LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Zal ik je het telefoonnummer of emailadres geven van de man van de KPN? Misschien kun je wat regelen. Doe ik daarna hetzelfde voor jou Tarquesh.

gaja
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:09

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door gaja »

Wij hebben vorig jaar het hele jaar interactieve tv van KPN gehad. Na wat aanloopproblemen liep het goed. Mooi beeld en geluid. Maar naarmate wij het langer hadden kwamen de problemen. Best vaak uitval, dus opnieuw opstarten. Dan mis je 4 tot 7 minuten van een politieserie en is intussen net de moord gepleegd. Steeds vaker "blokkerig"beeld of "freese". Dan staat het beeld 1 à 2 seconden stil en dat is ook heel vervelend. Wij hebben het abonnement na het contractjaar dus meteen opgezegd. En ik moet eerlijk zeggen: dat ging gesmeerd.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

heb itv besteld. Ik heb het proefpakket digitenne op de post gedaan vandaag.

Die vrouw van de service desk zegt zo: dat kost u 44 euro. Zeg ik zo, nee, 35 euro. 25 voor internet +bellen basis en de 9,95 voor itv = samen 35 euro. Maar ja, dat krijg je niet aan KPN aan het verstand gepeuterd.

Maar ik ben klaar voor een gevecht als er 44 euro word afgeslagen per maand.

Wat betreft de reactie voor mij, ik bestel daarna een decoder digitenne extra erbij voor als het beeld bij itv stokt.

Eraf en dan weer erbij.

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Miranda68 »

ik had, mede door een hele berg problemen met ziggo de overstap naar kpn gemaakt, had internet en interactieve tv aangevraagd..

nu is de internet doos reeds binnen, maar van de tv niets ontvangen, geen bevestiging of niets...
afijn bellen, zeer vriendelijke dame aan de lijn die een postcodecheck deed, en wat bleek op dit adres is het nog niet mogelijk om interactieve tv te krijgen....
digitene is een te beperkt pakket, en ziggo wil ik nooit meer in huis..
dus dan maar tv van upc..

wat ik wel behoorlijk frustrerend vindt is dat de dame die met mij het combi pakket aanvroeg, niet even die check had gedaan... zit nu twee weken te wachten op niets...

aangezien ik tot 1 mei een alles in 1 pakket van ziggo heb kan ik pas KPN internet gaan installeren als ik er een nieuwe tv kast bij heb... toch?

afijn, morgen ff naar een upc winkel en dan alles maar gaan aansluiten...

maar er is overal wel wat.... en dat frustreert me enorm... je bent als klant waar dan ook aangeschoten wild lijkt het wel.. het loopt nergens soepel.

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Hyllan »

Dag Mianda 68,

Als jou kabelboer Ziggo is zal je nooit kunnen overstappen naar UPC. Controleer dit even met de postcode check op de site van UPC. Zelf heb ik nu interactieve TV van de KPN en Digitenne en ben daar zeer blij mee.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

De keuze vrijheid is enorm. Dat kan erg lastig zijn als je er niet van houdt. Vroeger bij ons had je de CAI, klaar basta.
Je tv aansluiten en daarna met een schroevendraaier in een dopje en dan draaien tot je bijvoorbeeld Ned 1 op knop 1 had. De CAI kon je bellen voor storing. De CAI was een samenwerkingsverband met gemeentes die het tv signaal via coax kabel naar de huiskamers lijden.

Nu moet alles privaat en ja dan gaat opeens iedereen jammeren. Toch wel lekker dat sociale verzorgingsstaatje van welleer. Daarom, stem verstandig bij de volgende verkiezingen. Die stroom hetze is toch ook zo krankzinnig. Oxio? Geef mij maar gewoon de PLEM van vroeger.

Even dan nu bij het onderwerp terug.
Dat bij Miranda68 geen interactieve tv beschikbaar is maar wel je adsl modem kan aansluiten en gaan internetten vindt ik vreemd. Misschien is dat iets technisch waar de KPN meer van weet dan ik.
Digitenne werkt bij mij wel goed, dus dan ligt dat aan de dekking in het gebied waar Miranda68 woont. Wel vindt ik KPN aan de late kant dat het volledige land nog niet gedekt is.
Ik ben momenteel aan het wachten wanneer mijn KPN settupbox van interactieve tv binnenkomt. Ik denk ongeveer 2 weken vanaf nu. Ik heb wat gegevens nagekeken op mijn KPN en daar las ik nog niks over de orderstatus van mijn bestelling. Maar dat kan nog komen.
Wel heb ik in mijn vorige bericht hier op radar iets gezegd dat niet klopt. Ik had met de service desk van KPN gebeld en gezegd dat internet+bellen basis €25,-- p.m. kost en niet €35,--. Oei, dat had ik fout gelezen. De juffrouw van KPN had gelijk. Daar mijn excuus voor. Maar Ja , KPN vraagt ook behoorlijke hoge bedragen voor hun diensten. Ben al jaren aan het wachten dat er vriendelijkere bedragen worden gevraagd en zeker voor de vaste klanten waar ik zeker eentje van ben.

Een tv kast en KPN??? huh?
De Thomson speedtouch modem van KPN moet aan de telefoon aansluiting wandcontactdoos aan de muur. Waar je gewoon vroeger een telefoon op aansloot.
Op de modem sluit je een Voip telefoon aan. Je volgt gewoon de instructies in de gebruiksaanwijzing van de KPN modem ook even de computer erop natuurlijk. Moet lukken! Anders handige buurman/buurvrouw vragen.

Over digitale tv van UPC kan ik alleen vertellen dat het erg goed beeld geeft, maar dat heb ik alleen gezien in de Provincie Gelderland bij iemand thuis tv gekeken te hebben.

Bij Ziggo vertrek ik zodra interactieve tv van KPN voldoet aan mijn verwachtingen zodra ik interactieve tv een poosje bekijk. Dan zeg ik met de bijgeleverde opzegkaart Ziggo af. Want via de kabel vindt ik de kwaliteit slecht, vooral omdat de kabel onder in de kruipruimte al jaren in een plas water ligt. Van die sneeuw wil ik af.

Schrik niet mensen. Nadat Ziggo is afgezegd neem ik compleet alles af bij KPN, uitgezonderd van mijn gsm waar ik Orange prepaid op heb.

Ik hoop Miranda68 dat je eruit komt. Dat stroeve komt doordat medewerkers constant moeten worden bijgespijkerd over nieuwe technieken en methodes. Niet iedereen is vliegensvlug op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Ten tweede, een service desk word uitbesteed aan callcentra. Dat is erg klant onvriendelijk.

Succes met het aansluitwerk. Goeie moggel hier is uw dongel. KPN sluit je aan.

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Miranda68 »

bedankt :wink:
ik had ook wat moeite met verwerken dat er wel internet kan binnenkomen en geen ITV.. wij gaan nu maar voor digitenne tot het hier dan wel kan...
vindt dat wel een erg beperkt pakket, maar het is goedkoop en puur tot itv wel kan

men is bezig alles aan te passen, wanneer het dan wel beschikbaar is zullen ze echter niet zeggen, en logisch ... ik zou ze eraan ophangen :twisted: dus...
er zijn delen in breda waar het wel kan, maar in deze wijk nog niet...

wij halen deze week ff een digitenne doos in de winkel, die is de eerste maand gratis en dan sluiten we de boel aan.... kunnen we altijd nog twee weken terugvallen op ziggo..

eigenlijk zou ik qua digitale tv het liefste UPC nemen, die hebben wel een mooi uitgebreid pakket, maar die zitten hier dus niet.
ook jammer, de vraag is of ze hier ooit komen? wat mij betreft zou dat wel mogen, eigenlijk zouden alle aanbieders gewoon door heel nederland moeten zitten, dan is er tenminste echt keus. nu moet je het toch doen met wat er in je regio zit...

hanscopp
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 12:57

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door hanscopp »

Ook ik ben zo dom geweest om i-tv van kpn te bestellen, na lang gezeur over de aansluiting, die een maadn te lang geduurd heeft en verkeerd afgeschreven bedragen aan startpakketten en andere zaken, werkt het nu redelijk. Daarmee bedoel ik dat de experia box gemiddeld 1 keer per week het begeeft, het signaal altijd stoort als je de F1 op wilt nemen 's nachts waardoor je alsnog alleen de eerste 45 minuten hebt opgenomen en dan natuurlijk de briljante afstandsbediening-respons. Als hij al reageert duurt het gemiddeld 15 seconden voor er gezapt wordt en meestal als je naar een nummer boven de 9 wilt zappen pakt hij eerst het eerste getal, dan zap je dus eerst naar nederland 1 en daarna naar rtl 4 (30 seconde kwijt), terwijl je geweoon meteen naar 14 wilde... Na het zappen moet hij ook even 10 seconden bijkomen voor je weer kunt zappen.
Bij opnames is het doorspoelen zo mogelijk nog vervelender, de afstandsbediening reageert ongeveer 15 seconden te laat en als je hem dan op 16x doorspoelen hebt staan heb je het eind van je serie al gezien terwijl je halverwege op stop duwt.
Voor diegenen die kpn overwegen loop er met een hele grote boog omheen, de service is waardeloos de apparatuur functioneert voor geen meter en als je niet oppast naaien ze je ook nog eens een oor aan qua prijs, want wat er ook op je contract staat, volgens de kpn kost het meer...

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik log in bij KPN krijg ik het net. ?

oeioei KPN toch.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

:cry:

echt zielig. nu nog niet opgelost!

bensinnema
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2009 18:35

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door bensinnema »

Sinds vorig jaar mei heb ik via Het Net internet, telefoon en tv gekregen en dat ging allemaal vrij soepel. Na installatie met nauwelijks problemen draaide het spul naar behoren maar met name de interactieve tv van KPN heeft al voor de nodige problemen gezorgd.
Inmiddels al 1 keer een experiabox vervangen en ben nu toe aan m'n tweede afstandsbediening (het apparaat reageert niet meer als je een knop indrukt en het ligt niet aan de batterijen), dus weer even geen tv. Ook weigert de tv-ontvanger regelmatig, zeg zo'n 1 keer per maand zodat alles weer opnieuw moet worden opgestart en daar baal je na verloop van tijd wel van. Ook het geblokte bleed gaat op den duur vervelen, ik denk dat ik maar weer gewoon teruggaat naar analoge tv want daar heb ik voorheen nooit problemen mee gehad.
Ben

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik lees vaak aan de reacties dat de experiabox vaak moet worden gereset. Dat heb ik nog nooit hoeven doen. Ik heb al zo'n 7 jaar Thompson speedtouch modem ervaring.
De eerste begon na ongeveer 3 jaar met uitvallen. Op.
De tweede heeft het prima gedaan tot ik de experiabox (thomsom speedtouch) ontving.

De eerste modem die trok ik dan uit. Na veel geklooi ging het weer even goed.

Ik ben erg benieuwd hoe interactieve tv bij mij gaat doen, en ook hoe de experiabox gaat reageren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik mijn experiabox in bruikleen moet gaan resetten na een mogelijke stroring.

Ik laat het weten.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Ik lees allemaal bekende verhalen en in 2.5 jaar is er nog steeds niets veranderd,als alleen de naam van Mine naar Interactieve TV van KPN.

Ik heb 5 tuners versleten ,steeds de harddisk kapot,na schijnbaar teveel klachten hebben ze me op een gegeven moment maar helemaal afgesloten van Interactieve TV van KPN .

Tja zo kan je een probleem ook oplossen.

KPN moet gewoon doen waar ze goed in zijn ,en dat is het verzorgen van analoge ,ISDN telefonie en adsl.

Dat werkt wel goed.

Ik ben overgestapt op Sateliet ontvangst ,mooi zuiver beeld.

Canaldigitaal heeft leuke setjes met een bescheiden schotel van 45 cm.

Koop een twin tuner met Harddisk en geniet van tv,de fabeltjes van uitval bij regen zijn niet helemaal waar.

Het is alleen wanneer er een onweersbui aankomt dat soms het signaal weg valt voor 5 a 10 minuten.

Voor Internet zit ik nu bij xs4all en dat werkt prima.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

vdberg35 is teleurgesteld in KPN. Als ik KPN was dan zou ik meneer of mevrouw wel goede tv telefoon en internet aanbieden. Hij of zij krijgt dan gewoon een jaar lang gratis.
Maar ik ben KPN niet en ook niet canal digital ziggo etc..

Ik heb inmiddels itv. De tuner werkt bij mij zonder storingen. wel bleef de tuner eens hangen maar dat is niet een reden voor mij om de boel linea directa terug te sturen. Als ik KPN was ben ik met zo'n klanten direct klaar.

Canal digital is duur voor 20 euro per maand.

Itv is een verademing als je analoog met ruis gewend bent zoals ik. Mijn televisie eist digitaal signaal.

Veel plezier met de schotel.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door vdberg35 »

@ tarquesh

Ik heb niets terug gestuurd hoor ,de monteur heeft steeds een nieuwe tuner meegebracht.

Tja ik weet het Nederlands lezen is en blijft moeilijk, na meer dan een halfjaar dan weer wel en dan weer niet tv hebben.
Steeds maar weer per ongeluk afgesloten worden ,het is zelfs zo dat wij een bloemetje kregen van KPN voor de onstane overlast.
De Bloemen stonden net in een vaas en ze hadden me alweer afgesloten van TV.
Dan wordt je wanhopig ,en ga je een klein beetje over de rooie mag dat!!.
Mijn tuner bleef niet hangen ,maar de harddisk ging steeds kapot en dan kun je er ook niets meer mee.
de monteur heeft zelf aangegeven dat dat een bekend euvel was en niet was op te lossen vandaar dat ik zoveel apparaten heb gekregen.
Er stond er zelfs een extra in de kast bij mij voor als het in het weekend gebeurde en ik heb zelfs het nummer van de monteurs ingang gekregen.
Hoe meer je dat ding gebruikt hoe eerder dat de software over de **** gaat.
De monteurs van KPN zijn top ,daar valt niets van te zeggen ,die worden zelf ook wanhopig van hun eigen technische dienst.
Staan zelf ook 20 minuten in de wacht als ze naar het hoofdbureau technische diens moeten bellen om het mac adres van je tuner in het systeem te laten zetten.
Dus gaat niet met een vingertje zitten wijzen ,en een uitspraak doen van als ik zulke klanten had dan was ik er direct klaar mee.
Ik hoor je nog wel als er weer een landelijke storing is en je 3 dagen geen internet en TV meer heb.

Of als je tuner kuren krijgt en moet wachten op een nieuwe.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

@vdberg35

De motorola 1960 settopbox is bij mij gisteren vastgelopen. Heb de settopbox aan/uit gezet en opnieuw opstarten.
Ik heb eens een gsm toestel van motorola gehad. Ik mag geen appels met peren vergelijken maar die gsm heb ik 1x opgestuurd en de tweede gsm van motorola had hetzelfde defect. Dat had ik niet verwacht van een merk als motorola. Ik dacht dat het een goed merk was.
Nu gingen mijn gedachten toen ik van KPN de settopbox thuis kreeg van 'oei' het is een motorola. Als die maar niet..... vul de rest maar in.

Nu heb ik een soort oplossing zeg maar als de motorola settopbox problemen gaat geven. Dan neem ik digitenne erbij. De topfield settopbox (tuner) gaf een goede solide indruk toen ik die thuis had staan opererend.

U schreef dat zelfs KPN installateurs zolang moeten wachten als zij bellen met hun technische dienst. Dat is niet zo fraai. Maar dat is hun pakkie an.
Wel aardig van dat bosje bloemen.

KPN heeft ook een e-mail adres waar je als consument je probleem naar kan mailen. Dat werkt goed, en vooral goedkoop omdat je dan niet voor tien cent per minuut met de helpdesk hoeft te bellen. Trouwens ik heb gezien op de KPN site dat bedrijven wel een gratis bel helpdesk hebben.

Venverloo
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:19

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Venverloo »

ook ik heb inter aktieve tv (voorheen MINE) van KPN en het is bagger...in theorie een mooi systeem,maar KPN heeft er geen kaas van gegeten... in telefoon/internet zijn ze goed (is mijn ervaring),maar tv via internet is voor hun nieuw... ook ik heb altijd die storingen (blokjes,stilstaand beeld voor even,geen geluid voor even,vastlopers,enz).er is al een monteur langs geweest en die heeft voor de zekerheid de experiabox maar vervangen.mijn schoonmoeder,die in een heel andere wijk woont,heeft er totaal geen problemen mee.ik kan geen moment ongestoord tv kijken! lijkt mij dat het dan aan de grote kast ligt in de wijk waar de mensen op aan gesloten zijn.bv in ons geval een te kleine kast of teveel aansluitingen op die kast.uit pure ellende denk ik er aan weer terug te gaan naar Casema (nu Ziggo),maar dan alleen voor tv.want digitenne en schotel is bij ons geen optie,door de lokatie: teveel hoge gebouwen.Digitenne is daardoor slecht te ontvangen en een evt schotel zou in ons geval dan aan de openbare gallerij moeten hangen.en dat mag weer niet...schotel is de beste optie weet ik uit eigen ervaring! helaas is dat op ons huidige adres geen optie... maar goed,KPN weet het ook niet en het signaal is volgens hun goed...

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

hoi Vervolenaar,

Het is erg frustrerend dat je niet normaal tv kan kijken.
Het is bij mij ook zo. 2009 is geen garantie dat voor een aanzienlijk bedrag je zorgeloos perfect kan tv kijken.
Het zijn stumperts. Of in moderne taal losers.

Gelukkig zijn er systemen die wel prima zijn, jij noemt ze op. telefoon en internet.

TV bedrijven zijn erg achterlijk. het is een gegeven.

Ook is er nauwelijks hdtv beschikbaar om dat die ziellepoten het wijgeren hd camera's aan te schaffen.

Tja, de mensheid denk het te weten, maar wij hebben nog steeds niet het perfecte tv systeem.
Maar het is een uitdaging om het werkelijk wel goed te doen. KPN is zeker bezig zich te verbeteren en goede tv te maken. Al is het om nieuwe klanten te krijgen.

Ziggo is voor mij geen optie omdat dat nog slechter is dan KPN in mijn regio. Dus leg ik mij er bij neer.
Wel moet ik zeggen dat Digitenne zonder veel storingen een prima beeld geeft om mijn televisie. Daar ben ik tevrenden over. Allen u zit nog met een probleem.
u kan naar Ziggo terug gaan, maar dat kost u zo'n 5 euro extra dan dat u met KPN kwijt bent. Kijk wat u doet.
Misschien komt er in de toekomst een systeem dat voor u het beste is.
Misschien glasvezel.

de technische groetjes,
t

Venverloo
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:19

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Venverloo »

hallo Tarq. !
bedankt voor de reaktie!
tsja,raar he;we leven in 2009,maar ongestoord tv kijken is nog erg lastig...het is echt raar dat je,in mijn geval,van je lokatie en omgeving afhankelijk bent om anders tv te kijken dan via de kabel.wil je wel via de kabel,dan is er maar 1 maatschappij! en nog een beroerde ook! vooral bij Digitenne vind ik dat de klant beter geinformeerd dient te worden.Digitenne is weer ouderwets een "spriet".en dus ben je afhankelijk van je woonomgeving.dit wordt in de winkels NIET gemeld! een tijd geleden was ik in de KPN winkel en de mensen voor mij werd Digitenne aangesmeerd.die mensen waren dolblij.ik vroeg ze hoe ze woonden en naar hun omgeving.nou,zij woonden ook omringd door hoge gebouwen! ik wees ze dus op de nadelen daarvan.ze kochten het wel,maar de verkoper was niet zo blij met me...ik vind dat dat eerlijk erbij gemeld moet worden!door al die hoge gebouwen in mijn direkte omgeving is de ontvangst van Digitenne erg slecht!
HDTV... bij Ziggo is dat verkrijgbaar,zeggen ze...KPN is er mee bezig,want ik zie op mijn decoder een aantal gereserveerde test HD kanalen.maar ja,als gewone tv als bagger is,hoe moet dat dan met HD? dat vreet nog meer bandbreedte! naar mijn idee ligt daar het probleem bij KPN,al zullen ze dat nooit toegeven.eerst de klanten binnen halen en daarna eens naar de kwaliteit en bandbreedte kijken/werken.want die blokjes en storingen is puur een streaming buffer probleem,weet ik zo goed als zeker.Ziggo wil ik liever niet naar terug.maar aan de andere kant: qua tv (zowel analoog als digitaal) hebben we destijds (zo'n 2 jaar geleden) echt NOOIT problemen gehad! maar wel met de fakturatie (we kregen rekeningen van telefonie en internet,terwijl we dat helemaal niet van hun hadden!).er werd gedreigd met deurwaarders en afsluitingen van telefoon en internet.maar hoe wil je iets afsluiten als je het niet hebt?!? van mensen in mijn omgeving moet ik zeggen dat ze op tv gebied ook totaal geen problemen hebben.het gaat mij dan ook puur om tv.uiteraard blijf ik eerst nog een tijdje vechten met KPN,maar anders ga ik denk ik toch weer terug naar Ziggo,alleen voor tv dan...maar het blijft moeilijk en lastig en ik vind het echt raar dat dat anno 2009 nog kan in Nederland!
Digitenne is inderdaad een goed werkend systeem.want ALS die het doet doet die het perfekt,qua beeld en geluid! (in de slaapkamer b.v. nauwelijks problemen).maar door die hoge gebouwen rondom de woonkamer is de ontvangst daar erg slecht...
nou ja,we wachten wel af! ik ben in ieder geval niet de enigste!
groetjes ; Raymond Venverloo

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Hoi Raymond,

Ik ben ook aardig thuis zoals jou met het analyseren van de firma's hopeloos en desaster.
Inderdaad zie ik op de decoder een HD symbool staan dat aangeeft dat wij eens HDTV gaan krijgen. Hoe de streaming gaat moeten we nog maar afwachten.
Wel kan het zijn dat jou modem misschien al vervangen moet worden. Ik weet vanhier niet hoe oud en van welk merk jou modem is. Een thomsom of de Siemens?
Ik denk dat jou probleem op te lossen is. Je moet eens proberen een andere modem van KPN te krijgen, en dan moet je een Thomsom vragen. Mijn Thomson doet het goed, en al jaren heb ik een Thomson modems die altijd goed zijn geweest. Al probeer je het eens om te testen.

Doordat ik itv heb, heb ik met de opzegt kaart 'jawel' ziggo opgezegd. Ik kreeg een nette brief gestuurd waar in staat dat het hun betreurd afscheid te nemen van mij als klant, en dat ik altijd weer bij hun terug kan komen. Het is niet mogelijk om terug te keren bij Ziggo. Heb daar geen zin in!

De digitenne kwestie. Dat vonden ze niet leuk denk ik inderdaad bij primafoon. Nou, weet zo'n verkoper het ook niet hoor. Die willen gewoon veel verkopen.
Zo'n shop als primafoon intresseert me niet. Ik ben meer van de webshops en telefonisch bestellen. Een fysieke winkel is zo ouderwets. Maar dat maakt verder niets uit, ieders mag winkelen waar het graag het liefst winkelt.
Maar ik heb altijd mij bedenkingen over de deskundigheid van winkel personeel. Als zij mij een
keuze voorleggen begin ik te twijfelen als een otter.
Ik kan geen keuzes maken.


Ik ben een paar dagen terug benaderd door KPN. Mijn vader nam op en die heeft gepraat met iemand die voor KPN werkt. Het was een telefoontje over de tevredenheid van KPN. Mijn vader heeft het prima uitgelegd. Ik luisterde mee , en mijn vader deed het goed.
Mijn vader heeft het enige probleem wat wij met itv hebben is dat soms de Motorola 1960 decoder vast loopt.
Die KPN medewerker heeft het genoteerd. Misschien stapt KPN over voor itv op decoders van Samsung of Topfield of een ander merk. Die deal met Motorola is erg ongelukkig, omdat ik bekend ben met hele slechte ervaringen met Motorola. Als wij in de toekomst een topfield krijgen dan is het laatste slechte stukje KPN voorgoed verleden tijd. Ik begrijp niet waarom KPN die Motorola heeft. ???????????????????
Een plus puntje. Het design bevalt me wel.

Canal Digital.
Heb je daar al eens aangedacht? Vast wel.
Ik weet niet of de hoge gebouwen in jou directe woonomgeving storingen met de schotel opleveren.
Ik heb wel eens op flats flink wat schotel antennes gezien.
Je kan vanaf 20 euro per maand een abbo nemen.
En CD heeft de meeste HD zenders.
Orienteer je maar eens op internet over CD.
Verder moet ik je wel zeggen dat ik geen mensen ken die canal digital hebben. ik heb het nog nooit in de praktijk dus kunnen zien.
Misschien is canal digital super?

Monopolie.

De keuze is vrij beperkt. Dat is een fijt. Maar er gloort hoop aan de horizon. Er is een wet in de maak dat ervoor zorgt KPN via de coax kan, en bijvoorbeeld UPC via de telefoonlijn (adsl) en dat over geheel Nederland.
Een toezichthouder wordt geloof ik in het leven geroepen voor de tv wereld. Maar ik vermoed dat het nog wel een jaartje in beslag gaat nemen voordat je KPN op de waddeneilanden hebt en Ziggo in Den Haag om maar eens een voorbeeldje te noemen.

deze aanbieders zijn momenteel te kiezen.

Canal Digital- schotel via de astra sattelieten.
Digitenne KPN- ether.
Digitenne Tele 2 - ether.
UPC- kabel
Ziggo -kabel
ITV KPN -telefoonlijn
C... ergens gebied Den Haag - kabel
..... glasvezel.


Dit zou beter kunnen met deze systemen:

De Nederlandsche kabel maatschappij. De NKM.
Dekking geheel Nederland, en het is een staatsbedrijf.
volledig gratis analoge tv.
Een staatsbedrijf moet een zeer zware concurrent zijn voor private ondernemingen.

Canal Digitaal. Privaat.
KPN. Privaat.
Telecom providers free to air Digitenne systemen. Privaat.

gr.
tarquesh

Gesloten