LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
loddercam
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2008 16:35

gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door loddercam »

Gisteren kregen wij een brief van Ziggo samen met UPC
Ons wordt gemeld dat Muiden en Muiderberg vanaf 1 oktober geen Ziggo Digitale TV meer heeft maar UPC (IK WIL NIET NAAR UPC!!)
Maar goed als ik er niks van merk prima.
Maar NEE HOOR!!
De kosten per maand worden €1,- hoger en dan heb ik nog geen digitale TV wat ik nu wel heb. WIl ik digitaal bij UPC dan komt er nog eens €4,- bij!
EN ik MOET !!!
En de digitale ontvanger van €100 is waardeloos!!! Ziggo vergoed 39,95
Dat is dus te weinig of kunnen ze niet rekenen?
Dan moet ik ook nog eens een nieuw kastje van UPC kopen?

Dit kan toch niet zomaar. Wie denken ze wel niet dat ze zijn?
Heb in ieder geval Ziggo een klacht gestuurd en geeist dat hun alle extra kosten betalen. (via hun site, dus zal wel nooit reaktie krijgen)

Ik heb pas 6 maanden Digitale TV. afgesloten bij Multikabel werd Ziggo wordt UPC. Je maakt mij niet wijs dat er toen nog geen onderhandelingen waren met UPC. Ze belazeren de boel dus gewoon.

Wat zouden we eraan kunnen doen!

Groet Frank

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door rene117 »

neem een schotel beter beeld dan upc

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door doubleyouk »

welkom bij de club. :twisted:

lidazwier
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2008 11:40

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door lidazwier »

Ook ik ben een bewoner van Muiden/Muiderberg. Wij moeten dus ook overstappen. Wij hebben 3 van die kastjes en zullen wsl. niets terug krijgen, want wij hebben ze al langer dan een jaar. Ook wij willen niet overstappen, want alles ging goed zoals het ging. Net Eredivisie.nl afgesloten. Dat begrijp ik niet dat ze toen niet gezegd hebben van wij gaan over naar UPC. Het vervelende vind ik, is dat je niemand aan de telefoon krijgt die je het allemaal netjes kan vertellen. Ik heb toen een mail gestuurd naar UPC en Ziggo en UPC heeft mij netjes teruggebeld, van Ziggo heb ik nog niets vernomen.
Ze doen bij UPC er niets aan om je het makkelijker te maken, door een vergoeding of iets van dien aard. Dat vind ik niet netjes. En het is inderdaad duurder. Je hebt geen keuze.

Ik zou ook wel willen weten wat hier aan kunnen doen.

groetjes Lida

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door agro »

Als satellietontvangst een optie is heb ik info voor je om op meerdere tv's digitale tv te ontvangen met 1 abonnement.
Stuur een mailtje en je ontvangt alle info.
Ps. ik ben GEEN leverancier.

lidazwier
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2008 11:40

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door lidazwier »

ik wil graag info hebben. We zitten inderdaad te denken aan een schotel.

gr lida

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Een schotel-abbo is nog veel duurder dan het UPC abonnement.!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door agro »

Een schotel-abbo is nog veel duurder dan het UPC abonnement.!
Bij de firma list en bedrog kost een basis abo € 16,37 per maand voor een schamele 30 tv zenders met analoge kwaliteit, het familie pakket op schotel kost € 13,50 per maand je hebt dan enige honderden tv zenders in digitale kwaliteit, en bovendien kan je middels cardsharing op onbeperkt aantal tv's op elke tv onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender ontvangen of opnemen.

Hoezo de firma list en bedrog goedkoper??????
Voorbeeld, ik heb nu op 4 tv's waarvan 2 met harddisk recorder met 1 abonnement familipakket met een ontvangst van enige honderden zenders in digitale kwaliteit voor € 13,50 per maand, bij de firma list en bedrog zou ik voor gelijkwaardig met een schamele 90 zenders ruim € 60,00 per maand kwijt zijn.

Een nadeel is wel met schotel moet je zelf investeren, maar met pakweg een voordeel van € 50,00 per maand betaald het zichzelf binnen afzienbare tijd terug.

Robindevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 13:57

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door Robindevries »

plm. 1/2 jaar geleden een dig. decoder gekocht van Samsung (HDMI) €250,- bij de Block.
Zelfde verhaal voor de rest, was compleet verrast.

Ik heb nu 2 weken geleden een brief geschreven en deze persoonlijk en vertrouwelijk verzonden aan de directeur klantenservive van Ziggo met de vraag hoe men mij fin. dacht te gaan compenseren.
Gewoon radio stilte, geen enkele reactie, anders dan de std. brieven met daarin het verzoek om de decoder op te sturen. Ja, daahaag, ik weet niet eens of ik en in welke mate er een fin. compensatie plaats gaat vinden.
Een kopie van de brief heb ik aan Radar verzonden.
Ik heb het gevoel dat e.e.a. niet behandeld gaat worden op TV. Jammer. Dit kan en mag toch gewoon niet. Als consument sta je compleet machteloos en worden we met z'n allen gedwongen om extra kosten te maken.

RADAR........................DOE HIER WAT AAN!!!!!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door pvd »

Dit probleem is wel op tv geweest (verlenging kassa). De woordvoerder van Ziggo zei dat alle klanten het volledige aankoopbedrag van de aangeschafte apparatuur retour krijgen. + een adres waar de apparatuur heen gestuurd moet worden.

pvd
De prijs van een decoder kan oplopen tot een paar honderd euro per stuk. Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, vertelt dat alle abonnees met digitale televisie in de gemeente Muiden een brief zullen ontvangen van de kabelmaatschappij. Daarin staat een uitleg hoe zij hun apparatuur kunnen opsturen en dat zij daarvoor een volledige vergoeding krijgen.

De woordvoerder van Ziggo meldt verder dat de teruggestuurde decoders gratis beschikbaar zullen worden gesteld aan onder meer sportverenigingen en goede doelen.
bron: kassa site

preuter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:57

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door preuter »

Ik hang nu al 20 minuten aan de telefoon :( en nog steeds heb ik niemand aan de lijn. (Alleen een vervelend muziekje.)
Eindelijk na een half uur!!!!! heb ik gehoor. :)
Eindelijk is mijn abbonement opgezegt! :lol: :lol: :lol:

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: gedwongen overstap van Ziggo naar UPC

Ongelezen bericht door frenkievee »

@loddercam: kun je dit probleem niet voorleggen bij de NMA? Dit riekt naar een dwang waar zij mogelijk wel iets over kunnen roepen?

Gesloten