LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN maakt - ook voor bestaande abonnees - het Digitenne abonnement 13,3% duurder per 1 september a.s. Dat is een forse prijsstijging die KPN zonder opgaaf van redenen doorvoert. De inflatie bedraagt momenteel slechts 1,4%*. Vorig jaar werd ook al een forse prijsstijging door KPN doorgevoerd voor Digitenne.

Doortrapt als KPN is, hebben ze de melding van de prijsstijging verstopt in een mailing over Digitenne tijdens de vakantieperiode.

Daarnaast spreekt KPN zichzelf tegen door te claimen dat "kosteloos" opgezegd kan worden tot 1 september a.s. Opzeggen is helemaal niet kosteloos: je moet hiervoor verplicht de helpdesk bellen à € 0,45 per minuut met een maximum van €22,50.

En dat alles voor zo'n baggerproduct. De smartcard weigert regelmatig dienst waardoor tv-kijken pas weer mogelijk wordt wanneer je de card een paar keer op en neer heb geschoven in de decoder. En teletekst pagina's blijven door elkaar lopen.

"Mocht u zich echter niet kunnen vinden in de prijsverhoging dan mag u uw Digitenne abonnement kosteloos beëindigen. Neem hiervoor uiterlijk op 31 augustus contact op met de klantenservice via 0900 – 0576 (€ 0,45 ct / minuut en dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur)."


*) http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/default.htm

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door Ron58 »

En dat alles voor zo'n baggerproduct.
Een baggerbedrijf heeft nu eenmaal baggerprodukten en baggerservice.

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door nokowow »

Het zat er aan te komen. :x

leuk is anders maar de prijs die er voor gerekend werd was ook erg laag.
Maar we zeuren weer eens ooooo wat is het weer duur geworden.

Kpn moet ook winst maken.
Maar nog niet zoveel als de Ziggo en Upc.

Naar 20 maanden lid te zijn van digitenne ben ik redelijk tevreden.
Prijs /kwaliteit verhouding.
woon volgens kpn buiten de dekkings gebied.
wel eens een streepje in beeld maar ja het blijft draadloos.

mij hoor je niet zeuren een 1 euro duurder...

(en ja ik werk niet bij kpn!!)
:evil: :!:

Toolboy

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zou het een optie zijn als we massaal overstappen op een schotel.
Zeker minder storingen en veel meer te ontvangen.
Ze maken er tegenwoordig allemaal een potje van :twisted: .
Betalen voor schokkerig beeld.

Volgens mij is eeen goede schotel met ontvanger goedkoper en beter.

???

T

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door nokowow »

Veel meer zenders.

Veel gedoe om te instaleren...
(maar ik heb er 1 staan niet te telen hoeveel zenders :P )

Digitenne overal in nederland te ontvangen.
In het buitenland weer andere zenders maar wel makelijk voor onderweg.

En ja de kosten...schotel is duurder...
Jaar-contracten !!! <> canal _ :x
Slechte klanten service.
Lees dit forum maar eens !!

en ja de kwaliteits verschil Schotel versus Digitenne ...
Je ziet iets verschil...

Heb het de laatste weken weer eens kunnen vergelijken.
Toen canal- weer eens problemen had met de nieuwe kaart wissel
(Veel Nerderlandse zenders Zonder kaart te ontvangen)

Op een 32inch Sony bravia met Digitenne cam modul vond ik het oops:beeld
Beter dan met een goede sateliet ontvanger via scart ingevoerd.
Maar DAT is mijn ervaring.

O Ja Ik werk nog niet

:D bij Kpn

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En op de website van KPN staat doodleuk dat Digitenne 7,50 per maand kost. Helemaal niets over de prijsverhoging van volgende maand. Potentiële klanten liegen ze doodleuk voor. Vorig jaar ging het net zo. Jammer dat een schotel voor mij geen optie is. Ik heb het geprobeerd, maar bomen met blaadjes en een schotel gaan helaas niet goed samen.....

stofzuigertje

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kan iemand mij vertellen waar deze verhoging staat.

Die van €6,95 naar € 7,50 was bekend maar ik zie niets op www.kpn.com en dus totaal geen verhogingen....
Wel weet ik dat je 3 ontvangers in huis mag hebben zonder extra te betalen als je de 2 extra niet huurde maar gekocht hebt.

Dus dan is het natuurlijk mogelijk dat er 1 op mijn boot en nr 2 bij....
en zo verder....

Dus of iedereen deze meerdere thuis zal houden moeten we maar afwachten!

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door jelle. »

Kan iemand mij vertellen waar deze verhoging staat.
In de nieuwsbrief van juli.

En ja, de schotel, goed idee zeg, kijk voor de gein eens naar de prijsverhogingen daarvan de afgelopen 10 jaar:

Settoppakket
2001: €13,61
2002: €15
2003: €15
2004: €20
2005: €?
2006: €30
2007: €40
2008: €50
2009: €60
2009 na mei: €70

Basispakket
2004 - €6,50
2005 - €6,95
2006 - €7,45
2007 - €7,95
2008 - €8,95.. €9,50
2009 - €9,95[/u]

nokowow
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jan 2007 09:27

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door nokowow »

Waar staat het ???

je krijgt het via de mail toegezonden.

Succes !!

en veel kijk plezier


:?

Op welke manier dan ook :wink:

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

8,50 voor een baggerproduct? Waarom zeg je het dan niet gewoon op? Je vergeet nl. in je woede te vermelden dat het gewoon mogelijk is kosteloos op te zeggen. Dus steiger niet zo en zeg je Digitenne op als het zo'n baggerproduct is.

K. Schreur
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 23:14

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door K. Schreur »

Vandaag ook zo'n brief binnen gekregen met de verhoging van de eerste ontvanger en de tweede ontvanger. De eerste kost nu 8.50 en de tweede 4,00 per maand, Vandaag op de kpn site gekeken en daar hebben ze het over 7,50 en korting van de temperatuur in procenten. Dus mensen, let op voor je met kpn/digitenne in zee gaat,

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door vroem »

nu zo`n 2 jaar zeer tevreden digitennegebruiker. Jawel zeer tevreden. Geen geld gezien d ekwaliteit van ontvangst, en op 1 abonnement 3 kaarten, dus (nu nog) in essentie 2,50 pm per aansluiting.

ALs je het zo`n bagger vind, gewoon opzeggen, en gewoon naar die geweldige kwaliteit (not..) van d ekabelaanbieders. Sinds verhuizing 3 jaar met UPC in de slag geweest , meerdere zenders zeer slechte ontvangst 9ook de buren..) nee meneer ligt aan de kabels in huis en van alles en nog wat maar niet aan UPC. Nu digitenne, en nog nooit zo goed beeld gehad... Bagger? afhankelijk van locatie kan ontvangst slechter zijn, maar dat is ook bij schotel het geval toch? en ga je op vakantie in NL neem je gewoon een antenne en ontvanger mee, op de boot of zo.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door snepke »

Na 6 jaar schotel nu al 2 jaar digitenne,perfect beeld(buitenantenne gratis gehad omdat binnenantenne niet goed was)nooit geen schotel meer 2x per maand zat je zonder beeld,moest je weer bellen via pc werkte het niet .Als het slecht weer is geen ontvangst.Opzeggen een probleem,bij prijsverhoging(10euro)kun je opzeggen,dus gedaan bevestiging gehad,nog gauw een jaarabo afschrijven,laten storneren.Blijven ze aan het zieken dat je moet betalen,dus niet.Als je schotel neemt kom je er nooit vanaf,ben al 2 jaar bezig.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door smartjean »

Heb zelf opgezegd (was dit toch al van plan, had nu een mooie aanleiding om het sneller te kunnen doen), niet omdat ik ontevreden ben maar omdat ik het zender aanbod te weinig vond. Op voorhand dacht ik dat dit geen probleem zou zijn maar merk toch dat ik een aantal zenders mis.
Toen ik gisteren belde om op te zeggen werd me gevraagd of het enkel de prijs was waarom ik op ging zeggen. Als dat namelijk zo zou zijn dan konden ze me een korting voor 12 maanden aanbieden zodat er feitelijk geen verhoging zou zijn.

Misschien een idee voor de mensen die problemen hebben met de prijsverhoging.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik snap het probleem niet, bij Ziggo betaal je per drie maand iedere keer meer. Het gaat/ging met een paar cent omhaag maar al met al over een jaar gezien meer dan een euro.

Daar hoor je niemand over klagen, maar zodra KPN dit in een keer doet zijn de gewoonlijke weer aan het stijgeren.

Maar wees gerust je mag opzeggen kosteloos omdat er een verandering opkomst is in de voorwaarden.

Mijn tip (en gezien de reacties hier ook een tip van anderen) zeg het op en zeur niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben en blijf van mening dat zo'n grote tariefverhoging asociaal is. Temeer omdat je bij aanvang van het Digitenne abonnement 25 euro administratiekosten moet betalen. "Gewoon" opzeggen is daardoor extra onvoordelig. Veel mensen zullen deze verhoging dan ook maar slikken. Naar mijn stellige overtuiging allemaal vantevoren door KPN uitgedacht. Eerst klanten met een laag tarief lokken. Daarna elk jaar de prijs fors verhogen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door snepke »

Wat denk je dat je bij cd betaald betaal je zo 29,95 "aansluitkosten"dan komt je abo er nog bij en als je een abo wijzigd weer aansluitkosten,geef mij maar digitenne,ik heb het ruim 2jaar en het bevalt goed.IK ben nu 50 ct in 2 jaar meer gaan betalen dus dat valt mee
Laatst gewijzigd door snepke op 02 aug 2009 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door jelle. »

Ook interessant dat iedereen ineens lijkt te zijn vergeten dat de prijs twee jaar geleden is verlaagd van 9,95 euro naar 6,95 euro. Daarvoor hoorde je ook niemand klagen over die prijs.

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door jopieslim »

IK ben nu 0,50 ct in 2 jaar meer gaan betalen dus dat valt mee

Dat is echt weinig een 1/2 cent prijsverhoging. dat is na 2 jaar 1 cent.
De vergelijking met canal digitaal is flauw.
Je mag geen appels met peren vergelijken. Volgens mij heb je bij CD meer zenders dan bij KPN en dan tel ik niet de vele gratis te ontvangen zenders erbij. Kabel is veel duurder. Je betaalt al zo'n €16.- voor analoog signaal en als je digitaal wilt kijken, tel daar nog maar enige euro's bij op.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Digitenne 13,3% duurder vanaf 1 september a.s.

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb het settopbox gehad en daar zitten verschillende zenders niet op die op digitenne wel zitten ,wil je die zenders wel moet het basispakket pakken 9,95 per mnd

Gesloten