per zsm. Nu blijk ik mijn tv pas te kunnen stopzetten samen met het internet :roll: omdat ik een zgn gecombineerd abonnement op mijn adres heb staan dat alleen tegelijk kan worden geannuleerd. Ik wist daar niets van ! Proberen ze nu op zo'n zielige manier klantjes vast te houden ?????? :cry:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Casema

Ongelezen bericht door flepp »

Nee hoor helemaal niet zielig wel vervelend, waarschijnlijk de voorwaarden niet gelezen.

ruud076
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2007 12:07

Re: Casema

Ongelezen bericht door ruud076 »

Ik heb gemerkt dat sinds de zenderwijzigingen in Breda vooral Nederland 2 slechter is geworden. Ook Ned. 1 en 3 maar dat in mindere mate. Er zit wat ruis in het beeld. Alle andere zenders zijn goed. Ik kijk analoog.

Hakop
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:11

Re: Casema

Ongelezen bericht door Hakop »

Bij een verhuizing Casema abonnement beeindigd.
Excuses, maar wel een nieuw abonnement.
Bij navraag excuses en heb medegedeeld dat ik digitale tv en telefonie wilde.
Casema geeft aan dat dit via internet aangevraagd moet worden.
Gedaan en krijg nota voor alleen telefoon en geen gratis decoder zoals op hun eigen site vermeld.
Bij navraag had ik dat met aanmelding internet moeten doen, maar dat hadden ze me dan wel mogen aangeven.
Nu moet ik gewoon € 99.00 gaan betalen.
Wat een service !!!

Pfffff

Re: Casema

Ongelezen bericht door Pfffff »

Wellicht leren lezen ???? :D

pimbura
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:39

Re: Casema

Ongelezen bericht door pimbura »

In december heeft mijn schoonvader telefonie van Casema genomen door telefonische verkoop. Niets aan de hand, hij kreeg een jaar lang €5,- korting.
Een paar weken later wilde hij digitale tv. Ik heb op de site van Casema gekeken wat er mogelijk was en er stond een combinatie aanbieding van internetverbinding en digitale tv. Gratis decoder en dtv pack en de eerste 6 maanden €10,- korting.
Dit telefonisch besteld en duidelijk doorgesproken wat de kortingen waren.
Nu houdt Casema zich niet aan de afspraak. Alleen de decoder en dtv pack zijn gratis geleverd en voor de rest moet nu de volle mep worden betaald. Na vele telefoontjes, emails en brieven weigeren ze die korting te geven. Toen heb ik aangegeven dat de overeenkomst wordt opgezegd. Dat kan zegt Casema, maar pas in december 2007 :evil:
Wel hebben ze excuses aangeboden voor de fout die de callcentre medewerker heeft gemaakt, maar nemen dus geen verantwoording hiervoor.
Casema klantvriendelijkheid 0,0

jaimita
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2005 22:37

Re: Casema

Ongelezen bericht door jaimita »

:x Mijn televisie (Analoog) werkte ot 27 Maart prima. Na de nieuwe zenderindeling 27 Maart kan ik Ned 1 - 2 - 3 en RTL niet meer ontvangen. Zowel handmatig zoeken als automatisc zonder resultaat. Gebeld met de helpdesk. Lag aan de kabel van de TV naar aansluiting. Nieuwe kabel geplaatst. geen resultaat. Brief gestuurd . Geen antwoord. Na een week weer een brief gestuurd, nu 1,5 week geleden. Geen antwoord. Gebeld, antwoord was dat ligt dan aan uw toestel dan moet u maar een nieuwe kopen. Denk dat ik maar een schotel neem.

S77
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 17:36

Re: Casema

Ongelezen bericht door S77 »

Ik ben 2,5 jaar geleden verhuisd naar Den Haag Leidschenveen. Ik kom vanuit de regio Rotterdam.

Sinds mijn vriendin en ik hier wonen hebben wij al ge-etter met bepaalde ontvangst van kanalen. Het ging in het begin om RTL4. Wat was het probleem?

- Indien wij iets wilde opnemen met de video, was RTL4 niet te ontvangen (grove ruis en geen geluid/storend geluid)

Dus de oplossing? Mochten wij iets op RTL 4 willen kijken en op de andere zender een serie op willen nemen, dan moesten we verplicht naar RTL4 kijken en de andere zender opnemen. Op zich niet zo'n drama, maar dat is het nu wel....

Na de herindeling van de zenders

Sinds kort moesten wij alle zenders omgooien en wat blijkt? Nu kunnen we RTL5 niet meer ontvangen als we elders iets op willen nemen. Maar erger nog: Als we op RTL5 op willen nemen, geeft hij geen signaal door naar de video. Met andere worden: RTL5 is functieloos, op het moment dat je er iets anders mee wil dan TV kijken.

Best vervelend want nu kunnen wij een x-aantal series niet opnemen die wij graag volgen. Plus dat je sowieso weer geen RTL5 kan kijken als je iets opneemt van een andere zender...

Correspondentie met Casema

Ik heb meermaals de telefoon gepakt en gebeld. Maar dan sta ik 20-30 minuten in een wachtpositie, dat ik gewoon ophang. Dat is me nu al 4x gebeurd (á 10 ct p minuut). Op het moment dat ik mail met mijn beklag komen de standaardantwoorden terug:

- Er zal intern wel iets niet in orde zijn
- Bij de buren zal dat probleem niet aan de orde zijn
- U moet even geduld hebben tot alles een beetje op gang is gekomen

Klinkklare onzin! Want in Rotterdam had ik nergens last van (had ik ook UPC via ENECO). Bovendien hebben we nog dezelfde video en dezelfde TV!

Ik vind dat Casema verplicht is deugdelijke producten af te leveren. Voor de series die wij graag volgen, ben ik nu aangewezen op de DVD Boxen die pas over 2 maanden uitkomen, in plaats van dat ik die gewoon zoals het hoort te gaan kan volgen op TV.

Ik eis van Casema het volgende

- Oplossing van het probleem met de signalen
- Zodat ik dus tegelijktijdig TV kan kijken en een ander programma op kan nemen
- Met behoud van de signalen op ALLE TV zenders
- Excuses voor de slechte en trage service (als de telefoonlijn al beantwoord wordt)
- Kosteloosstelling voor het bellen en (minimaal) een maand gratis TV

Als ik iets moet leveren aan mijn gasten in mijn werk, kan ik ook niet dit soort excuses maken zoals Casema doet.

Ik werk in de horeca en als een gast tegen mij zegt ,,Volgens mij is de zwezerik niet goed, kan ik ook niet zeggen ,,Sorry mevrouw meneeer, maar bij Uw buurman/vrouw is dat probleem niet aan de orde. Het zal wel aan U liggen"

Ik ga deze zaak voorleggen aan de Radar Redactie, maar wilde eerst eens kijken of er mensen waren die dat ook hadden... En precies wat ik dacht: ja dus!!

Maar het lijkt wel of mensen steeds banger worden/minder snel van zich afbijten als iets niet deugd. Volgens mij hebben wij als consumet recht op een deugdelijk product als je iets koopt of afneemt!

S77
Den Haag- Leidschenveen

jaimita
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2005 22:37

Re: Casema

Ongelezen bericht door jaimita »

Na diverse keren bellen en schrijven. Stuurt vrijdag een monteur om te kijken of hij de instellingen goed kan krijgen. Wij wachten dus weer af.

Harmelen

hanhoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2007 00:58

Re: Casema

Ongelezen bericht door hanhoo »

Diverse aanloopproblemen met HDTV gehad. Niet zo gek omdat het nieuwe techniek is. Hoop gerommel met de Samsung DCB360 decoder.

Slecht zou je zeggen? Nee. Aanloop problemen begrijp ik. Alles functioneert nu perfect en ik ben telefonisch meerdere malen keurig en op tijd geholpen. Af en aanmelden voor pakketten werkt ook prima.

stijn249
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007 13:04

Re: Casema

Ongelezen bericht door stijn249 »

Door slechte ontvangst heb verdwijnen van 5 zenders..heb ik geklaagd .Kreeg het antwoord dat 1e. aan de gebruikte kabel zou liggen.2e.de plaats van kastje niet goed zou zijn 3e. afstand binnenkomst[lees muur] te ver zou zijn.Maar als eerst de uitzending glas helder is en hij dan weer wegvalt...Heb gevraagd of het aan hen kon liggen.Nee.Absoluut niet...
Maar na de" wisseling" is het weer net zo erg geworden.Gelukkig lees ik nu dat er meer in Den Haag en omgeving klagen.Ik dacht dat ik dom oud[73 j ] was,dus je zoekt de fout bij je zelf eerst en doet wat ze zeggen....Maar ze hebben me belazerd [op ze`n hollands].
Dus staat ons 1 ding te doen.Allemaal dreigen om een deel van de betalingen ,achter te houden.En die pas gaan betalen als de zaak voor ons goed draait.We krijgen een slecht product voor ons goede geld.
Als het zelfde in een restaurant gebeurt dan sturen we het ook naar de keuken terug.Dus waarom bij hen niet?Contractueel zitten we fout.Maar zij zeker.Staat er niet dat het een goed product is?Niet dus is gebleken!

Rutha
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2007 22:16

Re: Casema

Ongelezen bericht door Rutha »

ik vind dat Casema is wat moet doen aan die ruizen en strepen door het beeld! het begon toen ze de zenders gingen verplaatsen (vraag me af waar dat goed voor was) sindsdien is het beeld op bepaalde zenders van zeer slechte kwaliteit vooral ned 1,2,3 ,sbs6 en net 5 zijn zeer slecht van kwaliteit en daar betaal je dan voor ! ik kom trouwens uit Den Haag

Ariehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 15:43

Re: Casema

Ongelezen bericht door Ariehaan »

Zijn er ook mensen uit omgeving Utrecht/Woerden die Digitale TV van Casema hebben? Wij hebben de gedachte om over te stappen van analoog naar digitaal aangezien we sinds kort een breedbeeld LCD hebben en het mooier lijkt als er digitale tv is.

Alleen als ik al die reacties lees ga ik wel twijffelen of dat nou zo'n goede keus is. We hebben nu het normale (analoge) pakket van Casema en ik moet zeggen dat het de laatste tijd echt slecht is met de ontvangst. Nu komt het ook wel omdat we i.p.v. een oud 51cm teeveetje naar 81cm LCD zijn gegaan, maar sommige zenders (Tien, RTL4 en nog een paar) zijn niet eens normaal te zien... vol strepen en ruis. :(

De automatische tv-afstelling pakt normaal zelf het beste signaal, maar zelfs met fijn-afstemming is het slecht.

Nu bekeek ik de mogelijkheden van een digitale aansluiting via Casema via deze site: http://www.digitaaltvkijken.nl/default. ... roupid=224

Maar wat is nu wijsheid? Ik hoop dat er ook mensen zijn uit onze omgeving met ervaringen...

Bedankt alvast.

Gesloten