LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door w00die »

Zijn er meer mensen die problemen hebben om nederland 1,2,3 en rtl4 digitaal te ontvangen nadat Ziggo de frequenties heeft veranderd?
Men wil bij problemen er blijkbaar bij Ziggo NIETS aan doen. Telefonisch doet men een aantal pogingen maar als dat niets uithaalt, jammer dan! En ja basis digitaal is gratis dus je hebt geen poot om op te staan.

De splitter lijkt nu plotseling een negatieve invloed op het signaal te hebben (deed het altijd perfect bij digitaal), maar ook rechtstreeks aansluiten geeft nog steeds een onacceptabel beeld bij deze zenders. Ligt volgens mij aan het signaal dat in het huis binnenkomt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

In welke regio?

In regio Alkmaar/Heerhugowaard zowel analoog als digitaal (nog) goed beeld.

smeijers
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2009 20:27

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door smeijers »

ik wordt er helemaal gek van; exact het zelfde; volgens ziggo zou het aan mijn bekabeling in huis liggen.
heb inmiddels nieuwe kabels getrokken, nieuwe decoder gekocht maar blijf er last van houden. soms na veel geklungel in de meterkast met voorzichtig gedraai aan de stekkertjes gaat het even goed, maar nooit vopor lang; komen die ellendige balkjes weer!
en boven heb ik analoog en is alles prima....
hulp of tips zijn welkom!

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door w00die »

Tja, het probleem is dat het zo nu en dan slecht is. De laatste tijd eigenlijk best wel goed beeld. Volgens mij hebben ze in de centrale aan wat knopppen gedraaid dus ik zou zeggen niet te veel zelf doen maar blijven klagen. jammer genoeg informeren ze je niet over wat ze doen. Ik wacht af tot het weer slecht wordt, duimen maar.......:wink:
Overigens de regio in kwestie is noord brabant , waalwijk, drunen.

mvg W00DIE

smeijers
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2009 20:27

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door smeijers »

is in de buurt, ik zit in den bosch.
heb ziggo gebeld; signaal komt volgens hun goed binnen dus ligt niet aan hen aan.
moest maar andere kabel trekken.....
ik heb gezegd dat ZIJ de frequentie veranderd hebben en zij dat dus maar zouden moeten komen doen....
helaas....mijn probleem...
zo is het met de service, hoe groter het bedrijf hoe slechter, dus wat staat ons te wachten met de verkoop van essent aan RWE?
zelf nieuwe elktra leidingen leggen?

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door w00die »

Beste Smeijers,
Heb je alleen geen 1234 zoals ik niet had? Dan zou ik echt weer gaan klagen. Ik zag na mijn klacht een "message"in de humax ontvanger. Daar stond niets in maar toch, ze hebben wat gedaan. Later was het weer fout, weer geklaagd en nu heb ik geen problemen, en verder niets aan mijn systeem gedaan.
Het is zoals je zegt belachelijk dat ZIJ de boel veranderen en jij met de gebakken peren zit.

sterkte

W00DIE

smeijers
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2009 20:27

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door smeijers »

hi woodie. precies het zelfde probleem en heb gosteren nog met ze gebeld, maar helaas.....
gr.
sjoerd

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door w00die »

Beste Smeijers,
Probleem is dat het basis digitale pakket gratis is, je bijdrage is voor de analoge kabel, basis pakket krijg je gratis. Het enige wat je m.i. kan doen uiteindelijk is je ontvanger terug sturen en de aanschaf terugvragen. Als je de Ontvanger direct op de hoofdkontakt doos met een kort dik antenne goed afgeschermd snoer aansluit. heb je dan nog steeds "blokjes, balken"ontvangst ? Als dat zo is kan je een monteur misschien laten komen, waarbij je bedingt dat het jou kosten zijn als het aan jou installatie ligt. Dat is dan het proberen waard. Kijk wel uit want ze proberen natuurlijk altijd de schuld op jou te schuiven en er wordt nog steeds veel inferieure antenneversterkers en snoeren (die het meestal best wel goed doen) verkocht.

Succes

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door Ulbe »

Deze problemen heb ik ook gekend met bepaalde zenders van Ziggo,

Constant "E 48 Geen Signaal" gaf de decoder aan,

Zoeken dus, dure kabels gekocht, geen resultaat,

Wat bleek, de kabel van de hoofdaansluiting had ik eerst naar de video gezet en dan pas naar de decoder,

Het probleem was dat de video bepaalde nieuwe digitale frequenties tegenhield!,

Wanneer de video buitengesloten is, is het probleem uit de wereld,

Dus even proberen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

steef29
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 18:06

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door steef29 »

Bij ons doen eerder genoemde zenders het wel. Ik mis alle belgische en duitse zenders plus nog een aantal andere. Ik moest ook maar nieuwe kabels kopen. Mijn buurvrouw heeft nog oudere kabels en van die oude waardeloze plastic stekkers. Digitaal zijn alle zenders bij haar te ontvangen.

Hoe kan dat dan ?

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo, geen ned1,2,3 & rtl4 na frequentie wijziging

Ongelezen bericht door w00die »

Kijk bij mijn eerdere email. Je decoder met een goed (dik & kort) snoer rechtstreeks op de kabel aansluiten en testen. als dat nog steeds niet goed is, een monteur laten komen. Anders bij jezelf zoeken. In de voorwaarden staat dat ze het signaal TOT aan het aansluitpunt zullen verzorgen. Niet verder. Er kan wat met je aansluitpunt zijn.

Succes!

Woodie

Gesloten