LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte kwaliteid kpn digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door youri23 »

Zag ik het nou verkeerd of was het gewoon zeer slechte kwaliteid vandaag bij het eredivisie kanaal. Ik dacht lekker ajax te gaan kijken maar het was niet bepaald fijn om naar te kijken. Zo slecht dat het PPTV wel leek

Me normale beeld is wel gewoon top en heb ik niks op aan te merken

Zie het zelf:
Afbeelding

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door antonh »

Hier in Winschoten heb ik TOP kwaliteit van mijn beeld.
Ik ben voor 200% tevreden.

:D :D :D

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door jelle. »

Begrijp ik het goed dat dit probleem zich niet voordoet op andere zenders dan de Eredivisiekanalen?

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door pele »

Vorig jaar digitenne genomen, puur voor de voetbal. Vreselijk beeld en geluid. Maar alleen bij de voetbalkanalen. Het beeld haperde, het geluid stokte steeds zodat we op het laatst zonder geluid keken. Per 1 sept geen digitenne meer, maar via upc voetbal. Wat een fantastisch mooi beeld en geluid. Dus het komt vakaer voor.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door Walter_F »

Sorry hoor, maar hoe kunnen wij nu aan de hand van dat plaatje een mening vormen over hoe jouw beeld eruit ziet?

Je hebt een foto genomen van je beeldscherm. Allicht ziet dat er crap uit....

Maarre, waarom kom je hier nou klagen? Je moet bij KPN zijn... Als die niet thuisgeven of iets anders doen waar jij het niet mee eens bent dan heeft t een functie als je dat hier komt melden.

SNDRB
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:12

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door SNDRB »

Hoe groot is je scherm?

KPN werkt het beste tot en met 32 Inch, daarna kan het per huis, tv e.d. verschillen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door Martin1976 »

heb zelf ook 32 inch beeldbuis en ben zeer tevreden over Digitenne, perfect beeld en geluid. En dat voor een lage prijs. Zo'n foto zegt inderdaad niets, en als je niet tevreden bent moet je gewoon overstappen op een andere aanbieder, keus genoeg!

youri23
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2006 02:04

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door youri23 »

Hoe je dat kan zien? uhm volgens mij is het over duidelijk dat er om de spelers een waas hangt?

Tot 32" zij je? ik heb een 81 cm scherm dus 32" dus het zou goed moeten zijn.

Nee dit is op beidde eredivisie kanalen helaas.

Ik kom hier niet klagen ik poll alleen de reacty`s van andere om te kijken of dit soort beelden ergens anders ook voorkomen.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door Walter_F »

Die waas kan ook zijn omdat jij niet zo'n vaste hand hebt, of omdat je heel ver hebt ingezoomd of omdat je gewoon een crapcamera hebt. No offence, maar dit kun je gewoon no way vastleggen op een foto.

Ok, (slechte) ervaringen van anderen kunnen waardevol zijn inderdaad

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door pieter_1 »

bij mij is de kwaliteit ook niet al te best en dan heb ik het over de gewone kanalen. ik heb vooral last als er een brommer langs rijd (geen geluid beeld staat stil) je mist dus een stukje van de uitzending en soms ook gewoon slechte ontvangst beeld blokt en geen geluid. helpt soms al je het apparaat uit zet en weer aan. ik heb dit wel een tijd uitgehouden.maar ben het nu toch zat en heb besloten over te stappen op iets anders. KPN geeft toch alleen maar standaard antwoorden als heeft u uw antenne verplaats en dat soort antwoorden als of ik kompleet debiel ben. Laatste advies was een buiten antenne te kopen voor een beter ontvangst.

Martin1976 jou advies aan een ander om gewoon over te stappen (en niet hier te klagen) naar een ander is natuurlijk briljant. Waarom zou je van je huidige aanbieder verwachten op verbetering. Ben het wel eens dat het moeilijk is aan de hand van een afbeelding je kwaliteit te meten.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door jelle. »

ik heb dit wel een tijd uitgehouden.maar ben het nu toch zat en heb besloten over te stappen op iets anders. KPN geeft toch alleen maar standaard antwoorden als heeft u uw antenne verplaats en dat soort antwoorden als of ik kompleet debiel ben. Laatste advies was een buiten antenne te kopen voor een beter ontvangst.
Met alle respect, maar wat wil je dan horen? "Toets de volgende code op uw afstandsbediening en de kwaliteit zal ineens subliem zijn" ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door snepke »

ik heb ook digitenne in het begin slecht beeld kpn gebeld heb gratis een buitenantenne gehad,nou is het beeld perfect ,net zo goed als met een schotel(heb ik 6 jaar gehad)die een stuk duurder is als je alle zenders wil ontvangen.Ieder jaar werd de schotel met 10euro verhoogt

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door pieter_1 »

Met alle respect, maar wat wil je dan horen? "Toets de volgende code op uw afstandsbediening en de kwaliteit zal ineens subliem zijn
o daar hebben we weer zo service desk medewerker die het allemaal weet.
KPN bied iets aan in de reclame zeggen ze ook dat het goed is. zelf de buren komen bij je kijken.
maar voor sommige blijkt dat dus niet zo te zijn. Ik mag toch als verwachting als ik een betaalde dienst aanneem dat deze goed is. en op ze minst aan verbetering wordt gewerkt.
De mensen vertellen dat ze de antenne moeten verschuiven is net zo onzinnig antwoord geven als je nu doet. Als of de gebruiker een sukkel is die verteld moet worden dat het in de vriezer koud hoort te zijn. want de tekst die jij voorleest staat namelijk ook in de gebruik aanwijzing. Ik verwacht dus een ander antwoord dan ik al kan lezen. Zeker als ik vraag om het niet standaard antwoord na het standaard mailtje, Waar heb ik anders een service desk voor nodig. Want niemand heeft mij nog kunnen vertellen waarom het bij mij de ontvangst slecht is of eigenlijk wegvalt als er een brommer langs rijd en mooier nog hoe dit te verhelpen. Bij de instellingen staat alles op 99 procent ontvangst. en ik zit ook niet in een slecht ontvangst streek. want de zender staat nog geen 10 km verder op :? [/quote]

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door jelle. »

Om te beginnen ben ik geen 'service desk medewerker'. Verder zal ik uitsluitend even ingaan op het volgende (de rest vind ik niet zo relevant eerlijk gezegd):
Want niemand heeft mij nog kunnen vertellen waarom het bij mij de ontvangst slecht is of eigenlijk wegvalt als er een brommer langs rijd en mooier nog hoe dit te verhelpen. Bij de instellingen staat alles op 99 procent ontvangst. en ik zit ook niet in een slecht ontvangst streek. want de zender staat nog geen 10 km verder op Confused
Wat je noemt is een bekend probleem bij DVB-T (zelfde kan zich voordoen bij bijvoorbeeld trams) en kan helaas niet zo gemakkelijk opgelost kunnen worden. Antenne verplaatsen is dan toch wat het meest voor de hand ligt, bijvoorbeeld naar een verdieping hoger zodat je minder last hebt van wat er op de straat gebeurt.

benno1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:30

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door benno1975 »

jelle, misschien kan je me helpen aangezien je het e.e.a. van digitenne af lijkt te weten en de KPN helpdesk mij niet verder kan helpen.
Mijn ontvangst van digitenne is 95%, ik woon bijna onder de zendmast in Breda (800 meter afstand) Vooral bij voetbalwedstrijden (groot groen beeldoppervlak) is er continue een andere zender (volgens mij RTL 4) vaag zichtbaar op de achtergrond. Dat beeld verschuift vervolgens van rechts naar links op mijn scherm. Enig idee wat ik hiermee kan? Antenne verplaatsen helpt niet...

Alvast bedankt!

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door pieter_1 »

wat is niet relevant aan mijn antwoord. ?

Dat het een bekend probleem is hoor ik voor het eerst,
Waar kan je dat vinden op de KPN site ? en ik moet dus 20 - 25 meter kabel kopen dit door me helehuis aanleggen naar boven. Als je dat niet erg vindt, vind ik deze oplossing niet acceptabel. Wie zegt me dat het probleem dan verholpen is . en vindt u nu zelf ook niet dat ik dit van een KPN service desk zou moeten horen, en niet van iemand op een of andere forum ?. Hoe kom je eigenlijk aan deze wijsheid ? heb je dit getest ? heb je ervaring mee ? of denk je allen dat het helpt. Het verplaatsen van de attenne is natuurlijk gebonden aan de kabel lengte en ja je kan deze natuurlijk verlengen.(want het kabeltje aan de attene is niet langer dan ongeveer 2 meter) wat ik natuurlijk al gedaan heb om hem wat verder van de straat te zetten. ja zelf bedacht. :D . Zou dus graag wat meer onderboude info willen hebben voordat ik hier meer geld aan uit geef.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door LeoZ »

Iets over Digitenne van KPN::

De kwaliteit van Digitenne is niet van Topkwaliteit!

De verbinding van Digitenne is 3 MegaBit,

De ,, van b.v. Digitale Tv van Ziggo (met Decoder) is 8 Megabit,

Dat is bijna 3X zoveel en dus bijna 3 X beter beeld en geluid!

Dus indien uw LCD of Plasma TV groter is dan 32 inch (80cm.) is het Niet aan te raden om Digitenne te nemen!

Zeker bij grote LCD- of Plasma TV's van b.v. 40 inch en groter kunt u beter Digitale TV van b.v. Ziggo nemen, in ieder geval via een kabel met decoder en dan niet draadloos via KPN.

Ik maak hier geen reclame, maar wil slechts uitleggen wat de kwaliteit is.

mennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 20:45

Re: Slechte kwaliteid kpn digitenne

Ongelezen bericht door mennie »

Hallo,

Ik wil even mijn ervaring delen.
Net als vele anderen heb ik niet best geluid en af en toe ook slecht beeld. :(
Ik heb twee digitenne decoders (beide geprobeerd), maar het blijft niet best. Ik verwacht geen TOP kwaliteit, maar minstens enige kwaliteit. Probleem is dat het beter is geweest dan wat ik nu heb.
Ik woon in Culemborg en mijn buiten-antenne heeft 'vrij zicht' op de zender bij lopik.
Lopik ligt hier ca 15 km vandaan. Dat is voor dit soort zenders zeer dichtbij.
Om een (niet) zo lang verhaal korter te maken, kpn/digitenne moet iets gaan doen aan hun signalen.

Doe met dit verhaal wat je wilt, ik hoop dat je er wat mee kan.

Groeten Mennie

Gesloten