LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurde kosten "help"desk Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
K75
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008 21:43

Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door K75 »

Onderstaande tekst (per mail) vrijdag 15-05 verzonden aan Digitenne, tot op heden, 20-05 NIETS ontvangen. Gaarne reacties van mensen met dezelfde ervaringen, dit soort financiele terreur moet gestopt worden...! :evil:
-----------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/ mevrouw,

Mijn gezin en ik verblijven nu een kleine vier weken op camping X. Dit omdat wij ons nieuwe huis nog niet in kunnen nadat wij ons oude huis in april hebben verkocht. Dit is dan ook de reden dat wij gebruik maken van Digitenne. Tot vanavond zonder enig probleem en met een prima ontvangst.

Vanavond heb ik helaas met uw helpdesk moeten bellen omdat ik een storing met Digitenne niet zelf kon verhelpen met de bijgevoegde gebruiksaanwijzing. Het probleem was dat ik ineens alleen nog Ned. 1, 2 en 3 kon ontvangen. Omdat wij op dit moment geen vaste telefoonaansluiting hebben, zijn wij afhankelijk van mobiele telefonie.

Zowél op de smartcard áls in de gebruiksaanwijzing staat dat de telefoonkosten van de helpdesk € 0,10,- per minuut bedragen. Voor een helpdesk, van een naar onze mening al prijzige oplossing om televisie te kunnen kijken, vind ik dit al een behoorlijk bedrag, maar dit ter zijde. Tot mijn verbazing bleek dat de kosten maar liefst € 0.45,-!!! per minuut bedroegen. Dit is een verschil van 450%!!! Na ruim 7 minuten in de wacht te hebben gestaan, ( € 3,15,- ) werd ik te woord gestaan door een overigens vriendelijke medewerkster van Digitenne. De medewerkster vertelde mij vervolgens dat op de postcode van deze camping meer abonnementen zijn en dat er met het afsluiten van een smartcard op deze postcode waarschijnlijk een fout is gemaakt. Ik zal nu volgens uw helpdesk ongeveer twee uren moeten wachten voordat ik hopelijk weer naar Digitenne kan kijken.
Kunt u, of iemand anders van Digitenne, mij vertellen waarom een HELPdesk € 0,45,- per minuut moet kosten voor mensen die niets anders kúnnen dan op een gegeven moment uw helpdesk bellen? Gebruikers van Digitenne zijn mijns inziens met dit soort onnodige storingen compleet afhankelijk van uw helpdesk. Al met al heeft het gehele telefoongesprek ruim 10 minuten geduurd. Dit is dus ongeveer € 5,00,- om te horen dat er bij u iets fout is gegaan die ik waarschijnlijk zal moeten gaan betalen. Naar mijn idee is een 0900-nummer een servicenummer en niet een noodgedwongen geld kostende infolijn. Technische fouten worden vaak hersteld, financiële ook?
Mijn tweede vraag is uiteraard hoe het kan dat wij worden “afgesloten” omdat een andere gebruiker op dezelfde postcode (camping) waarschijnlijk afgesloten moet worden en ik vervolgens ongevraagd en genoodzaakt ben uw helpdesk te bellen? Er staan toch, neem ik aan, unieke codes op de smartcard? Kunnen díe niet afgesloten worden ipv postcodes? Niet echt een veilige manier naar mijn idee. Straks belt er weer een campingbewoner en kan ik wederóm het bovenstaande ondergaan.

Ik hoop van u een duidelijk en te begrijpen antwoord te ontvangen.

Uitslag volgt, ik ben benieuwd...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u mobiel belt komen de kosten van uw provider bij de kosten die in dit geval Digitenne berekent voor het bellen.
Providers van mobiele abonnementen berekenen extra kosten voor bellen naar 0900 nummers.

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door jippiet »

ook ik heb problemen met helpdesk volgens smartcard 10 cent
maar is 45 cent 15 min aan de telefoon,wat niet hielp
25 mailtjes weinig antwoord.op vandaag na eindelijk een antwoord.
zie me nu geen internet met telefoon van KPN nemen.
want helpdesk a 45 cent per minuut is gewoon dwaas.ze kunnen niet eens goed digetenne aan laat staan internet
dus waardeloos KPN.kijk zaterdag maar naar Vara kassa zijn ze een programma lang in beeld over klachten

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door nokowow »

Het is inderdaad heel erg duur !!

vraag alex het alternatief voor dure 0900 nummers .
ook deze keer werkt het...zelf getest !! :)

je geeft je klantnummer op en word doorverbonden kosten ?? gratis..

met de gsm dan alleen de kosten van je provider. :P

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het is des te belachelijker dat je die hoge kosten ook moet maken voor iets waarvan de schuld bij KPN zelf ligt.
Maar goed, dat is typisch KPN.
Op die klacht hoor je nooit iets, ook typisch KPN, wacht al 5 jaar op een reaktie op drie klachten, waarvan één over de klachtenafhandeling. :lol:

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door haas007 »

Ook wij zijn slachtoffer geworden van de KPN Klantenservice Digitenne. Klant worden ging binnen 5 minuten. De matige beeldkwaliteit en de vele storingen, uiteenlopend van blokken in het beeld, tot stilstaand beeld en geen beeld waren aanleiding om het abonnement binnen de proefperiode te beeindigen. En dat kan alleen maar via de Klantenservice van KPN Digitenne. Het heeft mij gisteren in totaal 3 keer bellen, samen meer dan een uur tegen 45 cent per minuut gekost om van het abonnement af te komen. Dus zo'n 30 euro verbeld. Ik ben hier erg pissig over en heb een klacht ingediend bij Consuwijzer van de Opta. Ik heb vandaag bericht gekregen van Consuwijzer met de mededeling dat de klacht is geregistreerd bij de Opta. In geval van individuele klachten doet de Opta in principe niets, maar als meerdere mensen zich melden met eenzelfde klacht, dan wel.

Dus mensen: bent u net als ik van mening dat 45 cent per minuut en vervolgens mensen maar aan de lijn houden niet kan, meld u dan een klacht bij Consuwijzer. Bij het intypen van Opta in de adresbalk van de internetexplorer kom je op de site van Opta, alwaar Consuwijzer ook vermeld staat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Absurde kosten "help"desk Digitenne

Ongelezen bericht door TdeHond »


Gesloten