LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Sinds enige tijd heb ik steeds meer problemen met de recorder met een harde schijf van KPN Digitenne.

1. Wanneer er twee programma tegelijk worden opgenomen kan je ongeveer de helft van de overige kanalen niet ontvangen.
2. Doet de display van de Topfield het niet goed. Display staat alleen nog maar op de tijdklok. Geen vermelding meer op welke kanaal je bent en geen vermeldingen meer van de harde schijf bij opnemen(reccord) en afspelen(play)
3. Daarnaast om de zoveel tijd loopt het TV-signaal vast. Na herstart van de recorder is dat wel weer verholpen. Wel erg lastig.
4. Wanneer je een programma opneemt, geeft de recorder aan dat deze een programma aan het opnemen is. Wanneer je dan later het programma wilt afspelen blijkt er niets opgenomen te zijn.
5. Wanneer je "per ongeluk" de recorder uitzet met de afstandsbediening tijdens een opname op de harde schijf, kreeg je eerst een melding of je de recorder wel definitief wenst uit te zetten. Nu gaat de recorder uit, zonder voorafgaande waarschuwing. Erg lastig wanneer je een programma aan het opnemen bent. .....Als er al wat wordt opgenomen, want daar ben je nu niet meer zeker van (zie punt 4)

Contact gehad met de klantenservice (€ 0,45 per minuut). De geschetste problemen zijn al langere tijd bekend bij KPN. Het probleem is puur softwarematig zegt de medewerker van KPN. DE KPN medewerker kon ook vertellen dat mijn recorder het signaal naar hen had retourgezonden dat mijn recorder problemen vertoond. Er wordt door Broadcast (levanrancier software???) met man en macht aan gewerkt om de problemen op te lossen.

Wanneer e.e.a. is opgelost kan de KPN niet vertellen. Er is geen deadline gesteld met een datum waarop de problemen opgelost moeten zijn. Of er eventueel een nieuw / vervangend apparaat wordt aangeboden kan de KPN nog niet vertellen.

Wat mij in deze bevreemd is dat de KPN al langere tijd op de hoogte is van de problemen en niet de moeite nemen om alle gebruikers te informeren omtrent de problemen. KPN krijgt tenslotte van de recorder automatsich een melding naar de technische dienst wanneer een recorder een foutmelding constateerd. KPN heeft van alle gebruiker een emailadres. Een email verzenden aan alle gebruikers lijkt mij het minste wat de KPN kan doen. Zeker aan de gebruikers waarbij er problemen zijn gesignaleerd. Nu bellen waarschijnlijk heel veel klanten naar de Klantenservice a de resomme van € 0,45 per minuut.

KASSA VOOR KPN, LIJKT MIJ!!!!!!!!!!!!

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Hyllan »

Beste Hypotheekadviseur,

Misschien is het handig om even te kijken wanneer jou laatste software update was. Ik heb namelijk de zelfde decoder en heb daar totaal geen problemen mee.

Verder is het absoluut niet waar dat jou decoder een signaal terugstuurd naar KPN omdat de decoder een software probleem zou hebben. Hoe deze medewerker aan dit verhaal komt weet ik ook niet.


Groet,
Hyllan

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Laatste software is van toepassing.

Medewerker kon zien dat wij een vastloper hadden gehad en dat dat bij heb bekend was.

Hoe zij dat dan weet is een vraagteken!

arjan64
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 16:48

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door arjan64 »

Om een storing aan mijn topfield digitenne recorder te melden heb ik 20 minuten met de helpdesk moeten bellen a 45 cent per minuut. Over die kosten heb ik tijdens het gesprek vrij heftig gescholden. Tot mijn verbazing krijg ik nu 15 euro op mijn bankrekening terug gestort. Blijkbaar voelt de KPN ook nattigheid. Mijn tip: vooral eisen dat de gesprekskosten worden vergoed.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

1. Wanneer er twee programma tegelijk worden opgenomen kan je ongeveer de helft van de overige kanalen niet ontvangen.
Dat kan kloppen, dat komt doordat de recorder slechts 2 tuners heeft. Alleen als de twee zenders die je opneemt op dezelfde frequentie uitzenden kun je nog een derde zender bekijken.
DE KPN medewerker kon ook vertellen dat mijn recorder het signaal naar hen had retourgezonden dat mijn recorder problemen vertoond.
Dat is onzin. Digitenne-ontvangers sturen geen retoursignaal.
De geschetste problemen zijn al langere tijd bekend bij KPN. Het probleem is puur softwarematig zegt de medewerker van KPN.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zou de stekker er een uurtje uittrekken en daarna de fabrieksinstellingen herstellen. Als dat niet helpt is het apparaat gewoon kapot en moet je hem laten repareren of omruilen.

Petervannes
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2007 10:46

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Petervannes »

Ik kan het probleem van hypotheekadviseurs onderschrijven. Inmiddels hebben we een week ervaring met de Topfield TF5300K personal recorder en zijn niet enthousiast over het functioneren en naar mate ik meer begrijp over de werking hiervan over de voorlichting bij verkoop van kpn.
Wanneer er twee programma tegelijk worden opgenomen kan je ongeveer de helft van de overige kanalen niet ontvangen.
Regelmatig gaf de ontvanger aan 'geen signaal' voor een specifiek 'bouqet'. KPN bleef aangeven dat ik de zenders niet goed ingesteld had, echter op het ene moment had ik 93% signaal ontvangst op alle kanalen, het volgende moment was er geen signaal voor RTL4, 5, etc. Maar was Ned.1..3, Discovery etc prima te ontvangen. Het ligt dus aan de 2 tuners, KPN kan dus niet waarmaken wat ze beloven; '2 programma's opnemen en 1 bekijken'. Misleiding ?

3. Daarnaast om de zoveel tijd loopt het TV-signaal vast. Na herstart van de recorder is dat wel weer verholpen. Wel erg lastig.
Zelfde probleem, recorder loopt met enige regelmaat vast. Een enkele keer wordt het door de recorder zelf geconstateerd en wordt hij herstart en de bestandslijst opnieuw opgebouwd (checkdisk)

6. Indien een geprogrammeerde opname aan het opnemen is, zet de recorder zich aan het einde van de opname uit. Het maakt niet uit of je een eerder opgenomen opname aan het bekijken bent of 'live' aan het kijken bent.

7. PDC functionaliteit is niet aanwezig. Softwarematig zou dit eenvoudig te realiseren moeten zijn aangezien de volledige programma informatie in EPG en in de meta-data van een uitgezonden programma wordt meegestuurd.

8. Bij opnieuw instellen van de zenders (na een wijziging van KPN in zenderaanbod) is de lijst met geprogrammeerde (heraalde) programma's leeg. Na iedere zenderwijziging kun je dus alle opname's opnieuw programmeren

Thalina
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 14:32

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Thalina »

Ook ik heb de laatste maanden geregeld last van vastlopers in de recorder.
Na opnieuw opstarten weer enige tijd verholpen.
Na lezen van het forum toch naar service nummer gebeld.

Er wordt binnenkort bij ons een nieuwe recorder afgeleverd, en de oude direct meegenomen.
Wanneer ik hem ontvang is nog afwachten, maar ik denk dat er nu actie wordt ondernomen, na de vele klachten die ze hebben ontvangen.

We wachten het af.

Voor de rest ben ik bovenal tevreden geweest over de recorder!!

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door bakker82 »

Ik zie dat de problemen met de Topfield tf5300k al weer van een tijdje geleden zijn. Ik heb zo'n 2 jaar de Topfield draaien en heb genoemde problemen ook gehad.
Waar ik achter ben gekomen is dat de Topfield vaak vastloopt/programma's niet opneemt (wat nog maar zeer zelden voorkomt bij mij, misschien 1 keer per kwartaal) als hij bezig is met "vaststellen bestanden en mappen'. Je ziet dit venstertje nl. altijd als je de vastgelopen Topfield uit en opnieuw aangezet hebt, kort na het opstarten, weergegeven worden.
Volgens mij is dit een software matige bug.
Ik ben er achter gekomen dat de Topfield deze 'zelfcheck' wekelijks uitvoert op maandag. Als de Topfield niet aan is geweest rond die tijd, stelt hij deze check uit tot de eerstvolgende keer dat de Topfield aangezet wordt, maar als dat moment samenvalt met het moment dat de Topfield automatisch inschakelt om een programma op te nemen, lijkt het verkeerd te gaan.
Ik zorg er nu zelf altijd voor dat de Topfield aan en uit gaat op maandagochtend en die workaround lijkt te helpen :?
Overigens denk ik wel dat de Topfield tuners over het algemeen genomen beter zijn dan die van samsung, met name op het gebied van ontvangstkwaliteit en levensduur.

Edit: wist je dat je harddisk van de Topfield heel simpel zelf kunt vervangen / upgraden? Je moet ervoor zorgen dat je een 3,5" (standaard computer harddisk) hebt met een zgn. ATA aansluiting (dus geen SATA), liefst ATA-100, met 5400rpm toerental. 7200rpm is meer gangbaar, maar kan denk ik iets meer warmte en geluid productie opleveren. Uiteraard alleen doen als je garantietermijn toch al is verlopen, want je moet zo'n verzegelingsstickertje verbreken om de Topfield open te maken.

gvdweide
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 00:39

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door gvdweide »

Wij hebben onze Topfield 5500PVR al zo'n vier jaren. Het apparaat liep en loopt nog telkens dagelijks vast. Ons apparaat is twee keer onderzocht door de leverancier Bombeeck en twee keer door Clark Electronics, de toenmalige importeur.
Men heeft het halve apparaat intern vervangen, maar men kreeg de storing er niet uit. Dit alles gebeurde gewoon in de garantieperiode, maar ondanks herhaalde verzoeken voor een nieuwe 5500PVR, bleef men repareren en weigerde Clark Electronics een nieuw apparaat te verstrekken. :!:
Ten einde raad wilden we het ding uit frustratie onder een flinker hamer laten komen, maar we hebben het toch nog een tijd vol gehouden, omdat we zelfs met de fabrikant in Korea correspondeerden. Maar dat lijkt gewoon een electro hobbyclub, want we kregen vage en ontwijkende antwoorden en na verzoek tot vervanging begon het stil te worden en hebben we nooit meer iets uit Korea vernomen :x Zelfs niet na herhaaldelijk een email gestuurd te hebben voor een verzoek tot reactie.
Resumerend hebben wij vastgesteld dat de gehele serviceketen van Topfield, de importeur Clark Electronics en Bombeeck totaal in gebreke bleven. Het probleem heeft niemand op willen lossen en men vond ons maar lastig. Wij hadden €1000,00 betaald voor de ontvanger!!!!

Het apparaat heb ik niet willen verkopen, want zo een ellendige Topfield 5500PVR ontvanger gun ik niemand. Dus hij staat nog in de slaapkamer dienst te doen.

Voor ons NOOIT meer Topfield.

afca-stiffler
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:47

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door afca-stiffler »

Ik kan me erg vinden in de klachten die hierboven zijn genoemd.

Ik heb 2 weken geleden deze decoder gekocht voor 280,-.
Gebruik al jaren digitenne met alle tevredenheid en wilde nu ook
graag programma's opnemen, dus vandaar dat ik voor dit product koos.

Duidelijk gevraagd wat de mogelijkheden waren en kon meerdere kanalen opnemen, geen enkel probleem, opnemen en gelijk een ander kanaal kijken, ook geen probleem.....!
Maar al snel bleek dat dit dus niet lukt en krijg meldingen van "geen signaal" en "gecodeerde uitzendingen" en het beeld blijft zwart.

Ik heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice van digitenne á 0,45 cent per minuut. Niemand snapt het en 't kan niet, inmiddels heb ik de decoder 2 keer laten omruilen bij de primafoon winkel, waar ze ook zeggen dat ze het probleem niet kennen, maar zonder succes.........!!

Ga dus zoeken op internet en vindt gelijk bovenaan mijn Google zoekopdracht "topfield TF5300K klachten" de Tros Radar en het stikt hier van de klachten die ik ondervind en het speelt ook al geruime tijd. Ik ben behoorlijk pist dat ik door KPN in de maling wordt genomen en ze me dingen verkopen die gewoon niet deugen. In één woord SCHANDE.........!!

Ik zou het fijn vinden als er misschien eens een item in de uitzending aan dit werd besteedt, want ik denk dat veel meer mensen last hebben van me deze decoder, aangezien de laatste maand de kleinere (160GB) decoder niet leverbaar is en ze mensen overhalen met een kleine korting naar de grote (320GB decoder)

Inmiddels weer de KPN gebeld met de melding dat ik de problemen weer heb, Krijg weer het advies om de decoder om te laten ruilen, want het zou niet mogen, gewezen op het Tros Radar forum en gemeld dat ik niet alleen schijn te staan, en ik wordt nu ineens morgen teruggebeld door een hogere instantie die mij verder gaat helpen......

Wordt vervolgd........

corsonja
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2005 19:43

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door corsonja »

Herkenbare problemen, zenders weg wanner ik aan het opnemen ben daarna moet ik weer de optie zenders zoeken uitvoeren.
Doorluskabel kan ik niet aansluiten enz enz..
Bij KPN (€0,45 p/m) hebben ze nog niet gehoord van deze problemen, raar maar waar.
Nu voor de 3e keer terug geweest naar Primafoon , ben het spuugzat.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik heb de Topfield (160 GB) nu meer dan een jaar draaien en behalve een incidentele vastloper geen problemen.

De oorzaak van "geen ontvangst" en zwart beeld ligt meestal aan de plaats van de antenne en storingsbronnen in de directe omgeving. Had ik de eerste week last van, heb de antenne verplaatst en sindsdien geen problemen meer. Het doorluskabeltje kan ook geen goed contact maken, waardoor de tweede tuner niet werkt.

Probeer eerst de ontvangst te optimaliseren zonder de ontvangstversterking aan (installatie menu). Overigens heeft de Samsung ontvanger van KPN eerder last van storingen.


@hypotheekadviseur:
1. Dat komt omdat er twee tuners in zitten. Elke tuner kan op een ander kanaal staan. Op één kanaal zitten meerdere zenders. Als je op de 'i'-knop drukt zie je naast de zenderaanduiding "CH xx", dit is het kanaal waarop de zender zit.

2. Dat is een defect in je apparaat, als het display het weer doet na een zacht tikje, is dit te wijten aan een slecht soldeercontact.

3. Fout op de haddisk (kan ook door warmteontwikkeling komen), wanneer je time shift uitschakelt (systeeminstellingen) treedt dit niet meer op. Zaak is wel de ontvanger standby te schakelen wanner je hem niet gebruikt.

4. Heb ik 2 maal meegemaakt, weet niet waar de oorzaak ligt.

5. Ik krijg altijd de melding om hem uit te zetten. Misschien dat de batterijen van de ab bijna leeg zijn waardoor deze twee keer het uitschakelsignaal zendt.

Ik ben, ondanks af en toe de vastloper, erg tevreden over het apparaat. De harddisk begint nu wel te resoneren, dus ik denk dat ik die zelf ga vervangen door een stiller (en groter) exemplaar.

balletvos
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:13

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door balletvos »

Ook wij hebben al enige tijd problemen met de Topfield 160Gb.
Hij liep vast en de laatste tijd piept hij constant en kun je niet meer opnemen.
Volgens mij is de harde schijf gewoon kapot.

Daarnet heb ik de Topfield open gemaakt en de harde schijf losgekoppeld en de Topfield functioneert nu weer prima!
Op het opnemen na natuurlijk!!!

Eigenlijk zou ik de kapotte harde svchijf willen vervangen.
Maar ik wordt niet veel wijs uit welke ik dan moet hebben.
Er zit nu een Seagate U series 9 160 Gbytes in.
Model 8T3160022 ACE.
Maar waar kan ik die nu kopen?
Of welke andere harde schijf zou ik erin kunnen doen???

Groetjes van Mieke.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Eigenlijk zou ik de kapotte harde svchijf willen vervangen.
Maar ik wordt niet veel wijs uit welke ik dan moet hebben.
Er zit nu een Seagate U series 9 160 Gbytes in.
Model 8T3160022 ACE.
Maar waar kan ik die nu kopen?
Of welke andere harde schijf zou ik erin kunnen doen???
Ik denk dat je ST3160022ACE bedoelt (deze).
Blijkbaar is die niet meer in productie, maar je kunt in principe iedere IDE-harddisk van een willekeurige fabrikant met vergelijkbare specificaties gebruiken. Als je met je kapotte schijf naar je PC-winkel om de hoek gaat heeft die waarschijnlijk wel een geschikte nieuwe disk voor je voor zo'n 50-70 euro; met een avondje speuren op internet kan het vast ook nog wel wat goedkoper.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door nachtdier »

Het vervangen van de harddisk lost het probleem van vastlopen niet op. Ook een nieuwe harddisk zal op zeer korte termijn niet gedetecteerd worden als er verder niets gedaan wordt.

Zou haast willen zeggen, kom maar een keer langs of stuur de recorder op. Voor een kleine vergoeding, zal ik m dan een grondig beurtje geven. Het apparaat is nog lang niet afgeschreven en de harddisk is nog gewoon in orde!

Voor info:
-mail me maar.
-ik woon in Zuid-Holland, langskomen kan ook

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Hmmmz, een beurtje? La me niet lachen, hooguit een beetje stof weghalen zodat de warmte weer weg kan. Er valt verder weinig af te regelen in deze deco.

@balletvos
Wanneer de harde schijf losgekoppeld wordt, werkt de machine.
Heb je alleen de IDE-kabel losgehaald (en dus de voedingsconnector ongemoeid gelaten)?

Als de Topfield dan wel werkt, is het toch logisch om er van uit te gaan dat de hdd (of in het uiterste geval de controller) defect is.

Ik meen mij te herinneren ergens op een Duits forum gelezen te hebben dat een 400 GB Samsung drive ingebouwd kon worden, ik zal nog eens zoeken en hier een link posten.
EDIT:
http://www.topfield-europe.com/forum/fo ... y.php?f=31
Het is zelfs mogelijk een Terrabyte schijf in te bouwen.

balletvos
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:13

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door balletvos »

Hallo SimonleBon!

Ja, ik heb alleen de IDE kabel losgemaakt en de tuner werkt nu verder zonder problemen.
Alleen kan ik (omdat de hdd losgekoppeld is) geen opnamen meer maken.
Via Internet ben ik aan het speuren geweest en heb de Seagate DB 35 7200.3 80Gb op het oog.
De 160 Gb die er nu inzit is voor 90 uur opnemen.
Maar zoveel hoeft van mij niet.
En deze hd is speciaal voor DVR's, HDD recorders etc.
Wel is het een hd met 7200 Rpm, terwijl er nu 5400 inzit.
Zou dit geen problemen opleveren?

Mieke.

PS ik houd de beurt die nachtdier zou willen doen toch in mijn achterhoofd, hoor!

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door nachtdier »

@SimonleBon,

Ook met een beetje stof weghalen zal de nieuwe harddisk niet gedetecteerd worden en contiue piepen als deze van dezelfde specificaties is. Maar als jij daar heilig in gelooft, dan moet je dat zelf weten natuurlijk.

@Balletvos:

Zonde van het geld. Een andere hdd lost het probleem niet op. Die zal ook niet gedetecteerd worden, of als ie herkend wordt slechts heel kort.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

De beurt van nachtdier in het achterhoofd? (SimonleBons gedachten zijn in de goot beland) LOL

@nachtdier: Zou je je antwoord misschien iets verder willen onderbouwen?
Ik ben niet het type 'heilig in geloven' en klakkeloos aannemen, maar ik ga analytisch te werk. Ben niet bang om te experimenteren en op mijn bek te gaan. Niet geschoten is imo altijd mis.

Bij mijn ontvanger resoneert de 160 GB Seagate lichtjes en hij begint aardig vol te raken. Ik heb inmiddels een ide-sata interface besteld (en binnen) en trek de stoute schoenen aan. Ik ga een poging wagen een 1TB Sata disk (ook besteld, maar nog niet binnen) in te bouwen. Lukt dit niet, dan probeer ik ook een 320 GB exemplaar die ik heb rondslingeren en hang ik de TB schijf in mijn servertje.

@balletvos: 7200 toeren schijven zijn meestal iets luidruchtiger, worden warmer, en hebben in het algemeen ook een hoger stroomverbruik. Wanneer het acoustisch management staat ingeschakeld is dit allemaal een stuk minder. Misschien is een ATA 2.5 inch schijf toe te passen. Deze worden voornamelijk gebruikt in laptops. Zijn kleiner, meestal stil, hebben een laag stroomverbruik en lage warmteontwikkeling. Nadeel is dat ze niet zo snel zijn, maar dat is voor deze toepassing niet echt noodzakelijk.

Op een website/forum van Topfield lees ik constant dat Samsung en Seagate schijven zijn gecertificeerd voor Topfield ontvangers. Wat ook een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn in je ontvanger is een rot soldeercontact (te herkennen aan dofheid) of voeding van je hdd. Ik heb de ontvanger opengemaakt en gezien dat er een redelijk traditionele voeding in zit, en dat de ontvanger opgebouwd is uit standaard componenten. De hoofprint wordt blijkbaar in meerdere ontvangers toegepast gezien het aantal niet geplaatste componenten.

Je zou evt de schijf eens in een computer kunnen hangen om te kijken of de schijf nog te benaderen is, voordat je een nieuwe schijf koopt.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door nachtdier »

Nah, geen behoefte in een discussie. Je lacht om mn reactie, maar komt zelf met een in mijn ogen toch wel lachwekkende opmerking. Het zou aan wat stof liggen... Als je dat stof wegblaast, zou in jouw visie dus de hdd weer gedetecteerd worden en stopt ie ook even snel weer met tikken.

De harddisk is nu nog in orde, omdat ie er tijdig uitgehaald is. Zou dat niet gebeurd zijn, zou ie binnen zeer korte termijn wel echt de geest geven. Die schijf is nog prima bruikbaar, maar zal waarschijnlijk niet door windows herkend worden: is anders geformatteerd nl. voor gebruik in de topfield.

Andere harde schijf inbouwen is mogelijk: heb er een 3 maanden geleden eentje gehad waar ik tijdelijk een 1tb hdd in heb gezet en die werd gewoon door de tf5300k herkend en werkte ook gewoon. Alleen niet vlekkeloos: toch wel dingen geconstateerd die ik bij de andere hdd niet had. Maar dat kan wellicht aan de converter liggen. Daar moet je wel de juiste van hebben.

Maar, nogmaals, nieuwe schijf kopen lost problemen niet op.

Gesloten