LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

Beste mede radar-leden
Het Ziggo aanbod voor interactieve TV is erg misleidend. Ik wilde graag weten wat voor regulier zenderaanbod bij een interactief totaal pakket beschikbaar is en kon het niet vinden op de website. Dan maar via klantenservice een email vraag gesteld. Dit was het antwoord:

vraag:
vraagopmerking: Als ik naast basis digitaal ook interaktief aanbod kies met cisco ontvanger, welke zenders kan ik ontvangen en welke HD zenders, of moet ik HD pakket en totaal pakket erbij nemen?

antwoord:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC5151 - Vraag - TV Digitaal - Interactieve TV".
U kunt Alle Digitale TV en Radio zenders van Ziggo kunnen worden ontvangen op de box. Ook de HD zenders.
Daarbij zou u ook extra zender pakketten kunnen afnemen zoals:
TV-Theek: Toegang tot honderden films en tv-series
Net Gemist: Gemiste porgramma's tot 10 dagen geleden bekijken.
Ooit Gemist: Programma's kijken van verschillende zenders.
Wedstrijd Gemist: Gemiste wedstrijden kijken via Eredivisie live.
High Definition: Diverse zenders en porgramma's in HD.


Tja, alle zenders dus met basis en interactief pakket. Ik was er toch niet zeker van en kan op dit email antwoord niet "replyen"dus dan maar verder gezocht via een vraag aan TESS, bij de klantenservice:
vraag aan TESS:
zenderoverzicht interactieve televisie
antwoord:

Stel je vraag aan Tess:

Met Interactieve TV maak je zelf uit waarnaar en wanneer je kijkt. Je vindt het zenderoverzicht voor Interactieve TV door op deze pagina het pakket ' Digitaal Totaal' te kiezen. Daarnaast kun je met Interactieve TV gebruik maken van de pakketten zoals Programma Gemist en TV-theek, je leest er alles over op deze pagina.


Mooi, geweldig, bij zenderoverzicht "digitaal totaal gekozen", alle zenders waren aangevinkt dus gelijk de ontvanger besteld!
Bij activatie van de card via 0900-730 blijkt het heel anders:
alleen zenders van het basis digitaal pakket zijn standaard met Interactief totaal pakket te ontvangen. Als je alles wil komt er nog 9.95 en 3.95 voor HD bij. Daar zit ik nu met met een ontvanger die ik niet wil. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het pakket terug stuur en nergens voor deze foutieve voorlichting wil betalen. Ik hou jullie op de hoogte

W00die

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste W00die,

Erg vervelend om te moeten lezen dat de verstrekte informatie niet goed is. Uit uw bericht begrijp ik dat u de decoder retour (heeft) (ge)stuurd. Tevens geeft u aan niet voor de kosten op te willen draaien welke de decoder met zich mee brengt. Dit is begrijpelijk. Graag lossen wij dit voor u op. Hierbij verzoek ik u vriendelijk hiervoor het webformulier in te vullen. Klik voor het formulier op de volgende link https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam jelle

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

Beste Jelle
Bedankt voor je reaktie, Ik heb het pakket teruggestuurd (aangetekend 8.50 euro) en een brief (snailmail aangetekend) met de strekking van bovenvermeld bericht. Ik hoop dat er geen 130 euro wordt afgeschreven en/of een eerste maand en zal het forum op de hoogte houden zodat iedereen inclusief mijzelf hiervan kan leren.

Met vriendelijke groeten,
W00die

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Ik snap het niet helemaal. Ik heb toevallig vorige week ook een pakket besteld bij Ziggo en zag ook deze aanbieding staan:

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/installatie

Misschien zag het er bij u anders uit maar volgens mij staat heir alles netjes omschreven. Zoek je even verder dan krijg je 2 jaar het interactief totaal pakket (11,95 per maand (das dus uw 9.95 en 3.95 per maand in een aanbiedingsvorm)) + 2 jaar 5 euro die je nog voor de Cisco decoder betaald. Oftewel, er gaat geen 329 euro korting af, maar slechts 209 euro.

(staat in kleine lettertjes onderaan de pagina van mijn link:)
* exclusief televisieabonnement (€ 16,25 p/mnd) en € 9,50 verzendkosten
** € 11,95 voor het Interactief Totaal pakket en € 5,- bijdrage voor de digitale ontvanger. Na 2 jaar vervalt de € 5,- bijdrage.
Dit vind ik wel misleidend aangezien ik dus helemaal geen 329 euro korting krijg.

Een simpel rekensommetje leert ons dan het volgende:

Koop ik de decoder los en neem ik daar een los abbonnement bij voor 2 jaar interactieve tv (11,95) ben je in totaal 747 euro kwijt.

Neem ik de korting op de decoder en 2 jaar lang interactieve tv (16,95) kom je in totaal op 538 euro uit.

Verschil: 209 euro. Waarom er dan geadverteerd word met 329 euro korting is mij volstrekt onbekend. Ik heb van beide opties dan ook geen gebruik gemaakt.

janrad
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 sep 2005 12:22

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door janrad »

Ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo met de Cisco decoder. Ik vond de aanbieding wel duidelijk maar je moet het een en ander goed lezen. Ik zit alleen al bijna 2 maanden te wachten op die
€ 329,-- die ik nog terug krijg.

Verder vind ik dat het gebruik van de TV Theek te wensen over laat aangezien dit traag reageert. Voor de rest ben ik wel tevreden over de aanbieding.

(correctie, de € 329,-- is vandaag gestort, top)

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

Beste D2freak30
Heb je al je kaart teruggestuurd met je abbonnements keuze?
Het is opvallend hoe iedereen andere dingen opvalt. Die kosten van de ontvanger was mij wel duidelijk. 130 euro + 2jaar 5 euro / mnd. Overigens de klantenservice heeft mij verzekerd dat alles afgehandeld is en er geen kosten meer uitstaan. Netjes geregeld (hoop ik). Ik moet toegeven dat ik achteraf wat naief was om te denken dat interaktief Totaal pakket ook totaal regulier zenderaanbod inhoudt.
Daarom begrijp ik jou opmerking even niet:
dan krijg je 2 jaar het interactief totaal pakket (11,95 per maand (das dus uw 9.95 en 3.95 per maand in een aanbiedingsvorm)) + 2 jaar 5 euro die je nog voor de Cisco decoder betaald.
Die 9.95 + 3.95 /mnd is dus echt iets heel anders dan de 11.95/mnd. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Als je met je interaktieve abbonnement ook bv. bbc3 wil ontvangen en discovery HD moet je in totaal 25.85/mnd (+ 5/mnd voor de ontvanger ) neerleggen.
Dat interaktieve is eigenlijk weinig interaktief, je kan alleen op afstand reeds eerder uitgezonden tv terug zien (zoiets als uitzending gemist in goede kwaliteit), Sbs6 geeft bv. alleen Hart van nederland & Piet's weerbericht als keuze. Vandaag kreeg ik bericht dat mijn Humax iHDR-5050C HD PVR klaar ligt voor 310 euro bij de internet winkel. Toch altijd 59 euro goedkoper dan de aanbieding van Ziggo (sluitallesaan.nl is denk ik onderdeel van Ziggo) zie
https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1044583.jsf
Ook zij leveren niets extra erbij (geen smartcard etc) dat kan je dus 1 op 1 vergelijken
Verschil met de Cisco is wel dat nu de ethernet port & de usb wel werkt (ik kan opnames archiveren via de PC) en ik heb dubbele disk ruimte. Op het zogen. 'interaktieve' zit ik dus niet te wachten.
Succes !!

W00die

(PS, janrad, alles is nu traag, weet je nog de tijd van de analoge TV? Toen kon je nog echt 'ZAPPEN'!)

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Die 9.95 + 3.95 /mnd is dus echt iets heel anders dan de 11.95/mnd. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Als je met je interaktieve abbonnement ook bv. bbc3 wil ontvangen en discovery HD moet je in totaal 25.85/mnd (+ 5/mnd voor de ontvanger ) neerleggen.
Excuses maar ik denk dat je het neit goed begrepen hebt.

http://www.ziggo.nl/producten/televisie ... ten/totaal

Hier staat duidelijk dat het verplichte interactief totaal pakket (wil je korting genieten van de cisco decoder) bestaat uit de "tv-theek" en "net gemist", samen in een leuke aanbieding gegooid voor 11,95 per maand. Alleen ben je dan ook verplicht om 5 euro per maand voor de decoder te betalen, en dat is het kromme. Je betaald 120 € van je eigen korting terug.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik vind het sowieso onduidelijk is itv nu een aanvulling of niet, ik bedoel hiermee ik heb (uiteraard) analoog (als het goed is Z1) met het complete pakket digitaal.

Per maand betaal ik voor tv kijken inclusief digitaal €15,- + €9,95= €24,95, als ik nu itv aanschaf komt dit dan i.p.v. digitaal of er bij en moet ik per maand rond de €40,- betalen????


Ik vind het namelijk niet echt duidelijk en heb diverse verkopers gevraagd en kreeg diverse antwoorden.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

het is een aanvulling op. Interactieve tv (de bundel) geeft als ik het goed heb toegang tot net gemist en de tv theek van ziggo.

Neem je het abbonnement los, komt er 11,95 per maand bij. Neem je het i.c.m. de cisco aanbieding, dan betaal je 2 jaar lang 16,95 per maand.

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

beste Queenfan,
Dat is nou juist wat ik bedoel. Enige reakties hier op het forum laten me voelen, of ik alleen gek ben, ik ben blij dat ik van iemand lees dat het voor hem/haar ook niet duidelijk is.
Nu heb ik het wel door:
Zoals D2freak30 het al noemde:
z1 analoog abbonnement: 15 euro (in jou geval, bij mij 16.95)
digitaal totaal pakket : 9.95 euro
interaktief totaal pakket: 11.95
aanbieding cisco ontvanger 5 euro (2 jaar, totale kosten 130 + 24 x 5 = 250 euro)
Totaal per maand : 41.90 euro
Kan iemand me zeggen of ik ergens een fout maak (Jelle ??)

Ik heb nu een Humax 5050c PVR HD. Mooi ding, niet zo plastic-achtig als de Cisco. Multifunctionele afstandsbediening, geen prutsding zoals bij de cisco. Voor 310 bij de internet winkel afgehaald (59 euro bespaard t.o.v. ziggo) Kan nu mijn opnames archiveren op dvd. 2x zoveel diskspace (!!! 160 GB is echt te weinig, vooral met HD). Kost me nu per maand 16.95 (z1) + 9.95 (dig. Totaal)
Wil je echt de "gemist" opties? Als je zelf het opnemen bijhoudt heb je dat niet nodig (behalve de VOD (video on demand met extra kosten) dan )

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Zal mij benieuwen wat voor een glijerige klantvriendelijke reactie het Ziggo Webteam heeft op bovenstaande reacties.

Bloody shame dat die grote concerns werken met een call center vol randdebielen en dan met een paar medewerkers die hun (voor)naam wel kunnen schrijven de klagers op het internet 'onschadelijk' probeert te maken. Los het structureel op; werf op een ander niveau en geef de medewerker bevoegdheden.

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

Ik heb de volgende "klantvriendelijke" reactie gekregen:
Ondanks dat men mij bij Ziggo tel. had medegedeeld dat alles ok zat ivm met het (aangetekend) retourneren van de cisco ontvanger, werd er vrolijk 130 euro te veel van mijn rekening afgeschreven! Hoe kan dat nu? Ik heb netjes een aangetekende brief geschreven, de ontvanger netjes aangetekend(!!) met het hele installatie pakket met alle schroefjes terug gestuurd naar het goede adres (tel. fout doorgegeven door ziggo) Alles binnen 1 week. Tja dat neem ik niet. Opbellen dus (kassa ziggo). Blijkt dat ik de pakket code niet heb door gegeven! Natuurlijk, hoe kon ik dat vergeten! Dat moet je toch altijd doen, anders weten ze niet waar het pakketje vandaan komt en zo !!!??? (er zat een brief bij) Dat is een kwestie van klantvriendelijkheid, aangetekend opsturen en dan ook nog eens opbellen (kassa!) om de "code"door te geven. De 130 euro zou verrekend worden met toekomstige betalingen!!!! Ja dat wil ik niet, even ziggo voor financieren!De dame aan de lijn begreep ook wel dat storneren de enige ander mogelijkheid was. Dus het bedrag laten storneren. Jammergenoeg kan alleen het hele bedrag gestorneerd worden (dus ook de 16.25 euro voo z1 ) dan maar allles, ziggo kan toch een nieuwe factuur sturen? Fout, helemaal fout, acceptgiro met brief gekregen (de brief had foute info, alsof ziggo niks verkeerd had gedaan); of ik even snel 18.75 wilde betalen, 16.25 + 2.50 boete !!!!???? Boete, waarom? Ziggo heeft toch een verkeerd bedrag van mijn rekening gehaald?
Ik wordt hier zo moe van, weet Ziggo wel wat het woord "klantvriendelijkheid" wel betekent?
Ik heb helemaal niets verkeerd gedaan en ik wordt opgezadeld met extra telefoonkosten, aangetekende brieven kosten, boetes, etc.
Beste Jelle van het ziggo Web Team, welke raad heb je voor me?
Beter om naar sateliet te gaan? (Canal digitaal is ook al zo'n monopolist)
De incasso maar afzeggen en via acceptgiro betalen? (daar mag men nu niets extra voor rekenen)
De boete maar nemen (wat is 2.50 euro, maar dat geldt ook voor ziggo) en aan iedereen vertellen wat voor een rotzooi het bij Ziggo is?
Ik heb de 18.75 maar betaald en op hun site in dat vervelend kleine venstertje mijn klacht neergelegd (kan noggeeneens normaal emailen met die lui)
Bedankt Ziggo, voor deze geweldige "klant-ervaring"

W00die

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

Die klacht moet nog even wachten, ziggo.nl lijkt uit de lucht te zijn ???!!!
w00die

w00die
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2009 22:10

Re: Ziggo Interactieve TV aanbieding misleidend

Ongelezen bericht door w00die »

vogels schreef:Gewoon bereikbaar bij mij.
Dat is heel fijn voor jou! Zo kom je aan 1396 berichten. Overigens de site is nu ook door mij bereikbaar.

Gesloten