LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen van KPN Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door EGun »

Bij de Primafoon geweest om abonnement digitenne op te zeggen. Computerstoring, kon dus niet. Een 0900 nummer gehad en ik moest maar bellen. Dit nummer kost u 0,45 ct p/m tot een maximum van 22,50 Euro. 0,45 ct is al aan de hoge kant voor een bedrijf als KPN, maar goed
Ik kreeg eerst reclame te beluisteren, dan 2X een menu. Postcode en huisnummer doorgegeven aan een medewerker, die mijn gegevens moest opzoeken. Dit duurde minstens één minuut. Wel een leuk muziekje. Daarna moest er een retournummer opgezocht worden. Zegt de medewerker: "Dat duurt 4 minuten, ik zet u 4 minuten in de wacht want ik moet dat nummer opzoeken. Daardoor heeft het hele gesprek 11 minuten geduurd dus in totaal 4,95 Euro
Dit is geldklopperij

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door jelle. »

Ja dus?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door queenfan »

ja kost geld.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

*Gaap*

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door glith »

Helemaal mee eens hoor en trek je niks van GoldenIndy aan die probeerd alles wat met KNP of Digitenne te maken heeft goed te praten.
Zit zelf NOG steeds vanaf sept 2008 te wachten op teruggaaf :twisted:
Laatst gewijzigd door glith op 18 feb 2009 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

digi2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2009 10:29

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door digi2008 »

KPN belooft na 6-8 weken de aanschafkosten van digitenne (ca 90 euro) terug te betalen. Ik wacht nu 5 maanden op mijn geld en na talrijke emailtjes en telefoontjes met de factuurservice komt men niet verder dan telkens een standaard antwoord van: " uw probleem is ons bekend en wij vragen uw geduld". Na 5 maanden is dit geduld op en het lijkt mij tijd om de onbetrouwbaarheid en arrogantie van KPN aan de kaak te stellen. Ik heb de indruk dat er duizenden klanten al maanden op hun geld zitten te wachten; KPN dat zijn klanten niet serieus neemt verdient een flinke tik op zijn neus. Ook hier geldt 'eendracht maakt macht' dus reageer zodat wij gezamenlijk het laakbare gedrag van KPN aan de kaak kunnen stellen!

HdB54
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 22:08

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door HdB54 »

KPN sluit je aan, maar opzeggen lukt niet.

In maart 2008 wilde ik het jaarabonnement (tot oktober) alvast opzeggen, per telefoon, volgens de KPN-procedure. Niet omdat het slecht was, maar we hadden geen ontvangst op onze boot, waar digitenne juist voor bedoeld was.
De telefonist wilde de opzegging niet vastleggen, dit kon zgn. pas 3 maanden voor het einde van het contract. Ik heb me daar per mail over beklaagd bij KPN, die me vervolgens uitlegde dat een contract opzeggen per mail niet kon. Nogmaals uitgelegd, dat ik me me beklaagde omdat het volgens de standaard-manier niet lukte om op te zeggen. Daarna ontving ik een reactie dat het contract zou worden beeindigd als ik mijn contractnummer even zou doorgeven. Helaas was ik even in frankrijk, maar bij terugkomst, begin juni bleek digitenne al niet meer te werken. Gereageerd met het verzoek aan KPN om aan te geven wat nu de status van mijn contract was, omdat ik er zelf op rekende het contract tot oktober 2008 uit te moeten dienen. Geen reactie ontvangen (en ook geen digitenne meer, maar ala, de kabel was alweer aangesloten). Na oktober 2008 gaat KPN echter vrolijk door met het afschrijven van onze rekening. Daarover heb ik mij op 23 januari beklaagd, per mail met bijgesloten de mail van begin juni. We zijn nu weer een maand verder maar er gebeurt geheel niets, op mijn mails hierover krijg ik de melding dat ik, wegens grote drukte bij KPN, even geduld moet hebben.

Mijn advies, blijf uit de buurt van KPN.
KPN sluit je aan, ik sluit KPN af


:x

k.alkema
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2009 21:47

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door k.alkema »

Na een jaar Digitenne te hebben,Nog steeds mijn E85,00 niet terug!!!!
Alleen ellende en storing.Na een driekwartier aan de telefoon te hebben gehangen A 00,45 cent per minut(staat in de boeken als 00,10 cent),
Hoop ik nu per 29 mei verlost te zijn van het gedoe.Heb het kastje wat een maand op proef was gelijk terug gestuurd, Maar het geld werd gewoon van onze bankrekening afgeschreven.Gebeld nog eens gebeld enzovoort heel veel kosten geen succes.En nu maar hopen dat het wel goed gaat.Bedankt KPN voor deze zeer slechte service.

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door roelofensing »

Ik wacht ook al bijna een jaar op de teruggave van de 89.95 voor de aanschaf van een modem welke reeds eind april 2008 is teruggestuurd. Ze hebben al 2 keer gebeld om het banknummer te vragen waar ze het geld moeten storten terwijl dit ook in de begeleidende brief en de emails stond, maar ik heb nog steeds geen geld gezien. De laatste tijd krijg ik continue het volgende antwoord van klantenservice, let wel dit heet 'service', het antwoord luid

Geachte heer Ensing,
In reactie op uw bericht kunnen wij u als volgt antwoorden:
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw klacht doorgegeven is aan de afdeling, die uw probleem kan oplossen. Door onverwachte drukte is het niet mogelijk geweest om telefonisch contact met u op te nemen. Het e-mailcenter heeft niet de mogelijkheid de afhandeling van uw klacht te bespoedigen. Onze excuses hiervoor.
Vriendelijk vragen wij u om geduld.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Carla Verhoeven
KPN

Dit heet service, ze geven gewoon toe dat ze niets doen, en de klacht is ondertussen al ..tig keer doorgegeven aan de afdeling '??' . Dit is gewoonweg een standaard antwoord, ik vraag mij eigenlijk af of wel een persoon 'Carla Verhoeven' bestaat bij de KPN klanten'afweer' ik vermoed eigenlijk van niet

In elk geval ik denk ik gewoon naar mijn centen kan fluiten, en de KPN die kan naar mijn klandizie fluiten, wat ze denk ik gewoonweg niets kan schelen...

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Roelof, heb je al een reactie aan laten maken dan? Op die manier werkt het (helaas). Er is een speciale afdelingen die zich met dat soort dingen bezig houdt en zij kunnen je vertellen wanneer je die 89.95 terug krijgt.
Om die reactie aan te laten maken moet je bij de factuuservice zijn.
Het klopt overigens wel dat het op die afdeling druk is en dat het daarom allemaal wat langer kan duren.

roelofensing
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2003 11:56

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door roelofensing »

Het klinkt inderdaad alsof Gloden Indy het goed wil praten, ik heb geen iidee wat voor reactie ik zou moeten laten aanmaken, wat een onzin. De KPN heeft mij al twee keer gebeld voor mijn banknummer met de belofte dat het binnen 6-8 weken gestort wordt. Daarnaast heb ik bijna 50 bladzijden met emails waarin vrij regelmatig wordt beloofd dat het terug betaald wordt maar dat het 6 to 8 weken kan duren, bij mij zijn 6-8 weken zo maximaal 2 maanden NIET 12 maanden. Ik zou niet weten wat voor reactie ik volgens Golden Indy zou moeten aanmaken, het enige wat KPN wil is dat ik ze voor 45 cent per minuut ga bellen om naar hun reclames te luisteren. Het is heel simpel, ze moeten gewoon 89.95 terug storten zoals beloofd, en meer niet.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door EdoK »

Mooi dat hier al een onderwerp over is. Ik heb zojuist ook verplicht telefonisch Digitenne opgezegd (via de Primafoon kan niet werd mij verteld) en was onthutst over de tijd die dat vergt tegen het tarief van 0,45ct per minuut.

Ik was ook bijna 11 minuten verder en ik heb de dame in kwestie kort moeten houden en iedere overbodige zin direct afgekapt!

Die servicedesk zit er maar voor één ding en dat is een retournummer bij een telefonische opzegging regelen. De eerste 30 seconden is inderdaad 'reclame tijd', met het menu ben je weer 30 seconden verder.
Dat ik voor een opzegging belde is direct duidelijk door het keuzemenu (2-2). Het zoeken van de gegevens bij de naam is hooguit 30-40 seconden werk. Waarom het dus tijdens het gesprek 8 minuten moet duren voor er een retournummer is geregeld met dat 'dedicated systeem' is mij een raadsel. :cry:

De conclusie is dat opzeggen minimaal € 4.95 kost bij Digitenne. Ik vind dat ERG veel.

Ann29
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:57

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Ann29 »

Ja, ook wij mijn zwager en ik, beiden krijgen we geld terug van KPN, ik wacht al van november 2008 en mijn zwager vanaf december 2008, Ik omdat ik na een week geen digitenne wilde, mijn zwager omdat hij de modem gratis zo krijgen als hij klant bleef.
Wij hebben allebei contact gehad met KPN, verschillende keren gebeld, klachten aangemaakt geemaild en nog steeds niets. Ook zouden we teruggebeld worden, maar ook dat gebeurde niet.
Ben het zo verschrikkelijk zat met de KPN, als je zelf niet betaald hangt de deurwaarder aan je bel, maar KPN wacht rustig een half jaar, en dat is dan oke??????? waardeloos. Ik heb begrepen dat dit bij veel mensen gebeurd, dus trekken ze veel rente en al die telefoontjes a 0.45 eurocent komen zo ook lekker binnen. KPN heeft maling aan de klant. Het zou fijn zijn als radar hier ook aandacht aan geeft.
Als KPN wel goedwillend is, zouden ze eerst eens een gratis nummer moeten instellen bij klachten.

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door elynasedai »

Heb ik ff geluk gehad, ik heb die aanschafkosten nooit hoeven te betalen..

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik wil het pakket na twee weken terugsturen maar kreeg gisteren en vandaag te horen dat er een storing is in de computer met het klantenbestand en dat ze me geen retournummer kunnen geven. Dit pas nadat ik het bandje met het keuzemenu en dergelijke heb doorlopen en er om mijn gegevens is gevraagd. Ook zo iets raars: waarom vragen ze me dan eerst om mijn postcode, huisnummer en naam, en om de reden dat ik er vanaf wil zien, als ze toch gaan vertellen dat er een storing is? Is dit soms de manier van KPN om nog wat geld te verdienen aan digitenne?

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Wat een wantrouwende types zeg. Er was wel degelijk een interne storing deze week.
En waarom ze je postcode huisnummer vragen? Ben je niet assertief genoeg om dat aan de callagent te vragen? In elk geval doen ze dat om je te indentificeren.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door tarquesh »

Als consumenten problemen ondervinden mogen ze mopperen. Niet iedereen is technisch een wonder.
Dat zij niet weten dat het een echte storing is , is niet hun probleem. Klant is koning.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik vond het gewoon vervelend dat ik nadat ik een keuzemenuutje had doorlopen waarin ik precies had aangegeven waar ik voor belde, eerst een aantal vragen moest beantwoorden (o.a. de reden waarom ik wilde afzien van Digitenne) voordat mij werd verteld dat er een storing was!

Maar voor de goede orde: het is inmiddels gelukt, de derde keer dat ik belde heb ik maar meteen gevraagd of er een storing was, en dat was toen niet zo, en ben ik in minder dan 5 minuten geholpen, en het terugsturen zelf is naar een antwoordnummer en ook gratis.

A.Doldersum
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2009 10:00

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door A.Doldersum »

Helaas het zoveelste verhaal over de kpn.
Wij hebben binnen 2 werkdagen de hele bende terug gestuurd en tot op dit moment geen geld terug van de kpn.
Ook wij hebben diverse telefoontjes gepleegd om het geld terug te krijgen.
Wij worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs werd ik 1 maal zeer onbeschoft te woord gestaan door een medewerker van de kpn.
Ook de vraag of ik een leidinggevende of een manager of zelfs de directeur kon spreken over deze klacht word diverse malen met nee beantwoord.
Ik ben de smoesjes van de kpn meer dan zat en overweeg juridische stappen te ondernemen.
Zijn er mensen die er ook zo overdenken?
Samen kunnen we er voor zorgen dat deze waanzin van de kpn stopt.

mw-shorty
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:17

Re: Opzeggen van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door mw-shorty »

Bij mij hetzelfde. Ik wacht al een half jaar op mijn geld. Inmiddels voor ruim 100 euro gebeld met KPN. Van het kastje naar de muur gestuurd, nooit teruggebeld worden. Toezeggingen worden gedaan, die niet worden nagekomen. En niemand, werkelijk NIEMAND kan of wil je helpen. Wat helpt dan wel? Een incassobureau inschakelen? Juridische stappen? Of gewoon een uitzending van Radar er aan wijden.
Zo'n bedrijf heeft eenvoudigweg geen bestaansrecht anno 2009.

Gesloten