LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door testertje »

Hallo allemaal.

Wie heeft ook veel problemen met de Inverto 7000PVR en hoe kunnen we deze problemen aanpakken.

Een half jaar geleden heb ik een nieuwe ontvanger gekocht die alleen maar problemen oplevert.
De importeur Bombeeck in Eindhoven geeft op geen enkele manier thuis en kan naar het schijnt de problemen ook niet opgelost krijgen.
Het begon al in het begin:
Het is een goedgekeurde canal digitaal ontvanger maar werkt niet met een orginele canal digitaal module.
((((Nieuwe aston module gekocht ter waarde van € 119.00))))
Disk switch werkt niet
((((2 Nieuwe switcht aangeschaft ter waarden van € 42.00 per stuk))))
Software was nog niet in orden:
Ook deze is na een half jaar al diverse malen aangepast.

Nu hebben we al diverse malen gebeld en telkens krijgen we van de importeur smoesje`s te horen.
Ze snappen er niets van ik ben de enigste.
De forums staan anders vol met klachten over deze ontvanger
Op de forum`s zelf die door de importeur zelf worden gesponsord of waar zij de moderators zijn krijgen we de meest uiteenlopende antwoorden te horen.
Het meest voor de hand liggende tegenvraag is vandaag de dag heb je dan een orginele ontvanger?????
Ja dduuuuuuuu Mijn ontvanger is 100% origineel en ja ik kan met 100% zekerheid zeggen dat deze ook afkomstig Bombeeck in Eindhoven.
Inmiddels waren mijn vragen waarschijnlijk te lastig en ben ik verwijderd uit het Forum Sat4all (waar de leveranciers het zelf voor het zeggen hebben en waar je alleen de ontvanger maar verheerlijken)

Wat kunnen we nu nog doen.
De ontvanger is niet stuk dus kan niet ter reparatie worden aangeboden.
De ontvanger heeft een tal van gebreken maar dit is software matig.
Inmiddels zijn we er achter dat dit probleem software matig niet op te lossen is.
Het is een CANALDIGITAAL goedgekeurde ontvanger maar ook zij nemen geen verantwoording.

Wie het nu nog weet mag het zeggen.

Bigloader990011
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:16

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door Bigloader990011 »

Ik heb die ook en in tegenstelling tot jou, wel tevreden.

Maar t.a.v. je bericht:

- Je beschrijft niet welke problemen je hebt.
- Welke Firmware draai je nu, hoe is je configuratie qua satellieten, instellingen e.d.
- Welke firmware heeft je ASTON cam? En je CD CAM?

Dat er problemen waren met de goedgekeurde CD CAM klopt maar met de laatste update voor die CAM zijn die opgelost.

Wat betreft de kosten, de ASTON CAM kost rond de 89 euro, dus 119 is ruim te veel. Switches kosten tussen de 15,00 en 25,00 (goedkoopst, afhankelijk van merk en aantal satellietten).


Hier is een forum speciaal voor de Inverto: http://www.satellietplein.nl/satplazafo ... y.php?f=27

Als je daar netjes je vragen stelt komt er vast wel een reactie.

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door testertje »

Hallo.

Dan u voor uw antwoord.

Zojuist heb ik nog een keer achter de schakelaar omgezet.
Vooraan de stand-by knop ingehouden en de nieuwste software via de satelliet (zoals het hoort) gedownload.

Mijn probleem is dat de ontvanger regelmatig vastloopt .
Ik moet de ontvanger weer uitzetten en weer aanzetten om hem werkend te krijgen.
De ontvanger neemt meer niet op dan wel.
Heeft de ontvanger opgenomen is het nog maar de vraag of we alles af kunnen kijken zonder dat het regelmatig vastloopt. (uit/aanzetten)

Voorheen (schakelproblemen switch , Module CanalDigitaal)

Prijzen :
De Aston crypt dual module is inderdaad iets goedkoper geworden maar was destijds € 119.00 Nu € 109.00
Voor de switch moest ik een diode switch nemen anders werkte het niet (merk Triax Nummer 300509 € 45.00 P/st
Eerst schakelde de ontvanger slecht tussen de satellieten en dit was volgens de importeur te wijten aan de goedkope switches (die hij zelf ook verkoopt)
Ik heb zojuist bij de importeur zelf op de site gekeken (waarschijnlijk pakt deze de mensen hier ook nog een keer mee als ik zo de prijzen van u bekijk)
http://www.bombeeck.nl/view/279.pdf

Afgelopen week heb ik overigens ook contact met deze importeur gehad en werd doorverbonden met de afdeling techniek.
Op deze afdeling werd mij eigenlijk kort maar krachtig uitgelegd dat hoewel de ontvanger indirect van hen afkomstig is , de switch module en dergelijke wel direct van hen afkomstig is ik het maar uit moest zoeken en als mijn leverancier mij niet verder kan helpen ik gewoon pech heb gehad.
JA DAN BEN JE GOED BEZIG DIT GEEFT MIJ VERTROUWEN

Ik ben ook al op het forum geweest waar daarna blijkt de techneuten van de importeur zelf ook op zitten en moderator zijn. www.sat4all.com
Nadat bleek dat zij mij niet konden helpen en ik waarschijnlijk door bleef zeuren ben ik zogezegd geblokkeerd.
De conclusies van forums is dus dat deze zolang ze van leveranciers of handelaren zijn ook niet betrouwbaar zijn en zij de waren problemen kunnen onderdrukken door de mensen te blokkeren.

Ik kwam via http://www.satshopper.nl/ ook bij een goedkope leverancier terecht die eerlijk zijn mening van deze ontvanger op zijn site heeft staan.

(Gekopieerd en geplakt van een leverancier)
De Inverto IDL 7000 heeft veel kinderziekte`s waarmee tal van klanten mee te maken hebben.Ook de importeur is tot heden niet in staat gebleken om deze problemen op te lossen.
(naam leverancier) verkoopt deze ontvangers nog wel maar geeft uitdrukkelijk geen garantie op de software.

De ontvangers die wij verkopen zijn 100% afkomstig van de Nederlandse importeur.

Ik ben ten einde raad en zal waarschijnlijk mijn ontvanger op marktplaats aan gaan bieden.

Ik wil wel graag de mensen nog laten weten als een Importeur niet achter zijn product staat en de mensen die vertrouwen in hem hadden in de kou laat staan het een trieste zaak is waar we waarschijnlijk niets tegen kunnen doen.

Is het dat we er wel iets tegen kunnen doen hoor ik het graag van u.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door KPN »

<<Ik ben ten einde raad en zal waarschijnlijk mijn ontvanger op marktplaats aan gaan bieden. >>
Hopelijk bent u dan WEL zo eerlijk om erbij te vermelden dat het apparaat niet goed werkt.

Veel succes met de verkoop!

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door testertje »

Als ik niet zo eerlijk was geweest had ik hem gisteren al verkocht.

Gelukkig doe ik op deze manier ook veel goeds en behoed ik de mensen er voor om een soortgelijke nieuwe ontvanger aan te schaffen.

Ik vertel de mensen eerlijk dat ik weet dat er nog veel problemen zijn met deze ontvanger.

joopsiroop
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2007 20:49

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door joopsiroop »

Ik wil toch even mijn steun betuigen aan testertje.

Ik draai al jaren de Inverto en ik kan niet anders zeggen dat zowel het apparaat en de software werkelijk bagger is.
Ik gebruik een sat motor en heb daarom veel favorieten lijsten. Na elke software update moet je een factory reset doen. Alleen jammer dat je de zenderlijsten niet zonder de settings kunt opslaan. Dus de lijsten bewaren, dan de software updaten en de lijsten terugzetten met de pc-suite is geen optie.
De pc-suite zelf werkt ook niet. De laatste versie crashed als je de settings wilt opslaan of wilt uploaden. (Met 2 verschillende laptops getest, dus zal echt wel aan die geweldige pc-suite liggen.

De usb poort werkt structureel niet goed. Hier heeft iedereen last van en is sinds de vele updates niet beter geworden.

Opnemen en decoderen zijn ook een probleem op zich.

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slecht ontwikkeld product gezien, en inderdaad laat de importeur de mesnen gewoon in de kou staan.

Er wordt gewezen naar de programmeurs in Engeland, nou sorry ik heb niet de indruk dat we het hier over professionals hebben. Als de fimrware gewoon open source zou worden gemaakt, hebben we binnen een paar weken een fantastische ontvanger!!

Shame on Bombeeck en de fabrikant. Ik denk dat zelfs de gewraakte PVR's van Philips een heel stuk beter presteren!

potato
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 00:11

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door potato »

Helaas ik heb ook een Inverto aangeschaft en altijd problemen als je aan Bombeeck een vraag stelt krijg je geen antwoord ik ben nu van plan om tegen elke prijs dit onding in te ruilen bij mijn leverancier maar wat moet ik dan nemen ?

jantjepaulis
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2007 08:36

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door jantjepaulis »

Ik heb ook sinds 2 jaar een IDL7000 en heb problemen gehad maar lijken inmiddels vrijwel allemaal opgelost en ben er nu best tevreden mee.
Mijn grootste probleem was het bevriezen van het beeld. Dit gebeurde zo eens per avond en vooral (of misschien uitsluitend) op canaal digitaal gecodeerde uitzendingen. Dan most je even naar een ander kanaal (misschien op een andere transponder zelfs) en dan gingie weer goed. Het hele vervelende was dat daardoor soms de harddisk opname ook achteraf onbruikbaar bleek te zijn. Die problemen had ik voordat ik verhuisde en op de oude lokatie met een USALS rotor installatie werkte. Sinds ik verhuisd ben en dus een nieuwe buiteninstallatie met alleen een switch heb gebeurd het bevriezen nooit meer.
Dus misschien was het een probleem van USALS , mijn rotor waar ook nog een switch in zat of gewoon de afstelling.
Ik las ook nog een opmerking over het bewaren van de favorieten/zenderlijsten. Ik deed vroeger nooit anders dan de lijsten veilig stellen en na een update weer terug zetten. De laatste paar updates heb ik zonder factory reset gedaan en er geen probleem mee gehad. Want ja...de software op de pc is zeker slechter dan bagger. Dat lijkt me een kleine moeite om die een beetje fatsoenlijk te maken.
Verder is het ontwerp van de software in de ontvanger niet geweldig.
Je moet altijd door al je favorieten lijsten heen om bij de juiste te komen. Zeker met rotor waarbij je meestal nogal wat favorieten lijsten heb wordt het zaak om het aantal lijsten te beperken. Zat er maar een sat.selectie knopje op de afstandsbediening of een mooiere manier van sorteren en opslaan of zo.
Ondanks alle problemen zou ik de ontvanger niet als slecht aan willen merken.
John

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door testertje »

De ontvanger zou een prima alternatief moeten zijn als je iets zoekt met harde schijf.

Een tal van ontvangers wil gewoon niet werken.
Als de importeur dan ook nog eens niet thuis geeft aan mensen met klachten waar moeten we dan nog heen?????
Er zijn problemen die door de importeur niet correct worden opgelost en juist daar zit het probleem.
Het was een redelijke ontvanger.
Na een update was het bagger en vervolgens zitten we met een ontvanger die niet meer wil.
De importeur geeft niet thuis omdat het een software probleem is en het hier geen hardware storing betreft.

Ook de zaak waar ik de ontvanger heb gekocht staat met de rug tegen de muur maar heeft mij desondanks aangeboden om de ontvanger terug te brengen waarna ik geheel schadeloos word gesteld.
Ongeacht of ik een nieuwe ontvanger bij hen koop ik krijg het voledige bedrag van de Inverto terug.

Mij is verder aangeraden om een topfield 5510 te nemen aangezien deze geen problemen geven.
De topfield is wel niet canal digitaal goedgekeurd maar zou wel 100% werken.

Een zaak uit Asten die na enkele maanden de ontvanger nog terugneemt en mij schadeloos stelt krijgt wat mij betreft een warme douche. :P :P :P

De importeur in Eindhoven kan wat mij betreft de POT op en mag er van mij dwars doorheen zakken.
Nog nooit heb ik zo`n arogant bedrijf meegemaakt :evil: :evil: :evil:

Testertje

coldbird
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:11

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door coldbird »

Inverto IDL7000 gebruikers,

Ik ben vanaf november 2006 ook in het bezit van een Inverto PVR7000 receiver.
De eerste 3 mnd heb ik ook wat problemen gehad met het handmatig moeten decoderen van programma's, maar na het installeren van nieuwe firmware gaat het decoderen automatisch en werkt alles
(even afkloppen) :D prima.
Ik maak gebruik van een CanalDigitaal kaart en ook deze werkt zoals het hoort.
Ik kan twee verschillende programma's tegelijkertijd opnemen en een derde programma van de HD bekijken. (probeer dat maar eens met een videorecorder).
Kortom ik ben (nog) tevreden met mijn receiver.

jtsmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2007 18:46

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door jtsmit »

Ik heb nu ruim een jaar de Inverto IDL-7000-PVR en ben er redelijk tevreden over. Het enigste is dat de afstandbediening soms niet werkt en ik hem opnieuw moeten booten, daarna werkt hij weer naar behoren. De harde schijf(koeling) maakt soms wel wat veel geruis.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door vdberg35 »

De afstandbediening is inderdaad heel zwak.
Ik heb terhoogte van de ir zender een gaatje geboord dat scheelt al iets.
wel eerst het rode kapje erafhalen en er dan het gat in boren.
Je kunt het dan ook eerst eens proberen zonder dat kapje,is er verschil dan pas een gaatje erin maken.
Er zijn ook hele goede replace afstandsbedieningen bv de Phillips prestigo sru9600/10 werkt ook uitstekend bij mij.
Kost mischien wel duur maar vervangd dan ook alle afstandbedieningen van audio en video apparaten.

pdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 12:43

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door pdg »

Hallo allemaal,

Ook ik heb sinds begin 2006 een inverto idl 7000 80 gb, en daar zijn ook de nodige problemen mee geweest. In januari 2008 heeft deze tuner een CD/TVV upgrade gehad (canal digital) via Radio Abe in r'dam die hem naar de importeur Bombeeck heeft gestuurd en ik moet zeggen dat de tuner een heel stuk beter is gaan functioneren!!!
Dit is dus zeker de moeite waard om te doen.

De harde schijf gaf bij mij ook regelmatig aan dat hij te warm werd en wij hebben zelf de beluchting van de ombouw aangepast door sleuven te vrezen aan de zijkanten en sindsdien heb ik deze melding niet meer gehad. Ook hoor je de harddisck en de vertilator minder draaien. Het "vastlopen" van de tuner is sindsdien bijna ook niet meer voorgekomen.
Het is cosmetisch minder mooi maar heel effectief.

De tip die ik las van vdberg35 van de afstandbediening ga ik zeker uitproberen.

Wel had ik na de update nog problemen met automatisch decoderen van opgenomen programma's, maar het bleek na contact te hebben gehad met Radio Abe en importeur Bombeeck dat de tuner pas decodeerd als deze op stand-by wordt gezet. Simpelweg omdat de tuner niet tegelijkertijd beelden kan uitzenden en decoderen tegelijk. Ook als er teweing ruimte op de harde schijf is kan hij niet decoderen.

Qua communicatie naar Radio Abe en importeur Bombeeck heb ik alleen maar lof, zowel telefonisch als via de email heb ik tot nu toe goede adviezen en serieuze reacties gekregen op alle problemen die er spelen, en dat waren er heel wat!!!!

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Handige link voor een goede handleiding


http://home.hccnet.nl/r.v.d.does/index_ ... age388.htm

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Het is niet zo vreemd dat Bombeeck geen garantie op de software geeft.
Als je een computer koop geeft de verkoper je ook alleen maar garantie op de hardware

Eigelijk moet je spreken van FIRMWARE.

Als iedereen je lastig blijft vallen en de oplossing gewoon op de site van Bombeeck staat (Firmware update),hoeft een importeur je niet steeds het zelfde verhaal te doen.

De verkoper had ook wel eens wat verdere informatie mogen geven.
Maarja een verkoper is nog geen techneut ,bij de Media markt en andere zaken verkopen ze ook graag,en krijg je ook dikwijls informatie van lik me vestje.

Updaten vanaf de sateliet wordt trouwens afgeraden,het is beter dit via een usb stick of je computer (Laptop) te doen.

Daarbij is het handig dat je van je zenderlijst en je favorietenlijs een backup maak alvorens te updaten.


Ik ben nogtans zeer tevreden met deze Ontvanger (ik heb overigens de Lemon pvr 070 is gelijk aan de Inverto)

Je doet je naam geen eer aan trouwens testertje als je al zo gauw op geeft.

Een mooie combinatie is een Technisat Type: Multitenne Twin met de inverto 7000 of Lemon pvr 070


http://home.hccnet.nl/r.v.d.does/index_ ... age388.htm

roka841
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 20:49

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door roka841 »

Met aandacht de inbreng gelezen van de inverto 7000. Wij hebben dit apparaat 1jaar geleden gekocht in Axel. We zijn niet ontevreden maar hebben wel kleine problemen. Als we naar NL1,2 of 3 kijken gaat alles prima. Zodra we zappen naar de RTL zenders of SBS is er geen beeld. We hebben ontdekt dat we de stroom even uit moeten zetten en dan na een minuutje wachten hebben we RTL en SBS. Met TV Vlaanderen geen probleem.
Soms staat plotseling het beeld stil, ook op de NL zenders. Even heen en terug naar de volgende zender en het programma gaat weer verder.
Naar onze mening is de laatste software via de sateliet gedownload (want de taal fins is aanwezig).
Kan iemand ons adviseren?
Bij voorbaat dank.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Dat zou ook een probleem met de CAM kunnen zijn,ik neem aan dat je twee kaarten gebruikt.
Een voor canaaldigitaal vlaanderen en een voor canaaldigitaal Nederland.
Is die firmware ook up to date?? en welke cam is het

De laatste software versie voor de PVR is V1.4 rev. 214.080.

te controleren bij:menu,instelingen,systeeminformatie,productinformatie.

Persoonlijk doe ik altijd een update via usb stick vind ik betrouwbaarder.
Als er storingen in het sateliet signaal zitten dan gaat de update meestal ook mis.
Waarbij ik natuurlijk eerst de kanaallijst en favorieten op mijn laptop zet.
Dan hoef je naderhand niet meer heel de kanaallijst te scannen en je favorieten opnieuw in te stellen.
Bij de vorige berichten heb ik een link gezet het is zeer de moeite om deze te downloaden en eens door te lezen

lupodanaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 09:37

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door lupodanaro »

Hallo vdBerg95,

ik heb problemen met de afstandsbediening van Inverto, maar heb ook een Philips Prestigi sru9600. Jij geeft aan dat dit een goede vervanging is. Ik krijg deze echter niet goed geinstalleerd.

Heb je een vaste instelling kunnen kiezen in de Philips, of heb je deze laten "leren"van je inverto?

Bedankt alvast voor je reactie.

L

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Ik heb een vaste insteling gekozen(Inverto).

Er zullen misschien een paar functies niet werken ,maar die kun je aan laten leren.
Dit gaat met de optie, toets repareren.
Verder is het ook handig als je de afstandsbediening van je tv inprogrammeerd,dan kun je de volume toets van de tv kopieeren naar de sat functie.

In de gebruiksaanwijzing staat het een en ander goed uitgelegd,en de SRU9600 wijst zichzelf

Rimpelmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:02

Re: Heel veel problemen met een Inverto IDL 7000 PVR

Ongelezen bericht door Rimpelmans »

Software zit ingebakken en is Linux besturing. Firmware kun je updaten.
Ik heb er eentje zien draaien bij mijn schoonvader in Muiden, maar ik werd daar niet vrolijk van. Hij heeft tegen mijn advies in om een Topfield te kopen toch deze keuze gemaakt. Het menu is niet prettig en de afstandbediening is doof en dus waardeloos. Er moeten dagelijks herstarts uitgevoerd worden. De stumper heeft ook nog eens vergeten dat HD er aan kwam, en heeft met zijn balconnetje geen zicht op 23,5 Oost waarop de regionale zenders te zien zijn + HD. (Van CanalDigitaal dan..) Maar die foute Inverto kan dat toch niet ontvangen.

Gesloten