LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Klachten afhandeling bij CanalDigitaal?

Klachten afhandeling is goed
3
50%
Klachten afhandeling is neutraal
1
17%
Klachten afhandeling is slecht
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

Een tijdje geleden heeft CanalDigitaal zonder aankondiging een test gedaan met een nieuwe versie van EPG. Door op BVN te gaan staan, de receiver uit te zetten en vervolgens weer aan te zetten, werd de update geactiveerd. Nu is het zo, dat sindsdien het apparaat regelmatig vast loopt, 1 seconde beelduitval heeft en nog veel meer vage klachten. Ik al een beetje gegoogled en dan kom je heel wat tegen. Als je bij CanalDigitaal reclameert, dan krijg je geen reactie.
Ik hoop dat ik hier medestanders krijg, zodat CanalDigitaal alsnog tot een oplossing komt. Het gaat om de volgende Philips typen: DRS 2110/2211/2212. Deze kunnen allemaal vreemde kuren vertonen.
De test was ongeveer een 2 a 3 weken geleden. Heeft u dit ook, dan zie ik graag een reactie en wie weet, pikt TROS-RADAR dit wel op!

Mvg, Biomus

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door jopieslim »

Ook bij ons heeft de receiver van Philips het loodje gelegd en dit na een update.
Ik was de beperking van de canal digitaal goedgekeurde ontvanger zo zat, dat ik een maxdigital gekocht heb en nu kan ik eenvoudiger zenders inladen en er is een eigen forum, waar je geholpen wordt met problemen. Dit apparaat, dat overigens de helft van een philips kost, beviel zo goed, dat ik al snel een tweede voor boven aangeschaft heb.

Ik zou gewoon een niet goedgekeurde ontvanger kopen, eventueel met een interne kaartlezer en een plek voor een ci-module.

Kijk maar eens op sat4all.com of www.maxdigital.nl

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

Dit is een systeem wat is verkocht aan een kennis. Zelf heb ik deze types nooit willen hebben, omdat de FW niet zelf kon worden verandert!
Dit doe ik dus voor haar en anderen, die misschien niet eens weten dat dit de oorzaak is van hun probleem.
Ik heb al een paar jaar een DGStation Relook 400S. Dubbele tuner, HDD, zeer veel andere firmware/software!
Anyway, ik ben dus niet zo gecharmeers van deze actie van CD!

Mvg, Biomus

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door Cor802 »

Ik geloof niet dat jullie weten waar je het over hebt, ik lees http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=2088 en hier namelijk hele andere dingen...[/url][/u]

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door jopieslim »

Ik weet wel waar ik het over heb.
Maar de goedgekeurde ontvangers zorgen altijd voor problemen.
De philips dsx 7072 bijvoorbeeld wordt al niet meer door canal digitaal ondersteund.
Vandaar mijn tip, kijk naar een ci-ontvanger. Daar heb je die ellende niet. En je kunt ook nog eens makkelijk andere satellieten bekijken, zoals de ASTRA 2 (Groot-Brittannie). Met zeer veel FTA zenders.

Op de philips kun je maar 999 kanalen inlezen en dat is te weinig.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door Cor802 »

Blijkbaar toch niet zo slim, want het gaat hier over een 2211.

Ik vind het wel jammer dat de nieuwe EPG er niet meer is, heb dit gewoon gelezen op de website hoe je dit moest installeren. En ik kan gewoon zappen langs BVN. En 999 zenders, wat moet je ermee?

En CI ontvangers geen problemen? HIHI. Je moet me niet aan het lachen maken slimpie. En zeker bij elke verandering aan de telefoon hangen zeker om uitleg te krijgen?

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door jopieslim »

Hallo Cor,

Het gaat er ook niet om 999 zenders vol te krijgen. Maar omdat de Philips geen losse transponders in kan lezen, is het bijna onmogelijk om meerdere satellieten te kijken.

Met de Maxdigital heb ik geen enkel probleem gehad. Ja, er was 1 probleem en dat was de ontvangst van Ketnet/canvas met zwarte cd-kaart en dit werd door Maxdigital zelf opgelost met een firmware update vrij te downloaden en via usb-stick te plaatsen.

Ik heb Canal digitaal niet een keer hoeven bellen. De updates komen zonder problemen binnen.

Kijk wil je alleen de Nederlandse zenders, dan zit je behoorlijk goed met de gecertificeerde ontvangers. Maar wil je meer ontvangen dus ook de BBC, dan zul je toch over moeten stappen naar een andere decoder.

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door jopieslim »

zie ook: http://www.hopperguide.nl/Uitfaseren_Strong.html

Het gaat weliswaar niet om deze ontvanger, maar dat gaat zeker weten ook met deze ontvanger gebeuren. Let maar op.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier duidelijk om een ondeugdelijk product. Dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. En wanneer dit niet mogelijk is of onredelijk is dan heeft u recht op ontbinding.

Bij ontbinding heeft u recht op het aankoopprijs minus een gebruiksvergoeding. Die gebruiksvergoeding kunt u berekenen aan de hand van de gemiddelde levensduur en de rest waarde van het product. {Gebruiksvergoeding = (aankoopprijs - restwaarde) * gebruiksduur / gemiddelde_levensduur}

Gezien het merk mag u uit gaan van een relatief lange gemiddelde levensduur, laten we zeggen tenminste 5 jaar.

Ik zou in eerste instantie schriftelijk reclameren bij de verkoper waar u het product heeft gekocht. Ik zou 1 filmpje maken waarop te zien is dat u de brief in de envelop doet en verzend. (Voor de bewijsvoering later.)

Als het mogelijk is om collectief een rechtzaak te starten tegen de verkoper zou dat best wel eens heel lucratief kunnen zijn.

Daarnaast zou u CanalDigitaal kunnen aanspreken omdat zij mogelijk een onrechtmatige daad zijn begaan met deze update en dan de schade moeten vergoeden. De schade wordt alleen anders vastgesteld, namelijk door de dagwaarde te bepalen. Daarmee krijgt u dan waarschijnlijk minder dan als u de verkoper aanspreekt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 jul 2008 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat kan een grond geven om de overeenkomst te vernietigen (dwz heeft nooit bestaan) waardoor de koper het aankoopbedrag als onverschuldigd betaald terug kan eisen.

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door Cor802 »

Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt, de Philips kan ik gewoon gebruiken voor meerdere satellieten hoor. TV oost kijk ik er prima mee.

Als je eens verder leest op die andere link dan zal je lezen dat de hopperguide niet zo'n beste bron is om aan te halen.

Maar wees blij dat je tot niets gedwongen wordt, zoals bij Premiere of Sky.

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

@Cor802,

Jammer dat je zo reageert! Even ter info voor jou: Ik ben Admin bij Lexfiles en Orbitdelight en heb al ervaring met Philips sat en CD sinds 1999. Dus voor je conclusies trekt, eerst even bij jezelf te rade gaan!
Verder, als je goed leest, dan is het wel degelijk een probleem van de DSR 22xx en metname de 2210. Even een quote van je eigen
aangehaalde site:

Mijn 2210 staat nu in de kast te niksen.
De firmware versie 60 is een regelrechte ramp gebleken voor mijn 2210.
Vaslopers, niet meer opwillen starten dan alleen op BVN en niet meer willen zappen.
Je kan rustig stellen dat de decoder met firmware versie 60 defect is.


Dus hoezo niks aan de hand?

@jopieslim. je kan je DSX 7072 ook gebruiken voor astra 23,5. Ik denk dat je dat bedoeld. Ik heb net mijn 6073 klaar gemaakt ter overbrugging van de de nu nog defecte 2210. Ook kun je betere FW in je 7072 zetten! Kijk maar eens op lexfiles/lexforum/lexdownload.

@Alfatrion,

Dat had ik ook in gedachte, maar ik denk dat je met meerde mensen meer kans maakt!

Mvg, Biomus

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

@Jopieslim,

De 7072 is veel beter te repareren. Ik hoop dat je het ding nog hebt! Als je er niks meer doet, dan wil ik hem wel hebben, tegen posttarief.....

Mvg, Biomus

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door Cor802 »

Niet mee eens, en als je wat minder selectief had gelezen dan weet je dat A: het niet met de epg van doen heeft, staat er meerdere malen in ( dus klopt jouw thread niet) B: Niet elke ontvanger heeft er last van, dus lijkt het me eerder dat er sommige ontvangers mol zijn.

Van mij mag die nieuwe epg weer terug komen, vond het mooier dan die zwarte rode blokken.

Daarnaast ben ik niet onder de indruk van de door jou genoemde feiten, geen idee wat je wilt bewijzen. Je aanname is en blijft foutief.

Daar wilde ik het maar bij laten, ik ben dit soort reacties wel gewend als je mensen niet direct naar de mond praat.

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

Cor,

Van mij mag je! Ik weet zeker dat het na die update is gekomen.
Maar van zulke bedweters, zoals jij hebben we al genoeg hier!
Ik laat het hier ook bij, voor mij 'is it a waist of time'.

Mvg, Biomus

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door jopieslim »

@ biomus

Ik heb de Philips helaas al weggegooid.

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

Jammer! :cry: :wink:

robstuart
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:46

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door robstuart »

Canaal Digitaal adviseerde ons om een software update uit te voeren op een PHILIPS 2210 ontvanger.
Deze update, nr60, heeft als gevolg dat de ontvanger vastloopt op kanaal14.
Alleen een reset of door het uitrekken van de stekker is de ontvanger weer aan de praat te krijgen.

Ik lees meerdere klachten over soort gelijke problemen.

Het is mij een raadsel waarom de ontvanger alleen op kanaal-14 vastloopt.

Is er al een nieuwe software update versie beschikbaar om dit te kunnen verhelpen?

mvrgr,
Rob

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Uitvallen/vastlopen van Philips DSR 22xx door EPG test CD

Ongelezen bericht door biomus »

Ja, die versie 60 zorgt nu juist voor het probleem!
CD laat het ook afweten!

Voor mij alleen nog maar NIET GOEDGEKEURDE (door CD) ontvangers!
Als er nieuws is, dan laat ik het weten.

Biomus

Gesloten