LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Moeten de m.n. duitse zenders blijven?

Peiling eindigde op 26 jun 2009 20:29

Ja
35
59%
Nee
14
24%
Maakt mij niet uit
9
15%
Geen mening
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Peetje »

Wij hebben ook zo'n brief gehad van Ziggo. Bij ons verdwijnen er ook enkele zenders, maar dat zijn juist de zenders waar we echt nooit naar kijken: TV5, BBC World en volgens mij nog een thuiswinkelkanaal. Dus we blijven voorlopig lekker analoog kijken. Kan me wel voorstellen dat het een ander verhaal is als die Duitse zenders erafgaan, die bieden nog programma's die de moeite waard zijn. Sowieso belachelijk dat Ziggo haar klanten dat kastje gewoon opdringt. Ook al is het, na betaling van een eenmalig bedrag, verder gratis.

euromos
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2007 14:34

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door euromos »

Dan word t tijd dat de vergunning om een schotel te monteren ook maar afgeschaft word.
Nu mag alleen ALI en ACHMED dat , maar dat zou betekenen dat wij in eigen land gediscrmineerd worden en is volgens mij in strijd met de wet.
Dat de analoge antennesignalen uit de lucht zijn gehaald was stap 1
stap 2 is dus ook de betaalde kabelkanalen stukje bij beetje eruit te halen, mensen worden gedwongen dure installaties te kopen en daarbij een veel te duur abbo te nemen bij de machtige kabelaars, die blijkbaar alles kunnen en mogen.
Ik zeg: schotels voor nederlanders en al die kabelaars de rug toedraaien

mvg H

Clyde
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 16:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Clyde »

Geplaatst op 04 Apr 2009 19:47 door vogels


--------------------------------------------------------------------------------

@clyde: had geen kwaad gekund je eerst even goed op de hoogte te stellen ipv meteen op tilt gaan.

Inderdaad, koop je de digi ontvanger in de winkel, zit er geen smartcard bij.
Echter, maak je gebruik v.h. aanbod van Ziggo (99 - 25 euro korting) dan zit er wel een smartcard bij.

http://www.ziggo.nl/producten/televisie ... pakketten/

Wel even goed lezen, want daar staat o.a.:

In het Installatiepakket Digitale Televisie bevinden zich een standaard digitale ontvanger, afstandsbediening en een smartcard.

Deels heb je natuurlijk gelijk, maar het moet toch niet zo zijn dat je per brief een aanbod krijgt en via internet alles nog eens op juistheid moet controleren!
En wat moeten de (vooral oudere) mensen die géén internet hebben?

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ron L »

honest schreef:Digitaal tv bij Ziggo kost je niets extra alleen je moet een decoder aanschaffen.
Wanneer je al internet en tv van Ziggo hebt is het voordeliger om dit om te zetten naar een Alles in een pakket en dan krijg je de digitale ontvanger gratis.
Dit pakket is maandelijks opzegbaar.
Erg leuk allemaal (werk je bij ziggo of zo?) maar... NIET IEDEREEN WIL DIGITALE TV en zeker niet als je meerdere (5 in mijn geval) digitale ontvangers nodig hebt! Noem dat maar "niets extra". Geef jij ze me cadeau?

Ziggo-Coolstar
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2009 19:59

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ziggo-Coolstar »

Ron L schreef:
honest schreef:Digitaal tv bij Ziggo kost je niets extra alleen je moet een decoder aanschaffen.
Wanneer je al internet en tv van Ziggo hebt is het voordeliger om dit om te zetten naar een Alles in een pakket en dan krijg je de digitale ontvanger gratis.
Dit pakket is maandelijks opzegbaar.
Erg leuk allemaal (werk je bij ziggo of zo?) maar... NIET IEDEREEN WIL DIGITALE TV en zeker niet als je meerdere (5 in mijn geval) digitale ontvangers nodig hebt! Noem dat maar "niets extra". Geef jij ze me cadeau?
Je loopt te klagen dat je 5 decoders nodig hebt van wat 5 tientjes perstuk maar je hebt wel 5 tvs?....

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ron L »

Ziggo-Coolstar schreef:
Ron L schreef:Erg leuk allemaal (werk je bij ziggo of zo?) maar... NIET IEDEREEN WIL DIGITALE TV en zeker niet als je meerdere (5 in mijn geval) digitale ontvangers nodig hebt! Noem dat maar "niets extra". Geef jij ze me cadeau?
Je loopt te klagen dat je 5 decoders nodig hebt van wat 5 tientjes perstuk maar je hebt wel 5 tvs?....
Dan lees je toch niet goed... 2 tv's, 2 recorders en een TV-kaart in de pc die ik zelden gebruik, maar toch soms best zou willen KUNNEN gebruiken.
Al met al toch minimaal 4 decoders nodig... Komt ook bij dat je om "even" een programma op te nemen weer een apparaat extra in moet gaan stellen. Heel handig allemaal. Veel mensen hebben geen idee meer hoe ze al die apparaten moeten aansluiten en bedienen en ik kan dat heel goed begrijpen.
Laat ons gewoon DE KEUZE of we analoog of digitaal willen kijken.
Deze tactieken zijn gewoon vals... elke keer minder koekjes in het pakje doen en dan een iets duurder pakje met iets meer dezelfde koekjes aan gaan bieden tegen forse bijbetaling voor een nieuwe koektrommel. Het klopt gewoon niet. Minder koekjes in het pakje? Dan wil ik ook minder betalen! :oops:

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Ron L »

En ook dit jaar verdwijnen er WEER een stuk of 5 zenders van de kabel... Natuurlijk blijf je wel weer hetzelfde betalen voor weer minder!
Wat een bloederige schande en een monopoly misbruik is dit!

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door 160589005 »

Het is grappig dat de mensen zonder technische kennis Ziggo oplichters noemen en de mensen met technische kennis het allemaal wel best vinden en ook de reden hierachter begrijpen.

Als je niet tevreden bent met deze ontwikkeling dan zeg je toch gewoon op? Je kunt namelijk je contract ontbinden als het aanbod aangepast word.
Er zijn alternatieven? Digitenne + Interactieve TV van KPN. Canaal Digitaal. XS4All Tv. Glasvezel aanbieders?

De ontwikkelingen gaan verder en het is heel vervelend voor 5% van de kabelgebruikers dat zij niet volledig gebruik meer kunnen maken van hun analoge aanbod maar uiteindelijk zal dit in de komende jaren toch minder en minder worden totdat je gedwongen word om over te gaan op digitaal.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Wubo »

tjah, jaaaren terug hadden we nog zwart/wit televisie en nu gaan wij langzamerhand van analoog naar digitaal. het is de vooruitgang.
we zijn tenslotte ook van de lp, cassette bandjes naar cd, mp3 ed gegaan.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik lees berichten dat er per september digitale zenders uit het aanbod gaan is iemand hier bekend mee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, er komt een flink aantal zenders bij en er gaan er een paar uit. Maar de grootste verandering is dat de huidige 5 thema pakketten verdwijnen, er blijven maar drie pakketten over: standaard (het gratis pakket), extra (alle zenders) en plus (daar tussenin). Jammer dus als je geen kinderen hebt en niets om muziek geeft, maar wel bv. graag veel kennis en cultuur zenders wilt. Daar kun je nu niet meer apart voor kiezen.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

kweenie schreef:Klopt, er komt een flink aantal zenders bij en er gaan er een paar uit. Maar de grootste verandering is dat de huidige 5 thema pakketten verdwijnen, er blijven maar drie pakketten over: standaard (het gratis pakket), extra (alle zenders) en plus (daar tussenin). Jammer dus als je geen kinderen hebt en niets om muziek geeft, maar wel bv. graag veel kennis en cultuur zenders wilt. Daar kun je nu niet meer apart voor kiezen.
bedankt voor de reactie maar is er bekend wat erbij komt en eruit gaat? Ik las eerst altijd 60 zenders digitaal en nu kreeg ik iets in de bus met erop 54 zenders


Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

kweenie super ben nu goed op de hoogte. Zit zelf niet bij Ziggo hoor maar werk bij een andere provider en hou graag in de gaten wat concurenten doen.

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door umberto56 »

Het zijn rovers en dieven die van de telefoon, internet en TV. Ze zijn net als de staat de grootste dieven van uw portemonnee. Eerst afhankelijk maken d.m.v. goedkope abonnementen en dan vaak zonder bericht de boel veranderen ten gunste van zichzelf. Ik ga die hele bende opzeggen en desnoods illegaal schotelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kom, kom, dat is nou ook wel weer wat overdreven. In plaats van de iets meer dan 30 analoge zenders die je vroeger had, heb je nu meer dan 50 digitale zenders. En als je het wilt, kun je tegen bijbetaling dat aantal verdubbelen.

Dus zo slecht is het allemaal ook niet in vergelijking met 'vroeger'.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door renegade66 »

het heeft zelfs zo zijn voordelen, ziggo en upc gebruikers willen ook steeds hogere snelheden toch?

nou die ga je daardoor dus krijgen.
voor wat hoort wat zeggen ze wel eens. :) :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, renegade66, dat zie je verkeerd. We zouden het lieste nog met een 28 kb modem willen internetten, tegen betaling van de telefoontikken...

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Ziggo: Nog minder zenders. Verplicht kastje kopen?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Het zijn rovers en dieven die van de telefoon, internet en TV. Ze zijn net als de staat de grootste dieven van uw portemonnee. Eerst afhankelijk maken d.m.v. goedkope abonnementen en dan vaak zonder bericht de boel veranderen ten gunste van zichzelf. Ik ga die hele bende opzeggen en desnoods illegaal schotelen.
Dit gaat inderdaad iets te ver, maar er zit wel een kern van waarheid in. In vergelijking met vroeger, antenne op het dak kosten ± Fl. 400,00 voor min. 10 jaar, nu ± € 25,00 per maand (= € 300,00 = Fl. 660,00 per jaar in 10 jaar 6.600,00) is niet niks.
Maar zo worden we in vele opzichten “braaf” gehouden, wat te denken van de maandelijkse zorgpremie die we moeten betalen en daarbij nog eens het eigen risico. En ga zo maar verder!

Gesloten