LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bardy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2004 15:38

Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door Bardy »

Kan iemand mij uitleggen waarom ik extra zou moeten betalen voor o.a. consumenten TV.
Het wordt gemaakt door de publieke omroepen uit de publieke middelen.
Welke partijen incasseren hiervan de opbrengsten.
Als dit de publieke omroepen zijn, neigt dit naar een commerciële activiteit

Hubertus C
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2007 23:18

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door Hubertus C »

Ze worden gemaakt door de organisaties achter de publieke zenders, maar het zijn dus geen publieke zenders. ik vermoed dat in ieder geval een deel van dit geld naar de organisaties achter de publieke omroepen gaat. Hoe de inkomsten precies worden verdeeld is mij niet bekend.

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door jandevries »

Kan iemand mij uitleggen waarom ik extra zou moeten betalen voor o.a. consumenten TV.
Consumenten TV is toch gratis te bekijken op internet?

Jan

Bardy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2004 15:38

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door Bardy »

Het programma Kassa, gaat door op internet en wordt niet door een publieke omroep uitgezonden. Om dit te kunnen zien, moet ik extra betalen aan mijn kabelmaatschappij. Dit deel wordt gemaakt door een pubieke omroep met geld dat door belastingbetalers wordt afgedragen.

Dit noem ik een verkapte vorm van betaal TV.
Mocht de publieke omroep hier ook nog geld uit generen, is dat dat niet gewoon een commerciële activiteit?


Zolang mijn internetverbinding niet gratis is, is het kijken van televisie via internet niet gratis. Bovendien is het geen gezicht als ik mijn PC beeld via de televisie bekijk.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Het aanbieden van consumenten tv via de digitale kabel is een service van je kabelmaatschappij... zij zijn niet verplicht het door te geven en dus vragen zij er geld voor... net zoals jij niet verplicht bent te kijken als je het geld voor je internet/digitale tv verbinding er niet voor over hebt!

Bardy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2004 15:38

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door Bardy »

De Vara (publieke omroep) levert op de nationale televisie een half product af. Om het andere deel van het product te zien wordt ik verwezen naar een mediavorm waar ik voor moet betalen. Dat is het punt waar wat mij betreft de discussie omdraait.
Als de kabelmaatschappijen dit niet doorgeven, zouden zij dit dus helemaal voor "Jan toverbal" maken, dus of dit dan een service is, valt te bezien.
Kassa is nu gewoon een heel lang reclamefilmpje voor voor het tweede afgeschermde deel.

Ik ben graag bereid te betalen voor een kanaal via een decoder waar ik voor kan kiezen. De verlening van Kassa is niet op een andere manier te bekijken.

Ultimo vind ik dat de publieke omroep alleen programma's op het net mag zetten die ook via de kanalen (radio en TV) tot ons is gekomen. Het komt namelijk van publiek geld

Geld dat wordt opgebracht door de belastingen, ook van mensen die gewoon geen geld hebben voor een computer, laat staan een internetverbinding.


rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Ja dat lijkt mij dus ook... Mensen zonder internet zijn er niet zo veel meer... En die discusiëren zeker niet mee op dit forum :wink:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Waarom betalen voor digitale kanalen publieke omroep?

Ongelezen bericht door pvd »

Ik snap Bardy niet geheel.

De VARA levert geen half product. De verlenging kan door iedereen via de stream www.consumententv.nl bekeken worden. Daarvoor heeft u slechts een snelle internetverbinding nodig.

Ook kan via de website www.kassa.vara.nl alle verlengingen bekeken worden.

pvd

Gesloten