LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wncvdl72
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2007 15:24

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door wncvdl72 »

ik heb ook sinds enkele masanden digitenne en bern er ook niet tevreden over veel last van storingen ik kreeg voor niets een buiten antenne maar dit gaf ook geen verbetering , ik de zaak afgebroken en heb nu weer upc werkt beter met veel meer leuke zenders. mijn mening ze willen allemaal een graantje mee pikken m,aar zijn niet in staat een goede service te verlenen en hebben volgens mij ook weinig kennis van zaken en dan voor zo,n bedrijf als kpn wim vdlinden

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Wij hebben nu ca. 1/2 jaar digitenne. Overigens moet ik daarbij vermelden dat wij de beeldkwaliteit van casema een beetje zat waren. Simpele zenders als ne.d 1,2,3 gaven gewoon sneeuw door je beeld.
Ook andere zenders hadden slechte ontvangst. Van digitenne moet ik zeggen dat we best tevreden zijn, oke soms staat het beeld even stil, maar dat valt best mee. Ik heb het idee dat dit gebeurt als er bijvoorbeeld een brommer of zo voorbij komt. Wij gebruiken overigens enkel een binnen antenne. Ook moet je het geluid via je versterker laten lopen anders is het geluid flut. Maar via versterker, goed geluid. Dus oke het werkt niet altijd geheel vlekkeloos maar altijd nog beter dan eerst dat waardeloze beeld van casema.
Wat betreft het retourneren van de 89,95 dit heeft even geduurd, mede doordat wij 1 maand gratis tv keken telden de 6 weken pas na die maand. Maar we hebben het wel retour gekregen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ben het met Sjaak eens, kijk ook al tijden via Digitenne van KPN en ben daar dik tevreden mee. Beeld en geluid zijn voor mij dik in orde, zeker voor dit bedrag.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb het idee dat mensen de prijs/kwaliteits verhouding uit het oog verliezen.

Voor € 6,95 in de maand heeft Digitenne goede kwaliteit!
Ik had eerst kabel van Casema, voor minstens € 15,00 in de maand, en het beeld en geluid van Digitenne is minstens even goed.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Inmiddels komt de prijs een beetje in de buurt van de kwaliteit.

Vergeet alleen niet dat ze jarenlang 13,95 voor dezelfde lage kwaliteit gevraagd hebben. Bij Digitenne zelfs 14,95 voor drie kaartjes.

En dat was dus een periode van zware oplichting, dat blijkt nu helemaal nu ze de prijs meer dan gehalveerd hebben.

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hakk98 »

Ik betaalde altijd al bij KNP 7 of 8 euro omdat ik een telefoonaansluiting heb van KPN. De laatste maanden (of alweer langer) is de prijs 6,95 ongeacht of je wel of geen telefoonaansluiting van KPN heb.

Het beeld is inderdaad waardeloos en zelfs geen 6,95 waard. Ik heb na heel wat mailtjes/bellen enz. een buitenantenne gekregen en onlangs verhuisde wij de televisiekast naar de andere kant van de woonkamer waardoor wij tijdelijk weer die standaard antenne moesten gebruiken. Tuurlijk weer dagenlang blokjes en stilstaand beeld kijken en de radio hoef je dan al helemaal niet te gebruiken. Nu is de buitenantenne weer aangesloten en ziet het er weer redelijk uit.

Ik zal het trouwens niemand aanraden want als ik zie wat het mij voor gezeik en irritaties heeft gekost (ook met mn vriendin omdat ze niet normaal tv kon kijken 1,5 jaar lang).

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Domme vraag misschien, maar als je het zijn geld niet waard vindt, waarom kies je dan niet voor iets anders?

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hakk98 »

In dit gat waar ik woon is alleen UPC... ik heb weinig keus. Net als met internet kan ik kiezen tussen UPC en een KPN adsl.

Ik moet dus kiezen voor de minst slechte... :(

Volgens mij bestaan er geen klantvriendelijke internet providers. Het zijn net van die tweedehands auto handelaren...

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

In dit gat waar ik woon is alleen UPC... ik heb weinig keus.
Natuurlijk wel, als je Digitenne zijn geld niet waard vindt kun je je abonnement gewoon opzeggen.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik heb mijn Tele2 Digitenne abonnement gelukkig kunnen opzeggen na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice. In Groningen binnenstad amper een pixel op het scherm (met een buitenantenne nog geen soepel beeld). Ik heb ook @homeTV en dat is echt goed. Kost wat meer, maar ik heb het er zeker voor over (zeker nu ik bij @home ook Eredivisievoetbal kan krijgen voor 6euro per maand).

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hakk98 »

Natuurlijk wel, als je Digitenne zijn geld niet waard vindt kun je je abonnement gewoon opzeggen.
En dan zonder TV zitten? Kreeg vandaag weer een 'reminder' van UPC over mijn TV aansluiting die nog steeds actief is. Ze gaan deze net zoals vorig jaar zonder tegenbericht van mij afsluiten. Ik had deze al tijdens mijn overstap naar KPN laten afsluiten. Dus vorig jaar gingen ze dat weer doen en nu geven ze aan dat deze aansluiting nog steeds actief is. Ik kan dus kiezen tussen KPN en UPC. Dan kies ik voor de minst slechte. Ik heb van KPN naast de buitenantenne 40 euro gekregen voor de 'geleden schade'. UPC brengt eerder 40 euro extra in rekening zonder aan te geven waarvoor!

Dit jaar kreeg ik ook post van UPC voor de vorige bewoner (in woon hier al sinds mei 2004). Een rekening voor UPC Digitaal en telefonie. Uiteraard kreeg ik ook meerdere herrineringen in de bus. Ja heel goed hoor UPC...

angelique1971
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2007 23:32

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door angelique1971 »

Wij hebben digitenne aangeschaft bij primafoonwinkel in sittard bij thuiskomst vanalles geprobeerd geen ontvangst een buitenantenne laten komen ook geen resultaat alles op dezelfde dag opgezegd en teruggestuurd. Ze houden nog iedere maand geld af en ze kunnen de pakketten niet meer vinden die we hebben terug gestuurd en het is toch 162 euro die ik graag terug wil. Een ramp is het met die *** callcenters. Toen ik laters ging kijken op internet bleek sittard helemaal niet bereikbaar voor digitenne maar het wordt wel mooi aan je verkocht de rotzooi.
Maar er vanaf komen ho maar dat gaat niet 123. Kutzooi.

Hele boze klant uit sittard

san11
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:35

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door san11 »

Heb sinds 2 1/2 jaar digitenne. Heb toen twinbox gekocht (strong)
en nooit problemen gehad met gewoon binnen antenne. Sinds het is overgenomen door kpn almeer storingen en slechter beeld. Elke keer weer ontvanger resetten. Signaalsterkte is niet volledig meer. Krijg ik nu te horen dat ik misschien een buitenantenne nodig heb vanwege storingen misschien vanuit het huis. Is wel een beetje raar als het altijd goed heeft gewerkt en de antenne staat op zolder vlak voor het zolderraam.

Heb nu sinds een week een lcd scherm staan en kwaliteit is nu superslecht te noemen. Alles is geblokt vooral gezichten lijken wel monsters.

Volgens mij werkt het beter met een nieuwe ontvanger maar moet die eerst nog zien te krijgen van kpn

digihans
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2007 21:40

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door digihans »

Technisch gezien werkt het prima. Ontvangst e.d. is goed. Maar oh wee als je een defect apparaat (topfield Pers. recorder) moet terugsturen Het heeft mij 4 weken geduurd voordat deze werdt omgewisseld. 3 zendingen waren er al onderweg! Postcodes en huisnummers waren zoek maar mij konden ze wel bellen??? Vele malen met helpdesk gebelt. ""dan moeten we maar een terugbelactie doen, maar daar gaat een week overheen, mijnheer"" was de reactie. Iedereen die ik aan de lijn kreeg vetelde weer een ander verhaal.Nu na twee dagen de inmiddels tweede recorder weer stuk. Ik hou mijn hart vast hoe lang het nu weer duurt.
Ook heb ik een defecte kaart. Echter door hun administratieve geblunder moest ik deze onder rambours betalen, terwijl dit een gratis actie betreft. Ik krijg van wel een tegemoedkoming in de kosten. Eigenlijk wil ik natuurlijk alle gemaakte kosten zien vergoed. We wachten het maar weer af.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Heb nu sinds een week een lcd scherm staan en kwaliteit is nu superslecht te noemen
Recent met een Plasma scherm getest (beste koop 37" consumentengids nov 2007).
Bij het aansluiten van een goede kwaliteit S-VHS camera zag ik al storende effecten van schaling in het scherm. Schuine lijnen krijgen
trapvormige randje (aliasing).

Digitenne ziet er op zo'n scherm ook minder uit, maar dat ligt dus ook al aan het scherm.

erik43

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door erik43 »

Geachte lezers van dit forum
Ik zou graag raad van u krijgen . Woon in de regio Voorne putten bij rotterdam ik kan geen schotel plaatsen me balkon sta net een fractie verkeerd voor ontvangst.Maar wil wel graag digitale tv ontvangen ik lees hier veel nadelen van sommige produkten .Maar welk systeem is nu goed woon 13 hoog dus erg veel last van verkeer zou ik niet hebben.Lees ook hier dat je met digitene naar een antenne moet richten is dat bijv. dezelfde antenne waar het netwerk van de hulpdiensten zijn bevestigt.Ik heb nu Upc heb wel me kabelinternet opgezegd en ga over op Adsl van telfort maar ik vind het vreemd bij Upc als je over ga met dat digitale tv ook iedere maand je verplicht ben om je anelogekabel ook moet betalen. Het systeem Mine kan ik nog niet ontvangen maar kan ik dat gewoon nemen met adsl van telfort als mijn buurt het beschikbaar kom

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Mine=KPN Interactieve TV is niet leverbaar in combinatie met Telfort ADSL, of dat ooit gaat veranderen weet nog niemand.

Als satelliet-ontvangst geen optie is kun je kiezen tussen kabel en digitenne; over het algemeen is digitenne goedkoper dan digitale kabel-tv, maar biedt de digitale kabel meer keuze en een betere beeldkwaliteit. Een afweging tussen kwaliteit en kosten kun je alleen zelf maken.

Nog een opmerking over de "veplichte" analogekabel: je betaalt niet zozeer voor het analoge zenderpakket, maar voor het feit dat de kabel en infrastructuur er liggen en onderhouden moeten worden. De feitelijke prijs van je digitale TV-abonnement is dit basisbedrag+extra bedrag digitale tv, de analoge zenders krijg je er dan min of meer gratis bij.

timentom
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:32

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door timentom »

Vandaag mijn setje van kpn gekregen digitenne dus.
Vol goede moed en 30min later het resultaat prima beeld en geluid.
De instal was een fluitje van een cent, heb direct upc opgezegd.
Ik woon in doetinchem en heb de postcode check gedaan alles positief.
Dit is mijn ervaring van vandaag 28dec.
Niet alles is negatief dus

john

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Televisie via adsl (bijv. Mine), is vaak alleen maar mogelijk als je dicht bij de telefooncentrale woont.

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door jandevries »

Erik43 schreef:
Lees ook hier dat je met digitene naar een antenne moet richten is dat bijv. dezelfde antenne waar het netwerk van de hulpdiensten zijn bevestigt.
Nee, Erik. Je moet de antenne richten op de zendmast aan de Waalhaven in Rotterdam


Groeten,

Jan

Gesloten