Pagina 1 van 1

Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 25 mar 2009 14:36
door Leo2008
Helaas kun je niet kiezen van wie je een signaal wilt bij televisie. Je bent gebonden aan handen en voeten. Het zou een verbetering betekenen in kwaliteit en tot minder arrogantie leiden.

Voorbeeld:

Ik bestel digitale tv en kom er dezelfde dag achter dat mijn keuze te voorbarig was. Ik had geen HD kastje besteld en bij Ziggo zou het minimaal 2 wekene duren. Ik belde daarop dezelfde dag terug met het verzoek om te annuleren (binnen 2 uur zelfs) zodat ik het kastje in de winkel kon halen.

Dat kon niet meer, besteld is besteld werd mij verteld. Toen ik daarop een klacht indiende bij Ziggo per mail, kreeg ik als antwoord: weiger het kastje aan de deur en ga een kastje halen in de winkel.

Zo gezegd zo gedaan. Kastje geweigerd en kaart ingestuurd met het verzoek dat ik Z1, Z2 en HD wilde ontvangen. Kreeg nog wel een keer bericht dat het kastje nog enige tijd op zich liet wachten.

De eerstevolgende brief sprak ervan dat ik Z1 en HD had besteld, over Z2 werd niet gesproken. Dan maar Z2 oer internet bestellen. 2e brief dat dat in orde kwam. De 3e brief die ik kreeg ging over het feit (3 weken nadat ik de brief had ontvangen dat ik digitaal had van Ziggo) dat ik volgenens de gegevens bij Ziggo analoog keek en dat ik beter over kon gaan op digitaal. De 4e brief (weer een paar dagen later) ging over het feit dat zij (Ziggo) niet wisten welke decoder ik had.

Dat waren al 4 brieven in 5 weken tijd. Let wel, ik had nooit getekend aan de deur voor het kastje en de TNT bode heeft deze weer meegenomen. Toch kreeg ik korte tijd later (na alle brieven) de afrekening en zag dat ze toch maar een decoder hadden afgeschreven a 99 euro.

Toen ik belde konden ze eigenlijk niet geloven dat ik niets ontvangen had en op mijn verzoek op dan maar de handtekening te tonen haalden ze bakzeil. Als het goed is storten ze de komende maand de 99 euro terug. De 10 euro bezorgkosten niet want IK had immers de bode laten komen.

Afin, ik laat dat maar zitten. Ben benieuwd of ze de 99 euro na een maand terug storten. Indien dit niet gebeurt moet ik helaas toch mijn rechtsbijstand inschakelen.

Wil aangeven dat het er een zooitje is en dat er helaas geen keuze mogelijk is net zoals met ADSL.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 27 mar 2009 16:02
door MLF
Ik krijg nu net een meneer aan de deur en hij wil me digitale TV verkopen, kost me 70 cent meer per maand.
Ik krijg een kastje en mijn internet gaat van 5 naar 10 MB.

Ik vertrouw die handel niet, weet iemand het addertje onder het gras?
Ik krijg een smartcard en 30 zenders (ach ik kijk er maar 3)
Ik ben benieuwd wat hij mij is vergeten te vertellen....

Ik heb al ziggo (voorheen wanadoo enz.)

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 30 mar 2009 18:17
door Ron58
Heel simpel:

NOOIT iets aan de deur kopen of afsluiten, de enige die er beter van wordt is de colporteur zelf.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 02 apr 2009 17:17
door Betoep
Het wordt steeds slechter bij Ziggo. We kregen laatst een folder in de bus dat er drie analoge zenders gaan verdwijnen ten gunste van de digitale. Ik heb hier niet om gevraagd. Volgens de folder van Ziggo heeft protesteren geen zin. Minder betalen voor steeds minder analoge zenders is er niet bij. Wel kun je een apparaat kopen om de digitale zenders te zien. Krijg je 25 Euro terug.Zo'n kast je is 3x zo duur. Bovendien betekend dat mijn kinderen elk ook zon apparaat moeten aanschaffen. Daar krijg je dan weer geen geld voor terug.
Ik heb altijd gedacht dat je te vrede klanten scoor door de klant te laten kiezen. Nou, dat is bij Ziggo erg ver te zoeken, v.w.b. het analoge net. Leo2008 constateert terecht dat je ook nog niet eens van maatschappij kunt wisselen. Kortom je volgt maar wat Ziggo doet. Moet ik zeker ook nog een nieuwe digitale TV kopen. Nou mooi niet, zolang deze het nog doet.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 23 apr 2009 00:20
door Leo2008
Update op mijn ervaring met Ziggo. Wat schetst mijn verbazing deze maand: Ziggo betaald die 99 euro niet in 1x terug, maar verrekent het bedrag wat er nog open staat met het abonnement. Te gek om los te lopen. De halzen. Abonnement 25 euro dus duurt het 4!!! maanden voor je je eigen geld terug hebt. Die zij dus ten onrechte hebben afgeschreven.

Nog nooit zo'n zooi mee gemaakt bij zo'n roote vis. Helaas kun je niet zoals telefonie voor een andere kabel aanbieder kiezen. Het is de schotel of Ziggo in onze regio. Ja. dat slappe aftreksel van Digitenne. Dat is net zo erg met wow!!! 23 zenders.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 24 apr 2009 11:34
door Guardian72
@ Leo -

even los van hoe - maar het feit dat Ziggo terugbetaald is al een klein wonder op zich.

Al moet ik wel zeggen dat op deze manier terugbetalen op zich niet verkeerd is - houd wel de komende 4 maanden heel goed uw bankrekening in de gaten.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 24 apr 2009 14:21
door Leo2008
@ Guardian

Hoezo niet verkeerd? Ziggo maakt de fout door onterecht een bedrag af te schrijven. Hadden ze geen recht toe en geen toestemming voor. En dan 4 maanden laten wachten tot je je eigen geld terug hebt? Nee, zij zitten aan alle kanten fout. Als ik dit geweten had, dan had ik het geld gelijk laten storneren. Dat is nu te laat en ik ben het beu om weer met ze in discussie te gaan. Alleen dat is de reden dat ik het hierbij laat en ze per maand 25 euro laat terug betalen.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 24 apr 2009 15:59
door hadimasda
Op 13 maart 2009 koop ik een decode met smardkaart, omdat ik reageerde op een actie van Ziggo door het insturen van een kaart met de aankooprekening zou ik binnen 15 werkdagen 25,00 euro terug gestort krijgen, gister ontving ik een brief van Ziggo dus ruim 5 weken na het inzenden van de kaart met de vermelding dat ik binnen 4 weken 25,00 eur op mijn rekening kan verwachten.
Over geld vast houden gesproken.[/quote]

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 24 apr 2009 16:07
door Leo2008
@ hadimasda

Geloof mij maar, je krijgt niets terug gestort. Het wordt gewoon verrekend met de eerst volgende rekening en dat is ook hun reden dat het 4 weken duurt.

Uiteindelijk krijg je je geld wel, alleen de manier waarop is niet correct.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 24 apr 2009 22:34
door hadimasda
:(

Ik ben bang dat je gelijk hebt

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 25 apr 2009 08:02
door Guardian72
@ Leo

Met 'niet verkeerd' bedoel ik dit als persoonlijke mening.
In ieder geval krijg je, zonder teveel moeite geld terug.

Je hebt gelijk - de manier waarop is niet netjes, en grenst aan oplichting.

Maar, gezien de moeite en tijd die het sommigen kost (Forum staat er vol mee) is dit toch 'redelijk' te noemen.

Je kan natuurlijk een brief sturen, dat je het er niet mee eens bent, en 15 euro rente / kosten rekent per maand dat het niet volledig terug is - maar het blijft Ziggo.

Ook van personeel zelf hoor ik dat het een bende is daar.
Er zit een call center in mijn woonplaats, en een vriend van mij werkt daar.
Hij vraagt zich alleen af of werkloos niet beter is nu.

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 25 apr 2009 08:14
door Leo2008
@ guardian

ach, zo'n brief. Zoals je zegt: het blijft Ziggo. Zodra het vrij wordt en je kunt kiezen waar je je signaal van betrekt wordt het in 1 jaar anders. Let maar op; dan is Ziggo binnen de kortste keren failliet met zo'n instelling. :oops:

gr, Leo

Re: Ziggo doet maar wat

Geplaatst: 02 mei 2009 16:02
door wushi31
Een trieste zaak en dan te bedenken, dat een directeur tijdens een TV-uitzending met een uitgestreken gezicht beloofde, dat "alles sal reg kom!" Hij had beter kunnen zeggen: " 't Is een puinhoop en we komen er hoogstwaarschijnlijk niet meer uit!"

Wushi31