LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC abonnement en opzeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Roos4
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:14

UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Roos4 »

Ik wilde mijn abonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen/samenwonen (heb kabel, internet en telefoon van UPC). In januari gebeld omdat ik 1 juni verhuis.
Geen bevestiging gekregen, maar ja, in alle drukte denk je niet dagelijks aan UPC... Begin mei weer eens gebeld: niets bekend! Brief gestuurd, werd vanmiddag gebeld: nee hoor ik kan niet opzeggen, dat had alleen in maart gekund, ik zit er nu weer voor een jaar aan vast! Met andere woorden, betaal elke maand een fiks bedrag voor een dienst waar ik niets mee doe! Dame van UPC erkende dat er iest fout gegaan was, maar ja jammer dan, ik mag betalen.
Zo ie zo toch bizar dat je stilzwijgend weer een jaar vast zit!

Wie heeft er ervaringen met opzeggen?

Ik laat t er niet bij zitten, en ga verdere stappen ondernemen!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

Stuur een mailtje en ik geef je een goeie tip.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door sprokkel »

Waarom deze tip niet gewoon hier voor een ieder geplaatst?
Misschien kunnen meerdere mensen hier hun problemen mee oplossen.

n. vd Berg
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2006 23:54

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door n. vd Berg »

Ik doe vanmiddag mijn geluidsinstallatie aan, hmm, geen geluid, raar. Zouden die zenders verhuisd zijn? Ik zoeken naar de zenders waar ik dagelijks naar luister, geen geluid. Zou er iets mis zijn, enfin, het zal wel. Om 18.00 uur wil ik naar het nieuws kijken op TV, zoals elke dag. Tot mijn verbazing zag ik sneeuw. Oke, kan gebeuren. Kast opzij geschoven en de kabelantenne bekeken of er iets mis mee was. Het zat allemaal goed. Vreemd? Ik kom erachter dat UPC mij afgesloten heeft en waarom? Mijn abonnement wordt maandelijks automatisch betaald. Dus daar zal het niet aan liggen. Wat dan wel? Het ligt mij bij dat ze i/h begin gevraagd hebben om p. kw. te betalen en ws heb ik mij niet aan hun conditie gehouden. Regelmatig ontving ik rekeningen en aanmaningen. Ik heb ze terzijde gelegd en bewust niet op gereageerd omdat ik niet de tijd en energie heb om hun fouten telkens weer recht te zetten. Bekend is dat instanties over het algemeen mensen in dienst hebben die niet kunnen lezen, schrijven of rekenen. Dat zal het zijn. Ik ben niet van plan om te bellen of te schrijven. Ik ben geadviseerd om een kastje (Digitenne) te halen bij KPN, welke ook veel goedkoper schijnt te zijn. Deze kan ik straks ook goed gebruiken bij mijn nwe toekomstige LCD/Plasma TV. Ik vraag mij dan ook af of UPC mij zomaar kan afsluiten zonder mij hiervan in kennis te stellen. Als wij onze rekeningen niet tijdig betalen moeten wij rente betalen of krijgen we een deurwaarder op ons dak en net als in mij geval ten onrechte afgesloten. Maar de providers, de boevenbende, mogen ongestraft verder. En het blijft maar doorgaan, en maar doorgaan, en maar doorgaan en DEN HAAG ligt te slapen. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?

Roos4
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:14

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Roos4 »

Hierbij een update over mijn abonnement ellende. Ik ben uiteindelijk zeer goed en netjes behandeld door UPC. Een laag hoger wsch dan de telefoonteamdame die ik eerder aan de telefoon had en mij niet zo prettig bejegende (misschien op cursus sturen?). Dit maal een zeer efficiente heer die alles geregeld heeft. Ik ben erg blij en ook verrast dat het dus ook zo kan bij UPC! Alles is rechtgezet en mijn abonnement opgezegd per door mij gewenste datum.

Pascal74
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2008 23:22

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Pascal74 »

UPC abonnement opzeggen? Geen probleem hoor, zelfs als je er helemaal niet om vraagt!!! Ik ben gewoon door UPC afgesloten omdat ik hier zelf om gevraagd zou hebben. Bij de 'help'desk weten ze er niets van. Ene 'Giovanni' heeft mijn abonnement opgezegd. Wie die Giovanni is weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet!! Aan de betaling ligt het niet want de factuur heb ik gewoon netjes betaald.

Na 6 keer bellen (en de gebruikelijke 15 minuten in de wacht natuurlijk) kon mij eindelijk iemand verzekeren dat ik binnen 48 uur weer TV zou hebben. U raadt het al, ik zit nog steeds zonder TV en ben inmiddels 3,5 week verder. Wat moet je doen om klant te blijven bij een bedrijf? Ik weet het zo langzaam aan niet meer. Wat ik eigenlijk het ergste vind, is dat UPC geld verdient aan klachten die HUN KLANTEN hebben over HUN PRODUCT :twisted: !! Dat zou aangepakt moeten worden.

Heeft iemand nog een tip? Helaas is UPC de enige provider in mijn omgeving. En van Digitenne van KPN heb ik ook niet veel positiefs gehoord.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door agro »

Heeft iemand nog een tip?
Stap over op schotel en ADSL.
Met satellietontvangst meer zenders betere kwaliteit en nog goedkoper ook, en middels cardsharing kan je op meerdere tv's digitaal kijken (in princiepe onbeperkt aantal tv's onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender kijken of opnemen) met 1 abonnement.
Helaas is UPC de enige provider in mijn omgeving.
Kan me niet voorstellen dat in een upc gebied geen ADSL leverbaar zou zijn. heb je ooit een kpn telefoon verbinding gehad is er wel degelijk een ADSL internetverbinding leverbaar.
Er zijn legio providers welke goedkoper en beter zijn dan de firma list en bedrog.

Estokman
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:28

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Estokman »

Zolang er geen concurentie wordt toegelaten op de kabel is het enigste alternatief i.d.d. maar een schotel nemen. Heb het onderhand ook wel zo'n beetje gehad met onze vrienden van de UPC.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Gregoris »

zou toch Digitenne van KPN probeen, kost maar 6,95 per maand en een redelijk aanbod van zenders.
heb het zelf sinds 1 maart en ben erg tevreden.
(nee, ben geen KPN-medewerker)

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Joers »

KPN is van hetzelfde nivo als UPC: klantvriendelijkheid tegenwoordig ver te zoeken! NOOIT geen KPN-diensten meeer voor mij!!

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Gregoris »

ik had het over het product Digitenne en niet over de service,
mvg...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door Shine »

Let op: Digitenne van KPN is niet overal verkrijgbaar !!!!

jeegeebee
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2008 10:18

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door jeegeebee »

Let ook op bij het opzeggen van UPC, dat de TV en internet afzonderlijke opzegtermijnen hebben. Wij wilden naar Digitenne, dus alles opgezegd. Blijkt dat we nog een jaar aan TV vastzitten omdat het contract van internet nog een jaar doorloopt. Ik dacht dat koppelverkoop verboden was? Enfin, op het moment dat het contract afgelopen was ging het natuurlijk fout, maar een briefje naar UPC heeft ervoor gezorgd dat we gebeld zijn met de mededeling dat het toch opgezegd is. Nu nog even afwachten of het ook uitgevoerd wordt.

Overigens: praktisch alle providers hebben problemen, ik lees tenminste nergens een goed verhaal over. Ik probeer zo goedkoop mogelijk TV en internet te krijgen, dus nu is de keuze gevallen op Telfort en Digitenne. Snelheid interesseert me niet en zoveel zenders ook niet. Digitenne heb ik reeds getest en het beeld is prima, beter dan UPC analoog. Telfort is theoretisch 13 keer sneller dan mijn UPC verbinding, maar al haalt ie maar 2 x die snelheid dan vind ik het nog prima, het is nog altijd goedkoper dan UPC!

Tip: houd je opzegtermijnen in de gaten! Zeg ruim voor tijd op en bel altijd na of de opzegging is doorgezet.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door kuiffie »

Geen probleem met opzeggen UPC , zij facturereren per kwartaal en dus kunnen wij met inachtneming van 1 maand opzegtermijn , netjes opzeggen .
Dus niet 1 jaar doorbetalen !
Als UPC zegt dat dat niet zo is dan kun je natuurlijk een berichtje of wat sturen naar de ( gratis ) antwoordnummers van UPC , eventueel je berichtje vergezellen van een "bezwaarschrift " in de vorm van een stoeptegel of zo .

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: UPC abonnement en opzeggen

Ongelezen bericht door medeleeuw »

ik heb digi van kpn zo word er niet bij verteld dat je de video/dvd recorder niet kunt gebruiken daar heb je een twin tuner voor nodig alleen kan de kpn deze niet leveren dus heb ik er een via marktplaats gekocht.
Nu wil kpn de tuner die ze geleverd hebben en waar ik iedere maand huur voor betaal niet terug nemen.
Na veel gebel en mailen willen ze uiteindelijk wel de tuner terug nemen maar dan moet ik ook mijn smartkaart inleveren, hoe kan ik nou tv kijken als ik geen smartkaart heb :roll:

Gesloten