LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verwijdert 8 analoge kanalen t.b.v. 1 HD kanaal.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Betoep
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 sep 2008 21:48

Ziggo verwijdert 8 analoge kanalen t.b.v. 1 HD kanaal.

Ongelezen bericht door Betoep »

Hallo
Is Ziggo alleen beslisser? Zijn wij als KLANT niet de vrager van het product Ziggo? Nou nee dus. Onlangs werd ons medegedeeld dat er weer analoge zenders gaan verdwijnen. De vorige keer heeft dat al een rel gegeven i.v.m. de zender keuze, maar het aantal zenders is analoog evengoed afgenomen. Nu staat er medio dit jaar weer een slag te gebeuren. Hoe kan dat zo maar?
Nu worden we eigenlijk gedwongen om over te stappen naar digitaal. Echter, daar kleven ook de nodige nadelen aan. Je moet per tv een digitale ontvanger zetten. Je kunt wel meer tv's aansluiten, maar dan moet je allemaal naar dezelfde zender kijken. Dus kun je ook niet digitaal opnemen van een andere zender. Of je moet nog een apparaat kopen. Of, om nog verder op kosten te worden gejaagd, kun je een digitale ontvanger met harde schijf kopen. Nog verder in de portemonnee kun je grijpen als je ook nog eens in HD kwaliteit wil kijken.
Ik meende dat wij in een democratisch land leefde, maar begin hier steeds meer aan te twijfelen. Niet alleen de regering legt betuttelende, m.i. zinloze wetten op, maar ook de doorgifte van informatie wordt door anderen bepaald.
Wie of welke instantie kan Ziggo een halt toeroepen? Ik kijk weliswaar niet veel televisie, maar als ik kijk wil ik wel wat te kiezen hebben. Of dat nu Nederlands-, Duits-, Engels- of Franstalig is, moet dan toch in de behoefte kunnen voorzien. Dat is toch ook het product dat Ziggo verkoopt?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ziggo verwijdert 8 analoge kanalen t.b.v. 1 HD kanaal.

Ongelezen bericht door D1RK »

Als het niet bevalt is Digitenne een alternatief,

ze willen straks alles digitaal doen, zodat ze naast een beperkte basis extra pakketten kunnen verkopen en zo meer verdienen????

m.meuwese
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2009 22:06

Re: Ziggo verwijdert 8 analoge kanalen t.b.v. 1 HD kanaal.

Ongelezen bericht door m.meuwese »

Op 13 maar 2009 wordt vermeld dat kanalen worden verwijderd van de klanten aangesloten op het analoge netwerk van ZIGGO. Dit is onacceptabel! Voor de dienst verlening wordt maandelijks dezelfde kosten in rekening gebracht waardoor het aanbieden van de diensten ook gelijk dient te blijven.

In deze brief wordt er geen enkele vorm van financiele compensatie aangeboden terwijl de aangeboden producten minder worden.

Dit is onacceptabel en verwacht daarom een financiele compensatie van ZIGGO. Aangezien er 4 kanalen worden verwijderd van de 34 beschikbare lijkt een korting van 10% op de abbonementskosten een redelijk uitgangspunt.

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Ziggo verwijdert 8 analoge kanalen t.b.v. 1 HD kanaal.

Ongelezen bericht door hola_01 »

Persoonlijk denk ik eerder een haast onmogelijk uitgangspunt. U betaalt namelijk voornamelijk voor de aansluiting, slechts een klein gedeelte van de kosten is voor het aanbieden van televisiezenders.

Daarnaast is de hoofdreden dat er minder televisiezenders analoog worden uitgezonden, dat deze zenders de signalen niet meer analoog aanbieden aan de televisieprovider ( vanwege de hoge kosten hiervan), en dus alleen analoog.

Even om terug te komen op het eerste punt... Van uw abonnementskosten voor de televisie (rond de 14 euro, uit mijn hoofd) zijn ongeveer 10 euro de kosten voor aansluiting en onderhoud van de kabel.

Indien u niet akkoord gaat met een dergelijke vermindering van zenders bent u vrij om een andere provider te zoeken, bijvoorbeeld door gebruik te gaan maken van satteliet

Gesloten