LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC klacht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
joan01
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2009 15:23

UPC klacht

Ongelezen bericht door joan01 »

Sinds 20 maanden hebben wij een UPC digitale TV aansluiting met de service on demand. Aangezien we een nieuwbouwhuis hebben hebben we de bekabeling via loze leidingen lopen en de beste kabels die er zijn hiervoor gebruikt.
Echter vanaf het begin was er elke keer storing waarbij bij testen de opmerking kwam dat het aan de bekabeling kon liggen. Telkens weer opnieuw gebeld en dan moesten we de decoder herstarten maar binnen de kortste keren was er weer storing. Begin dit jaar wederomgebeld en toen heeft een medewerker me telefonisch begeleid om te "herprogrammeren". Hij vertelde dat wanneer de storing aan bleef houden ik direct terug kon bellen (als programma voor herprogrammering was doorlopen) want dan moest het aan de decoder liggen.
Inderdaad: storing bleef. Weer teruggebeld maar kon medewerker die ik net gesproken had niet krijgen en moest verhaal opnieuw uit de doeken doen (kassa voor upc 10 ct/min). Uiteindelijk is monteur gekomen en heeft geconstateerd dat bekabeling goed was en decoder vervangen voor een nieuwe. Probleem opgelost zou je denken want monteur heeft op de bon geschreven dat het niet aan bekabeling lag maar aan decoder zodat er geen rekening zou volgen.
Mis: Upc schreef doodleuk de kosten van de monteur af.
Na 4 maanden bellen en telkens weer de belofte dat het verrekend zou worden hebben we een aangetekende brief gestuurd met een claim voor gemaakte telefoonkosten en de extra kosten voor een abbonnement (on demand) waarvan we doorgaans geen gebruik konden maken.
De monteurskosten zijn verrekend maar op de aangetekende brief verder geen reactie. Mijn man heeft nogmaals gebeld maar krijgt geen antwoord. Op zijn vraag hoe hij wel zonder extra kosten iemand kan bereiken kreeg hij als antwoord: U hoeft ons niet te bellen u kunt ook mailen.
Nou op onze mails is ook nooit antwoord gekomen.
Mag dit allemaal maar zomaar. Dit is toch pure diefstal?
Wanneer ik de rekening niet betaal word ik onmiddelijk afgesloten.
Hoe moet je nu als consument je recht halen? Het gaat me nog niet eens om het geld maar een excuus voor het ongemak heb ik ook niet gehad.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC klacht

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk kan aanmelden en je je verhaal doen bij de geschillen comissie, heb er geen ervaringen mee maar anderen op het forum blijkbaar wel, baat het niet, schaden doet het in ieder geval ook niet.

Verder: het is niet voor niets de firma list en bedrog, kappen met deze firma bespaart je in ieder geval veel frustratie.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC klacht

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Als je moet bellen met helpdesk bel je GEEN 0900-1580 a 10c/pm
maar bel je 020 7755000 (het nummer achter 1580 :) ) a lokaal tarief :D

joan01
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2009 15:23

Re: UPC klacht

Ongelezen bericht door joan01 »

ik heb via het kosteloze nummer geprobeerd te bellen maar ze verwijzen je gewoon weer naar het reguliere nummer en dan krijg je alleen maar mensen die geen beslissingen mogen nemen.
Ik heb weinig keuze in providers voor TV in mijn regio. Bovendien betekent dit wederom een nieuw email, telefoonnummer en wederom een vakantiedag opnemen vanwege instalatie.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC klacht

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Dan heb jeje af laten schepen :) ik gebruik deze altijd als ik upc weer eens moet bellen schakelen ze zo door.. :)

Gesloten