LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door 16again »

http://www.caiway.nl/site/nl/overcaiw/o ... aldigitaal
Nu meer dan 85% van de klanten digitale televisie kijkt, zal Caiway op 10 oktober 2010 (101010) stoppen met het doorgeven van analoge televisie via de kabel.
Tijd dat Tros Radar even een onderzoekje doet. Ik verwacht dat juist 85% nog een analoog toestelletje heeft (slaapkamerTV meegerekend).
Kunnen ze gelijk even berekenen hoeveel energiecentrales erbij moeten voor al die stand-by set-top boxjes....

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door 16again »

Ook TrosRadar onderzoek toont aan dat ruim 80% nog analoog kijkt.
Het lijkt mij dus een heroverweging waard, om doorgifte analoge signalen per 10-10-10 te stoppen

http://www.trosradar.nl/index.php?id=454

Code: Selecteer alles

Webreportage: Ziggo en UPC krijgen concurrentie
Nederland is nog lang niet digitaal. Ruim 80% kijkt nog analoog beeld direct van de kabel.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

CaiW zal alleen gekeken hebben hoeveel klanten een decoder hebben.
Een aantal jaren geleden hebben alle klanten een gratis decorder, alleen de verzendkosten moesten betaald worden, kunnen krijgen.
Ik heb er ook éé'n maar gebruik hem niet.
Dit doordat het digitale signaal regelmatig stoort.
Het kastje is al een keer omgeruild, ik heb al een nieuwe binnen kabel aangelegd en toch blijft de storing, blokkerig beeld, terug komen.
Daarnaast kun je niet iets opnemen en een gelijkertijd naar een andere zender kijken. Alles gaat via de decoder.
Zou ik dan voor de tv in de woonkamer, de tv op de slaapkamer, 2 DVD-recorders allemaal aparte decorder moeten aanschaffen?
Nu stel ik met de DVD recorder voor een week de op te nemen programma's in. Hoe ga ik dit doen als je de zender via de decoder moet instellen?

Van diverse kennissen weet ik dat ze de decoder wel hebben maar ook niet gebruiken.
Misschien dat de CaiW eerst maar eens moet gaan onderzoeken hoeveel klanten de decoder ook daadwerkelijk gebruiken.

hofstee26
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2009 22:24

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door hofstee26 »

En om dezelfde functionaliteit te houden mag ik nu dus 120 euro aan twee decoders uitgeven. I was not amused.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het wordt nog veel leuker... Krijg gisteren bericht binnen van Caiway. Vanaf 30 november wordt het aantal analoge kanalen teruggebracht naar 15 (nu 25). Dit om ruimte te maken voor HD-zenders. Kan niet zeggen dat ik er onverdeeld blij mee ben, want ik weet nu al zeker dat ik over een jaartje mn videorecorder bij het grofvuil kan zetten, daar heb ik helemaal niets meer aan!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het gaat me niet alleen om die videorecorder... Dat is inderdaad niet meer de nieuwste. Het gaat op de manier waarop. Eind oktober krijg je te horen dat eind november het analoge aanbod bijna gehalveerd wordt. Er wordt dan gesteld dat 'de meest populaire zenders' op analoog blijven. Waaronder WOS-TV, de televisievariant van het plaatselijke suffertje, met een programma van 2 uur dat een hele week herhaald wordt...

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

vogels schreef:
want ik weet nu al zeker dat ik over een jaartje mn videorecorder bij het grofvuil kan zetten, daar heb ik helemaal niets meer aan!
Ja, zo gaat dat. Zelfde telde in het verleden o.a. voor de bandrecorder, de cassettespeler en de grammofoon. De techniek gaat door, je kan niet in de jaren '80 blijven zitten.
En zo nieuw zal die videorecorder ook niet meer zijn, dus die is inmiddels wel afgeschreven.
Dit geldt niet alleen voor een videorecorder maar ook voor DVD recorders.
Daarnaast staat er in de brief en het foldertje wat ik zaterdag kreeg niets over opname apparaten. Ze hebben het alleen over de verschillende soorten tv's waar mee je wel of niet kan kijken.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat is ook een beetje het probleem bij Caiway: ze gaan er van uit dat iedereen de nieuwste apparatuur heeft. Ik vind het trouwens tegenvallen hoe weinig recorders er zijn met een DVB-C tuner. Dat mag toch wel snel gaan verbeteren, de markt er voor wordt steeds groter!

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Als CaiW mee betaald voor nieuwe DVD opname apparatuur wil ik het best aanschaffen.
:wink:

pbaron
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:38

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbaron »

De meeste mensen in mijn omgeving hebben toendertijd een ontvanger 'gekregen' van caiw, maar aangezien de meeste zoveel problemen met de ontvanger hebben (sommige ontvanger zijn een paar keer weggeweest voor reparatie en hebben nog steeds problemen). Staan de ontvangers nooit aan en kijkt iedereen analoog, omdat dat altijd werkt.

Wij kijken in de huiskamer digitaal, maar nemen analoog op en kijken in de slaapkamers ook analoog. Nu worden wij op kosten gejaagd om met de dvd-recorder te kunnen opnemen en om in de slaapkamers tv te blijven kijken.

Op de site van caiw staat doodleuk als oplossing voor het opnemen van programma's dat je een digitale PVR ontvanger/recorder moet aanschaffen. Helaas zitten we aan caiw vast, want behalve kpn hebben we geen andere keus voor televisie.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

pbaron schreef: Op de site van caiw staat doodleuk als oplossing voor het opnemen van programma's dat je een digitale PVR ontvanger/recorder moet aanschaffen. Helaas zitten we aan caiw vast, want behalve kpn hebben we geen andere keus voor televisie.
Als je naar het digitale aanbod kijkt zie je dat je voor de locale omroepen ook nog eens extra mag gaan betalen. Zit niet in het basic pakket maar is het Taste pakket.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Schorpioen schreef:Als je naar het digitale aanbod kijkt zie je dat je voor de locale omroepen ook nog eens extra mag gaan betalen. Zit niet in het basic pakket maar is het Taste pakket.
In het kanalenoverzicht is te zien dat AT5, TV West, TV Rijnmond, TV Noord-Holland, TV Utrecht en Omroep Brabant ook zonder smartcard te zien zijn, net als de rest van het basispakket.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

pbarendse schreef:
Schorpioen schreef:Als je naar het digitale aanbod kijkt zie je dat je voor de locale omroepen ook nog eens extra mag gaan betalen. Zit niet in het basic pakket maar is het Taste pakket.
In het kanalenoverzicht is te zien dat AT5, TV West, TV Rijnmond, TV Noord-Holland, TV Utrecht en Omroep Brabant ook zonder smartcard te zien zijn, net als de rest van het basispakket.
Ja wel, maar hoe lang nog?
Ze staan niet voor niets ook onder het Taste pakket.
Anders betalen degene die het extra pakket hebben 2x voor dezelfde zenders.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door pbarendse »

Schorpioen schreef: Ja wel, maar hoe lang nog?
Ze staan niet voor niets ook onder het Taste pakket.
Anders betalen degene die het extra pakket hebben 2x voor dezelfde zenders.
Die laatste regel begrijp ik niet... Iemand zonder het Taste pakket kan nu ook de genoemde regionale zenders ontvangen, dus zonder extra te betalen. De rest van het Taste pakket is zonder smartcard echter niet te zien. Het Taste pakket bestaat uit veel meer dan die paar zenders die ik noemde.

Ylana
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2008 18:27

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ylana »

Ik ben ook absoluut niet blij met deze overgang en net zo als een hoop anderen heb ik niet de mogelijkheid om over te stappen van provider...
Dat betekend dat ik voor alle extra televisie´s straks zo´n digitale dinges mag gaan aanschaffen, die het regelmatig niet eens doet en dat ik mijn dvd recorder de deur uit kan doen want die kan ik niet meer gebruiken.
Ja, ik kan opnemen volgens zo´n muts van de Caiway, maar dan kan ik niet kijken... En ik kan wel kijken, maar niet opnemen...
Ik ga zo meteen nog contact opnemen met caiway om te kijken of er ergens bezwaar gemaakt kan worden. Ik vind het schandalig dat ze mensen zo voor het blok zetten!

Robur
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Robur »

Als je klachten aanmeld (en dat zijn er niet te weinig) krijg je steeds te horen dat je het abonnement kan opzeggen als je niet tevreden bent. Ze weten donders goed dat dit niet gaat omdat zij de enige kabelaanbieder in het Westland zijn en dus alles kunnen maken. Het stoort mij ook dat er niets wordt overlegd met klanten en dat je steeds op het laatste moment wordt geinformeerd. Ook wij hebben een digitale ontvanger maar gebruiken hem niet vanwege de vele storingen en zometeem kan daar dus de DVD-recorder achteraan. Tijd dat de markt die zou worden vrijgegeven nu eindelijk werkelijkheid wordt want deze lui zijn echt asociaal ! ! ! TROS-Radar, doe hier eens wat aan ! ! !

beun55
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:10

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door beun55 »

ik heb een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens ben.
want ze vergeten er bij te zetten dat je je dvd/video recorder wel weg kan doen.
ik denk dat 85% van de klanten dat vergeet


kreeg vrijdag een folder in de bus maar er word niet over gesproken hoe we gaan op nemen maar wel dat 30 nov het aanbod terug gaat naar 15 zenders
daar gaat discovery waar mijn zoon veel naar kijkt moet nu een digitale kast kopen a 55.euro


hier onder mijn vraag aan de kabel
en daar onder het antwoord

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik las jongstleden in de krant het onderstaande bericht

Nu meer dan 85% van de klanten digitale televisie kijkt, zal Caiway
op 10 oktober 2010 (101010) stoppen met het doorgeven van analoge
televisie via de kabel. De capaciteit die hiermee vrijkomt wordt
onder meer gebruikt om nieuwe HD-programma's en andere digitale
diensten aan te bieden. Ook Rekam, de kabelexploitant in
Midden-Holland waar Caiway al langer mee samenwerkt, stopt op die
datum met analoge distributie. In een grote campagne zullen de
kabelaars de overgang voor de klanten zo gemakkelijk mogelijk maken.

Nu vraag ik mij af, hoe moet dit met het opnemen van TV programma's
via mijn "analoge" harddisk-recorder. Ben ik nu verplicht om een
nieuwe decorder aan te schaffen en dus kosten moet gaan maken?
Vanwege een product dat jullie uit de lucht halen lijkt mij niet
helemaal de bedoeling.

Met vriendelijke groet,
---------------------------------------------------------------------------------------donderdag 22 oktober 2009 9:51

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:

U informeert naar het opnemen van tv-programma's wegens het stopzetten van het analoge signaal in 2010.

Met de digitale ontvanger kunt u nu niet tegelijkertijd digitaal opnemen en kijken. Nu kan er nog analoog gekeken worden, als er digitaal een programma wordt opgenomen. Deze mogelijkheid komt te vervallen met de stopzetting van het analoge signaal en u informeert nu naar de mogelijkheden.

Caiway is zich ervan bewust dat klanten, door de stopzetting van het analoge signaal, minder makkelijk kunnen opnemen en kijken tegelijkertijd. Momenteel zijn wij druk bezig met een begeleidingstraject voor onze klanten en wij nemen het onderwerp tegelijkertijd opnemen en kijken in dit traject mee.

U ontvangt van ons dit jaar meer informatie over de stopzetting en het begeleidingstraject.
Met vriendelijke groet,
Ben Meijering
Caiway
CAIW Diensten B.V.- KvK 27237487
Postbus 45, 2670 AA NAALDWIJK
T 088 2249111 (lokaal tarief)
F 0174 638536
E [email protected]
I http://www.caiway.nl

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Robur schreef:Het stoort mij ook dat er niets wordt overlegd met klanten en dat je steeds op het laatste moment wordt geinformeerd. !
Ik ben nu toch wel benieuwd aan het worden wie er in de Klante Advies Raad zitten wat die nu exact doen buiten het ja en amen knikken.
In ieder geval niet de abonnees vertegenwoordigen.
Door wie zijn deze personen gekozen?
In 2003 is de Klanten Adviesraad (KAR) opgericht. De KAR is een adviesorgaan dat het management van CAIW gevraagd en ongevraagd adviseert over kabeltelevisiezaken. De KAR fungeert als spreekbuis voor de abonnees van Caiway. Zonodig functioneert de KAR als wettelijk verplichte programmaraad.

Klantenadviesraad KAR
T.a.v. de secretaris
Postbus 45
2670 AA Naaldwijk

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door adjudant »

beun55 schreef: [..]
.....daar gaat discovery waar mijn zoon veel naar kijkt moet nu een digitale kast kopen a 55.euro.....
[..]
Discovery??? Bij mijn weten hebben we in het 'gratis' REKAM basispakket alleen maar NGC. :|
Ik heb destijds ook zo'n set-top box tegen verzendkosten aangeschaft maar geen pakket van Caiway. Bij mij werkt die box prima en sinds kort kan ik ook RTL4 digitaal bekijken... :)

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door sindela »

Ook ik heb een e-mail naar Caiway gestuurd en gevraagd:
hoe moet dit straks met het opnemen van TV programma's via mijn redelijk nieuwe "analoge" harddisk-recorder met netwerk aansluiting en internettoegang. De optie om een digitale ontvanger erbij te gebruiken is geen optie omdat de programmering van de internetgids dan niet werkt en het niet mogelijk is om meerder opnames te plannen.
Dus wordt ik nu verplicht om een nieuwe harddisk-recorder (met DVB-C tuner) aan te schaffen en een goede "analoge" harddisk-recorder bij het grof vuil te zetten? Vanwege een product dat jullie uit de lucht halen? lijkt mij niet helemaal de bedoeling!
Het minste is een inruilactie dat we een "digitale" harddisk-recorder (met DVB-C tuner) en netwerk aansluiting en internettoegang bijna gratis krijgen, bijvoorbeeld de Humax IHDR-5050c met maximaal € 100,- bijbetaling.

"De capaciteit die hiermee vrijkomt wordt onder meer gebruikt om nieuwe HD-programma's en andere digitale diensten aan te bieden." Maak duidelijk wat dat is en of er behoefte is dat televisie kijker dat echt wil gebruiken. Als ik de digitale ontvanger gebruik en te vaak "geen signaal" zie staan dan heb ik er nog geen vertrouwen in dat het digitale avontuur al volwassen is. En ik voorzien Ziggo toestanden terwijl Caiway volgens mij nu nog een stabiele organisatie/leverancier is.
Het wordt interessant om via de ADSL (andere leverancier) internet televisie te gaan onderzoeken.
Of het zal helpen... maar als genoeg mensen reageren zal er toch iets gedaan moeten worden en als er TV programma's aandacht ervoor vragen zullen meer partijen druk gaan uitoefenen....

Gesloten