LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
psvscouser
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:05

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door psvscouser »

ik heb ook digitenne waardeloos beeld rand boven bibbert waar je gek van wordt helpdesk waardeloos half uur wachten tot je iemand aan de lijn krijgt kreeg gisteren een nieuwsbrief daar stond in dat de helpdesk 0.45euro cent gaat kosten en dat je daardoor zonder kosten je abbonement op kon zeggen dus ik bellen uur bezig geweest zeggen ze niks van de nieuwsbrief af teweten ze geloofde me niet dachten dat ik er zo onderuit wou komen ik moest maar een kopie van de nieuwsbrief maken en op sturen dat ze de brief zelf konden zien ,nou sorry hoor wat een service ,mijn vraag is nu heeft iemand anders ook die nieusbrief gehad??laat dan iets weten

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door snepke »

hallo ik heb ook 3x digitenne perfect beeld hiervoor canaal digitaal dat is pas echt maffia.tip als het beeld stoort digitenne pak een buitenantenne hebben wij ook werkt perfect.binnen antenne wrkte niet echt moest telkens verzetten.kpn gebeld dat dat niet werkte ,hebben ze gewoon een buitenantenne gestuurd zonder kosten.je kan er zelf ook 1 kopen rond 40 euro en je hebt perfect beeld.

psvscouser
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:05

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door psvscouser »

heeft iemand de nieuwsbrief gehad van kpn?waarin stond dat de helpdesk kosten omhoog gaan

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Cor802 »

Ja die heb ik gehad, hier is de volledige tekst:


Nederland kijkt minder televisie in 2007
In 2007 heeft Nederland gemiddeld minder televisie gekeken. De kijktijd in 2007 is met 5% gedaald en komt hierdoor op gemiddeld 186 per minuten per dag, ter vergelijking met 2006 waar dit nog 197 minuten per dag was. Dit blijkt uit de officiële cijfers van de Stichting Kijkonderzoek, die haar cijfers over 2007 heeft gepubliceerd. Opvallend is dat zowel de eerste als de laatste week van 2007 de hoogste cijfers over 2007 behaald zijn met een gemiddelde van 226 minuten per dag. De Stichting Kijkonderzoek wijt de daling in 2007 aan het ontbreken van grote sportevenementen en het warme voorjaar.

Een half miljoen tv kijkers bij KPN
In januari 2008 hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt. KPN telt inmiddels een half miljoen klanten die voor 1 van de 2 varianten van KPN TV gekozen hebben. Mede doordat je b.v. al snel € 100,- per jaar bespaart ten opzichte van de kabel als je voor Digitenne kiest. Zowel voor Digitenne als Interactieve TV hebben we dan ook in 2007 het klantenbestand bijna verdubbeld. Uiteraard willen we je hiervoor hartelijk bedanken. Om iedereen van dit heugelijke nieuws te informeren hebben er in de landelijke dagbladen grote advertenties gestaan.

0900 0576: Digitenne helpdesk, voor deskundig advies
Heb je vragen over Digitenne? Bel dan met de helpdesk van Digitenne. Vanaf 1 maart 2008 kost het bellen naar de helpdesk € 0,45 per minuut. Als je bezwaar hebt tegen het nieuwe helpdesktarief, kun je je Digitenne contract voor 1 maart 2008 kosteloos beëindigen. De medewerkers van de helpdesk zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08.00 – 22.00 uur. Ze kunnen je o.a. helpen met vragen over installatie, weten wat je moet doen als je gaat verhuizen en kunnen je helpen met al je overige vragen. Ook is het mogelijk op kpn.com een vraag te stellen via de e-mail.

National Geographic Channel (NGC),
nu ook via Digitenne
Sinds begin 2008 zijn er twee wijzigingen doorgevoerd in de zenderlijst van Digitenne. National Geographic Channel is namelijk terug in de programmering. Hiervoor hebben we wel afscheid genomen van de nieuwszender BBC World.
National Geographic Channel is dagelijks van 12.00 tot 06.00 uur te zien op Kanaal 20 via Digitenne. In de ochtend kun je hier de nieuwszender CNBC zien. Daarnaast is de zender Planet Prime komen te vervallen. Deze zender was in 2007 toegevoegd aan de Tele2 Voetbalzenders. Planet Prime was een tijdelijk gratis zender.

Nieuwe software voor Topfield Digitenne ontvanger beschikbaar
Er is momenteel nieuwe software beschikbaar voor alle Digitenne ontvangers van Topfield (zowel de Single Tuner als de Personal Recorder). Met deze software worden de volgende zaken verbeterd:
• Bij het (opnieuw) installeren werkt de functie “Snel Zoeken” nu correct.

• De tijdsaanduiding wordt voortaan automatisch gecorrigeerd in de zomer- of wintertijd.

• Mogelijke problemen met het gelijk lopen van beeld en geluid worden hiermee verholpen.

• Opnames met de harddiskrecorder worden niet meer geblokkeerd.

• Ontvangst van (gratis) kanalen in en vanuit het buitenland worden mogelijk.


Heb je deze software nog niet ontvangen?
Ga dan naar het menu “Installatie” en kies voor “Software Update” om dit alsnog zelf te installeren.
Meer informatie vind je bij kpn.com - Digitenne update.

Unieke verlichting Eindhovense zendmast
Eind 2007 is op het Eindhovense industrieterrein de Croy een bijzondere nieuwe zendmast in gebruik genomen. De zendmast breidt hiermee het netwerk uit naar 44 masten. De bekende licht architect Har Hollands heeft de mast voorzien van een unieke verlichting, dit alles in het kader van Lichtvisie Eindhoven Lichtstad. De mast is aangezet door de Eindhovense wethouder de heer Fiers.
De mast staat naast de rondweg Eindhoven en vormt door zijn opmerkelijke aanwezigheid een mooi visite-kaartje voor het Digitenne netwerk.




psvscouser
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:05

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door psvscouser »

bedankt bij kpn denken ze dat ik lieg over die brief om er onderuit tekomen bedankt kan ik weer eens gaan bellen duurt weer een uur maarja ik wil er vanaf bedankt.

florisV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:10

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door florisV »

mijn ervaring is met 10 jaar dvb-t ontvangen , dat de antenne en de gebruikte antennematerialen voor dvb-t beslist goed moeten zijn, daar anders de ontvangst teleurstellend kan zijn.
Mn nieuwe lcd scherm heeft een ingebouwde dvb-t ontvanger ( philips tuner) die ik beslist als goed en gevoelig in ontvangst ervaar. Toen ik de " buitenboordmotor" aansloot was de ontvangst perfekt en komen alle dvb-t zenders , welke maar te ontvangen zijn in mijn omgeving, perfect , zonder storing of "blokjes" door.
Mijn "buitenboordmotor " is de Clixxun Vube Alpha ( actieve ontvangantenne) met gsm-storingsfilters en voedingsvoorzieningen, welke op zolder uitgericht, zo gevoelig en storingvrij ontvangt dat ik geen buitenantenne meer nodig heb. Er is een ontvangrichtingsdiagram meegeleverd voor de juiste plaatsing binnenshuis , en kan er ook meerdere dvb-t ontvangers op aansluiten.
Mijn advies is bij slechte digitenne ontvangst ; gebruik de voor dvb-t ontvangst geschikte coax stekers en kabels en de betere ontvangantenne. Ik vind de KPN antenne niet ok.

Rodin1
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2008 21:06

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Rodin1 »

In Maastricht en omstreken, is sinds kort ook Digitenne te ontvangen.
KPN heeft hierover huis aan huis een folder verspreidt
Digitenne is 1 maand gratis, mocht het niet bevallen , dan kan men alles retourneren. Ik wil het retourneren!!
In alle documentatie staat: "stuur nooit uw pakket retour zonder instructie van de Service Desk telefoon 0900-0567, € 0,10 p/m)"
Toen ik dat nummer heden probeerde te bellen werd er gezegd dat de kosten p.m €0,45 zijn.
Mag dat zo maar? Ik ben heden ook bij de Primafoonwinkel geweest.
De verkoper wist nergens van en beweert nog steeds dat 0900-0576
€ 0,10 kost. Primafoon nam het niet retour. Ik moest het opsturen en daarvoor dus dat telefoon nummer bellen.
Mag KPN zo,n misleidende reklame voeren?? (€ 0,45 i.p.v € 0,10) :evil:
:!: Graag Uw visie :!:

Marc37
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 15:08

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Marc37 »

Heb geen klachten wat betreft Digitenne van KPN, werkt goed en nooit een storing gehad. Alleen het zender aanbod vind ik niets.

Ayla

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Ayla »

Wij hebben nu al een half jaar digitenne en ik vind het echt tienmaal niks. hij stoort erg veel auto',s brommers ,buurvrouw in haar schoonheidssalon in de avond school aan de overkant ik word er gestoord van, mijn echtgenoot deert het niet zegt hij maar voor mij hoeft het niet meer ik kijk steeds minder , en het erigste :evil: is als hij hem aan zet hij ruist en en maakt een lawaai weet bij god niet waarhet aan ligt in de slaapkamer hebben we ook digitenne en dat is perfect

florisV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:10

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door florisV »

het is niet duidelijk of het toestel beneden helemaal in orde is, waar de digitenne doos op aangesloten is. Wel is het duidelijk dat de antenne niet goed kan ontvangen op de benedenverdieping,veel teveel storing oppikt.
Door de antenne ,( een goede actieve antenne )zo hoog mogelijk op de bovenverdieping of de zolder, goed uit te richten naar de zender en aan te sluiten op de 2 ontvangers , of door te lussen,met behulp van de juiste aansluitstekers en juiste kabel, kan het leed geleden zijn.
Kennelijk is op de bovenverdieping de ontvangst wel storingsvrij , dus waarom lust u het antennesignaal van de tweede ontvanger boven niet door naar de ontvanger beneden ? In een van de twee gebruikte ontvangers , dient u in dat geval in het installatiemenu de 5 volt voedingsspanning voor de antenne uit te schakelen.

Alexono1
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:29

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Alexono1 »

Een paar weken geleden heb ik een Conax module gekocht bij Satellite City.
Het kostte me toch enige moeite om het aan de praat te krijgen, maar wat bleek nou...
Ik had dus naast de antenne en smartcard ook een power inserter nodig zodat de antenne ook stroom kon krijgen.

Nadat ik de power inserter erbij had gekocht, kon ik eindelijk genieten van Digitenne zonder vervelende kastjes en toestanden.
Het beeld, daar ben ik ook zeer tevreden over...

Ik vind het wel een ingewikkelde materie en ben echt een leek op dit gebied!
Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan?

florisV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:10

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door florisV »

Het pakketje wat men nodig heeft bij gebruik van een ingebouwde dvb-t tuner is inderdaad een conax 4.0 module, abonnementskaartje , met een antenne .
Er bestaan 2 soorten antenne's , de een zonder ingebouwde versterker en de ander met ingebouwde versterker waar ( deze inserter voor nodig is) .
Vaak gebruikt men nog de oude analoge antenne en is geen power inserter nodig , of voldoet een gewone antenne.

Er is echter ook een complete actieve antenne, die men bij minder goede ontvangst of "blokjes" op bovenverdieping of zolder kan neerzetten en uitrichten, en gelijk daar op het stopcontact kan aansluiten, dan is geen power-inserter nodig en kunnen er ook meerdere tv-ontvangers met ingebouwde dvb-t tuner of FM radio's op aangesloten worden.
( De KPN-antenne van Funke is echter een antenne met beperkingen en bedoeld voor gebruik met de door KPN geleverde dvb-t ontvangers en ontvangt/versterkt geen Band I Band III, DAB , FM of andere signalen.)

Ayla

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Ayla »

Geplaatst op 08 Apr 2008 20:56 door florisV


--------------------------------------------------------------------------------

het is niet duidelijk of het toestel beneden helemaal in orde is, waar de digitenne doos op aangesloten is. Wel is het duidelijk dat de antenne niet goed kan ontvangen op de benedenverdieping,veel teveel storing oppikt.
Door de antenne ,( een goede actieve antenne )zo hoog mogelijk op de bovenverdieping of de zolder, goed uit te richten naar de zender en aan te sluiten op de 2 ontvangers , of door te lussen,met behulp van de juiste aansluitstekers en juiste kabel, kan het leed geleden zijn.
Kennelijk is op de bovenverdieping de ontvangst wel storingsvrij , dus waarom lust u het antennesignaal van de tweede ontvanger boven niet door naar de ontvanger beneden ? In een van de twee gebruikte ontvangers , dient u in dat geval in het installatiemenu de 5 volt voedingsspanning voor de antenne uit te schakelen.




[/quote]

het klink allemaal erg moeilijk ik denk niet dat ik er uit kom,hoe doe je dat door lussen en de voedingsspanning uit schakelen???

groetjes ayla

florisV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:10

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door florisV »

"doorlussen"; dat wil zeggen, op de settopbox dvb-t ontvanger bovenverdieping zit een antenne-ingang en een antenne uitgang.
De antenne boven staat dan normaal op de ontvanger boven op de ingang aangesloten. Met een coaxkabel aan de uitgang van deze settopbox boven naar uw ontvanger beneden ,verbonden met de antenne-ingang van de dvbt-ontvanger beneden, heeft u op deze wijze ontvangst van de antenne welke boven staat

In geval van geen aanwezigheid van een doorlusmogelijkheid boven; dus als de settopbox boven geen uitgang heeft ,kan ook een verdeler ( een zogeheten splitter ) gebruikt worden, om beneden ongestoord te kijken.
Hoop dat het iets duidelijker is geworden.
Laatst gewijzigd door florisV op 16 apr 2008 04:28, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door snepke »

heb sinds half jaar digitenne na 6 jaar schotel, heb wel een buiten antenne.ben zeer tevreden,prefect beeld en geen storing.

florisV
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:10

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door florisV »

Natuurlijk kan de digitenne ontvangst uitstekend zijn in de omgeving waar weinig stoorbronnen zijn . Als het om de kwaliteit van het beeld gaat is de High Definition kwaliteit van de schotel op een Full HD scherm natuurlijk het meest perfect met de meeste kleurschakeringen en scherpte; vanaf afgelopen zaterdag 12 april bestaat er voor de schotelbezitters de mogelijkheid om gratis 3 maanden het High Definition zenderpakket van Canal Digitaal te bekijken ,( en daarna op te zeggen of niet ) naast digitenne ook beslist wel de moeite waard , voor al die kijkers die geen kabelaansluiting hebben, en ten volle van hun nieuwe full HD scherm willen genieten voor EK voetbal en Olymp Spelen. Een combinatie van digitenne en schotel is dan ook wel optimaal genieten tuurlijk.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ben ook nog steeds zeer tevreden over Digitenne, perfect beeld en geluid voor een lage prijs!

devee
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 17:18

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door devee »

Wat een afschuwelijke club is dat zeg. Kom maar eens van je abonnement af. moet via de helpdesk a € 0,45 per minuut (op mijn papieren staat toch echt € 01,10 per minuut).
Met keuzemenu's en onbeschofte medewerkers verdienen ze nog lekker aan je als je weg wilt.
Toen ik vroeg of het een beetje vlot kon vanwege het hoge tarief gooide de buitenlandse meneer de hoorn er op, was hij niet van gediend zei hij. Kon ik opnieuw beginnen. Toen moest ik de wacht want er moest een code worden aangemaakt voor het terugsturen. Zaten ze ook nog een beetje te lachen. Lekker stel daar. Brrrr. Mensen wegblijven bij Digitenne. Enne, de kwaliteit van het beeld, om te huilen.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door gastje13 »

Weet niet of ik het al ooit eens gepost heb, maar neem NOOIT digitenne, mijn rede daarvoor is vooral de veels te lage bitrate.

Voor de leek: Hoe hoger de bitrate hoe beter het beeld. 8MB is ongeveer dvd kwaliteit, < 1MB ongeveer you-tube, met oppervlakte van een gemiddeld tv scherm.

De bitrate ligt bij de meeste zenders gemiddeld ruim onder de 3MB, en zelfs onder de 2MB komt voor.

Het beeld bij (veel) beweging is compleet detailloos en geblokt.

Als je digitale tv wil, qua beeld is de kabel (iedergeval ziggo en UPC) goed tot zeer goed van beeld, met de nederlandse zenders die een bitrate hebben van 7 à 8MB. Het is wat duurder maar je krijgt er veel meer voor.

Digitenne is leuk voor de camping, maar voor thuis, echt niet. Misschien kun je er een blinde nog blij mee maken, al betwijfel ik dat zelfs.

Canal digitaal is een tussenoplossing tussen kabel en digitenne.

Het DVB-T (digitenne) systeem is overegens opzich helemaal niet slecht, enkel het wordt compleet vern**kt door KPN die zoveel mogelijk zenders op 1 frequentie wil proppen. Je kan prima uitzenden in 8MB enkel dan zal je maar NL1/2/3 + regionale + enkele andere zenders door kunnen geven. Opzich niks mis mee, vroeger met het goede analoge signaal was het niet anders.

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door nokowow »

Hallo iedereen.

Klagen over digitenne...
een door duur info nummer ??? je kan eens zoeken naar alternatieven, ik vraag het alex eens...

Blokkerig beeld ?? Kijk eens waar je een antenne heb heen staan ...
iets moeite doen om een betere ontvangst te krijgen ,antenne hoger andere betere plaats voor een raam bijv.
Maar het is meestal een ander zijn fout maakt en lekker zeuren op deze forums...

Zeuren over een hogere bitrate.... is het waar je voor betaald ...
Zeuren bij je auto dealer dat je bv: opel geen 300 km per uur kan rijden..
Tja het is wat je wil.

Zit nu al meer als een jaar te kijken op een 32inch lcd scherm, en ja het kan mooier, maar voor (sept2008)7.50 per maand hoor je mij niet...
Zit ver 10km buiten de postcode check van kpn digitenne ,maar je antenne goed afstellen en een goede plaats zoeken geeft veel succes dan op dit forum klagen kwa ontvangst dan
:P
succes met de ontvangst :)

Gesloten