LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Philips LCD TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door roerganger »

BBCS: Je verhaal klinkt heel erg logisch en helder, als ik eerlijk mag zijn...

Zoals gezegd, ik vond prijstoppertje erg bezig op een negatieve manier reclame voor zichzelf te maken door zo met modder te gooien. Zit die soms ook in Millingen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

Zoals gezegd, ik vond prijstoppertje erg bezig op een negatieve manier reclame voor zichzelf te maken door zo met modder te gooien. Zit die soms ook in Millingen?
Gelukkig niet.

Ik ken die gast niet eens.
BBCS: Je verhaal klinkt heel erg logisch en helder, als ik eerlijk mag zijn...
Is ook de bedoeling! :wink:

Toch wil ik wel nog een opmerking maken:

Vaak hoor je door consumenten en consumentenorganisaties (helaas) dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant en dat de consument niks met de fabrikant te maken heeft.

De wetgever heeft in de wet omschreven dat de koper bij problemen ten aller tijden tot de verkoper dient te wenden.
Dit betekent dus niet dat de koper niks met de fabrikant te maken heeft, maar deze regel is puur gekomen om te voorkomen dat de koper van het kastje en het muurtje wordt gestuurd tussen de winkelier en de fabrikant.

De koper heeft nu een vaste contactpersoon gekregen namelijk de verkoper.
Dus bij problemen heeft de verkopende partij ook een regelende taak gekregen en bij problemen is hij ook de verantwoordelijke dat de zaken goed wordt opgelost, immers heeft de koper recht op een werkend of goed product.

Met deze regel wordt voorkomen dat de koper niet meer weet bij wie hij nu moet zijn als er problemen zijn, maar ook als de problemen ingewikkeld zijn en meerdere partijen bij betrokken zijn.

Dus de koper heeft in beginsel maar 1 aanspreekpersoon, namelijk de winkelier.

Ik heb vaak achtergrondinformatie gegeven hoe de zaken werkelijk lopen en zaken zichtbaar gemaakt die vaak voor de consumenten niet zichtbaar zijn.

Ik hoop dat het misverstand van dat ik mijn klanten naar de fabrikanten doorverwijs hiermee opgehelderd is.

Prijstopper
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:21

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door Prijstopper »

Lariekoek!!!!

@Prijstopper:

Door zo over mij te spreken heb jij s c h i j t aan de Nederlandse wetboeken, want daar doe ik vaak een uitleg over.

Jij zegt wat de mensen willen horen. Jij bent gewoon een laffaard die niet de waarheid durft te zeggen.

Ik spreek de waarheid en dat mag niet, dat is jouw probleem.

En van mijn uitspraken over de consumentenbond onder andere, die is op waarheid gebaseerd, niet op leugens en ophitserij.

Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat de winkelier altijd de boel bedonderd, terwijl dat niet zo is.

Daarnaast is het zo dat wat ik aangaf volgens de wetgeving is.
Namelijk dat je na 5 jaar nergens meer recht op hebt, behalve dat de winkelier verplicht is om het probleem op te lossen.

En als je iets tegen mij hebt, zeg het dan gewoon en niet op zo'n achterbakse manier.

Als je met mij ergens niet eens bent, ga er dan inhoudelijk op in en niet met idiote uitspraken.
Waar haal je het vandaan al deze onzin?
Ik heb schijt aan de nederlandse wetboeken??
Kom op zeg, doe eens even normaal!

Als de wet zegt dat ik op een bepaald stuk weg 120 mag rijden, maar ik rijd maar 90 kilometer, heb ik dan ook schijt aan de wet?
Tussen wat van de wet minstens moet en wat nog meer allemaal mag is toch echt een groot verschil hoor.
De wet verbiedt het niet om klanten te helpen, zonder ze in de handen van onwillige fabrikanten te storten. Okay, jij mag het van de wet aan de fabrikant overlaten met het risico dat het dan een half jaar duurt en de klant maar af moet wachten. Maar een klantvriendelijk bedrijf lost het zelf op en dat is absoluut niet verboden, nogmaals: waar haal je het in godsnaam vandaan??

Heb ik het over de consumentenbond gehad? Dacht het niet.

Heb ik gezegd dat je na 5 jaar nog ergens recht op hebt? Of dat we dan nog het product zouden gaan vervangen? Tot nu toe heb ik het ook nog nooit meegemaakt dat iemand na 5 jaar met een defect product voor mijn neus stond.

Het wordt steeds duidelijker dat je niet helemaal spoort en dat je een verbitterd iemand bent. Zo, dat heb ik dan rechtstreeks aan jou gezegd en ik hoop dat je nu tevreden bent. LOL
Wat nou achterbaks? Mafketel!

Jij spreekt de waarheid en dat is mijn probleem?
Zeg, als het nu nog niet duidelijk is wie hier een probleem heeft.....
nou dan weet ik het ook niet meer sukkel.
Voor als je het nog niet door heb wie ik bedoel jij zielepoot: ik ben vrolijk en niet zwartgallig en verbitterd en ik ben niet de hele dag hatelijke berichtjes aan het plaatsen op diverse fora onder werktijd, omdat er toch geen hol te doen is in mijn winkel. :D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

Heb ik gezegd dat je na 5 jaar nog ergens recht op hebt? Of dat we dan nog het product zouden gaan vervangen? Tot nu toe heb ik het ook nog nooit meegemaakt dat iemand na 5 jaar met een defect product voor mijn neus stond.
Hoe ik daarbij kom?

Ik had netjes antwoord gegeven op de TS en jij begint met modder naar mij te gooien.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door roerganger »

Prijstopper: eerlijk gezegd vind ik dat jij ook wel erg begon met modder gooien naar BBCS. Terecht of niet.

Maar ik ben geaboneerd op dit topic vanwege het oorspronkelijke onderwerp, niet om de ruzie tussen twee 'heren' winkeliers mee te maken.

Ik zou tegen jullie allebei willen zeggen: ga gauw naar de kassa, er staat vast bij allebei wel een hele rij klanten die dringend advies en service nodig hebben.

Zoniet, dan moeten jullie je allebei voor jezelf (dus niet voor de ander) eens afvragen hoe het komt dat de klanten wegblijven, want als jullie het druk hebben hebben jullie geen tijd voor deze onzin.

Oke? Prettig weekend verder.

:wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ben heel duidelijk geweest omtrent de uitleg over het probleem van de TS.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder afloopt.

Toolboy

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gaat weer lekker zo :wink:

Ik kom nog even terug op het aan mijzelf verkopen :lol:
Dit heb ik meerdere malen gedaan en nog nimmer problemen gehad.
En zeker had ik consumentenrecht en heb dat dan ook gekregen.

Groet T

A. N. Oniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 22:26

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door A. N. Oniem »

Erg leuk wat prijstopper beweert, maar ik heb het anders meegemaakt :p Vooral over het omruilen binnen een half jaar. das een lachertje. geen enkele winkel ruilt zomaar een toestel om, want dan komt het namelijk op kosten van de winkel.

Wat een winkel doet, is een toestel binnen 2 weken innemen (dat zijn ze wettelijk verplicht) en omruilen. Valt een toestel buiten de 2 weken, dan ruilt een winkel hem, en het toestel van de klant wordt gerepareerd, en wordt weer als showroommodel verkocht. OOK bij prijstopper.

Ik ken het klappen van die zweep namelijk

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat een winkel doet, is een toestel binnen 2 weken innemen (dat zijn ze wettelijk verplicht) en omruilen. Valt een toestel buiten de 2 weken, dan ruilt een winkel hem, en het toestel van de klant wordt gerepareerd, en wordt weer als showroommodel verkocht. OOK bij prijstopper.
Helaas voor jouw heb je het mis.

Een winkel is nooit verplicht om een product binnen 2 weken in te nemen.

In een winkel is het:

koop=koop.

Heb je spijt van je aankopen of vind je het product achteraf niet mooi, enz, enz. dan heb je nooit het recht om met het product terug te gaan naar de winkel.
Een uitzondering hierop is dat als de winkelier aangegeven hebt dat je een product binnen een bepaalde tijd terug kunt brengen (dan moet de winkelier zich daar wel aan houden) of dat er iets mis is met het product.

En als er iets mis is met het product, dan is de winkelier ook weer niet veplicht om het product terug te nemen, maar hij mag dan eerst het product repareren. Gaat dat niet, dan mag hij het product vervangen en als dat ook niet gaat, dan pas moet hij het product terug nemen en moet hij het aankoopbedrag terugbetalen.

A. N. Oniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 22:26

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door A. N. Oniem »

Dit gaat lijken op een welles nietus spelletje, maar geloof mij. een winkelier is wettelijk verplicht binnen 2 weken het toestel in te nemen. als je het op een rechtzaak laat aankomen, win je die.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door Walter_F »

@Prijstopper
ik ben vrolijk en niet zwartgallig en verbitterd en ik ben niet de hele dag hatelijke berichtjes aan het plaatsen op diverse fora ...
Nee, dat zie ik...
Mocht u echt van klantonvriendelijk en slechte service houden, ga dan vooral naar de winkel van BBCS.... ik zal u niet stoppen

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

Dit gaat lijken op een welles nietus spelletje, maar geloof mij. een winkelier is wettelijk verplicht binnen 2 weken het toestel in te nemen. als je het op een rechtzaak laat aankomen, win je die.
Wettelijk is dat helemaal niet zo geregeld.

Hoe kom je trouwens aan dat termijn van 2 weken?

Die wordt in de wet nergens genoemd.

@ Walter_F:

Het heeft hier niks te maken met klantvriendelijkheid.

Hier wordt gezegd dat de winkelier wettelijk verplicht is om een product binnen 2 weken terug te nemen.

En ik geef aan dat dat niet het geval is.

En dan kom jij met de volgende reactie:
Mocht u echt van klantonvriendelijk en slechte service houden, ga dan vooral naar de winkel van BBCS.... ik zal u niet stoppen
Zeer vreemd.

Wat heeft klantvriendelijkheid te maken met het aangeven dat je wettelijk ergens geen recht op hebt?

Helemaal niks.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ja, weet ik. Ik vind alleen de manier waarop Prijstopper tegen jou tekeer gaat nogal vreemd en getuigen van weinig respect richting een mede-ondernemer (tenminste, ik begrijp uit de context dat jullie beiden een winkel bezitten of iets dergelijks)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Probleem met Philips LCD TV

Ongelezen bericht door BBCS »

tenminste, ik begrijp uit de context dat jullie beiden een winkel bezitten of iets dergelijks)
Ik ben inderdaad een zelfstandige ondernemer.
Ik heb een klein computerbedrijfje, en mijn activiteiten bestaan uit het leveren, repareren en onderhoud van computers en derg.

Nu is het zo dat er een groot verschil is tussen wat wettelijk geregeld is en hoe ik zelf de zaken afhandel.

Sommige mensen maken de hele grote fout dat als ik zeg dat iemand ergens wettelijk geen recht op heeft, dat ik dan ook zo handel.
En dat is dus niet zo.

Consumenten hebben rechten, maar ook plichten.
Daarnaast wordt er vaak gezegd dat consumenten bepaalde rechten hebben, terwijl ze dat wettelijk gezien niet hebben.

Het mooie voorbeeld:
een winkelier is wettelijk verplicht binnen 2 weken het toestel in te nemen
Gewoon echte onzin. Geen woord van waar.

Hoe het wel zit:

Als je als consument zijnde via internet, postorder of colportage iets koopt, dan heb je recht op een bedenktijd van 7 dagen.
Dus dat betekent dat je een product zonder opgave van reden binnen 7 dagen na ontvangst terug kunt en mag sturen en dat je dan je geld terugkrijgt.

In een normale winkel is het:
koop=koop.
Dus in een normale winkel heb je nooit het recht om een product zonder opgave van reden terug te brengen.
Sommige winkels geven je een bepaalde periode waarin je een product terug kunt en mag brengen. Daar moeten ze dan ook aan houden.
Als een bepaalde winkel aangeeft dat je een tv binnen 14 dagen na aankoop terug kunt brengen en dat je dan je geld terugkrijgt, dan moet de winkelier zich daar wel aan houden.

Als een product defect is, dan moet je altijd terug naar de winkelier kunnen, maar de winkelier is dan niet verplicht om je het geld terug te geven. De winkelier moet eerst in de gelegenheid worden gesteld om het probleem op te lossen. Dit kan door middel van reparatie of vervanging. Als reparatie niet mogelijk is, dan wordt vaak het product vervangen, is dat ook niet mogelijk dan pas krijgt die klant zijn geld terug.

Wat is hier dan klant onvriendelijk aan???

Ochja, die gasten die gelijk hun geld terugeisen en dan heel snel naar de concurrent rennen, dat is pas een goed teken van vertrouwen.
Dan ben je als consument heel goed bezig! Niet dus! :twisted:

Gesloten